Урок узагальнення та систематизації знань з теми "Діаграми"

Про матеріал
Інновація цього уроку в тому, що його можна проводити як онлайн, так і офлайн. Учні навчаються в групах аналізувати та подавати інформацію з використанням digital-інструментів
Перегляд файлу

Урок №  63     Клас 6-Г   Дата 22.12.2020   Вчитель Дмитренко М.В. 

 

 

Тема уроку: Діаграми

Освітньо – виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.

 

Цілі:

  • узагальнити та систематизувати знання учнів про способи представлення інформації та аналізу числових даних; удосконалення методики використання digital інструментів для розв’язування конкретних задач, показати спрямованість математичних знань; сприяти профорієнтаційній роботі з учнями;
  • розвивати зв’язне усне й писемне мовлення та логічне мислення учнів через аналіз, порівняння та систематизацію; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності учнів, вміння працювати в групі;
  • виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати, дисциплінованість, зацікавленість математикою, повагу до оточуючого середовища, любов до рідного міста, країни.

 

Тип уроку: Урок застосування отриманих умінь і навичок на практиці. Нестандартний урок.

 

Обладнання: комп’ютери 4 шт. (ноутбуки), проектор, екран, смартфони учнів.

 

МЕТОДИ, ФОРМИ І ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ

 

 

МЕТОДИ

ФОРМИ

ПРИЙОМИ

Проблемно-

пошуковий

проблемний виклад знань, пошукова діяльність учнів (постановка проблемного питання, розв’язаня проблеми і проблемних завдань), евристична бесіда

постанова взаємозв’язаних

проблемних запитань, здобуття нових знань у процесі проблемного викладу знань, активізація уваги та мислення, групова робота учнів

Навчально –

дослідницький

самостійна творча (дослід-

ницька) робота учнів на

здобуття та розширення

знань

активізація уваги та мислення, здобуття нових знань у процесі

самостійної роботи учнів,

формування висновків


Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Формулювання мети та завдань уроку

 

(на урок до учнів 6-Г класу завітали шефи з 8-А класу, які систематично приходять до малечі з майстер-класами, цікавими розповідями, завданнями чи вікторинами та, навіть, проводять окремі уроки)

 

Діти! До вас завітали Женя, Катя, Лев та Сашко. Подивіться, що приготували ваші шефи! Увага на екран.

 

«Артефакт»

 

Що ви бачите?

Де це могло використовуватися? Для чого?

Що там може бути записане?

 

Розповідь учня-шефа: на екрані фрагмент діоритової стели, де записаний кодекс законів вавілонського царя Хаммурапі. Ключ до розшифровки таких клинописних текстів було знайдено абсолютно незалежно один від одного двома дослідниками-аматорами Г. Гротенфендом і Д. Смітом. Аналізуючи копії клинописних текстів, вчені дійшли висновку, що всі клинописні знаки мають два основних напрямки: зверху вниз і зліва направо, тобто тексти слід читати не в вертикальному, а в горизонтальному напрямку зліва направо. Також вченими знайдено безліч наскальних малюнків, в яких описані певні події чи звичаї того часу.

 

Діти, а які способи представлення інформації знаєте ви? (очікувані відповіді учнів: оповідання; тексти; пости; таблиці; схеми; діаграми)

Пропоную в парах обговорити, який із способів представлення інформації є більш наглядним (діти доходять висновку, що оптимальним способом наочно продемонструвати інформацію є пости або діаграми).

А що необхідно для того, щоб побудувати діаграму?

 

Отже, сьогодні  ви разом з вашими помічниками працюватимете в групах, кожна з яких матиме завдання по збиранню, обробці та представленню певної інформації. Головне, щоб робота була творчою та цікавою, а наприкінці ви отримаєте бонус від своїх шефів за гарну роботу.

Час поділитися на 4 групи (за допомогою сервісу https://castlots.org/razdelit-na-gruppy/) та обрати її назву  (за допомогою сервісу https://wheelofnames.com/uk).

 

ІІ. Основна частина

 

Друзі, не гаємо часу, мерщій до дошки https://padlet.com/dmitrenkom/ht5p6kz7k5f4fi1m, де оголошені завдання для кожної з груп.

Учні 8-А класу слідкують за правильним та послідовним виконанням завдань, стежать, щоб усі учні групи були задіяні у процесі, за потреби допомагають при роботі з digital інструментами та слідкують за часом.

 

ІІІ. Фізкультхвилинка та гімнастика для оченят

 

ІV. Презентування виконаних завдань

 

V. Висновки

 

  По-перше, чи цікаво вам було на уроці?

Що за тему ми сьогодні закріпили?

Коли вперше почали засовувати діаграми?

Чи навчились ви будувати діаграми за допомогою онлайн інструментів?

Для чого нам потрібні отримані сьогодні знання?

У яких галузях застосовується вміння будувати діаграми?

Що цікавого ви навчилися сьогодні, працюючи в групах?

Як ці знання можна застосувати в житті? А в майбутній професії?

Чи сподобався вам бонус від шефів?

А чи зрозуміли ви, що учні самостійно створювали ці мультики?

Про що вони?

 

VІ. Домашнє завдання

 

1. Зібрати інформацію про кількість букв 5 найбільш поширених мов нашого світу.

2. Побудувати діаграму будь-якого типу за допомогою вивченого сьогодні інструменту, та прикріпити її в Google classroom.

 

 

Чому цей урок можна вважати інноваційним? Такий урок можна проводити як офлайн, так і онлайн

 

Чим даний урок відрізняється від уроків, які ви проводили в школі раніше? На початку уроку був використаний так званий «артефакт» для того, щоб максимально пригорнути увагу дітей, до того ж діти 6 класу вперше працювали з новим онлайн інструментом для побудови діаграм та виконували доволі різнопланову роботу (інтегрування різних дисциплін) в межах групи.

 

 

 

docx
Додано
2 липня 2021
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку