Урок: "Узагальнення вивченого з теми «Раціональні числа порівняння, додавання та віднімання»"

Про матеріал
урок-подорож: передбачає поділ класу на 2 команди. Використовуються різнорівневі завдання та ігровий момент «Найрозумніший».
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики у 6 класі

Тема уроку:   Узагальнення вивченого з теми: «Раціональні числа: порівняння, додавання та віднімання»

Мета уроку:

  1. Освітня

систематизувати і узагальнити знання учнів, набутих ними при вивчені теми: «раціональні числа», розв’язувати завдання на застосування даних знань.

  1. Розвиваюча

Розвивати логічне мислення, просторове уявлення, увагу, інтуїцію учнів, вміння аналізувати; навички колективної співпраці.

  1. Виховна

На основі аналізу життя й діяльності відомого математика Фалеса виховувати в учнів цілеспрямованість, наполегливість, працьовитість; виховувати повагу до думки товаришів, любов до Батьківщини.

Тип уроку:  узагальнення та систематизація знань.

Міжпредметні зв’язки: фізика, географія, економіка.

Форма уроку: урок-подорож

Обладнання уроку:

Підручники,  роздатковий матеріал, ноутбук, мультимедійний проектор, презентація, карта подорожі Голопристанщиною.

Хід уроку

I Організаційна частина.

Налаштування на роботу.

Сьогодні ми з вами будемо подорожувати. Тому, для початку поділимося на дві групи. У кожній групі вибираються подорожуючі, супроводжуючі, кореспонденти-журналісти, асистенти.

Запишіть дату, класну роботу. Сидіть рівненько, не сутультесь.

 Оцініть свій настрій, користуючись раціональними числами.

 

II Актуалізація опорних знань

                   

 

                 

                        

 

 

 

 

        

                                                                                        

 

                                                                   

                                               

                                                 

                                                         

 

                          

                               

 

 

 

 

                                   

 

 

 

Для першої команди:

1) -12+2

2)10-(-2)

3)-12,5-2

4)12+(-0,5)

5)100+(-86,5)

Для другої команди:

1)14+(-3)

2)-18+25

3)100+(-75)

4)-21-14

5)-4-1,5

Острів Хортиця витягнута із північного-заходу на південний схід має довжину 12,5 км, а ширину 2,5км.

 

 

III Мотивація

 Натуральні й дробові числа, з якими ви мали справу досі, були відомі освіченим людям ще понад 4 тисячоліття тому. А від’ємні числа ввійшли в математику набагато пізніше – кілька століть тому. Проте ми не можемо уявити собі життя без використання від’ємних чисел. Прикладом є використання термометра, задачі в яких використовується поняття сальдо, боргу, грошових операцій та інше.

IV Завершення формування вмінь, корекція вмінь і навичок

Тема сьогоднішнього уроку «Узагальнення вивченого з теми: «Раціональні числа: порівняння, додавання та віднімання» - звичайна, а форма проведення  - незвичайна. Сьогодні ми вирушимо в історичну подорож по нашій батьківщині. А в цьому нам допоможе карта.

Перша команда буде мандрувати за допомогою автобусу, а інша – автомобіля. Для того, щоб дістатися до першого пункту призначення вам необхідно виконати математичні завдання, які розподілені за рівнями.

1     Розв'яжіть рівняння:

2      Виконайте віднімання:

3 Розв'яжіть рівняння:

4      Розв'яжіть задачу:

Відстань між селом Долматівка та містом Гола Пристань становить 12 см. Яка відстань між цими пунктами, якщо масштаб 1:300000 ?

5     Розв'яжіть рівняння:

6      Виконайте віднімання:

7      Виконайте завдання:

Кожне з чисел: -0,05   -0,37   1,54   8,5  зменшіть на 1,5.

8 Виконайте додавання

9      Виконайте додавання:

10     Виконайте завдання:

Дано точки: А(-6), В(-1), О(0), С(5). Який із відрізків АВ, АО, АС, ВО, ВС, ОС найдовший, який – найкоротший? Зробіть малюнок.  

 

11      Виконайте завдання: 

Скільки точок з цілими координатами є на координатній прямій між точками А(-5) і В(7) ?

12      Виконайте завдання:

Натуральним, цілим від’ємним чи дробовим числом є:

-5; 12354;  -3,6 ;  ; -

13      Знайдіть значення виразу:

14     Обчисліть значення виразу:

 

15      Розв'яжіть задачу:

Опівдні температура була 8º С, а опівночі стала -7 º С.

На скільки змінилася температура повітря за півдоби?

16      Розв'яжіть рівняння:

17      Виконайте завдання:

Між якими двома сусідніми цілими числами розташоване число:  -21,6

18     Обчисліть суму:

19      Які числа є коренями рівняння:

20     Розташуйте в порядку спадання числа:

 

21      Спростіть вираз:

-14+х+(-40)+16+2х

 

22      Порівняйте числа:

 

0,3 і

23     Порівняйте числа:

24      Виконайте завдання:

Накресліть координатну пряму і позначте на ній точку В(5). Знайдіть координати точок С і Р, віддалених від точки В на 6 одиниць. Знайдіть довжину відрізка СР.

 

 

«Фізкультхвилинка».

 

V Рефлексія

 

Оцініть свій настрій, користуючись раціональними числами.

 На уроці:

Я дізнався…

Я навчився…

Мені сподобалося…

Мені не сподобалося…

 

VI Підсумок уроку

Ігровий момент «Найрозумніший»

Тестові запитання

На дошці записані два різних числа, наприклад —11 та 3. Учень швидко відповідає на запитання, які учитель ставить у короткій формі.

1) Модулі.

2) Яке з чисел більше?

3) Два цілих числа між ними.

4) Два числа, менші за обидва.

5) Два числа, більші за обидва.

6) Сума чисел.

7) Різниця.

8) Сума першого і числа, протилежного другому.

 

Виявляється,  для  того,  щоб  мандрувати,  просто

необхідно  знати  математику.  Так  в  дружній  подорожі  ви почерпнули  нові  знання.  Разом  з  тим  стали  дружнішими  і просто  цікаво  і  весело  провели  час  у  чарівному  світі математики.

VI Домашнє завдання

Скласти казку про королівство раціональних чисел.

doc
Додав(-ла)
Юзва Інна
Додано
27 березня 2020
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку