Урок "Узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок учнів із теми «Іменник»."

Про матеріал

В основу уроку покладено особистістно орієнтований підхід навчання, побудований на основі формування знань, вмінь та навичок самоорганізації в освітній діяльності з використанням Інтернет-сервісів. Дані методи роботи перевіряють рівень знань учнів, розвивають творчі здібності. Простежується інтеграція українська мова-українська література на матеріалах про життя і творчість Л. Глібова, байок та поезій митця. Урок спрямований на виховання шани до творчості Леоніда Глібова.

Перегляд файлу

Анотація до уроку

В основу уроку покладено особистістно орієнтований підхід навчання, побудований на основі формування знань, вмінь та навичок самоорганізації в освітній діяльності з використанням Інтернет-сервісів. Дані методи роботи перевіряють рівень знань учнів, розвивають творчі здібності. Простежується інтеграція українська мова-українська література на матеріалах про життя і творчість Л. Глібова, байок та поезій митця. Урок спрямований на виховання шани до творчості Леоніда Глібова.

6 клас

Тема: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок учнів із теми «Іменник».

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Іменник»; розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; перевірити рівень навчальних досягнень із даної теми; розвивати творчі здібності школярів; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати пошану до рідного слова, до творчості Леоніда Глібова.

Обладнання: мультимедійна дошка та проектор, портрет Л.Глібова, індивідуальні картки, підручники, зошити.

Тип уроку: інтегрований урок (українська мова-українська література) на матеріалах про життя і творчість Л. Глібова, байок та поезій митця.

 

 

Епіграф до уроку:

Мова - втiлення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любiмо ïï, вивчаймо ïï, розвиваймо ïï! Борiмося за красу мови, за правильнiсть мови, за приступнiсть мови, за багатство мови... Максим Рильський

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Емоційна підготовка учнів до роботи на уроці.

Доброго дня, мої любі учні! Я впевнена, що ми сьогодні з вами добре попрацюємо, але спочатку давайте оберемо для себе гарний настрій, який допоможе нам працювати добре, злагоджено, продуктивно.
Сьогодні в нас звичайний урок,
Та зробимо ми іще один крок.
Пізнаємо краще країну чудову,
Країну багатої рідної мови.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Слово вчителя. Дорогі діти, ви вивчили самостійну частину мови, яка є найуживанішою. Зараз за допомогою акровірша ми пригадаємо її. До речі, давайте згадаємо, що таке АКРОВІРШ і хто з вивчених, ще у 5-му класі, письменників користувався цим жанром? (Діти дають відповідь)

Так, це Леонід Глібов, той самий дідусь Кенир, що сипав, мов з чарівної торби, своїми казками, пісеньками та прислів’ями. У цьому році ми відзначаємо 190- річчя від дня народження Л.Глібова. Тому саме сьогодні, ми присвячуємо урок з української мови цьому великому творцю гумористичних творів. Отже, увага на екран ( на ньому демонструється акровірш).

Ім’я дарую кожному я слову,

Мені предмети всі й істоти друзі є,

Ех, не хвалюсь, повірте, але я всьому основа,

Ну прошу вас, погляньте – в кожному я тексті є.

НИні з вами, любі школярі, бажаю затоваришувати,

Коли я поряд, будете ви все-все знати

і правильно усі предмети називати.

Учитель: Це іменник. На уроці ми повторимо й підсумуємо матеріал про цю частину мови, звернувшись до творчості Леоніда Глібова. Отже, запишіть у зошити тему уроку: «Узагальнення знань із теми «Іменник».

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перш, ніж перейти безпосередньо до основної частини нашого уроку, я пропоную пригадати деякі відомості про іменник і дати відповіді на питання словами «так» чи «ні»

Фронтальне опитування:

1. Іменник – це службова частина мови? (Ні)

2. Іменник означає дію або стан предмета? (Ні)

3. Іменник відповідає на питання хто? що ? (Так)

4. Іменник має 6 відмінків? (Ні)

5. Чи згодні ви з тим, що іменник має 4 відміни? (Так)

6. Іменник має 3 роди? (Ні)

7. Іменники є власними і загальними назвами? (Так)

8. Іменник у реченні виконує тільки роль підмета? (Ні)

9. Іменник не відмінюється за відмінками? (Ні)

10. Іменник змінюється за родами і числами? (Так)

11. Іменник має форму кличного відмінка? ( Так)

12. Іменники означають назви істот і неістот? (Так)

https://learningapps.org/4022244

ІV. Основний зміст уроку

Робота з текстом

Ми пригадали вивчене і на вас чекає завдання. З тексту, у якому йдеться про Леоніда Глібова, виписати іменники, визначити їх рід, число, відмінок.

Безымянный.jpg

Зображення з текстом спроектоване на мультимедійну дошку.

Учитель. Дітки, ви добре впоралися з завданням. А зараз вам необхідно буде виконати наступне завдання. Для цього поділіться на дві групи.

І група. Згрупуйте іменники за відмінами. Совеня, цікавість, лисеня, кінь, рак, душа, указка, оленя, експресивність, абрикос, шипшина, син, аґрус, іскра, ведмежа, орля.

Ключ: із перших літер прочитаєте вислів: «Душі краса – це слово.»

ІІ група. Згрупуйте іменники ІІІ відміни, поставивши їх в О.в. одн.:

1)Ті, букви у яких подвоїлися; 2)Ті,у яких букви не подвоїлися; 3)Ті, у яких вжито апостроф.

Зніяковілість, емаль, шерсть, подорож, кров, смерть, ожеледь, жовч, верф, вживаність, снасть, об, радість, гниль, старість, далеч, матір.

Ключ: у кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте закінчення вислову Сухомлинського: «Треба тонко відчувати три речі:..» (можна, не можна, треба)

Хвилинка релаксації

Дівчата та хлопці, пропоную вам трішки відволіктись. Відгадайте загадку, яка спроектована на дошці.

Безымянный1.jpg

Учитель. Трохи відволіклись та переходимо до наступного завдання. Запишіть іменники, із байок Леоніда Глібова, у кличному відмінку.

Ґава, роззява, Лисичка, ягня, Гадюка, хлопчик, нахаба, пташка, бабуся, тхір, Лев, Миша.

Робота зі схемою

Опрацювання схеми розбору іменника як частини мови.

hello_html_31eda166.jpg

Прочитати акровірш Леоніда Глібова, виписати виділений іменник, розібрати його як частину мови.

Хто баба?

Сидить хитра баба аж на версі граба.
«Ой не злізу з граба! — дурить діток баба.—
Вловіть мені тую курочку рябую,
А я подарую грушку золотую».

https://learningapps.org/4016229

Самостійна робота

https://learningapps.org/4016002

V. Підсумок уроку

Слово вчителя:

Сьогодні на уроці ви всі були активними і ми з вами змогли повторити відомості про іменник, як самостійну частину мови, підготуватися до написання контрольної роботи.

А ще, діти, ми згадали творчість відомого в усьому світі байкаря Леоніда Глібова. Минають роки, а такого поета та його твори не можна забути. Недарма В. Самійленко 1893 року написав про Глібова: «Працюючи, не знав ти зради; із шляху певного тебе не відхилив ні острах, ні життя принади». У цих словах підкреслено головне в творчості Л. Глібова: любов до рідного українського народу, відданість йому до кінця.

VI. Оголошення оцінок, їх коментарі

VII. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.

Підготуватися до контрольної роботи, переглянувши відеоурок за посиланням - https://www.youtube.com/watch?v=UoglNqyHp4k . Виконати тестові завдання з підручника вправа 353 на стор. 143-144 для І варіанту, вправа 354 стор.145-146 – для ІІ варіанту.

http://pidruchnyk.com.ua/502-ukrayinska-mova-yermolenko-sichova-zhuk-6-klas-2014.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
3119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку