Урок узагальнення з інтегрованого курсу
«Всесвітня історія. Історія України»
«Лабіринтами історії»
Мета :
Форма проведення – брейн-ринг
Підготовчий етап:
Обладнання:
Хід гри :
Учитель: У котрий раз, зібрали стіни ці
Населення шкільне – і старше й менше –
Сьогодні тут змагаються знавці!
Цікаво всім: хто ж стане першим?
Питання і задачі – непрості,
Та справжнім мудрецям вони - по силі!
Тож з легкістю долайте перепони всі
Знання свої продемонструйте нині
1) вітаємо всіх тих , хто зібрався сьогодні пограти в історичний брейн — ринг. На Вас чекають нелегкі випробування , здоровий дух суперництва й радість перемог !
2)Хочу зазначити , що перемогу здобуде та з команд , яка проявить не лише інтелект та ерудицію , а й спритність , витримку , організованість.
Учитель: Отже, сьогодні в поєдинку зустрічаються команди 6-А класу.
Вітайте!
Представлення команд
Учитель: Оцінювати гру, підраховувати бали та визначати переможця нашої гри буде поважне журі в складі:
Представлення журі
ПРАВИЛА ГРИ
Учитель: А зараз, увага, правила нашої гри:
ХІД ГРИ
Учитель: Ми познайомились з командами, привітали поважне журі, ознайомилися з правилами і я оголошую початок нашої гри.
1 тур «Розминка»
Учитель: Розпочинаємо 1 тур «Розминка». У цьому турі у нас 10 запитань, які оцінюються в 1 бал.
Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 30 секунд.
Право на відповідь має команда, капітан якої першим підійняв руку.
Увага!!! Читаю запитання.
1. Уявіть, що ви живете у 2000 році до н.е.. Вам потрібно зрубати дерево. З чого зроблена ваша сокира? (З бронзи).
2. Основне джерело для вивчення Ізраїльсько-Іудейського царства? (Біблія).
3. Афінський стратег, який почав будувати військовий флот? (Фемістокл).
4. Які річки протікають у Месопотамії? (Тигр та Євфрат).
5. Яке місто було найбільшою колонією фінікійців? (Карфаген).
6. Кого у стародавньому Єгипті називали «живі вбиті»? (раби-полонені).
7. Острів у Середземному морі, через який розпочалися Пунічні війни? (Сицилія).
8. Як називалося у давнину м. Керч? (Пантикапей).
9. Який кочовий народ мав дуже войовничих жінок-амазонок? (Сармати).
10. Уявіть, що ви – учень єгипетської школи. Які письмові приладдя ви візьмете на урок правописання? (папірус, паличку, чорнила).
Учитель: Це всі запитання першого туру. Лічильна комісія підбиває підсумки за тур «Розминка», а ми переходимо до другого туру.
2 тур «Кмітливий історик»
Учитель: Він називається «Кмітливий історик». В цьому турі 4 запитання,.
Відповіді на запитання оцінюються в 2 бали.
Для роздумів – по 30 секунд.
(бібліотека)
(А. Македонський.)
(лук)
(талант)
5. У Давньму Єгипті говорили, що урожай залежить від його висоти. Від висоти чого?
(від висоти підняття води Нілу)
6. Що подарувала Афіна місту, яке стало носити її ім’я? (Оливкове дерево)
(оливкове дерево)
7. Трипільці малювали на керамічному посуді горизонтальні лінії, які були символами дощу, вертикальні лінії, які вважалися потоками дощу і крапки. Що вони означали?
(краплі дощу)
Учитель: Другий тур завершився. Лічильна комісія підраховує бали, а ми граємо далі.
3 тур «Зоосад»
Учитель: Приступаємо до 3 туру, в якому запитання стосуються тварин, відповідно назва йому «Зоосад»
Цей тур, як і попередній має 4 запитання, кожне з яких оцінюється в 1 бал.
Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 30 секунд.
Увага!!! Запитання.
(вовчиця)
(кішка, крокодил)
(слона)
(гуси)
Учитель: Молодці. Було важкувато, але ви впорались і з 3 туром. Журі працює, а команди запрошуємо на «Веселу перерву»
фізкультхвилинка
Учитель Відпочили? граємо далі.
4 тур «Хто сказав»
Учитель: Ми з вами знаємо велику кількість висловів, що належать видатним історичним особам, тож наступний тур має назву «Хто сказав?»
Як і в попередніх турах, ми маємо 4 запитання, які оцінюються в 2 бали.
Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 30 секунд.
Увага!!! Запитання.
(Діоген)
(Леонід)
(Ю. Цезар)
Учитель: Молодці. Ви дуже гарно граєте. І поки журі практикується у лічбі, ми з вами йдемо далі.
5 тур «Хто це?»
Учитель: Залишилися позаду 4 тури, і в нас останній – п’ятий тур – «Історичні постаті».
Ми маємо 4 запитання, ціною в 1 бал.
Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 30 секунд.
Увага!!! Запитання.
(А. Македонський)
дав клятву батьку ненавидіти до віку
державу римську, дужу та велику,
і воювати з нею до свого загину.
(Ганібал)
(Перікл)
Учитель: Молодці. Було важко, але всі перепони ви здолали.
Учитель: Доки поважне журі підраховує бали пограємо ще трохи, той, хто дасть найбільшу кількість правильних відповідей отримає приз:
З дощок зробили вони конячину
Кілька десятків зайшло в середину
Все грецьке військо у морі сховалось,
Лише конячина під мостом зосталась.
(Троянський кінь)
Взяв у руки нитку та вивів він усіх
Тих, з ким до Кноссу прибув із Афін.
Сіли на судно, - і назад мов на крилах…
Але царевич забув поміняти вітрила
(Тесей)
Був він в дитинстві кволий, хворобливий,
Дуже вразливий, від природи несміливий.
Хоч до мистецтва говорити потяг мав,
Та, попри це, перед юрбою завжди пасував
(Демосфен)
В сім років там хлопців з сімей забирали,
І, з тих пір, разом виховувати розпочинали,
Щоб зробити з них дужих, готових до бою,
Та, навіть, до самої смерті, майбутніх героїв.
(Виховання юнаків у Спарті)
Той у державі міг громадянином стати,
у кого громадянами були батько та мати,
та, щоб не був рабом, а повну волю мав!
Бо він одразу ж землевласником ставав,
І право мав державою своєю управляти…
Коли ж настане час Вітчизну захищати,
Обов’язково мав в ополчення вступити,
Та аж до смерті Батьківщину боронити.
(Афінська держава)
На мілину із дітьми кошик повінь занесла,
де за велику гілку він зачепивсь вербову.
На плач дитячий вовчиця з лісу підійшла
І молоком нагодувала хлопчиків чудових.
(Ромул і Рем)
Права плебеїв ті обранці захищали, -
На розпорядження сенату «вето» накладали,
Якщо вони, хоч чим порушили свободи
Некорінного держави римської народу.
(Народні трибуни)
Цей повелитель римської держави
Водночас міг робити різні справи:
Читав, писав і слухав в ту ж хвилину,-
Тому, що був він дуже зайнята людина.
(Ю. Цезар)
На березі лиману Бугу іонійці місто заснували
І, з легкої руки, щасливою назвали.
Дехто із авторів античних це місто Борисфеном називав, -
Мабуть тому, що поліс поруч із гирлом Дніпровським стояв.
(Ольвія)
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ
Учитель: Нарешті настав час дізнатися, хто став переможцем у нашій грі.
(журі оголошує результат)
Вітаємо переможців!
(привітання переможців)
Учитель: Отже, дорогі учні, протягом року ми здійснили захоплюючу мандрівку лабіринтами історії стародавнього світу і сьогодні ви показали свої міцні знання ! Не зупиняйтесь на досягнутому, вивчайте історію, і завжди пам’ятайте – «Хто не знає свого минулого – не має майбутнього»!
1