Урок «Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Народні перлини для кожної дитини».

Про матеріал
Мета. Закріплювати, поглиблювати та систематизувати знання учнів про народні казки про тварин; вчити глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство та боротися з ними в повсякденному житті. Розвивати вміння читати виразно, за особами та вибірково; давати повні відповіді на запитання; висловлювати свою думку; переказувати прочитане. Виховувати любов до усної народної творчості, бажання читати казки та ділитися прочитаним з друзями.
Перегляд файлу

За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти

під керівництвом Савченко О.Я

2 клас

Читання, за підручником О.Вашуленко

Тема. «Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Народні перлини для кожної дитини».

Мета. Закріплювати, поглиблювати та систематизувати знання учнів про народні казки про тварин; вчити глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство та боротися з ними в повсякденному житті.

Розвивати вміння читати виразно, за особами та вибірково; давати повні відповіді на запитання; висловлювати свою думку; переказувати прочитане.

Виховувати любов до усної народної творчості,  бажання читати казки та ділитися прочитаним з друзями.

Обладнання. Мультимедійний комплекс, надруковане слово «казка», зображення героїв казок.

ХІД УРОКУ

І.ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1. Організаця класу.

Доброго ранку!

Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Тупають ніжки,

Працюють голівки

Та сяють усмішки.

Доброго ранку!

Доброго дня!

Бажаєте ви, бажаю вам я!

2. Психологічне налаштування. Вправа «Смайлик».

- Любі діти, запрошую вас на урок літературного читання. Бажаю всім гарного настрою і продуктивної роботи. Нехай  сьогодні нас супроводжує ось цей радісний смайлик.

- А тепер усміхніться і подумки побажайте собі і друзям  успіху на цілий день. Для того, щоб упоратися з усіма завданнями, будьте старанними і слухняними.

Щоб не просто слухали, а чули.

Щоб не просто дивилися, а бачили.

Щоб не просто відповідали, а міркували.

Дружно і плідно працювали.

ІІ. Основна частина.

1. Артикуляційні вправи.

1) Вправа «Звуконаслідування».

- А зараз озвучте, будь ласка, малюнки.

Комара (дз – з - з), бджоли ( дж – ж – ж), півника (ку – ку – рі – ку), мишки ( пі – пі – пі).

2) Робота над скоромовкою.

- Молодці. А зараз давайте прочитаємо скоромовку.

Летів горобчик, сів на стовпчик,

Прибіг хлопчик – утік горобчик.

Молодці.

ІІІ.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.

1.Вірш.

-  Послухайте вірш і скажіть про що в ньому йдеться:

Казок чимало є на світі-

І веселих і сумних.

Хіба зможемо прожити ми на світі без них?

Казка стукає у двері – привітаємо її.

І щоб нам не говорили, ми впізнаємо її.

- Отже, про що йдеться у вірші?

- Сьогодні у нас незвичний урок, присвячений казкам. Ми узагальнимо й систематизуємо знання з опрацьованого розділу, а для цього завітаємо на телепередачу «В гостях у казки». (Звучить музика заставки до передачі «В гостях у казки»).

- Активними учасниками нашої передачі будуть учні 2-гих класів. Зйомки відбуватимуться у різноманітних телевізійних студіях.

2.Словникова робота. Стіна слів.

- Але спочатку потрібно розібратись , що означають слова ефір і студія?

Ефір – повітряний простір, у якому поширюються радіохвилі.

Студія – спеціально обладнане приміщення, з якого ведуться теле- і радіопередачі.

3. Студія «Актуальне Інтерв’ю»

- Отже, перша наша студія «Актуальне інтерв’ю».

-Скажіть, будь ласка,  Як називається розділ, що ви вивчали?(«Народні перлини для кожної дитини»).

- Про які перлини ідеться? (Так, про народні казки.).

- Хто є автором народних казок? (Правильно, народ. Бо народні казки – це казки, які усно складали і переказували від однієї людини до іншої. Тому народна казка не має автора.).

- Яка група казок є найдавнішою? ( Так, казки про тварин. У них головними героями є тварини, які діють, як люди: вони думають, сміються, співають тощо.)

- Про що розповідається в казках?( Правильно. В казках розповідається про вигадані, фантастичні події).

4. Студія «Всезнайки».

- Ми переходимо до студії «Всезнайки», де я вам пропоную дати відповіді на запитання вікторини «Хто це сказав?» та впізнати за фразою казку і персонаж, якому належать ці слова.

1. «Підійшли вони до хатки. Півник крилами змахнув.

- Ку-ку-рі-ку! На плечі косу несу! Йду до хати!» (Це півник з казки «Зайчикова хатинка»).

 

2. «Ви дрібні і слабкі створіння! Дайте мені меду!»(Ведмідь з казки «Ведмідь і бджоли»).

3. «Вибачай, Журавлику,- що мала, тим тебе й пригощала, а більше немає нічого.» (Лисичка з казки «Лисичка і журавель»).

4. «Що це ти собі надумав? По мені, могутньому та сильному, лазити?!  (Ведмідь з казки  «Ведмідь і павучок»).

5. « Хто понесе борошно додому?  (Курочка з казки «Курочка, мишка та півник»).

6. «Ох і пощастило ж мені! ( Лисиця з казки «Лисиця і яструб»).

5. Студія «Розумники і розумниці».

- Наступна студія «Розумники і розумниці». Вам потрібно встановити відповідність між персонажами та назвою казки.

Лисиця, Заєць, Собачка, Ведмідь, Півник                    «Зайчикова хатинка»

Дикі бджоли, ведмідь                                                     «Ведмідь і бджоли»

Журавель, Лисичка                                                         «Лисичка і журавель»

Павучок, мисливці, ведмідь                                           «Ведмідь і павучок»

Півник, мишка, курочка                                                «Курочка,мишка та півник»

Яструб, лисиця                                                               «Лисиця і яструб»

6. Студія «Спортивна». (Фізкультхвилинка)

- Ось ми нарешті  і завітали до спортивної студії.

7. Студія «Загадкова».

- Ми опинились у «Загадковій студії». Вам потрібно відгадати загадку і назвати з якої казки персонаж.

1) Ходить птаха по подвір’ю

Гребінець, борідка, пір’я ,

А якщо сіда в гніздечко,

Нам несе вона яєчко.(Курочка),

«Курочка, мишка та півник»

 

2) У саду малий Микитка
Захотів зірвати квітку.
А вона його вкусила,
Загула та й полетіла.

Що за квітка це була?
То не квітка, а…
(Бджола).

«Ведмідь і бджоли».

 

3) Взимку спить цей звір в барлозі

І прокинутись невзмозі.

Смокче лапу уві сні.

Хто це?

Підкажіть мені. (Ведмідь)
«Ведмідь і бджоли», «Ведміль і павучок».

 

4) В темнім лісі проживає,

 Довгий хвіст пухнастий має

Їй на місці не сидиться.

 Як зовуть її? (Лисиця),
«Зайчикова хатинка», «Лисичка і Журавель», «Лисиця і яструб».

 

8) Студія «Творче дослідження».

У студіі «Творче дослідження» на вас чекає цікаве завдання.

За пазлами відгадайте  назву казки…..

 

9) Студія «Узагальнення».?????

Наступна студія» Узагальнення».

-  Оберіть правильний варіант:

1.Народні казки це?

А) Жартівливий вислів, створений зі складних для швидкого вимовляння 7слів.

.Б) казки,які усно складали внароді  і переказували від однієї людини до іншої.

В) Короткий опис предметів,подій, явищ, які треба впізнати та відгадати за описом.

 

2.У казці «Лисиця і Яструб» дійові особи ?

А) Мишка та Півник;

.Б) Лисиця та Яструб;

В) Курочка та журавель.

 

3. У казці «Зайчикова хатинка» дійові особи?

А)Ведмідь та бджоли;

.Б) Лисиця,собачка, заєць, ведмідь,півник;

В) Ведмідь і курочка і півник.

 

4. У казці «Ведмідь і бджоли» дійові особи?

А) Мишка та Півник;

.Б) Ведмідь та бджоли;

В) Курочка та журавель.

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ.

І остання Студія «Прес – центр». Вправа «Незакінчене речення».

-Продовжіть речення:

Найбільше мені сподобалась казка…

Мене здивувало, як…

Вчинки, що мені не подобаються…

Я придумав(ла) б інший заголовок до казки…

 

- А тепер заплющте оченята. (Знову звучить заставка до передачі «В гостях у казки».)

- Пам’ятаймо:

Казка розуму навчає,

Вчить добро в житті творити.

І до чесності привчає…

Тобто вчить, як в світі жити.

                                       Н. Красоткіна

- Тож дружіть із казкою, вивчайте, переказуйте, складайте самі! А я прощаюся з вами, дякую за увагу! До нових зустрічей!

 

docx
Додано
29 серпня 2022
Переглядів
528
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку