Урок "Узагальнення та систематизація матеріалу з теми "Прикметник"

Про матеріал
До вашої уваги додається розгорнутий конспект уроку до закріплення теми "Прикметник" у 4 класі
Перегляд файлу

Тема:  Узагальнюючий урок з теми «Прикметник»

Мета: систематизувати і закріпити знання учнів з теми  «Прикметник»;                      збагачувати словник учнів прикметниками; формувати вміння вживати прикметники в усному і писемному мовленні; виховувати естетичні почуття та любов до природи, до рідної мови; формувати комунікативну компетентність.

Обладнання: малюнок дерева, листочки, квіти, пташки, куб, міні- книжка, ІКТ,

Очікувані результати: учні вміють розповідати про прикметник, відшукують його в тексті, будують речення з дотримуванням орфограм у прикметниках,   застосовують вивчені знання на практиці, працюють в групах.

Хід уроку

І.Організація класу.

(слайд 1)                             

Продзвенів дзвінок, починаємо урок.

- У цьому світі саме дивовижне – це людська доброта, подаруйте один одному посмішку, передайте свій хороший настрій товаришеві.

 ІІ. Створення емоційного настрою

- Опишіть, будь ласка, сьогоднішній день. Який він?

День сьогодні …

Вправа «Криголом»

Чуєш? Жабенят струмки!

Чуєш? Цвірінчать пташки!

Глянь! Бурульки на гіллі…

В синім небі журавлі…

Перші проліски цвітуть,

Перші бджілки вже  гудуть

Це прекрасна й чарівна

В гості йде до нас … (весна)

(слайд 2)                           

- Чуєте, діти, як вона зайшла до нашого класу? Яка ж вона? …

    тепла     ВЕСНА  (яка?)   рання

ІІІ. Оголошення теми уроку та очікування навчальних результатів.

- Саме ця пора року допоможе нам сьогодні подорожувати по містах з дивовижними назвами, а урок буде узагальнюючим по темі «Прикметник».

Пояснялко

Вправа «Очікування»

- Більш за все весну чекають птахи, щоб повернутися до рідного краю. А чого ви чикаєте від уроку. ( відповіді дітей)

ІV. Актуалізація опорних знань.

- Тема ця хоч не проста

Буде в ній підказка.

Тему нашого уроку

Запишіть, будь ласка! (Учні записують тему)

ІV. Формування практичних умінь і навичок учнів.

Старайко

Вправа « Хвилинка каліграфії»

- Історія починається з каліграфії у зошитах.

ВЕ ЕС СН НА ВЕСНА [весна ]

- Запросимо слово-родича( ВЕСНЯНИЙ). Розберіть це слово за будовою.

Відповідайко

Вправа «Бліц-турнір»

- Які слова ми називаємо прикметниками?

- На які питання вони відповідають?

- З якою частиною мови зв’язані в реченні?

- Як змінюються прикметники?

- Як визначити рід, число, відмінок прикметників?

- Які закінчення мають прикметники у називному відмінку?

Загадайко

Вправа з загадкою

Проливала дрібні сльози

Молода дівиця,

Полоскала довгі коса

У чистій водиці. (верба)

(слайд 3)                          C:\Users\user\Desktop\img2.jpg 

Завдання:

- Випишіть словосполучення іменника + прикметника. Визначте число, відмінки прикметників.

Збирайко

Вправа «Працюємо в парах»

- З давності люди спостерігали за природою і помічали закономірності, що повторюються з року в рік. Вони називаються … (прикметами). Спробуйте зібрати до купи, щоб утворився вірний вислів. Визначити рід прикметників.

Перша розпускає свої бруньки                                                    всеїдний грак.

Перша рослина, яка прокидається від зимового сну            ніжна верба.

Перша пташка , яка прилітає до України                                  синенький пролісок.

Вирастайко (фізхвилинка музична, політ птахів)

Кубувайко

(слайд 4)                          

Вправа «Кубування»

ПРОЛІСОК

  1. Опиши це – (колір, розмір, форма)
  2. Порівняй це –( на що схожий)
  3. Асоціюй це –
  4. Проаналізуй це –
  5. Застосовують це –
  6. Аргумент «за», «про ти»

- Бережіть первоцвіти!

Поковайко

Вправа «Робота в групах»

Зараз ми уявимо, що пішли до лісу. А щоб не порушити тишу, поділимось на групи. Назвіть по черзі весняні місяці. (березень, квітень, травень)

Березень (І гр.)                    Квітень (ІІ гр.)                      Травень (ІІІ гр.)  

(Повторити правила роботи в групах: працювати тихо, не заважати іншим, уміти слухати один одного)

І гр.  Доповніть речення прикметниками

Весна – час пробудження … природи, … верби, перших … листочків і …  травички. Прилітають … граки, цвірінькають … горобці, дзюрчать … струмочки.

Довідка: дивовижної, боязких, пухнастої, молодої, весняні, польові, носаті.

ІІ гр. Скласти невеличке оповідання за опорними словами: весняне тепло, набухлі бруньки, ясне сонечко, білосніжні хмари, молоденька травичка, легкий вітерець, свіжий подих.

ІІІ гр. Скласти вірш

Розтанув сніг, яка обнова

Весна тоді така ( …)

Луги чистенькі і зелені

Пташки співають пісні (…)

Кружляє у вальсі комаха ніжна

Весна нова і (…)

А як насуне хмара сива

Весна по своєму (…)

А в ранці морозець, немов обнова

Яка весна у нас (…)

Яка ж весна? Яка ж вона?

Вона весела й (…)

Підсумувайко

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

- За цей час праці назбиралось багато запитань і відповідей.

- Яку частину мови ми повторювали?

Що ви вмієте робити?

 ( Оцінювання в роботі з міні-книжкою)

- Якими прикметниками охарактеризуєте урок? Подумайте і запишіть  їх листочках.(пташка, листочки, квіти)

(Кожен зачитує і прикріпляє на дерево)

- Ви добре попрацювали, в нас справді наступила весна.        

 Ніжна, мила, світанкова,

Ясна , чиста, колискова,

Милодійна, дзвін котюча,

Дивна, радісна, співуча,

Лагідна, жива казкова,

Красна, чарівна, чудова,

Найдорожча, добра , власна,

Мудра, сонячна, прекрасна,

Соловїна, барвінкова,

Українська мова.

( Оцінювання в роботі з міні-книжкою)

Всі ви добре працювали! Дякую за роботу!

 

 

 

 

 

 

 

 

Бахмутська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  № 5 з профільним навчанням

Бахмутської міської ради Донецької області

 

 

 

 

Узагальнюючий урок з теми «Прикметник»

 

Учитель Жирова Н.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Місто Бахмут, 2019 р.

docx
Додав(-ла)
Жирова Наталя
Додано
18 червня 2019
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку