Конспект уроку з теми:
Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Прикметник»
Виконавець: учителів української мови,
учитель Херсонської ЗОШ І-ІІ ступенів
Херсонської міської ради №14
Яценко А.М.
Мета: розвивати та удосконалювати орфографічні навички учнів, усну та писемну мову; збагачувати словниковий запас.
Очікувані результати:
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Слово вчителя. Діти! Сьогодні ми повторимо та підсумуємо вивчений матеріал з теми «Прикметник», який знадобиться в найближчому часі для написання контрольної роботи, а в майбутньому для успішного проходження ЗНО.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
«Аукціон знань»
Слово вчителя. Дайте відповідь на питання, розфарбувавши кружечки (Додаток1)
―ТАК
або
―НІ
IV. Виконання вправ на закріплення знань.
Завдання «Уважні»
Слово вчителя. Зараз ви отримаєте від мене сердечко (Додаток 2), на ньому записані слова.
Розподілити прикметники за розрядами.
Відповіді: I к. якісні прикметники (великий, теплий, сміливий), II к. відносні прикметники (вовняна, нижній, осінній), III к. присвійні прикметники (батьків, заячий, лисячий).
Слово вчителя. А тепер я пропоную вам побути учителями, адже є багато «незнайок», котрі часто-густо і в усному, і в писемному мовленні допускають помилки. Ви тільки подивіться ось на цю роботу. Чи не ваша? Відредагуйте наведений текст (робота в групах).
Жовто-гарячя ягітка плода роскрилася а с неї визирало блестящє вічько насіня. Тут були темно зелені гарбузи у яскраво жовтих плямах були картаті, і смугасті, кругло-виді, і довгі. Заяц найбільш лякливіший звірок. Десь сухенка гілочька затріщить – косо-окий боягус зараз же прегнеця і сидить нишком за виличезним гарбузом.
Завдання «Найкмітливіший»
Слово вчителя. Молодці! А тепер давайте згадаємо, як утворюються ступені порівняння прикметників. Для виконання цього завдання, вам потрібно скористатись своїми ґаджетами.
Або використайте посилання
https://learningapps.org/4018251
Робота в парах «Хто швидше?»
Слово вчителя. А тепер для вас нове випробування.
Утворіть прикметники за допомогою суфікса – ськ-. Обміняйтесь зошитами і перевірте свого сусіда по парті.
Зразок. Рига – ризький
Збараж, Чехія, Гадяч, Овруч, Париж, Острог, Буг, Львів, Прилуки, Золотоноша, Миколаїв.
Відповідь.
Фізкультхвилинка
Слово вчителя. А тепер весела пауза! Настав час порухатися, бо зараз вкрай необхідно приділяти увагу своїй фізичній формі.
https://www.youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI
Завдання «Творче конструювання»
Слово вчителя. А хто ліпший друг прикметника?
Узгодьте іменник з прикметником.
У гарний пальто, для веселий шемпанзе, запитати у розумний мадам, запрошений Олена Миколаївна, дружелюбний Тбілісі, тихий ніч.
V. Підсумок.
Слово вчителя. Ну що ж, діти, ми гарно попрацювали. А підсумком нашої роботи будуть тести.
Тести
https://naurok.com.ua/test/start/69312
VI. Домашнє завдання.
Підготуватися до контрольної роботи. Скласти сенкан до слова «Прикметник».
Приклад
Додаток 1
Аукціон знань
―ТАК
або
―НІ
Додаток 2
Уважний