Урок "Узагальнення та систематизація знань з теми «Іменник»"

Про матеріал

Закріпити знання учнів з вивченої теми;

розвивати критичне мислення та комунікативні навички;

активізувати пізнавальну діяльність та мотивацію до навчальної діяльності;

виховувати інтерес до рідної мови.

Перегляд файлу

Зміївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

Конспект уроку

з української мови

2 клас

 

 

 

 

 

Вчитель Мякенко Л. П.

 

Тема  Узагальнення та систематизація знань з теми «Іменник»

Мета

  • Закріпити знання учнів з вивченої теми;
  •  розвивати критичне мислення та комунікативні навички;
  • активізувати пізнавальну діяльність та мотивацію до навчальної діяльності;
  • виховувати інтерес до рідної мови.

Тип уроку  Урок-квест.

Обладнання  Презентація, картки для індивідуальної самостійної

                         роботи, панчішки, коробки-сюрприз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вузлик ще один сьогодні

Будемо вязати.

На уроці усю тему

Треба пригадати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель Пригадайте все, що ви вивчили з теми «Іменник». Пропоную вам пограти у гру «Правда-неправда»

1.Гра «Правда-неправда»

  • Іменник-це частина мови, яка називає ознаки предметів (неправда)
  • Іменники називають живі та неживі істоти (правда)
  • Іменники-істоти означають назви живих предметів (правда)
  • Іменники-неістоти відповідають на питання хто? (неправда)
  • Іменники-істоти відповідають на питання що? (неправда)
  • Клички тварин пишуться з великої букви (правда)
  • Імена, прізвища, по батькові людей пишуться з великої букви (правда)
  • Назви сіл, міст, вулиць, річок, гір, площ пишуться з великої букви (правда)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ІV. Систематизація і закріплення знань

1.Вправа «Очікування»

Вчитель

 Виявляється у мові

Є багато різних слів,

Дивувати всіх готові:

І дітей, і всіх, всіх, всіх.

У чому ж їхня незвичайність?

Та й з яких вони скарбниць?

Мають деяку причетність

До великих таємниць.

Називають різні речі,

І тоді - біда малечі -

Розібратись хто є хто,

Нам же з вами пощастило.

Тільки сьогодні і тільки у нас

Мова із чарами прийде у клас!

Вчитель

То ж я вам пропоную розгадати ці таємниці. Сьогодні у нас на уроці буде ще один учень. Ви його вгадали? Цей хлопчик був неуважний і ми йому допоможемо повторити усе про іменник. (з’являється казковий герой Незнайко)

(Кожна вправа-завдання знаходиться у панчішці та коробці, діти по черзі дістають панчішку із завданням і виконують його, а потім вішають панчішку на ялинку)

Вправа 1 «Відшукай іменники»

Розгубився  наш Незнайко

Незнайкові допоможіть,

Де тут іменники, скажіть?!

Крейда, клей, відро, вода,

дуб, високий, молода,

Марічка, степ, Дніпро, широка,

Зїсти, мед, летить, сорока.

Вправа 2  «Хто або що?»

 (завдання для хлопчиків і дівчаток. Із поданих слів дівчаткам виписати іменники-істоти, а хлопчикам - іменники-неістоти)

Ставить Незнайко до слів питання.

Дуже це важке завдання.

Хто?  (Істота)                                                                                                        Що? (Неістота)                                                                                                      

Сонце, Вінні-Пух, учень, портфель, зебра, діти, слон, Ольга Іванівна, олівець, Зміївка, ліс.

Вправа 3 «Складаночка» (усно)

Кружить мавпочка склади:

Чи туди їх, чи сюди?

МА   ГА  НЕЦЬ         ШКА    МА   РО      МОК   ЛИ    КИ         СТА   ПУ    КА

КА   РІЛ   ТА            КРА   НЯ    СУ         ЛО   МО    ТОК           ЛО КО МО

Вправа 4 «Зайве і чуже»

Є одне в цих групах слово,

Що вписали випадково.

Відшукай і прочитай це

«зайве» і «чуже» слівце.

Пенал, олівці, зошит, книга, лінійка.

Снігурі, хлопці, окунь, ігри, парти.

Олег, Марія Василівна, Зміївка, річка,

котик, Ігор, телефон, синичка, герой.

Вправа 5 «Велетні і гноми»

Малі й великі букви є,

Завдання в кожного своє.

А яку з них написати,

Друже, ти повинен знати!

(Встав пропущені слова та запиши текст)

Самостійна робота

__________ сидів у своїй кімнаті і читав книгу. Біля нього на килимку лежав котик ___________.

Хлопчик дуже любить читати. Його улюблені казкові герої __________, ___________, ________,

_______. Він подарував цікаву книгу своєму другу ______________.

(Діти зачитують утворений текст)

Увага! Увага! Дітвора!

У мене є цікава новина

Гостей у нас є тут багато

Бо скоро прийде до нас свято!

 

Бесіда

  • А чи знаєте ви яке свято наближається?
  • Що ти знаєш про це свято?
  • Усі люблять отримувати подарунки.  Які почуття у тебе виникають, коли ти отримуєш подарунки?
  • Чи у всіх будуть такі почуття? Чому?
  • Які бажання у листі до Миколая ти б загадав: для себе, для родини, для України?

Вчитель А у мене є сюрприз для вас. (вчитель зачитує лист від Миколая до дітей)

Вправа 6 «Історія на килимку»

(діти сідають на килим, на кубиках-слова, з якими треба скласти цікаву звязну розповідь-історію)

Пошикуєш по порядку

Ось оці слова.

Будемо думати, фантазувати,

Цікаву розповідь складати.

(діти колективно складають розповідь).

Слова для розповіді: календар, свято, лист, радість, вікно, подарунки, чарівник Миколай, бажання.

VІ. Рефлексія

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку