Урок узагальнення і тематичного контролю з теми: «Стародавні цивілізації Азії та Африки (Давній Єгипет. Дворіччя)».
І варіант
І рівень складності ( 1-3 бали): (по 0,5 б)
1. Який народ дав Дворіччю назву «Месопотамія»?
А фінікійці
Б єгиптяни
В греки
Г перси
2. У стародавньому Межиріччі писали на:
а) листі фінікової пальми;
б) папірусі;
в) пергаменті;
г) глиняних табличках.
3. Землеробство Стародавнього Єгипту представляло собою
а) Фермерські господарства
б) Сівозміну (багатопілля)
в) Іригація (зрошування)
г) Рільництво
4. До кінця ІV тис. до н.е. в Єгипті було дві держави :
а) Великий і Малий Єгипет
б) Східний і Західний
в) Верхній і Нижній Єгипет.
5. Перша жінка фараон це ?
а) Клеопатра
б) Нефертарі
в) Нефертіті
г) Хатшепсут
6. У районі Перської затоки 6 тисячі років тому оселилися:
а) Аккад
б) Римляни
в) Шумери
г) Єгиптяни
ІІ рівень складності ( 4-6 балів):
7. Поясніть термін: "Шадуф - це____________________________"
8. Цей єгипетський фараон перебував при владі 18 років. Він відмовився шанувати традиційних богів Єгипту і проголосив бога сонця Атона єдиним божеством, якому слід вклонятися. Щоб послабити позиції знаті й жерців фараон вирішив побудувати нову столицю, яку назвав Ахетатон. Хто це?___________________
9) Установіть відповідність між поняттям та його поясненням.
1) Податки |
а) служителі релігійних культів |
2) Жерці |
б) кам’яна скриня для розміщення труни з тілом померлого |
3) Сфінкс |
в) обов’язкові платежі на користь держави
|
4) Саркофаг |
г) статуя лева з головою фараона |
ІІІ рівень складності ( 7-9 балів):
10. Про що йде мова?
А. Цей пристрій був необхідний землеробу. За його допомогою вони зрошували сади та городи, до яких не доходила вода під час розливів Нілу. ____________ (1 б)
Б. У правій руці у них тростинка для письма, а запасна «ручка» — за вухом. Вони перерахують і запишуть усе, що їм накажуть: і скільки зерна в казні, і скільки днів знадобиться, щоб побудувати палац або канал. ______________ (1 б)
В. Вони виконували найважчу роботу — рили канали, працювали на рудниках і каменоломнях, були веслярами на кораблях. Їх називали «живі убиті». ____________ (1 б)
ІV рівень складності ( 10-12 балів):
11. Чи погоджуєшся ти з висловом Геродота: "Єгипет - це дар Нілу ". Чому? (1,5 б)
12. Що таке іригаційне землеробство? Чому в Єгипті його було легше використовувати ніж в Дворіччі? (1,5 б)
Урок узагальнення і тематичного контролю з теми: «Стародавні цивілізації Азії та Африки (Давній Єгипет. Дворіччя)».
ІІ варіант
І рівень складності ( 1-3 бали): (по 0,5 б)
1. Правителем Давнього Єгипту був :
а) номарх
б) фараон
б) вождь
2. Укажіть, на чому писали жителі Дворіччя.
А бамбукові таблички
Б глиняні таблички
В папірус
Г пергамент
3. За переконанням давніх єгиптян душа людини після її смерті могла вселитись у:
а) піраміду
б) статую
в) мумію
4. Хамсин - це :
а) пристрій для подачі води
б) вітер з пустелі Сахара
в) ім'я фараона
5. Служителями богів у Давньому Єгипті були:
а) вельможі; б) жерці; в) чиновники; г) візирі.
6. Скільки статей із законів Хаммурапі карали на смерть?
А) 30
Б) 40
В) 50
Г) 60
ІІ рівень складності ( 4-6 балів): (по 1 б)
7. Поясніть термін: "Іригація - це _________________________________________________________"
8.Поглянь на малюнки і напиши, які податки і повинності платили давні єгиптяни?___________________________________
9. Установіть відповідність між поняттям та його поясненням.
1) Дельта |
а) об’ємне зображення на площині |
2) Папірус |
б) спеціально оброблене та замотане в полотно тіло небіжчика |
3) Рельєф |
в) очерет |
4) Мумія |
г) долина Нілу |
ІІІ рівень складності ( 7-9 балів):
10. Про що йде мова?
А. Цей пристрій був необхідний землеробу. За його допомогою вони зрошували сади та городи, до яких не доходила вода під час розливів Нілу. ____________ (1 б)
Б. У правій руці у них тростинка для письма, а запасна «ручка» — за вухом. Вони перерахують і запишуть усе, що їм накажуть: і скільки зерна в казні, і скільки днів знадобиться, щоб побудувати палац або канал. ______________ (1 б)
В. Вони виконували найважчу роботу — рили канали, працювали на рудниках і каменоломнях, були веслярами на кораблях. Їх називали «живі убиті». ____________ (1 б)
ІV рівень складності ( 10-12 балів):
11. Для чого і як єгиптяни будували піраміди? Які з них ти знаєш? (1,5 б)
12. Яке значення мали закони Хаммурапі? (1,5 б)