Урок "Узагальнення та систематизація вивченого з теми "Прикметник"

Про матеріал
Мета: розвивати та удосконалювати орфографічні навички учнів, усну та писемну мову; збагачувати словниковий запас.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект уроку з теми:

Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Прикметник»

 

 

 

 

 

 

 

Виконавець: учителів української мови,

учитель Херсонської ЗОШ І-ІІ ступенів

Херсонської міської ради №14

Яценко А.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: розвивати та удосконалювати орфографічні навички учнів, усну та писемну    мову; збагачувати словниковий запас.

Очікувані результати:

  • учні усвідомлюють, що вивчає морфологія;
  • знають морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
  • визначають групи прикметників за значенням і їх форму в реченні;
  • правильно відмінюють прикметники;
  • вміють утворювати прикметники різними способами;
  • знаходять прикметники в реченні, правильно визначають їх морфологічні ознаки;
  • знають вивчені орфограми;
  • правильно утворюють і пишуть прикметники з вивченими орфограмами;
  • знаходять і виправляють орфографічні помилки на вивчені правила;
  • використовують прикметники в мовленні.

 

Перебіг уроку

      І. Організаційний момент.

Слово вчителя. Діти! Сьогодні  ми  повторимо та підсумуємо  вивчений матеріал з теми «Прикметник», який знадобиться  в найближчому часі для написання контрольної роботи, а в  майбутньому для успішного проходження ЗНО.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

«Аукціон знань»

Слово вчителя. Дайте відповідь на питання, розфарбувавши кружечки (Додаток1)

―ТАК   

 

або 

  ―НІ

  

  • Прикметник – це службова частина мови. (ні)
  •  Прикметник означає дію.(ні)
  •  Відповідає на питання який? чий?(так)
  •  Частіше за все прикметник у реченні виступає означенням.(так)
  • Прикметники мають повну та коротку форми.(так)
  • Прикметник має 2 ступені порівняння.(так)
  • Прикметник поділяється на три розряди: якісний, відносний, присвійний.(так)
  •  Прикметники завжди пишуться тільки разом.(ні)
  • Прикметник не змінюється за відмінками.(ні)
  • Прикметник змінюється за числами й родами.(так)

 

C:\Users\Admin\AppData\Local\Temp\Word Art.pngIV. Виконання вправ на закріплення знань.

Завдання «Уважні»

Слово вчителя. Зараз ви отримаєте від мене сердечко (Додаток 2), на ньому записані слова.

Розподілити прикметники за розрядами.

Відповіді: I к. якісні прикметники (великий, теплий, сміливий), II к. відносні прикметники (вовняна, нижній, осінній), III к. присвійні прикметники (батьків, заячий, лисячий).

Завдання «Я редактор».

Слово вчителя. А тепер я пропоную вам побути учителями, адже є багато «незнайок», котрі часто-густо і в усному, і в писемному мовленні допускають помилки. Ви тільки подивіться ось на цю роботу. Чи не ваша? Відредагуйте наведений текст (робота в групах).

Жовто-гарячя ягітка плода роскрилася а с неї визирало блестящє вічько насіня. Тут були темно зелені гарбузи у яскраво жовтих плямах були картаті, і смугасті, кругло-виді, і довгі. Заяц найбільш лякливіший звірок. Десь сухенка гілочька затріщить – косо-окий боягус зараз же прегнеця і сидить нишком за виличезним гарбузом.

Завдання «Найкмітливіший»

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Flearningapps.org%2F4018251&4&0Слово вчителя. Молодці! А тепер давайте згадаємо, як утворюються ступені порівняння прикметників. Для виконання цього завдання, вам потрібно скористатись своїми ґаджетами.

 

Або використайте посилання

https://learningapps.org/4018251

 

Робота в парах «Хто швидше?»

Слово вчителя. А тепер для вас нове випробування.

Утворіть прикметники за допомогою суфікса – ськ-. Обміняйтесь зошитами і перевірте свого сусіда по парті.

Зразок. Рига – ризький

Збараж, Чехія, Гадяч, Овруч, Париж, Острог, Буг, Львів, Прилуки, Золотоноша, Миколаїв.

Відповідь.

 

Фізкультхвилинка

Слово вчителя. А тепер весела пауза! Настав час порухатися, бо зараз вкрай необхідно приділяти  увагу своїй фізичній формі.

https://www.youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI

Завдання «Творче конструювання»

Слово вчителя. А хто ліпший друг прикметника?

Узгодьте іменник з прикметником.

У гарний пальто, для веселий шемпанзе, запитати у розумний мадам, запрошений Олена Миколаївна, дружелюбний Тбілісі, тихий ніч.

V. Підсумок.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fnaurok.com.ua%2Ftest%2Fstart%2F69312&4&0Слово вчителя.  Ну що ж, діти, ми гарно попрацювали. А підсумком нашої роботи будуть тести.

Тести

https://naurok.com.ua/test/start/69312

 

VI. Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи. Скласти сенкан до слова «Прикметник».

Приклад

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Аукціон знань

―ТАК   

 

або 

  ―НІ

  

  • Прикметник – це службова частина мови.
  •  Прикметник означає дію.
  •  Відповідає на питання який? чий?
  •  Частіше за все прикметник у реченні виступає означенням.
  • Прикметники мають повну та коротку форми.
  • Прикметник має 2 ступені порівняння.
  • Прикметник поділяється на три розряди: якісний, відносний, присвійний.
  •  Прикметники завжди пишуться тільки разом.
  • Прикметник не змінюється за відмінками.
  • Прикметник змінюється за числами й родами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Уважний

C:\Users\Admin\AppData\Local\Temp\Word Art.png

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
2838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку