28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Узагальнення та систематизація вивченого про числівник"

Про матеріал

Урок української мови для учнів 6 класу на тему "Узагальнення та систематизація вивченого про числівник" з використанням експрес - зошита . Метою уроку є поглиблення та систематизація знань учнів про числівники, особливостей їх відмінювання та написання; сприяння вдосконаленню вмінь та навичок учнів щодо вживання числівників, а за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і повагу до рідного краю.

Перегляд файлу

ТЕМА : Узагальнення  та  систематизація  вивченого  про  числівник

МЕТА : поглибити та  систематизувати  знання учнів про числівники, з’ясувати особливості їх відмінювання та написання; сприяти вдосконаленню вмінь та навичок учнів щодо вживання числівників; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і повагу до рідного краю.

ОБЛАДНАННЯ: експрес – зошит для  кожного  учня,мовознавче  лото,

 

Перебіг  уроку

 

І. Організаційний момент

Вступне  слово  вчителя

Сьогодні  на  уроці  ми працюємо  в  експрес – зошиті, давайте  підпишемо  його , розкриваємо  ваші  експрес – зошити :

  1. Яка  тема  нашого  уроку?
  2. Що  ми повинні  знати?
  3. Що  ми повинні  вміти?
  4. Що  ми повинні  цінувати?

Біля  кожного  завдання  є  квадратик -  ваша  оцінка  за  завдання . Після  виконання  завдання  поставте   в  ньому  знак :

!!!

(це  було легко)

(все , як  завжди)

???

(у мене виникли питання)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. МОВОЗНАВЧЕ  ЛОТО  «Числівник,Україна   і  я»

 

 

1

 

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

 

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

 

17

 

18

 

19

 

20

 

 

питання  про числівник

питання  про Україну

питання  про  особисте

 

Запитання  :

  1. У  якому  році  ви  народилися?

9.  Коли  пішли  до  першого  класу?

12.У  якому  році  закінчите  11 класів?

15. Яка  ваша  домашня  адреса?

16. Скільки  часу  ви  витрачаєте  на  дорогу  до  школи?

18.Скільки  шкільних підручників  ви  маєте?

 

2.Який  поштовий  індекс  нашого  міста?

4.Коли  було  засновано  наше місто?

6.Коли  з’явилася  перша  згадка  про  наше  місто?

8.Які  вулиці  нашого  міста  мають у  своїй  назві  числівник?

10.Скільки  шкіл  у  місті?

13.Яке  населення  міста?

19.Назвіть  адресу  нашої  школи

 

3.Яка  частина  мови  називається  числівник?

5.Чим  кількісні  числівники  відрізняються  від  порядкових?

7.Які  є  групи  числівників  за  будовою?

11. Як правильно відмінюються  числівники  100,90, 40?

14.Чи є  в українській мові числівники, що не відмінюються?

17.  Як правильно відмінюються  числівники  200,900, 400?

20.  Як правильно відмінюються  числівники  30,50, 70?

 

III. Практичне засвоєння набутих  знань

1.Наступне  наше  завдання -  розподільний  диктант «Історія рідного  міста». Я  прочитаю  вам  текст  , пов’язаний з історією нашого  міста, а  ваше  завдання  виписати  числівники  за  групами , відповідно  кольору  вашої  картки :

Перша згадка про Генічеськ (в той час це було невелике містечко) є в наказі Єкатерини II від 10 лютого 1784 року «Про устрій нових укріплень». На  початку дев’ятнадцятого  століття   паралельно вживалася й друга його назва Усть-Азовське, існувала і третя назва - Тонка. Генічеськ був казенним селом, більшість його населення становили державні селяни. У 1816  році в  ньому  нараховувалося  159 ревізійних  душ, у  користуванні  яких  знаходилося  2385  десятин  землі, тобто на  кожну  ревізійну  душу 15  десятин.
 

 

 

 

Прості  числівники

Складні числівники

Складені  числівники

10

 

19

1784

 

2

15

1816

 

3

 

159

 

 

 

2385

  • Які  числівники називаються  простими, складними, складеними?

2. «Розгублений  іменник»   . Допоможіть  іменникові  стати  гідним  числівникові

П*ятсот  тридцять три (стілець)______________________________________

дев’яносто п’ять (гривня) __________________________________________

 семеро(студент)    _________________________________________________

двоє (киянин)______    _____________________________________________

обидва(брат)___________    _________________________________________

третина (читач) ________________________________________________    _

багато(виборець) _______________________________________________

одна шоста (аркуш) _____________________________________________

три й одна п’ята(метр) __________________________________________   

півтори (сторінка) ____________________________________ __________ нуль(одиниця) _________________________________________________

двоє (вікно) ____________________________________________________

чотири з половиною (відсоток)____________________________________

тисяча (примірник) ______________________________________________    

      3.  «Утвори  прикметники  з  числівника  та  іменника»

Зразок : 20  днів – двадцятиденний

90 кілограмів – _______________________________________________

30  діб –  _______________________________________________

40 хвилин –       _______________________________________________

50 років –  ______________________________________________

20  поверх –  ______________________________________________

5  тисяч –  ______________________________________________

10 метрів- ______________________________________________

100 кілометрів – _____________________________________________

7 мільйонів –    ______________________________________________

 

4.«Утворити  збірні  числівники»

5 ______________________________________________

7______________________________________________

15______________________________________________

20______________________________________________

30______________________________________________

11______________________________________________

35______________________________________________

 

5. «Фразеологічний  лабіринт»  . На парті  лежить  конверт, в  якому  ваше  завдання  на  двох  з  сусідом  за  партою. Вам  треба  скласти  фразеологізм  зі  шматочків, дібрати  до  нього  слово – синонім, можна  і  антонім, визначити  відмінок  числівника  та  ввести  його  до  речення.

1.___________________________________________________

2.___________________________________________________

3.___________________________________________________

4.___________________________________________________

 

6.«Перекладач»           

Четыре, пять, шестью, семь, семнадцать, семьсот, восемнадцать, пятьсот, одиннадцать, четыреста, миллион, миллиард, шестнадцатый, семидесятый, шестидесятники, сорок  девятый, третысячный

 

7.«Потрібний  відмінок» 

Запишіть  числівники  у  формі  родового, давального  та  орудного  відмінка.

I  варіант - один , чотири , п’ятдесят, двісті ,  третій.

II варіант - сім , п’ять , сімдесят , п’ятсот,  восьмий .

III варіант – три, дев’ять, сорок, сімсот, п’ятий

 

8. Випишіть з тексту числівники  і виконайте  розбір  числівника  як  частини  мови.

Деякі  історики  стверджують, що  перші  поселення  на  території  Генічеська  з*явилися  ще  у восьмому  столітті  до  нашої ери.

 

IV.Закріплення  вивченого  матеріалу

Опитування «Шанс». Виберіть правильну відповідь із  запропонованих.

1.

Числівники 40, 90, 100  в  родовому, давальному  й місцевому  відмінках  мають закінчення  - а

 

Так  ;  ні

 

2.

У  числівниках  на позначення  десятків (50 – 80) відмінюється тільки  перша     частина

 

Так  ;  ні

 

3.

У  числівниках  на позначення  сотень ( 200 – 900) відмінюються  обидві   частини

 

Так  ;  ні

 

4.

У  складених   кількісних  числівниках відмінюються  і  пишуться  окремо  всі  складові  частини

 

Так  ;  ні

 

5.

Числівники   нуль, мільйон, мільярд  відмінюються як  прикметники

 

Так  ;  ні

 

6.

Деякі  порядкові  числівники  відмінюються  як  прикметники

 

Так  ;  ні

 

 

V.Рефлексія

 

  1. Мої  враження  від  завдань на уроці : уважно  підрахуйте  свої  свої  враження  і  після  кожного  завдання і  визначте  чого більше

!!!

(це  було легко)

(все , як  завжди)

???

(у мене виникли питання)

 

 

 

 

 

  1. Оцінка  за  урок: поставте  оцінку  за урок собі, отримайте оцінку в сусіда за партою , а я поставлю  вам оцінку після перевірки вашого експрес – зошита

 

Самооцінка

 

Оцінка однокласника

 

Оцінка вчителя

 

 

 

 

 

V.Підсумок уроку  

Слово  вчителя: В  останні  хвилини нашого  уроку  дуже  хочеться  згадати  окрасу  і  багатство  нашого  міста – Азовське  море. Кожен  житель нашого  міста  мріє  спіймати  свою особливу  рибу  в  ньому, а  ми  сьогодні  навпаки  випустимо  в  море  свої  золоті  рибки  з  побажаннями  - родичам, друзям, своєму  місту, своїй  країні. Моя  золота  рибка  в  Азовському  морі подарує   всім мирне  небо  над  головою( кожен  учень  класу  випускає свою  рибку – закріплюємо  на дошці  з  побажанням ( бажано  одним  словом).

docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку