Урок "Визначення роду і числа прикметників у сполученні з іменниками"

Про матеріал
Тема: Визначення роду і числа прикметників у сполученні з іменниками Мета: освітня: вдосконалювати вміння учнів визначати рід і число прикметників; узагальнити знання про рід і число прикметників; Розвиваюча: збагачувати словниковий запас; формувати мовленнєві навички; Виховна: виховувати бережливе ставлення до природи. Обладнання: мультимедійна презентація Тип уроку: комбінований
Перегляд файлу

Тема: Визначення роду і числа прикметників у сполученні з іменниками

Мета: освітня: вдосконалювати вміння учнів визначати рід і число прикметників; узагальнити знання про рід і число прикметників;

Розвиваюча: збагачувати словниковий запас; формувати мовленнєві навички;

Виховна: виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: мультимедійна презентація

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

 

I. Організаційний момент

II.  Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 170(2), с. 89)

— Прочитайте записаний текст.

— Які прикметники ви знайшли у тексті?

— До яких іменників вони належать?

2. Робота в групах. Гра «Хто швидше?»

— Доберіть якомога більше прикметників, що відповідають поданим моделям.

— Запишіть їх у зошити.

    http://subject.com.ua/lesson/mova/4klas_1/4klas_1.files/image034.jpg    

 

3. Гра «Допоможи Незнайкові»

— Прочитайте вірш. Виправте помилки.

Хто в хустині червоненька (-ій)

став у лісі між дубів?

Може, дівчинка маленькі ( а)

назбирать прийшла грибів?

Ні, не дівчина там стала,

горобина виростала,

ту хустину гаптувала

щедро ( а) осінь золотий ( а).

— Чому саме такі закінчення повинні мати прикметники? (Тому що прикметник завжди стоїть у тому числі, роді, що й іменник, від якого він залежить.)

III. Повідомлення теми та мети уроку

  Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над прикметником, будемо визначати рід, число прикметників, навчимося розбирати прикметник за зразком.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Каліграфічна хвилинка

Гарний на вроду — красивий.

— Запишіть каліграфічно.

— Знайдіть прикметники, визначте їх рід і число.

2. Робота над загадками. Вправа 171 (с. 89)

• Відгадування загадок.

• Списування тексту, визначення роду і числа прикметників.

3. Вибіркове списування. Вправа 172 (с. 89-90)

Учні читають текст і визначають його тему.

—Розгляньте фотоілюстрацію птаха на с. 89 підручника.

—Що це за птах?

—Чому він має таку назву?

—На кого полює?

Цікаво знати!

Біла сова — мешканець Крайньої Півночі, під час міграцій спостерігалася на території України.

Сова біла мігрує на південь лише тоді, коли запаси їжі виснажені. Коли поживи вдосталь, ці хижаки залишаються на півночі протягом усієї зими. Біла сова, живучи в тундрі, протягом декількох місяців полює при денному світлі, оскільки в літній час сонце не заходить за горизонт. Сова полярна — активний хижак. Основу харчування становлять мишоподібні гризуни. За рік одна сова з’їдає понад 1600 лемінгів. Ловить зайців, пищух, дрібних хижаків (горностай), птахів (білих куріпок, гусей, качок), не нехтує рибою.

Біла північна сова — офіційний символ провінції Квебек (Канада), зображена на гербі Кайєркан (район Норильська). У серії про Гаррі Поттера біла сова за кличкою Букля (Хедвіг) належала Гаррі Поттеру і вміла доставляти листи і посилки.

— Випишіть сполучення іменника з прикметником, додаючи пропущені закінчення.

—Обґрунтуйте вибір закінчень.

—Доберіть і запишіть синоніми до слів суворий, сильний (виходячи із значення іменника, з яким зв’язаний прикметник).   Суворий — важкий. Сильний — міцний.

4. Завдання в зошиті

—Розберіть прикметники за зразком с.90

Червоний ніс, довге хутро, весела пісня

5. Фізкультхвилинка

6. Робота над текстом. Вправа 173 (с. 90)

  Мовчазне читання тексту вправи. Розглядання ілюстрації.

Словникова скарбничка

— Як ви розумієте значення слова жорсткий?

• Визначення головної думки тексту.

  Добирання заголовка до тексту.

—Назвіть прикметники, які зустрілися вам у тексті.

—Один із них розберіть за зразком.

V.  ПІДСУМОК УРОКУ

  Що повторили на уроці?

— Як визначити рід і число прикметника?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 173 (2), с. 90.

docx
Додано
26 червня
Переглядів
198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку