Урок "Узагальнення теми «ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ»"

Про матеріал

Предмет : математика ( урок геометрії), інформатика.

Передбачається робота в таких середовищах: Microsoft Office PowerPoint ( презентація), easyQuzzy (тест), PowerPoint (робота з малюнком до задачі).

 1.png
 2.png
 3.png
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтегрований урок. Математики та інформатики. Розв'язування задач на подібність трикутників

Номер слайду 2

Мета уроку:формувати вміння і навички застосовувати ознаки подібності трикутників до розв’язування задач, вміння пояснювати поняття властивостей, методів, подій елементів керування в режимі виконання програми;удосконалювати навички розв’язування практичних задач; розвивати вміння узагальнювати, виховувати культуру усного математичного мовлення та пізнавального інтересу учнів; розвивати пізнавальну творчу діяльність та креативність учнів, вміння аналізувати й долати складні моменти; сприяти виникненню в учнів інтересу до вивчення геометрії, усвідомлення її краси та значущості;Виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Блез Паскаль:«Об ’єкт математики настільки серйозний, що слід не пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим».

Номер слайду 5

Тематичні питання: Ознаки подібності трикутників. Чи можна застосовувати подібність трикутників у житті?Важливість позначення символів імені файла. Програми, що визначають вміст написів на формі

Номер слайду 6

{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4} Завдання: Iкоманда IIкоманда«Визначення висоти за допомогою дзеркала»«Визначення висоти способом Жюля Верна»План роботи:«Тест»"В минуле на машині часу"ПІДСУМОК"Замороки з горщечка"

Номер слайду 7

Тест1. Проходження тестування за комп'ютером.2. Оцінювання результату.

Номер слайду 8

"В минуле на машині часу"Давня Греція. Мілет. Гроші костюм. Давній Єгипет. Виміряв висоту піраміди, не влізая на неї. Хто він ???Жив 640-548 р.р.до н.е. Є ОДНИМ З МУДРЕЦІВ СВІТУЙому належить афоризм:"Пізнай самого себе". Почав гру в "ДОВЕДИ". Ввів календар: 1 рік = 365 днів

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Сонячне світло. B Cвиміртінь. K E D Θαλῆςὁ ΜιλήσιοςМал. 9 A "Про те, як Фалес виміряввисоту піраміди"

Номер слайду 11

Фізкультхвилинка

Номер слайду 12

Кут зору. Жер-динаскеля. Мал. 10? 10 15 500"Замороки"Задача 1. За способом Жуля Верна(письменник-мандрівник)1828-1905ppt_xppt_x

Номер слайду 13

Задача 2. За способом лісорубіввизначення висоти дерев,доступ до яких неможливий. Прилад дляпобудовикута зору2 X2 XXДві дощечки2 X2 X2 XXКут зору. Кут зору. Блокнот і олівець2 X2 XX2 XMFh. AKBDECHNМал. 11

Номер слайду 14

Використання подібностіКомандна робота у середі PAINT

Номер слайду 15

Визначте висоту дерева способом Жуля Верна

Номер слайду 16

Користуючись дзеркалом визначте висоту ялинки

Номер слайду 17

Складіть власну задачу за малюнком

Номер слайду 18

Завдання: Iкоманда IIкоманда«Визначення висоти за допомогою дзеркала»«Визначення висоти способом Жюля Верна»ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ«Тест»"В минуле на машині часу"ПІДСУМОК"Замороки з горщечка"

Номер слайду 19

Домашнє завдання: Повторити теоретичні відомості з теми. Виконати «Домашню самостійну №3» на ст. 110

Номер слайду 20

Джерела:http://ozrenii.ru/uluchshenie/narodnye/gimnastika-dlya-glaz-po-avetisovu.htmlhttps://gdz4you.com/prezentaciyi/matematyka/geometriya-v-nashomu-zhytti-12281/http://svitppt.com.ua/matematika/urokgra-podibnist-trikutnikiv.html. Робота вчителя математики СЗОШ №12 м. Хмельницького Ніценко Л. О. http://aelib.org.ua/texts/verne__lile_mysterieuse__ua.htm#1-14 Уривок романуhttp://svitppt.com.ua/matematika/podibnist-trikutnikiv-u-nashomu-zhitti.html. Презентація «Подібність в нашому житті»http://nv-imc.edukit.zt.ua/.../Криштановська

Перегляд файлу

Інтегрований урок з геометрії в 8 класі.

Тема уроку: Узагальнення теми

«ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ»

Мета уроку:

  • формувати вміння і навички застосовувати ознаки подібності трикутників до розв’язування задач, вміння пояснювати поняття властивостей, методів, подій елементів керування в режимі виконання програми;
  • удосконалювати навички розв’язування практичних задач;
  • розвивати вміння узагальнювати, виховувати культуру усного математичного мовлення та пізнавального інтересу учнів;
  • розвивати пізнавальну творчу діяльність та креативність учнів, вміння аналізувати й долати складні моменти;
  • сприяти виникненню в учнів інтересу до вивчення геометрії, усвідомлення її краси та значущості;
  • Виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки.
  • виховувати дисциплінованість, повагу один до одного, свідомі мотиви навчання, позитивне відношення до знань.

Обладнання: комп’ютери, ноутбук, проектор, екран, картки для оцінювання, презентація до уроку, презентації для учнів, малюнки до задач, тест.

Тип уроку: інтегрований, комбінований

 

 Вчителі: Н.С. Лукичова, М.М. Комов

Предмет (математика ( урок геометрії), інформатика)

Клас - 8

Тема - «Подібність трикутників»

Тип уроку - урок корекції і узагальнення знань, інтегрований.

Час - 45 хвилин

Обладнання уроку: комп’тер, проектор, екран, презентація, комп’ютерний тест, картки для оцінювання  .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Медіапродукт

  1.                Середа - Microsoft Office PowerPoint
  2.             Вид медіапродукта - презентація
  3.          Структура презентації:

п/п

Структурні елементи

Час

№ слайда

1

Організаційний момент

5 хвилини

Слайди 1-6

2

Актуалізація опорних знань:

 Проходження тесту за комп’ютером

5 хвилин 7 хвилин

Слайд  7

3

Актуалізація міжпредметних зв’язків:

  •    «В минуле на машині часу»;
  •    «Замороки з горщечка».

7хвилин

  1. хвилин

Слайди   8-9

4

Фізкультхвилинка «Зорова гімнастика»

 1 хвилина

Слайд 11

5

Корекція знань по темі

 «Застосівання подібності трикутників».

Робота з малюнками  у середовищі  Paint

12 хвилин

Слайди 14-16

6

Підведення підсумків

4 хвилини

Слайди 17-18

7

Домашнє завдання

3 хвилини

Слайд 19

8

      Джерела

 

Слайд 20


Хід уроку.

 

  1. Організаційний момент (Слайди 1-6). (5 хв.)

 

Вчитель звертає увагу учнів на вислів відомого французського вченого , математика і фізика, Блеза Паскаля: «Об ’єкт математики настільки серйозний, що слід не пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим». Та вислів архітектора  Ле Корбюзьє «…Все навколо геометрія…»

  1. Актуалізація опорних знань (5 хв.)

Проходження тесту на комп’ютері.

 

  1.        Актуалізація міжпредметних зв’язків (10 хв.)

 «В минуле на машині часу» (Слайди   8-9 ) (5 хв.)

Коротке повідомлення про Фалеса ( учень біля дошки).

Фалес Мілеський

Використання подібних фігур зустрічається в Вавілоні та Єгипті раніше,ніж було визначено подібність. Ідея подібності розвивалась в різних країнах паралельно і виникла з потреби розв’язувати задачі на визначення розмірів недоступних предметів і відстаній до них. Відомо, що в кінці VII- поч. VI ст. до н. е. в м. Мілет, що в Греції, жив відомий астроном і математик Фалес Мілеський. Він вперше довів теореми про рівність кутів при основі рівнобедреного трикутника, рівність вертикальних кутів, про пропорційні відрізки . Фалес першим почав гру «Доведи», яка тягнеться і досі, і в яку грають всі математики. Він знайшов спосіб

*•

визначення відстані від берега до корабля , визначив висоту Єгипетської піраміди за довжиною її тіні , використавши подібність трикутників. Фалес міркував так. Сонце від Землі дуже далеко, тому проміні від нього можна вважати паралельними. Поряд з пірамідою він встановив вертикально жердину. Фалес стверджував , що довжина тіні піраміди відноситься до довжини тіні стовпа, як висота піраміди до висоти стовпа.

Учитель. (Слайд   10  ) Обчислити висоту піраміди, якщо:

висота жердини - 4 ліктя; довжина тіні жердини - 5 ліктів; довжина тіні піраміди - 200 ліктів.

Розв’язок: СВ:КЕ=АВ:ДЕ;  5:200=4:Х;  Х=160 ліктів.

Фізкультхвилинка: Вправа для очей. (Слайд 11)

 «Замороки з горщечка» (Слайд    12  ) (6хв.)

Капітани команд тягнуть номери задач з горщечка .

Задача 1. За способом Жуля Берна (мал. 10, слайд    )

Звукове супроводження слайда №11 - шум моря.

З уроків зарубіжної літератури ви знайомі з відомим французьким письменником Жулем Верном. Він написав чудові романи. Один з них - «Таємничий острів».

Один учень читає уривок з роману.(дод.1)

 

(Від.      =      ;  х =        = 333    (футам)).

 

Задача 2. (мал. 11, слайд   13) За способом лісорубів визначення висоти дерев, доступ до яких недоступний.

Звукове супроводження слайда №12 - співи птахів.

Іноді неможливо виміряти великий об’єкт, або він недоступний. Існує спосіб, який використовують лісоруби для визначення висоти дерев. Вони використовують прилад для побудови кута зору (як видно з малюнка). Людина два рази, відповідно до малюнка, напрямляє кут зору для сполучення кінця приладу із верхівкою дерева.

(Від. З подібності BFA і MFN => AF=H; ВСА ~ DCE => АС = 2Н

=

FC = 2Н - Н = Н => ВС = FC + h, де h - ріст людини).

  1. Корекція знань по темі. (10 хв)

«Подібність трикутників у нашому житті» (слайди 14-16)

 

     Робота з малюнками

 

Необхідні виміри: Відстань від спостерігача до жердини 5м, що удвічі менше за відстань від жердини до дерева. Висота жердини 1 м.

 

Творче завдання: у 7 класі на уроках фізики ви вивчали закони відбивання світла та використовували їх для побудови зображення в дзеркалі. Спробуйте застосувати свої знання з фізики та геометрії для розв’язання такої задачі: як можна визначити висоту сосни за допомогою дзеркала?


Необхідні виміри: Відстань від спостерігача до дзеркала 5м, що утричі менше за відстань до ялинки. Зріст спостерігача 1,5 м.

 


 

  1.      Підведення підсумків (4 хв.) (Слайди    17-18  )

Створення власної прикладної задачі.

Підраховуємо бали, вибіраємо кращих гравців, виставляємо оцінки.

 

 

  1. Домашнє завдання слайд (Слайди    19  )

 

 

zip
Додано
12 серпня 2018
Переглядів
1599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку