Тема: «ЛЕКСИЧНА ПІЦЕРІЯ»(Урок-узагальнення знань з розділу «Лексикологія» в 6 класі)
Мета: узагальнити й систематизувати вивчене,з`ясувати рівень засвоєння знань і вмінь,формувати вміння застосовувати на практиці теоретичні знання,розвивати компетентісні навички.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
Слово вчителя
Ми гарно попрацювали, вивчили розділ «Лексикологія», дізналися про різні особливості слова:
Ну що б,здавалося,слова.
Слова та й голос,більш нічого.
А серце б `ється ожива, як їх почує.
То ж сьогодні вирушимо до найближчої піцЕрії, аби відпочити. А ось і вона. Це «Лексична піцерія». Чи були ви коли- небудь у такому закладі? Ні? Хочете спробувати? Для цього потрібно отримати спеціальні квитки. Цього разу вони будуть ще й патріотичними. Називатимемо їх «Вхідні квитки 3-2-1». Чому так?
Число 3 означає три слова чи терміни, які ви добре усвідомили з навчальної програми.
Число 2 означає два слова з нормативним, тобто правильним наголосом.
Число 1- це одна річ(термін,вид роботи тощо),яка вам найбільше запам`яталася чи сподобалася з розділу.
До речі, квитки роздрукувала з ресурсу Pinterest.
Отже,вирушаємо(учні по черзі отримують квитки, відповідаючи на питання).
-Дякую.а тепер уявіть,що ви знаходитесь в піцЕрії. Я –не вчитель, а офіціант.Зараз принесу вам своєрідне меню- таку собі Дошку вибору. Тут я знову скористалася Pinterest.
Ви можете замовити собі будь-яку піцу. А вони у нас бувають ось такі:
- піца «4 фразеологізми»
-піца «Неологізма»
-піца з діалектами
- Архаїчна піца
-піца «Власне українська»
-піца «Професійна»
-Офіційно- ділова піца
Подумайте та оберіть собі піцу- завдання
За хвилину я прийматиму замовлення.(Учні вибирають піцу та отримують завдання, вправи розроблено відповідно до назви ).
Якщо ви правильно виконаєте вправи- це означатиме, що оплатили. Увага: бонус, якщо вам не вистачить коштів,ви маєте додаткові за рахунок випереджувального домашнього завдання (це може бути пантбук, лепбук, кросенс тощо).
РЕФЛЕКСІЯ. Поряд із замовленнями ви отримаєте чек- листки (списки із пунктами(теж своєрідні кошти), виконання яких обов`язкове. Тут ви знайдете перелік завдань, які мали сьогодні опрацювати. Після виконання пункту списку позначаєте його прапорцем і рухаєтеся далі.(Ви всі користувалися ним, наприклад, коли робили покупки)
Ось ваш чек – лист
1. Отримати вхідний квиток.
2.Зробити замовлення.
3.Виконати завдання.
4.Зрозуміти,про що говорив мій товариш.
5. Запам`ятати нові слова.
6. Отримати задоволення.
А ви знаєте, як з`явилися чек- листки? Завдяки льотчикам. У 1935 році через помилку пілота відбулося невдале випробовування літака Boeing. Літак виявився складнішим ,ніж попередні, тому звичні методи не працювали. Тоді група льотчиків створила короткий і простий чек- лист з питаннями, на які пілот повинен поетапно відповідати при зльоті, в польоті, при посадці. Відтоді чек- листи перекочували в багато сфер, стали помічниками різних фахівців і залишаються необхідними для професій, в яких важлива точність і пунктуальність, у яких велика ціна помилки.
Зверніть увагу: якщо перед вами важливе завдання- не варто покладатися тільки на пам`ять і уважність. Якою б людина не була відповідальною, в поспіху можна щось забути!
Після виконання завдань пропоную учням заповнити шаблон –подарунок Лексиці( своєрідні чайові). Розмалювати шматочки та вписати відповіді на питання типу:
- Яка буває лексика за походженням?
- За ступенем вживаності лексика …
Підбиття підсумків уроку.