Урок узагальнення з інтегрованого курсу "Всесвітня історія. Історія України"

Про матеріал
Узагальнити знання учнів з історії Стародавньої світу акцентуючи увагу на видатних історичних постатях, фактах їх біографії, розумінні крилатих виразів, афоризмів; розвивати логічне та абстрактне мислення, інтерес до вивчення історії ; виховувати любов і повагу до спадщини світової історії та культури, толерантне ставлення учнів один до одного; вміння співпрацювати в команді.
Перегляд файлу

Урок узагальнення з інтегрованого курсу

«Всесвітня історія. Історія України»

 

«Лабіринтами історії»

Мета :

  • Узагальнити знання учнів з історії Стародавньої світу акцентуючи увагу на видатних історичних постатях, фактах їх біографії, розумінні крилатих виразів, афоризмів;
  • Розвивати логічне та абстрактне мислення, розвивати інтерес та виховувати повагу до історії рідного краю, світових культурних цінностей; розвивати вміння застосовувати свої знання та навички , що набули на уроках та в процесі самопідготовки в подальшому вивченні курсу «Історія»;
  • Формувати в учнів толерантні відносини в колективі та суспільстві, вміння співпрацювати в команді.

Форма проведення – брейн-ринг

 Підготовчий етап:

  • 7 -10 днів для підготовки до гри, поглиблення знань з історії Стародавнього світу;
  • гра проводиться у вигляді брейн-рингу між командами по 6 осіб в кожній у кілька турів;
  • формування команд відбувається безпосередньо перед грою за вибором учителя.
  • найсильніші учні та колеги, вчителі історії, формують склад журі.

Обладнання:

  • Стіл і стільці для членів журі ( 4 чол. журі)
  • Секундомір, дошка для запису балів кожної команди
  • Грамоти , подяки для команд
  • Спеціальний приз для команди – переможниці

Хід гри :

Учитель: У котрий раз, зібрали стіни ці

Населення шкільне – і старше й менше –

Сьогодні тут змагаються знавці!

Цікаво всім: хто ж стане першим?

Питання і задачі – непрості,

Та справжнім мудрецям вони - по силі!

Тож з легкістю долайте перепони всі

Знання свої продемонструйте нині

 

1) вітаємо всіх тих , хто зібрався сьогодні пограти в історичний брейн — ринг. На Вас чекають нелегкі випробування , здоровий дух суперництва й радість перемог !

2)Хочу зазначити , що перемогу здобуде та з команд , яка проявить не лише інтелект та ерудицію , а й спритність , витримку , організованість.

Учитель: Отже, сьогодні в поєдинку зустрічаються команди 6-А класу.

Вітайте!

Представлення команд

Учитель: Оцінювати гру, підраховувати бали та визначати переможця нашої гри буде поважне журі в складі:

Представлення журі

 

ПРАВИЛА ГРИ

Учитель: А зараз, увага, правила нашої гри:

  • Гра складається з п’яти турів.
  • Команди грають одночасно.
  • Головне завдання гравців – якнайшвидше дати правильну відповідь.
  • Час для роздумів над запитаннями – 30 секунд.
  • В кожному турі вам будуть запропоновані питання. Право на відповідь має команда, капітан якої першим підійме червону руку (долоня з червоного картону).
  • Кожна команда має право тільки на одну відповідь.
  • Якщо команда дала не правильну відповідь, вона припиняє обговорення даного питання й позбавляється права на нову відповідь. А команда-суперник, після слів ведучої «Відповідь не вірна», продовжує обговорення питання до кінця часу, що дається на роздуми.
  • За правильну відповідь команда отримує певну кількість балів, які оголошуються перед початком туру.
  • Якщо гравці двох команд одночасно підняли руки, відповідь у них приймається письмово.
  • Якщо за зазначений час правильної відповіді ніхто не запропонував, запитання знімається, а ведуча пропонує нове завдання.

ХІД ГРИ

Учитель: Ми познайомились з командами, привітали поважне журі, ознайомилися з правилами і я оголошую початок нашої гри.

 

1 тур «Розминка»

Учитель: Розпочинаємо 1 тур «Розминка». У цьому турі у нас 10 запитань, які оцінюються в 1 бал.

Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 30 секунд.

Право на відповідь має команда, капітан якої першим підійняв руку.

Увага!!! Читаю запитання.

1. Уявіть, що ви живете у 2000 році до н.е.. Вам потрібно зрубати дерево. З чого зроблена ваша сокира?   (З бронзи).

2. Основне джерело для вивчення Ізраїльсько-Іудейського царства?  (Біблія).

3. Афінський стратег, який почав будувати військовий  флот?   (Фемістокл).

4. Які річки протікають у Месопотамії?   (Тигр та Євфрат).

5. Яке місто було найбільшою колонією фінікійців?  (Карфаген).

6. Кого у стародавньому Єгипті називали «живі вбиті»?   (раби-полонені).

7. Острів у Середземному морі, через який розпочалися Пунічні війни?   (Сицилія).

8. Як називалося у давнину м. Керч?    (Пантикапей).

9. Який кочовий народ мав дуже войовничих жінок-амазонок?    (Сармати).

10. Уявіть, що ви – учень єгипетської школи. Які письмові приладдя ви візьмете на урок правописання?    (папірус, паличку, чорнила).

 

Учитель: Це всі запитання першого туру. Лічильна комісія підбиває підсумки за тур «Розминка», а ми переходимо до другого туру.

 

2 тур «Кмітливий історик»

Учитель: Він називається «Кмітливий історик». В цьому турі 4 запитання,.

Відповіді на запитання оцінюються в 2 бали.

Для роздумів – по 30 секунд.

  1. Єгипетський фараон Рамзес ХІІІ користувався «Аптекою для душі» що це за аптека?

      (бібліотека)

  1. Як звали найславетнішого учня Арістотеля?

      (А. Македонський.)

  1. Що єднає гілку дерева, жилу тварини і далеку відстань?

      (лук)

  1. Це слово у греків означало грошову одиницю, а зараз воно означало грошову одиницю, а зараз воно означає «здібності, обдарування». Назвіть це слово

      (талант)

5. У Давньму Єгипті говорили, що урожай залежить від його висоти. Від висоти чого?

      (від висоти підняття води Нілу)

6. Що подарувала Афіна місту, яке стало носити її ім’я? (Оливкове дерево)

      (оливкове дерево)

7. Трипільці малювали на керамічному посуді горизонтальні лінії, які були символами дощу, вертикальні лінії, які вважалися потоками дощу і крапки. Що вони означали?

      (краплі дощу)

Учитель: Другий тур завершився. Лічильна комісія підраховує бали, а ми граємо далі.

 

3 тур «Зоосад»

Учитель: Приступаємо до 3 туру, в якому запитання стосуються тварин, відповідно назва йому «Зоосад»

Цей тур, як і попередній має 4 запитання, кожне з яких оцінюється в 1 бал.

Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 30 секунд.

Увага!!! Запитання.

  1. Тварина, молоком якої були вигодувані Ромул та Рем?

        (вовчиця)

  1. Назвіть священні тварині єгиптян, тіла яких бальзамували і робили з них мумії?

        (кішка, крокодил)

  1. Яку тварину Ганнібал перетворив на бойову машину?

        (слона)

  1. Які птахи врятували Рим?

        (гуси)

Учитель: Молодці. Було важкувато, але ви впорались і з 3 туром. Журі працює, а команди запрошуємо на «Веселу перерву»

    фізкультхвилинка

Учитель Відпочили? граємо далі.

 

4 тур «Хто сказав»

Учитель: Ми з вами знаємо велику кількість висловів, що належать видатним історичним особам, тож наступний тур має назву «Хто сказав?»

Як і в попередніх турах, ми маємо 4 запитання, які оцінюються в 2 бали.

Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 30 секунд.

Увага!!! Запитання.

  1. «Моє прохання просте – відійди і не затуляй сонце»

        (Діоген)

  1. «Ну що ж будемо битися у затінку»

        (Леонід)

  1. «Прийшов. Побачив. Переміг»

        (Ю. Цезар)

  1.  «А Карфаген має бути знищений»   (Катон)

 

Учитель: Молодці. Ви дуже гарно граєте. І поки журі практикується у лічбі, ми з вами йдемо далі.

 

5 тур «Хто це?»

Учитель: Залишилися позаду 4 тури, і в нас останній – п’ятий тур – «Історичні постаті».

Ми маємо 4 запитання, ціною в 1 бал.

Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 30 секунд.

Увага!!! Запитання.

  1. Коли цей юнак дізнався про чергову перемогу свого батька, він хмурився і говорив своїм ровесникам «Хлопці, якщо батько зуміє захопити все, то нам нічого не залишиться» назвіть цього юнака?

        (А. Македонський)

  1. Ця єгипетська цариця, дружина фараона Ехнатона, всім відома, пластичні хірурги копіюють розріз її очей, форму губ і носа, модниці повторюють макіяж знаменитої цариці, а дизайнери створюють сукні, сандалі, та етнічні прикраси, як на її портретах?                                                                                                                (Ніфертіті)

 

  1. Коли він був маленька ще дитина,

дав клятву батьку ненавидіти до віку

державу римську, дужу та велику,

і воювати з нею до свого загину.

        (Ганібал)

  1. Дехто думає, що його нарекли «Олімпійським» через ті споруди, якими прикрасили місто, інші через його успіхи в політичній діяльності та командування військом;…він так говорить, ніби гримить і мече блискавки, коли промовляє перед народом. Про кого йде мова?

        (Перікл)

Учитель: Молодці. Було важко, але всі перепони ви здолали.

Учитель: Доки поважне журі підраховує бали пограємо ще трохи, той, хто дасть найбільшу кількість правильних відповідей отримає приз:

З дощок зробили вони конячину

Кілька десятків зайшло в середину

Все грецьке військо у морі сховалось,

Лише конячина під мостом зосталась.

(Троянський кінь)

Взяв у руки нитку та вивів він усіх

Тих, з ким до Кноссу прибув із Афін.

Сіли на судно, - і назад мов на крилах…

Але царевич забув поміняти вітрила

  (Тесей)

Був він в дитинстві кволий, хворобливий,

Дуже вразливий, від природи несміливий.

Хоч до мистецтва говорити потяг мав,

Та, попри це, перед юрбою завжди пасував

   (Демосфен)

В сім років там хлопців з сімей забирали,

І, з тих пір, разом виховувати розпочинали,

Щоб зробити з них дужих, готових до бою,

Та, навіть, до самої смерті, майбутніх героїв.

  (Виховання юнаків у Спарті)

Той у державі міг громадянином стати,

у кого громадянами були батько та мати,

та, щоб не був рабом, а повну волю мав!

Бо він одразу ж землевласником ставав,

І право мав державою своєю управляти…

Коли ж настане час Вітчизну захищати,

Обов’язково мав в ополчення вступити,

Та аж до смерті Батьківщину боронити.

   (Афінська держава)

На мілину із дітьми кошик повінь занесла,

де за велику гілку він зачепивсь вербову.

На плач дитячий вовчиця з лісу підійшла

І молоком нагодувала хлопчиків чудових.

   (Ромул і Рем)

Права плебеїв ті обранці захищали, -

На розпорядження сенату «вето» накладали,

Якщо вони, хоч чим порушили свободи

Некорінного держави римської народу.

   (Народні трибуни)

Цей повелитель римської держави

Водночас міг робити різні справи:

Читав, писав і слухав в ту ж хвилину,-

Тому, що був він дуже зайнята людина.

   (Ю. Цезар)

На березі лиману Бугу іонійці місто заснували

І, з легкої руки, щасливою назвали.

Дехто із авторів античних це місто Борисфеном називав, -

Мабуть тому, що поліс поруч із гирлом Дніпровським стояв.

    (Ольвія)

 

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

Учитель: Нарешті настав час дізнатися, хто став переможцем у нашій грі.

(журі оголошує результат)

 Вітаємо переможців!

(привітання переможців)

Учитель: Отже, дорогі учні, протягом року ми здійснили захоплюючу мандрівку лабіринтами історії стародавнього світу і сьогодні ви показали свої міцні знання ! Не зупиняйтесь на досягнутому, вивчайте історію, і завжди пам’ятайте – «Хто не знає свого минулого – не має майбутнього»!

1

 

docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку