Заповніть таблицю «Структурна криза радянської моделі розвитку» (по два прояви кризи в кожній сфері)
ПРОЯВИ КРИЗИ |
|||
Економічні |
Політичні |
Ідеологічні і моральні |
Екологічні |
1.
|
1.
|
1. |
1. |
2.
|
2. |
2. |
2. |
Встановіть хронологічну послідовність подій діяльності дисидентів періоду «застою»
А) Оприлюднення книжки В. Чорновола збірки «Правосуддя чи рецидиви терору?»;
Б) Акція протесту проти арешту інакодумців на прем’єрі фільму «Тіні забутих предків» в кінотеатрі «Україна»;
В) Поява «самвидавського» журналу «Український вісник»;
Г) Створення в Києві Української групи сприяння виконання Гельсінських угод;
Д) Організація Комітету захисту Української греко-католицької церкви;
Е) Маніфестація біля пам’ятника Т. Шевченку в Києві.
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
|
|
|
|
|
|
Знайдіть і виділіть особливості розвитку соціальної сфери в Україні періоду «застою» (чотири правильні відповіді).
Вимоги: шрифт «напівжирний», розмір 20, колір червоний
Завдання: знайти правильні відповіді і позначити їх синім кольором літер, змінивши шрифт з Times New Roman на Arial, розмір 20.
А) 1977р., Б) 1978р., В) 1979р., Г) 1980р..
А) «Твоя зоря», Б) «Людина і зброя», В) «Собор», Г) «Земля».
А) 1982р., Б) 1983р., В) 1984р., Г) 1985р..
А) хрущовською реформою,
Б) горбачовською реформою,
В) косигінською реформою,
Г) брежнєвською реформою.
А) було успішним, досягло поставленої мети,
Б) виявило тенденцію до зростання цін,
В) виявило тенденцію до зниження цін,
Г) має відбуватися без змін структури управляння народним господарством.
А) В. Чорновіл, Б) В. Стус, В) С. Хмара, Г) М. Руденко.
А) М. Брайчевський, Б) В. Мороз, В) Є. Сверстюк, Г) Я. Кендзьор.
А) шосту, Б) сьому, В) восьму, Г) дев’яту.
А) високі темпи зростання кількості сільського населення,
Б) збільшення щорічних темпів приросту населення України,
В) зменшення абсолютної кількості населення України,
Г) скорочення частки українців серед загальної кількості населення.
А) кубізм, Б) сюрреалізм, В) соцреалізм, Г) авангардизм.
А) В. Стус, Б) П. Григоренко, В) М. Руденко, Г) І. Кандиба.
А) «перебудову»,
Б) «розвинений соціалізм»,
В) «світову революцію»,
Г) «побудову соціалізму в окремо взятій країні».
Тема: Україна у період системної кризи Союзу Радянських Соціалістичних Республік.
Мета: узагальнити навчальний матеріал; оцінити рівень навчальних досягнень здобувачів освіти, набутих у ході вивчення розділу «Україна у період системної кризи Союзу Радянських Соціалістичних Республік».
Тип уроку: узагальнення знань.
Обладнання: комп'ютерна техніка, ілюстративний матеріал, файлова папка «Узагальнення. Тематичний контроль».
Форма проведення: практичне заняття з використанням мультимедійних засобів навчання.
Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія та інформатика.
Очікувані результати: після цього уроку здобувачі освіти сформують такі основні компетентності:
Ключові – спілкування державною мовою (доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого, читати і розуміти перекладені та адаптовані українською літературною мовою писемні джерела, авторські публікації на історичні й соціально-політичні теми, складати українською мовою тексти історичного та соціального змісту); математична компетентність (оперувати цифровими даними, перетворювати інформацію із джерел з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема), будувати логічні ланцюжки подій, вчинків, використовувати статистичні дані); основні компетентності у природничих науках і технологіях (пояснювати та оцінювати вплив природнього середовища на життя людини, розкривати зміст і значення господарських, промислових і науково-технічних революцій, вплив на суспільне життя технологій, технічних винаходів і наукових теорій); інформаційно-цифрова компетентність (використовувати цифрові технології для пошуку потрібної історичної інформації, створювати вербальні й візуальні тексти, мультимедійні презентації, виявляти джерела й авторів інформації, робити коректні посилання); уміння вчитися впродовж життя (критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості).
Предметні – хронологічна (уміння орієнтуватися в історичному часі, визначати хронологічну послідовність подій); просторова (уміння знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, показувати на карті зміни в адміністративно-територіальному поділі); інформаційна (уміння працювати з історичними джерелами, виявляти і критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел, складати характеристики та політичні портрети видатних українських діячів); логічна (уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ); аксіологічна (осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям).
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Привітання, повідомлення теми і мети уроку, повторення правил техніки безпеки в кабінеті інформатики. Залежно від кількості комп’ютерів в кабінеті здобувачі освіти працюють в групах чи парах.
ІІ. Основна частина уроку.
Завдання 1.
Заповнити таблицю «Структурна криза радянської моделі розвитку» (по два прояви кризи в кожній сфері).
Здобувачі освіти відкривають в папці «Узагальнення. Тематичний контроль» текстовий документ Word «Завдання 1» і заповнюють комірки таблиці.
(Вимоги до шрифту і розміру літер не ставляться).
ПРОЯВИ КРИЗИ |
|||
Економічні |
Політичні |
Ідеологічні і моральні |
Екологічні |
1.
|
1.
|
1. |
1. |
2.
|
2. |
2. |
2. |
Завдання 2.
Робота з презентацією «Діячі дисидентського руху»
Здобувачі освіти відкривають презентацію PowerPoint «Завдання 2» в папці «Узагальнення. Тематичний контроль» та роблять зміни в слайді: за допомогою меню «Вставка» - «Фігури» - «Лінії» потрібно вибрати фігуру «Стрілка» та встановити стрілками відповідність між фото діяча дисидентського руху та його біографією.
Завдання 3.
Робота з таблицею «Хронологічна послідовність».
Здобувачі освіти повинні відкрити документ Word «Завдання 3», прочитати події діяльності дисидентів періоду «застою» і встановити їх хронологічну послідовність, поставивши цифри від 1 до 6 у відповідну комірку таблиці.
А) Оприлюднення книжки В. Чорновола збірки «Правосуддя чи рецидиви терору?»;
Б) Акція протесту проти арешту інакодумців на прем’єрі фільму «Тіні забутих предків» в кінотеатрі «Україна»;
В) Поява «самвидавського» журналу «Український вісник»;
Г) Створення в Києві Української групи сприяння виконання Гельсінських угод;
Д) Організація Комітету захисту Української греко-католицької церкви;
Е) Маніфестація біля пам’ятника Т. Шевченку в Києві.
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
|
|
|
|
|
|
Правильна відповідь
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
2 |
1 |
4 |
5 |
6 |
3 |
Завдання 4.
Робота з презентацією «Розвиток науки і культури».
Відкрити презентацію PowerPoint «Завдання 4» в папці «Узагальнення. Тематичний контроль» та зробити зміни в слайді. За допомогою меню «Вставка» - «Фігури» - «Лінії» вибрати фігуру «Стрілка» та встановити стрілками відповідність між портретом діяча науки і культури, його прізвищем та стислою характеристикою їх діяльності (здобутками і досягненнями).
Завдання 5.
«Особливості розвитку соціальної сфери в Україні періоду «застою»».
Здобувачі освіти відкривають в папці «Узагальнення. Тематичний контроль» текстовий документ Word «Завдання 5» знаходять і виділяють особливості розвитку соціальної сфери в Україні періоду «застою» (чотири правильні відповіді).
Вимоги до завдання: шрифт «напівжирний», розмір 18, колір червоний
Правильна відповідь
Завдання 6.
Скласти пазл «Діяч дисидентського руху»
Відкрити презентацію PowerPoint «Завдання 6» в папці «Узагальнення. Тематичний контроль», скласти з розділених частин портрет діяча дисидентського руху. Написати його прізвище та ім'я: за допомогою меню «Вставка» - «Фігури» вибрати фігуру «Прямокутник» і ставити у фігуру напис «Прізвище та ім’я діяча», заливку фігури, вид, розмір і колір шрифту здобувачі освіти обирають самостійно (є варіації пазлу з 6 та 8 частин).
Або
Завдання 7.
Тестування за допомогою програми «MyTest» або онлайн - у застосунку «Google Форми»:
Тести можна виконати в програмі «MyTest» або онлайн за відповідним посиланням на «Google Форми».
Якщо програма «MyTest» не встановлена на комп’ютері чи немає доступу до мережі Internet, це завдання можна виконати за допомогою програми Microsoft Word: здобувачі освіти повинні відкрити текстовий файл «Завдання 7» в папці «Узагальнення. Тематичний контроль», знайти правильні відповіді і позначити їх зеленим кольором літер, змінивши шрифт з Times New Roman на Arial, розмір 18, напівжирний.
А) 1977 р., Б) 1978 р., В) 1979 р., Г) 1980 р..
А) «Твоя зоря», Б) «Людина і зброя», В) «Собор», Г) «Земля».
А) 1982 р., Б) 1983 р., В) 1984 р., Г) 1985 р..
А) хрущовською реформою,
Б) горбачовською реформою,
В) косигінською реформою,
Г) брежнєвською реформою.
А) було успішним, досягло поставленої мети,
Б) виявило тенденцію до зростання цін,
В) виявило тенденцію до зниження цін,
Г) має відбуватися без змін структури управляння народним господарством.
А) В. Чорновіл, Б) В. Стус, В) С. Хмара, Г) М. Руденко.
А) М. Брайчевський, Б) В. Мороз, В) Є. Сверстюк, Г) Я. Кендзьор.
А) шосту, Б) сьому, В) восьму, Г) дев’яту.
А) високі темпи зростання кількості сільського населення,
Б) збільшення щорічних темпів приросту населення України,
В) зменшення абсолютної кількості населення України,
Г) скорочення частки українців серед загальної кількості населення.
А) кубізм, Б) сюрреалізм, В) соцреалізм, Г) авангардизм.
А) В. Стус, Б) П. Григоренко, В) М. Руденко, Г) І. Кандиба.
А) «перебудову»,
Б) «розвинений соціалізм»,
В) «світову революцію»,
Г) «побудову соціалізму в окремо взятій країні».
ІІІ. Підбиття підсумків уроку.
Викладач підводить підсумки роботи здобувачів освіти на уроці.
ІV. Домашнє завдання.
Випереджальне завдання:
Список використаної літератури: