Тема: Узагальнюючий урок з теми «Прикметник»
Мета: систематизувати і закріпити знання учнів з теми «Прикметник»; збагачувати словник учнів прикметниками; формувати вміння вживати прикметники в усному і писемному мовленні; виховувати естетичні почуття та любов до природи, до рідної мови; формувати комунікативну компетентність.
Обладнання: малюнок дерева, листочки, квіти, пташки, куб, міні- книжка, ІКТ,
Очікувані результати: учні вміють розповідати про прикметник, відшукують його в тексті, будують речення з дотримуванням орфограм у прикметниках, застосовують вивчені знання на практиці, працюють в групах.
Хід уроку
І.Організація класу.
(слайд 1)
Продзвенів дзвінок, починаємо урок.
- У цьому світі саме дивовижне – це людська доброта, подаруйте один одному посмішку, передайте свій хороший настрій товаришеві.
ІІ. Створення емоційного настрою
- Опишіть, будь ласка, сьогоднішній день. Який він?
День сьогодні …
Вправа «Криголом»
Чуєш? Жабенят струмки!
Чуєш? Цвірінчать пташки!
Глянь! Бурульки на гіллі…
В синім небі журавлі…
Перші проліски цвітуть,
Перші бджілки вже гудуть
Це прекрасна й чарівна
В гості йде до нас … (весна)
(слайд 2)
- Чуєте, діти, як вона зайшла до нашого класу? Яка ж вона? …
тепла ВЕСНА (яка?) рання
ІІІ. Оголошення теми уроку та очікування навчальних результатів.
- Саме ця пора року допоможе нам сьогодні подорожувати по містах з дивовижними назвами, а урок буде узагальнюючим по темі «Прикметник».
Пояснялко
Вправа «Очікування»
- Більш за все весну чекають птахи, щоб повернутися до рідного краю. А чого ви чикаєте від уроку. ( відповіді дітей)
ІV. Актуалізація опорних знань.
- Тема ця хоч не проста
Буде в ній підказка.
Тему нашого уроку
Запишіть, будь ласка! (Учні записують тему)
ІV. Формування практичних умінь і навичок учнів.
Старайко
Вправа « Хвилинка каліграфії»
- Історія починається з каліграфії у зошитах.
ВЕ ЕС СН НА ВЕСНА [весна ]
- Запросимо слово-родича( ВЕСНЯНИЙ). Розберіть це слово за будовою.
Відповідайко
Вправа «Бліц-турнір»
- Які слова ми називаємо прикметниками?
- На які питання вони відповідають?
- З якою частиною мови зв’язані в реченні?
- Як змінюються прикметники?
- Як визначити рід, число, відмінок прикметників?
- Які закінчення мають прикметники у називному відмінку?
Загадайко
Вправа з загадкою
Проливала дрібні сльози
Молода дівиця,
Полоскала довгі коса
У чистій водиці. (верба)
(слайд 3)
Завдання:
- Випишіть словосполучення іменника + прикметника. Визначте число, відмінки прикметників.
Збирайко
Вправа «Працюємо в парах»
- З давності люди спостерігали за природою і помічали закономірності, що повторюються з року в рік. Вони називаються … (прикметами). Спробуйте зібрати до купи, щоб утворився вірний вислів. Визначити рід прикметників.
Перша розпускає свої бруньки всеїдний грак.
Перша рослина, яка прокидається від зимового сну ніжна верба.
Перша пташка , яка прилітає до України синенький пролісок.
Вирастайко (фізхвилинка музична, політ птахів)
Кубувайко
(слайд 4)
Вправа «Кубування»
ПРОЛІСОК
- Бережіть первоцвіти!
Поковайко
Вправа «Робота в групах»
Зараз ми уявимо, що пішли до лісу. А щоб не порушити тишу, поділимось на групи. Назвіть по черзі весняні місяці. (березень, квітень, травень)
Березень (І гр.) Квітень (ІІ гр.) Травень (ІІІ гр.)
(Повторити правила роботи в групах: працювати тихо, не заважати іншим, уміти слухати один одного)
І гр. Доповніть речення прикметниками
Весна – час пробудження … природи, … верби, перших … листочків і … травички. Прилітають … граки, цвірінькають … горобці, дзюрчать … струмочки.
Довідка: дивовижної, боязких, пухнастої, молодої, весняні, польові, носаті.
ІІ гр. Скласти невеличке оповідання за опорними словами: весняне тепло, набухлі бруньки, ясне сонечко, білосніжні хмари, молоденька травичка, легкий вітерець, свіжий подих.
ІІІ гр. Скласти вірш
Розтанув сніг, яка обнова
Весна тоді така ( …)
Луги чистенькі і зелені
Пташки співають пісні (…)
Кружляє у вальсі комаха ніжна
Весна нова і (…)
А як насуне хмара сива
Весна по своєму (…)
А в ранці морозець, немов обнова
Яка весна у нас (…)
Яка ж весна? Яка ж вона?
Вона весела й (…)
Підсумувайко
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
- За цей час праці назбиралось багато запитань і відповідей.
- Яку частину мови ми повторювали?
Що ви вмієте робити?
( Оцінювання в роботі з міні-книжкою)
- Якими прикметниками охарактеризуєте урок? Подумайте і запишіть їх листочках.(пташка, листочки, квіти)
(Кожен зачитує і прикріпляє на дерево)
- Ви добре попрацювали, в нас справді наступила весна.
Ніжна, мила, світанкова,
Ясна , чиста, колискова,
Милодійна, дзвін котюча,
Дивна, радісна, співуча,
Лагідна, жива казкова,
Красна, чарівна, чудова,
Найдорожча, добра , власна,
Мудра, сонячна, прекрасна,
Солов’їна, барвінкова,
Українська мова.
( Оцінювання в роботі з міні-книжкою)
Всі ви добре працювали! Дякую за роботу!
Бахмутська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5 з профільним навчанням
Бахмутської міської ради Донецької області
Узагальнюючий урок з теми «Прикметник»
Учитель Жирова Н.В.
Місто Бахмут, 2019 р.