Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом 3 "Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності"

Про матеріал

Пропонуються тестові завдання репродуктивного характеру у форматі ЗНО різного рівня складності. Зміст завдань відповідає чинній програмі з історії України в 10 класі.

Перегляд файлу

Тема. Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом 3

«Розгортання української революції. Боротьба за відновлення державності»

10 клас

Мета: узагальнити, перевірити й оцінити знання учнів з тематичного блоку; розвивати вміння та навички, які формувалися під час вивчення теми; сприяти вихованню в учнів шанобливого ставлення до минулого, спонукати школярів до подальшого поглиблення своїх знань.

Очікувані результати: після цього уроку учень / учениця має

• знати: зміст понять: гетьманат, директорія, Чортківська офензива, терор, продовольча розкладка, «воєнний комунізм», реквізиція; форми та основні ознаки національної державності часів української революції: Українська держава, УНР за Директорії, ЗУНР; значення Акта Злуки УНР і ЗУНР;

• уміти: встановити послідовність подій Української революції; оперувати хронологічним і понятійним матеріалом розділу.

Тип уроку: урок перевірки й обліку знань, умінь і навичок.

Обладнання уроку: картки із завданнями для тематичного контролю.

 

ПЕРЕБІГ  УРОКУ

І. Організаційний етап.

Перед виконанням завдань учитель разом з учнями у короткій вступній бесіді пригадує, який розділ вони закінчили вивчати та які теми до нього належать.

ІІ. Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 

1. Позначте, коли відбувся державний переворот, що зумовив перехід влади до П. Скоропадського:

А) 1 березня 1918 р.; Б) 9 березня 1918 р.; В) 17 квітня 1918 р.; Г) 29 квітня 1918 р.

2. Позначте прізвище діяча, який став першим президентом ЗУНР:

А) Дмитро Вітовський; Б) Кость Левицький; В) Євген Петрушевич; Г) Мирон Тарнавський.

3. Позначте офіційну назву України за часів Директорії:

А) Українська Демократична Республіка; Б) Українська Держава; В) Українська Народна Республіка; Г) Українська Соціалістична Республіка.

4. Позначте причини поразок українських військ у боротьбі за незалежність у другій половині 1919р.:

А) боротьба з білогвардійцями, які мали підтримку Антанти, зрада керівників, передчасні холоди; Б) боротьба на два фронти, підтримка ворога ззовні, втеча керівників, епідемії хвороб, голод на території формування основних військ УНР; В) перехід військового керівництва на бік ворога, недостача озброєнь, допомога Червоній армії з-за кордону, партизанський рух у тилу військ УНР; Г) чисельна перевага ворогів, боротьба на три фронти, епідемія тифу, зовнішньополітична ізоляція, погане забезпечення армій.

5. Позначте правильне твердження:

А) «Перший зимовий похід» очолив Симон Петлюра; Б) вирішальний бій між військами Директорії та військами гетьмана П. Скоропадського відбувся 14 грудня 1918 р.; В) Акт злуки УНР і ЗУНР відбувся 22 січня 1918 р.; Г) головною рисою більшовицької політики на селі у 1919 р. була продрозкладка.

6. Прочитайте рядки життєпису історичного діяча й укажіть його:

«Роки життя – 1863-1945. Народився в Петербурзі. Походив з давнього козачого українського роду, дитинство минуло у Харкові та Полтаві. Видатний природознавець, мінералог і кристалограф, основоположник геохімії, біогеохімії, гідрогеохімії, вчень про ноосферу і біосферу. Перший президент УАН у 1918-1921 рр.».

А) Лев Писаржевський; Б) Михайло Кравчук; В) Володимир Вернадський; Г) Агатангел Кримський.

7. Позначте назви (назву) бойових дій, які означали завершення збройної боротьби регулярних військ УНР за незалежність України: 1) «Другий зимовий похід»; 2) Чортківська офензива:

А) правильною є відповідь 1; Б) правильною є відповідь 2; В) правильною є обидві відповіді; Г) обидві відповіді неправильні.

8. Вкажіть  країни, які в 1918-1919 рр. захопили західноукраїнські землі:

1) Німеччина; 2) Польща; 3) Румунія; 4) Угорщина; 5) Фінляндія; 6) Чехо-Словаччина; 7) Росія.

9. Встановіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.

1) «воєнний комунізм»; а) анархічне явище в українському русі, невизнання влади;

2) Директорія;   б) економічна політика більшовиків;

3) отаманщина; в) ідея об’єднання всіх етнічних українських земель;

4) соборність; г) колегіальний орган виконавчої влади з декількох осіб;

д) нічим не обмежена влада особи, групи, класу.

10. Встановіть послідовність подій.

А) Проголошення у Харкові УСРР.

Б) Українське національне повстання у Львові.

В) Чортківська офензива.

Г) Варшавський договір між УНР і Польщею.

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 

1. Позначте, коли відбулося урочисте проголошення на Софійському майдані Києва Акта злуки:

А) 22 січня 1918 р.; Б) 14 грудня 1918 р.; В) 22 січня 1919 р.; Г) 14 грудня 1919 р.

2. Позначте прізвище діяча, який у січні 1919 р. очолив РНК УСРР:

А) Григорій Петровський; Б) Георгій П’ятаков; В) Християн Раковський; Г) Василь Шахрай.

3. Позначте офіційну назву України в часи правління гетьмана Павла Скоропадського:

А) Українська Демократична Республіка; Б) Українська Держава; В) Українська Народна Республіка; Г) Українська Соціалістична Республіка.

4. Позначте головну причина поразки ЗУНР у польсько-українській війні:

А) міжнародна ізоляція, відсутність боєздатної армії та підтримки народу; Б) відсутність командних кадрів і некомпетентність військового керівництва; В) внутріпартійна боротьба всередині ЗУНР, суперечності в керівництві уряду, численніша армія Польщі; Г) міжнародна ізоляція, невизнання незалежності ЗУНР Антантою і всіляка підтримка нею претензій Польщі на галицькі землі, численніша армія Польщі.

5. Позначте правильне твердження:

А) суспільно-політична течія , що заперечує будь-яку політичну владу, невизнання авторитету, стихійність, неорганізованість називається анархізмом; Б) Українську Центральну Раду повалила Директорія УНР; В) більшовицька політика в галузі власності називається роздержавленням; Г) Чортківський наступ УГА відбувся в серпні 1919 р.

6. Прочитайте рядки життєпису історичного діяча й укажіть його:

«Роки життя – 1886-1920. Визначний художник-графік. Навчався малювати самотужки, удосконалював майстерність у Мюнхені (Німеччина). Професор, згодом ректор УАМ. На замовлення УЦР і гетьманського уряду виконав проекти грошових знаків, поштових марок, ,державного герба і печатки, форми для війська, обкладинок до ратифікаційних актів, грамот з нагоди різних урочистих подій тощо.».

А) Михайло Бойчук; Б) Георгій Нарбут; В) Олександр Мурашко; Г) Абрам Маневич.

7. Позначте назви (назву) військ, з якими довелося воювати армії УНР у 1920 р.: 1) Добровольча армія Антона Денікіна; 2)війська Польщі:

А) правильною є відповідь 1; Б) правильною є відповідь 2; В) правильною є обидві відповіді; В) обидві відповіді неправильні.

8. Вкажіть заходи, які були складовими політики «воєнного комунізму»:

1) заборона приватного підприємництва і торгівлі; 2) запровадження продрозкладки; 3) мілітаризація праці, зрівнялівка в оплаті праці; 4) організація концесій, створення радянських трестів; 5) повернення частини підприємств колишнім власникам; 6) проведення грошової реформи, запровадження червінця; 7) створення спільних підприємств з іноземним капіталом.

9. Встановіть відповідність між поняттями та їх визначеннями:

1) конфронтація; А) спеціальний режим, установлений на окупованій території;

2) реквізиція; Б) необмежена політична, економічна ,ідеологічна влада РКП(б);

3) федерація; В) примусове вилучення державного майна громадян, установ;                           

4) більшовицька диктатура; Г) протиборство, протистояння, сутички, конфлікт;

Д) союзна держава, члени якої зберігають за собою суверенітет.

10.Встановіть послідовність подій.

А) Прийняття Конституції УСРР.

Б) Підписання Ризького миру.

В) Утворення Директорії.

Г) Встановлення Гетьманату.

 

ІІІ. Рефлексія.

Учитель робить візуальний аналіз роботи учнів на уроці (у разі потреби вказує на допущені помилки учнів під час організації роботи).

IV. Домашнє завдання.

Напишіть міні – есе про одного з діячів Української революції. Укажіть, чим вас захопила саме ця постать і які враження й емоції викликає її діяльність.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Магольон Жанна
    Дуже дякую. Божих благословінь!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Глодовська Людмила Олесандрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
7123
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку