Урок узагальнення та систематизації знань "ЛЕКСИЧНА ПІЦЕРІЯ"

Про матеріал
Урок розроблено у вигляді рольвої гри "У піцерії", учням пропонується замовити незвичайні піци, наприклад, " 4 фразеологізми", Архаїчна піца, піца з діалектами тощо. Школярі обирають піцу та виконують завдання, пов`язані з розділом "Лексикологія" відповідно до обраної назви. Використано такий прийом рефлексії, як чек- листки.
Перегляд файлу

 Тема: «ЛЕКСИЧНА ПІЦЕРІЯ»(Урок-узагальнення знань з розділу «Лексикологія» в 6 класі) 

 Мета: узагальнити й систематизувати вивчене,з`ясувати рівень засвоєння знань і вмінь,формувати  вміння застосовувати на практиці теоретичні знання,розвивати компетентісні навички.

Тип уроку: комбінований.

                          Хід уроку:

Слово вчителя

  Ми гарно попрацювали, вивчили розділ «Лексикологія», дізналися про різні особливості слова:

            Ну що б,здавалося,слова.

            Слова та й голос,більш нічого.

            А серце б `ється ожива, як їх почує.

 То ж сьогодні вирушимо до найближчої піцЕрії, аби відпочити. А ось і вона. Це «Лексична піцерія». Чи були ви коли- небудь у такому закладі? Ні? Хочете спробувати? Для цього потрібно отримати спеціальні квитки. Цього разу вони будуть ще й патріотичними. https://i.pinimg.com/564x/de/a4/2a/dea42a73d96d82c3e268fb2459e94b61.jpgНазиватимемо їх «Вхідні квитки 3-2-1». Чому так?

  Число 3 означає три слова чи терміни, які ви добре усвідомили з навчальної програми.

 Число 2 означає два слова з нормативним, тобто правильним наголосом.

  Число 1- це одна річ(термін,вид роботи тощо),яка вам найбільше запам`яталася чи сподобалася з розділу.

     До речі, квитки роздрукувала з ресурсу Pinterest.

 Отже,вирушаємо(учні по черзі отримують квитки, відповідаючи на питання).

-Дякую.а тепер уявіть,що ви знаходитесь в піцЕрії. Я –не вчитель, а офіціант.Зараз принесу вам своєрідне меню- таку собі Дошку вибору. Тут я знову скористалася Pinterest. C:\Users\User\Desktop\пыца.jpg

 

 

  Ви можете замовити собі будь-яку піцу. А вони у нас бувають ось такі:

   - піца  «4 фразеологізми»

   -піца «Неологізма»

    -піца з діалектами

   - Архаїчна піца

    -піца «Власне українська»

     -піца «Професійна»

       -Офіційно- ділова піца

 Подумайте та оберіть собі піцу- завданняhttps://i.pinimg.com/564x/4b/c9/a3/4bc9a3c72a0a84674d249f0d21d0fa41.jpg

За хвилину я прийматиму замовлення.(Учні вибирають  піцу та отримують завдання, вправи розроблено відповідно до назви ).

Якщо ви правильно виконаєте вправи- це означатиме, що оплатили. Увага: бонус, якщо вам не вистачить коштів,ви маєте додаткові за рахунок випереджувального домашнього завдання (це може бути пантбук, лепбук, кросенс тощо).

 РЕФЛЕКСІЯ.  Поряд із замовленнями ви отримаєте чек- листки (списки із пунктами(теж своєрідні кошти), виконання яких обов`язкове. Тут ви знайдете перелік завдань, які мали сьогодні опрацювати. Після виконання пункту списку позначаєте його прапорцем і рухаєтеся далі.(Ви всі користувалися ним, наприклад, коли робили покупки)

  Ось ваш чек – лист

C:\Users\User\Desktop\квиток.jpg

1. Отримати вхідний квиток.

2.Зробити замовлення.

3.Виконати завдання.

4.Зрозуміти,про що говорив мій товариш.

5. Запам`ятати нові слова.

6. Отримати задоволення.

 А ви знаєте, як з`явилися чек- листки? Завдяки льотчикам. Пин содержит это изображение: Мрія літак У 1935 році через помилку пілота відбулося невдале випробовування літака Boeing. Літак виявився складнішим ,ніж попередні, тому звичні методи не працювали. Тоді група льотчиків створила короткий і простий чек- лист з питаннями, на які пілот повинен поетапно відповідати при зльоті, в польоті, при  посадці. Відтоді чек- листи перекочували в багато сфер, стали помічниками різних фахівців і залишаються необхідними для професій, в яких важлива точність і пунктуальність, у яких велика ціна помилки.

Зверніть увагу: якщо перед вами важливе завдання- не варто покладатися тільки на пам`ять і уважність. Якою б людина не була відповідальною, в поспіху можна щось забути!

    Після виконання завдань пропоную учням заповнити шаблон –подарунок Лексиці( своєрідні чайові). Розмалювати шматочки та вписати відповіді на питання типу:

 - Яка буває лексика за походженням?

- За ступенем вживаності лексика …

   Підбиття підсумків уроку.

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2023
Переглядів
328
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку