Узагальнюючий урок з теми “Ознаки рівності трикутників” (урок-змагання “Геометричне сходження”)

Про матеріал

методична розробка уроку систематизації та узагальнення знань з теми “Ознаки рівності трикутників" складена згідно програми “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів", яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, за підручником “Геометрія 7 клас"авторів А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір, рік видавництва 2016.

Урок проводиться у формі гри -змагання між командами. Учні мають змогу повторити теоретичний матеріал та в ігровій формі підготуватися до контрольної роботи розв'язуючи задачі.

Дана розробка буде корисною для вчителів, які викладають геометрію в 7 класі.

Перегляд файлу

Узагальнюючий урок з теми “Ознаки рівності трикутників”

(урок-змагання “Геометричне сходження”)

Методичні рекомендації: методична розробка уроку систематизації та узагальнення знань з теми “Ознаки рівності трикутників” складена згідно  програми “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”, яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, за підручником “Геометрія 7 клас”авторів А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський,  М.С. Якір, рік видавництва  2016.

Урок проводиться у формі гри -змагання між командами. Учні мають змогу повторити теоретичний матеріал та в ігровій формі підготуватися до контрольної роботи розв'язуючи задачі.

Дана розробка буде корисною для вчителів, які викладають геометрію в 7 класі.

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми “Ознаки рівності трикутників”, формувати навички розв'язування задач на застосування ознак рівності трикутників; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати любов до предмета, патріотизм

Обладнання: карта маршруту подорожі, слайди презентації із завданнями, текст самостійної роботи, мультимедійний проектор Тип уроку: узагальнення та систематизація знань Зміст уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ми з вами закінчили вивчення теми. Сьогодні на уроці ми будемо застосовувати отримані нами знання здійснюючи “Геометричне сходження”.

Людина, яка хоча б один раз побувала в горах, може з впевненістю і відвертістю сказати, що краще гір можуть бути тільки гори. Це відчуття, яке затамовує подих, разом з тим треба докласти чималих фізичних зусиль, щоб опинитися на вершині. Сьогодні на уроці вам треба буде докласти теж зусилля, проявити наполегливість, спритність та показати свої знання з теми. (Клас об'єднується у чотири команди. Обираються капітани та назви команд. Назви команд повинні стосуватися вивченої теми)

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Початок подорожі. 

 Найвища вершина  українських Карпат — Говерла. Щоб розпочати подорож вам необхідно дізнатися скільки метрів вона складає. Для цього вам треба записати поряд відповіді на чотири запитання.

1)  Периметр рівнобедреного трикутника 7 см, його основа 3 см. Знайдіть довжину бічної сторони. (2 см)

2)  Скільки гострих кутів утворюється при перетині прямих, якщо вони перпендикулярні? (0)

3)  Знайдіть периметр рівностороннього трикутника зі стороною 2 см. (6 см)

4)  Якою за номером є ознака рівності трикутників за двома сторонами та кутом між ними? (1)

З отриманих цифр складіть число. Якщо ви вірно відповіли на запитання, та отримали висоту Говерли в метрах (2061 м), то ви отримуєте карту подорожі.

ІV. Узагальнення вивченого  матеріалу.     “Зарості теорії”

1)                Капітани команд шляхом жеребкування визначають теорему, яку будуть доводити

     перша ознака рівності трикутників;

     друга  ознака рівності трикутників;

     третя  ознака рівності трикутників;

     властивості рівнобедреного трикутника;

     ознаки рівнобедреного трикутника

2)                (в той час, коли капітани готуються відповідати) команди відповідають на питання. Команда, яка відповіла першою отримує 1 бал.

Питання для перших двох команд

1.     Трикутник, у якого всі сторони рівні

2.     Закінчити фразу “Якщо у трикутника два кута рівні, то…..”

3.     Промінь, що виходить з вершини кута та ділить кут навпіл

4.     Сформулювати другу ознаку рівності трикутників

5.     Як називаються рівні сторони рівнобедреного трикутника?

6.     Про що йде мова? Виходить із вершини трикутника, перетинає пряму, яка містить протилежну сторону під прямим кутом

Питання для двох інших команд

1.     Трикутник, у якого дві сторони рівні

2.     Сформулювати першу ознаку рівності трикутників

3.     Про що йде мова? Виходить із вершини трикутника і ділить протилежну сторону навпіл

4.     Сторона не рівна іншим у рівнобедреного трикутника

5.     Закінчи фразу “В рівнобедреному трикутнику кути…...”

6.     Сформулюйте третю ознаку рівності трикутників V. Формування умінь та навичок.

1) “Річка трикутників” Задачі за готовими малюнками слайди презентації 2) “Привал роздумів” Командам треба з'ясувати правдивість висловлювання.

      Якщо основа рівнобедреного трикутника 11 см, бічна сторона 7 см, то його периметр 25 см

      Якщо периметр рівностороннього трикутника 12 см, то його сторона 3 см

      Діагональ квадрата є бісектрисою його кута

      Якщо у рівнобедреному трикутнику провести бісектриси всіх кутів, то всі кути утворені бісектрисами і сторонами трикутника — рівні.

      Якщо у рівнобедреному трикутнику до основи провести медіану, то вона утворить з основою прямий кут.

3) “Вузька тропа” Самостійна робота

Ця тропа веде до вершини, але рухатися по Тому у кожного є можливість обрати свій “рюкзак” (завдання) по своїм силам та відправитися до вершини самостійно

1   варіант

А. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 35 см. Знайдіть сторони цього трикутника, якщо бічна сторона на 5 см менше В основи.

Б. Дано: АОD - рівнобедрений, ВАО=СDО

Довести: В=СD

В. Доведіть, що середини сторін рівностороннього     А трикутника являються вершинами іншого рівностороннього трикутника

2   варіант

А. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 42 см. Знайдіть сторони цього трикутника, якщо бічна сторона в 3 рази більша В основи.

Б. Дано: АОD - рівнобедрений, ВАD=СDA

Довести: =СDD

В. Доведіть, що середини сторін рівнобедреного           А

трикутника являються вершинами іншого

рівнобедреного трикутника

VІ. Рефлексія

VІІ. Підведення підсумків.

Підрахунок балів. Визначення переможців. Виставлення оцінок

pdf
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
24 серпня 2018
Переглядів
1243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку