Урок з української мови на тему "Тема: Іменник як частина мови. Слова – назви неістот. Слова – назви істот"

Про матеріал

Матеріал допоможе

удосконалювати вміння учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?, поглиблювати знання учнів про слова — назви предметів; розвивати вміння ставити запитання до слів, послідовно викладати свої думки, висловлювати свої почуття, створювати образони до прослуханого, розвивати уміння порівнювати, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до природи та товариські стосунки під час роботи в парах, взаємоповагу.

Перегляд файлу

Тема: Іменник як частина мови. Слова – назви неістот. Слова – назви істот

Мета: удосконалювати вміння учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?, поглиблювати знання учнів про слова — назви предметів; розвивати вміння ставити запитання до слів, послідовно викладати свої думки, висловлювати свої почуття, створювати образони до прослуханого, розвивати уміння порівнювати, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до природи та товариські стосунки під час роботи в парах, взаємоповагу.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник «Українська мова» 2 клас М.Д. Захарійчук, проектор, музика для релаксації, мультимедійна презентація, аромосвічки, кольорові олівці, сигнальні картки, картки для роботи в парах.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Етюд «Врятуй пташечку»

Уявіть, що у вас в руках маленька беззахисна пташечка. Витягніть руки долонями догори. А тепер зігрійте її своїм рівним, спокійним подихом, повільно, по одному пальчику складіть долоні, прикладіть їх до своїх грудей, віддайте пташечці доброту свого серця. Розкрийте долоні, і ви побачите, що пташка радісно злетіла, посміхніться їй, подаруйте усмішки один одному. Адже відомо: коли люди усміхаються, стає веселіше, світліше, тепліше на світі, бо усмішка дарує тепло своєї душі, доброту.

Вправа «Чарівний мішечок»

У кожного з вас зараз різний настрій. Я пропоную скласти в чарівний мішечок усі негативні емоції (неспокій, злобу, вчорашню  образу, сум тощо) і викинути його. А з іншого чарівного мішечка взяти позитивні емоції, які ви для себе хочете та сподівання щодо сьогоднішнього уроку. Хто бажає висловити свої сподівання, побажання?

Вдихніть в себе свіжість осіннього повітря, тепло сонячних промінчиків. Я бажаю вам гарного настрою та успіху, щоб ваші сподівання справдилися.

ІІ. Актуалізація опорних знань, підготовка до релаксації.

Біля дошки працюють учні з карточками (звуко-буквенний аналіз слів: кущі, рілля). Учні працюють в зошитах.

Перевірка роботи.

Мотивація навчальної діяльності

Робота із сигнальними картками.(підняти зелену картку якщо слово відповідає на запитання що?, червону картку, якщо слово відповідає на запитання хто?)

Хліб, глечик, тракторист, трактор, ластівка, гніздо, пташка, весна, книга, зозуля, ранок, їжак, нитки.

Оголошення теми і визначення мети уроку учнями

  • Що ми сьогодні повинні дізнатись?
  • Що ми повинні навчитись?

ІІІ. Засвоєння нових знань.

  1. Сенсорно – моторний етап

Слово вчителя.

У нас ще панує пізня осінь, а зима сміливо до нас підходить. Зима, зазвичай, асоціюється із снігом, новорічними святами, мандаринами. І сьогодні я вам пропоную здійснити мандрівку до цитрусового саду. Для того, щоб відбулась сьогоднішня подорож, необхідно виконати деякі умови. Відчуйте, що ви готові, подорожуючи, відпочити і потрудитись.

Релаксація.

Для релаксації запалюється аромолампа з ефірною олією мандарина, вмикається аудіо запис співу пташок.

Займіть зручне положення. Розслабте обличчя, плечі, руки, тіло, ноги. Відчуйте свою розслабленість. Заплющить очі, зробіть глибокий вдих і видих (3 рази).

Уявіть ваш улюблений куточок природи, де ви відчуваєте себе спокійними, де ви щасливі, місце вашого спокою. Подумки відправляйтесь на прогулянку. Ви бачите ледь помітну стежину. Вона запрошує вас. Сміливо йдіть уперед. Стежечка веде вас до цитрусового саду. Раптом чуєте голос

  • Доброго дня! Ви потрапили в князівство, де керує князь Іменник. Іменники це слова, які називають предмети та відповідають на питання Хто? Що? Іменник – це частина мови. Запрошую вас до свого саду. Мені дали таке незвичайне ім’я – Іменник, після того, як я почав давати назви, клички, імена всім, хто живе в моєму князівстві. 

Роздивіться дерева з плодами, відчуйте їх аромат. Зупиніться біля одного мандаринового дерева.

Вчуваються запитання Хто? Що? Хто? Що? 

Слова – назви неістот відповідають на питання Що? Підійдіть, доторкніться до стовбура, відчуйте, який він на дотик. Слова – назви неістот відповідають на питання Що?  Дерево – Що? Деревце простягає до вас ніжну гілку з одним плодом. Роздивіться його, відчуйте його на дотик, вдихніть аромат. Іменники це слова, які називають предмети та відповідають на питання Хто? Що? Іменник – це частина мови. Слова – назви неістот відповідають на питання Що? Плід – Що?  

Деревце привітно кивнуло гілочками. На ваших очах плоди фантастично збільшились. Мандаринки шепочуть: «Хто?, Хто?» Слова-назви істот відповідають на питання Хто? До нас в князівство Іменників до цитрусового саду завітали учні. Слова-назви істот відповідають на питання Хто? Учні – Хто?

Помилуйтеся соковитими мандаринами, їх кольором, формою, вдихніть аромат плодів. В цитрусовому саду живе багато пташок, які чарують всіх своїм голосом, співом. Пташки заспівують : Слова-назви істот відповідають на питання Хто? Пташки – Хто?. Слова – назви неістот відповідають на питання Що? Мандаринки – Що?  

Ви йдете стежинкою, ступаючи на м’яку травичку. Повіває тихенький вітерець. Навколо вас дерева облиті соковитими плодами. Ви побували в князівстві Іменників. Іменники це слова, які називають предмети та відповідають на питання Хто? Що? Іменник – це частина мови. Та познайомилися з його підданими. Слова – назви неістот відповідають на питання Що? : Слова-назви істот відповідають на питання Хто? Подякуйте князю Іменнику за цінну інформацію. Попрощайтеся з ним. Відчуйте свої руки, ноги, поверніться в клас. Розплющить очі і посміхніться.

2. Символьний етап. «Виведення» образу інформації на рівень словесного осмислення.

1. Бесіда на закріплення образу

- Чи вдалося вам побувати у цитрусовому в саду?

- Які кольори і звуки вас оточували?

- Яким у вашій уяві було мандаринове дерево?

- Чи надавали вам інформацію?

- Яку інформацію вам надали?

2.) Створення образону.

1. Малювання образона.

- Перед вами листочки, олівці. Намалюйте, що ви бачили та яку інформацію ви чули в цитрусовому саду.

На згадку про подорож в цитрусовому саду, князь Іменник залишив вам смачний гостинчик зі свого саду.

2.  Бесіди за малюнками дітей.

3. Порівняння свого образона з образоном учителя , спроектованого на екран.

Фізкультхвилинка.

Молодці, ви чудово справились із завданням. А зараз трішки відпочинемо.

Пальчикова гімнастика

ІV. Логічний етап.

— Послухайте, куди я вас запрошую.

Господарі й гості, глядіть, не минайте!

На ярмарок прошу гуртом, поодинці,

Чекають на всіх там чудові гостинці!

На ярмарку нашім веселім, багатім

Є чим дивуватись і є що придбати.

Тут щедрі дарунки і саду, й городу,

Тут пісня і жарти — усім в нагороду.

Тут речі умільців ні з чим незрівнянні,

Барвисті стрічки, рушники вишивані.

Полив’яний посуд — тарелі, горнятка,

Сопілки — хлоп’яткам, намисто — дівчаткам.

Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте,

Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте!

— Що таке ярмарок? Чи доводилося вам бувати на ярмарку? Розкажіть.

Ярмарок (нім. Jahrmarkt — річний ринок) — періодичні торги та місця, де відбувалася гуртова й роздрібна торгівля різними товарами; продавці й покупці з’їжджалися на ярмарок з різних сторін, у тому числі й з-за кордону.

Робота за підручником (с. 65–66)

Вправа 1. Робота в группах. Читання в особах.

Словникова робота

Глечик — висока, кругла, переважно глиняна посудина, розширена в нижній частині; дзбан.

Полив’яна — покрита поливою.

Полива — особливий склоподібний сплав, яким покривають керамічні вироби.

— Що продавали на ярмарку?

— Продовжіть речення.

— На які питання відповідають ці слова? Запишіть.

Слованазви неживих предметів відповідають на питання що?.

Вправа 2

— Прочитайте текст.

— Хто повертався з ярмарку? Продовжіть речення. Запишіть.

— Слова — назви істот відповідають на питання хто?.

4. Моторно-кінестичний етап

Робота в парах за картками.

 Запишіть слова в два стовпчика (в один стовпчик слова - назви неістот відповідають на питання Що?, а в другий стовпчик  Слова-назви істот відповідають на питання Хто?)

Книга,учень, ведмідь, небо, кіт, заєць, яблуня, ластівка, ручка, мандарини.

Вправа3 с.66. дайте відповіді на запитання. Запишіть.

5. Архівування інформації.

ІV. Підбиття підсумків уроку.

  • Що нового ми дізнались?
  • Що для вас залишилось незрозумілим?
  • Що вам сподобалось на уроці?
  • Чи справдилися ваші сподівання щодо сьогоднішнього уроку?

Гра «Квітка сподівань»

Намалюйте на долоньках настрій, чи справдилися ваші сподівання щодо уроку.

V. Домашнє завдання.

Розглянути малюнки . Хто кого чекає? Записати речення за зразком с. 66

Розглянути малюнки та скласти казку на с.67 (усно)

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку