Урок з української мови у 2 класі на тему "Слова, які називають дії предметів (дієслова)."

Про матеріал

Урок української мови у 2 класі, на якому учні,досліджуючи призначення вітру, квітки та жайворонка вивчають слова-дії предметів. Учні легко засвоюють навчальний матеріал уроку, виконуючи практичні вправи.

Перегляд файлу

УРОК

Тема. Слова, які називають дії предметів (дієслова).

Мета: формувати вміння розпізнавати слова, які нази­вають дії предметів, ставити до них питання, дати поняття «дієслово» на перспективу; розвивати на­вички зв’язного мовлення, логічне мислення; виховувати уважність та спостережливість, любов до природи, навколишнього світу.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ІI. ПІДГОТОВКА ДО ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь – вигадка.

- Послухайте, діти, яка дивна пригода трапилася зі мною під час зимових канікул.

Одного холодного зимового ранку вийшла я надвір, аж бачу – біля мого будинку старий кущ калини, густо вкритий снігом, ніби ворушиться. Підходжу ближче, дивлюсь, а маленькі сніжиночки то легенько кружляють, підстрибують, то знову лягають на гілки калини. Біля кущика хтось невидимий сумно зітхнув і холодом погладив мене по руці.

- Ти хто? – питаю.

- Я – вітерець.

- Чому такий самотній і сумний?

Ще важче зітхнув вітерець і промовив:

- Є в мене велика сім’я: один брат – вітер, старший – вітрисько, а над ним – вітрище, батько – вітрюган, дід – ураган, бабуся – віхола. Та я не можу з ними зустрітися. Я забув, що маю робити, яке моє призначення в природі.

2. Проблемна ситуація.

- Допоможіть вітерцеві згадати його призначення.

( Дує, віє, повіває, свище, гуляє, гойдає, розганяє)

- Усно поставте запитання до цих слів, запишіть їх.

3. Каліграфічна хвилинка

Висновок. Отже, в українській мові є слова, які називають дії предметів, їх ще називають дієсловами.

IІI. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Сьогодні на уроці ми розпочнемо знайомство зі словами, які на­зивають дії предметів. ІV. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Колективна робота.

Я запросила чарівного гостя познайомити вас з новою частиною мови. (Загадка записана на дошці.)    

1.Хто співає, свище, плаче,

А ніхто його не бачить.

2. Крил не має,
Скрізь літає
Та ще й куряву здіймає

3. Крутить, вертить,
З городу летить.

- МИ допомогли Вітру знайти його призначення , а тепер дізнаємось. Як називаються слова, що означають дію предмету.

2. Робота за підручником

— Прочитайте правило на с. 130.

Висновок: слова, які називають дії предметів, відповідають на питання що робити? що робить? що роблять? що робив? що зробив? що буде робити? що зробить? Такі слова називаються дієсловами.

3. Робота із загадками.

— Послухайте і відгадайте загадки.

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

 Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку.  (Пролісок.)

В синім небі голосок

Наче крихітний дзвінок.  (Жайворонок.)

— Запишіть відгадки

Доберіть і запишіть слова, які вказують на дію цих предметів.

пролісок — …зацвітає, прикрашає, пробивається.

жайворонок — … співає. звеселяє.знищує, оберігає.

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Показ відео-уроку про дієслово з виконанням рухів

VI. ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником.

— Розгляньте малюнки (вправа 339, с. 128). Скажіть, хто що робить.

— За кожним малюнком складіть речення з двох слів і запи­шіть за зразком, наведеним у підручнику.

— Усно поставте запитання до слів, які називають дії предме­тів.

— Прочитайте записані речення. Назвіть слова — назви дій.

  1. Вправа 340 (с. 129).

— Прочитайте прислів’я. Поясніть їх зміст.

— Знайдіть слова — назви дій і випишіть їх.

(Один учень виконує завдання на дошці.)

2. Гра «Знайди “зайві” слова».

— Прочитайте. Знайдіть «зайві» слова в кожному стовпчику.

співав трава легкий

тепло птах летить

малює світлий яскравий

3. Самостійна робота.

Вправа 341 (с. 129 підручника).

— Прочитайте виразно вірш.

— Випишіть дієслова і встановіть зв’язок між словами у пер­шому реченні.

(Проводиться взаємоперевірка робіт.)

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Людям всім давно відоме

Дивне слово — дієслово.

Дію виконати може

І в роботі допоможе.

Треба з ним завжди дружити,

З ним нам веселіше жити.

Все, що хочеш,— в дієслові.

 Це найкраще в нашій мові.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Гаргесян Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Петрович Анатолий
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
14407
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку