Урок узагальнення на тему : "Південна Америка"

Про матеріал
Урок узагальнення на тему : "Південна Америка" метою якого є повторити, систематизувати, узагальнити знання учнів, набуті підчас вивчення теми «Південна Америка»; робити висновки, висловлювати власну думку, гуртуватися в пошуках правильного рішення.
Перегляд файлу

ТЕМА: Урок узагальнення за темою  «ПІВДЕННА АМЕРИКА»

Навчальна мета: повторити, систематизувати, узагальнити знання учнів, набуті підчас вивчення теми «Південна Америка»; з'ясувати рівень оволодіння учнями навчальним матеріалом; продовжувати формувати в учнів уміння збирати й узагальнювати географічну інформацію, виділяти головне, робити висновки, висловлювати власну думку, гуртуватися в пошуках правильного рішення.

Розвивальна мета: розвивати пізнавальний інтерес і географічне мислення, вміння працювати з картами; розвивати навички співпраці.

Виховна мета; виховувати інтерес до предмета, любов, бережливе ставлення до природи, захоплення Ті красою та досконалістю, прагнення розширити свій кругозір, знання і вміння, дружбу, взаємоповагу.

Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок (урок повторення).

Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Південної Америки, атласи, ілюстрації природи Південної Америки, картки із завданнями, сигнальні картки, атласи, енцикло­педії, написи етапів мандрівки.

Форма уроку: урок-мандрівка.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Учитель. Усе почалося з подорожі і наука географія, і наш з вами урок. Географія — це наука подвигу та руху, що кличе в незвідані простори, до подолання перешкод на шляху до відкриттів, перемог, знань.

Це наука звитяжних людей, що перетинали моря і гори, падали від втоми та підводились, гинули, але завжди прагнули йти вперед, мандрували, відкривали екзотичні країни та материки.

На сьогоднішньому уроці ми трошки станемо географами-мандрівниками й помандруємо екзотичним і унікальним материком. Колись цей материк називали Новим Світом. «Ці землі необхідно назвати Новим Світом. У наших попередників про них не було уявлення, але це — новітнє відкриття»,— так писав А. Веспуччі про новий материк.

А щоб мандрівка була цікавішою, ми отримали все необхідне, щоб мандрувати й не заблукати (карти атласу, підручники, енциклопедії, додаткову літературу).

У нашій мандрівці будуть зупинки, з допомогою яких ми спробуємо повторити та закріпити вивчений на попередніх уроках матеріал з теми «Південна Америка». А також дізнатися чогось нового і того, чого не дослідили на попередніх уроках. А якщо на шляху мандрівки зустрінуться перешкоди й непорозуміння, то ми спробуємо подолати їх разом.

Перешкодами в нас будуть завдання і питання, які ми повинні розв'язати, щоб успішно рухатися далі. А за правильну відповідь кожен з вас отримає жетон, а в сумі це будуть жетони команди, які визначать переможця.

III. Повторення вивченого матеріалу

Зупинка 1 «ПОШУКОВА»

Інтелектуальна розминка

  1. Перелічіть материки, які ми вивчали на попередніх уроках. (Африка, Австралія, Південна Америка)
  2. Хто здійснив першу навколосвітню подорож? (Ф.Магеллан)
  3. Які океани омивають Південну Америку?.

4. На честь якого мореплавця одержала свою назву Південна Америка? (А. Віспуччі)

5. Що з'єднує Південну і Північну Америку? (Панамський перешийок)

6. Які крайні точки материка? (м. Ґальїнас, м. Паріньяс, м. Фроуерд, м. Кабу-Бранку)

Гра .ВІРЮ -НЕ ВІРЮ.

У грі беруть участь усі учні.

Умови гри: хто не погоджується з твердженням мовчите, хто погоджується — плеще в долоні.

1.Чи вірите ви, що X. Колумб є першовідкривачем Америки?

2. Чи вірите ви, що береги Південної Америки омиває Північний Льодовитий океан?

3. Чи вірите ви, що Південна Америка розташована в Південній півкулі?

4. Чи вірите ви, що материк добре вивчений та досліджений?

5. Чи вірите ви, що холодна течія впливає на клімат Південної Америки?

6. Чи вірите ви, що берегова лінія Південної Америки значно порізана?

7. Чи вірите ви, що екватор перетинає Південну Америку посередині?

8. Чи вірите ви, що це материк багатьох рекордів?

Учитель. І ось ми вже біля берегів Південної Америки. Вивчаючи цей материк, ми подивувалися з його рекордів, тому наступна зупинка нашої мандрівки є...

Зупинка 2 «КАРТОГРАФІЧНА»

Картографічна розминка

На аркушах паперу написані географічні назви, які потрібно позначити на карті.

1.Тихий океан

2.Гори Анди

3. Бразильське плоскогір'я

4.Ла-Платська низовина

5. Пустеля Атакама

6. Озеро Тітікака

7. Річка Парана

8. Магелланова протока

9. Атлантичний океан 

10. Аконкаґуа

11.Гвіанське плоскогір'я

12. Амазонська низовина

13. Річка Амазонка

14. Протока Дрейка

Взаємоперевірка використовуючи атлас.

Учитель. Цифри на карті теж відіграють важливу роль. Вони підказують нам висоту і глибину, широту і довготу. Без цифр географічна карта була б неповною, тому наступна зупинка...

Зупинка 3 «ЦИФРОВА»

На аркушах паперу написані цифри, учні пояснюють, що вони означають на карті.

6400 км. (Довжина Амазонки)

6959 м. (Висота г. Аконкаґуа)

6723 м. (Висота влк Льюльяйльяко)

1054м. (водоспад Анхель)

17,8 млн. км2. (Площа материка)

5897 м. (Висота влк Котопахі)

72 м (водоспад Ігуасу)

Зупинка 4 «ПОШТОВА»

Завдання ви отримала листа з пляшки: прочитати цей лист і встановіть відповідність

       І  геологічна листівка

       1. Амазонська низовина                              А. Складчата споруда

       2. Гвіанське плоскогір'я                               Б. Прогин платформи, осадовий чохол

       3. Анди                                                          В. Щит платформи

                                                                              Г. Рифтова зона

       ІІ кліматична листівка

  1. Екваторіальний пояс                           А. Займає південну частину материка
  2. Субекваторіальний пояс                     Б. Місцеві жителі кажуть – Зустрінемося після дощу
  3. Тропічний пояс                                    В.Вологе літо, суха зима
  4. Субтропічний пояс                              Г. Сухо, спекотно, опадів випадає мало
  5. Помірний пояс

Зупинка 5 «.ДОСЛІДНИЦЬКА»

Учитель. Вам необхідно дослідити унікальність цих географічних об'єктів, а особливо звернути увагу на загадковий рослинний і тваринний світ; пояснити, в чому полягає

особливість флори та фауни цих територій.

Визначити, хто зайвий.

Зупинка 6 «НАСЕЛЕННЯ І КРАЇНИ»

1.Визначте  нащадків іспанських та португальських колонізаторів, та рабів з Африки.

 2.Визначте, про яку країну материка Південна Америка йде мова.

1). На території, якій сучасній країни імовірно знаходиться загадкова країна Ельдорадо? (Колумбія).

2). На території якої країни знаходиться найвищий водоспад світу Сальто-Анхель? (Венесуела).

3). На території якої держави знаходиться найвищий діючий вулкан світу Котопахі? (Еквадор).

4). Ця держава названо на честь Христофора Колумба (Колумбія).

5). На території якої держави розташований пам'ятник екватору? (Еквадор).

6). Ця держава є лідером з виробництва бананів в Південній Америці (Еквадор).

7). На території цієї країни знаходяться руїни їндійського міста Мачу-Пікчу (Перу).

8). Про цю країну кажуть: "У неї груди з заліза, а серце із золота". (Бразилія).

9). Цю країну називають "білою" латиноамериканської країною. (Уругвай).

10). Ця країна є батьківщиною танго. (Аргентина).

11). На території цієї країни більше 1500 вулканів, у тому числі 40 діючих. (Чилі).

Зупинка 7 «ЗАГАДКОВА»

«Асоціювання»

Учитель. У мене на столі розкладені: квасоля, кукурудза, картопля, капуста, жито, буряк. Яке відношення до сьогоднішнього уроку мають ці культури? (Південна Америка є батьківщиною квасолі, кукурудзи, картоплі)

«Заморочки з бочки»

  1. Тут майже ніколи не буває дощів. Середньорічна кількість опадів — 7 мм. Якщо випадає дощ, то він є справжнім лихом: руйнуються цегляні будинки, провалюються дахи. Де спостерігається таке явище? (В пустелі Атакама)
  2. Це дерево в народі називають «зламай сокиру». А чи справді це так? Як називається це дерево? (Кебрачо)

Загадки

1.Гарна пташка тут живе.

Кольорове пір'я має, виду різного буває,

Як навчиш, то розмовляє.

(Папуга)

2. Що за хитрий мандрівник

Нам відкрив цей материк?

Сам себе він обманув:

Думав, в Індію прибув.

(X. Колумб)

IV. Підсумок уроку(Роблять самі учні.)

V. Оцінювання навчальних досягнень

Зупинка 8 «ПЕРЕМОЖНА»

За кількістю вірних відповідей  виставляють­ся бали та визначаються переможці мандрівки.

VI. Домашнє завдання

Написати коротке оповідання про мандрівку материком. Скласти ребуси, кросворди з теми «Південна Америка».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ

Учня (учениці) 7-     класу  _________________________________________

 

Зупинки

Кількість вірних відповідей

Кількість балів

1.«ПОШУКОВА»

 

 

2.  «КАРТОГРАФІЧНА»

 

 

3. «ЦИФРОВА»

 

 

4.  «ПОШТОВА»

 

 

5. «.ДОСЛІДНИЦЬКА»

 

 

6. «НАСЕЛЕННЯ І КРАЇНИ»

 

 

7. «ЗАГАДКОВА»

 

 

8. «ПЕРЕМОЖНА»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«КАРТОГРАФІЧНА»  

                    

1.Тихий океан

2.Гори Анди

3. Бразильське плоскогір'я

4.Ла-Платська низовина

5. Пустеля Атакама

6. Озеро Тітікака

7. Річка Парана

8. Магелланова протока

9. Атлантичний океан 

10. Аконкаґуа

11.Гвіанське плоскогір'я

12. Амазонська низовина

13. Річка Амазонка

14. Протока Дрейка 

 

                          

                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«ПОШТОВА»

  І  геологічна листівка

       1. Амазонська низовина                              А. Складчата споруда

       2. Гвіанське плоскогір'я                               Б. Прогин платформи, осадовий чохол

       3. Анди                                                          В. Щит платформи

                                                                              Г. Рифтова зона

       ІІ кліматична листівка

  1. Екваторіальний пояс                           А. Займає південну частину материка
  2. Субекваторіальний пояс                     Б. Місцеві жителі кажуть – Зустрінемося після дощу
  3. Тропічний пояс                                    В.Вологе літо, суха зима
  4. Субтропічний пояс                              Г. Сухо, спекотно, опадів випадає мало
  5. Помірний пояс

 

«Тварини»                                                         «Населення»

1                       4                                            1_________________       

2                        5                                           2_________________

3                                                                     3_________________

 

 

doc
Додано
5 січня 2023
Переглядів
481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку