Тести закритого та відкритого типу з теми "Лексикологія та Фразеологія"

Про матеріал

Матеріал до контрольної роботи у 6-му класі з теми "Лексикологі та Фразеологія" (тестові завдання відкритого та закритого типу) з відповідями. 1-6 питань тестові на знання теоретичного і практичного матеріалу. 7-8 належать до ІІІ рівня складності, які належать до питань відкритого типу, де учні застосовують свої практичні навички. ІV рівень на розвиток пошукових і практичних здібностей.

Перегляд файлу

Контрольна робота (6 клас)

Лексикологія. Фразеологія

І варіант

1. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:

А) курінь, сільський, потоки;

Б) грань, коронки, когут, злуда;

В) куций, батько, беркут;

Г) глаголити, зелений, бриль, увага.

2. Позначити, у якому рядку відсутні архаїзми:

А) вагало, світоч, суцвіття;

Б) говорило, піїт, зірки;

В) ватра, виживне, передзвони;

Г) пташки, калинонька, горіли, жита.

3. Визначити, у якому рядку вжиті історизми:

А) жандармерія, гайдамака, крамарне, хлоп;

Б) аероплан, тяжкий, амфора, планета;

В) прапор, кваша, швець, півень;

Г) хвіртка, лишенько, добридень, щодня.

4. Позначити, у якому рядку відсутні неологізми:

А) менеджмент, багряно-водний;

Б) дизайнер, левино-жовтий;

В) жовтень, громадянський, методика;

Г) інтербачення, ложкохвати.

5. Позначити, у якому рядку всі слова — професіоналізми:

А) фонема, лексема, постфікс, інтерфікс;

Б) грего, дуб, мартинка, юнак;

В) холодник, легінь, навчання;

Г) ом, явище, закон, сонечко.

6. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:

А) вітряно, борг, доробок, здавна;

Б) мішечок, колода, насадження;

В) мотовило, перелік, печеніг,

Г) вояжер, дегазація, едиція, ідальго.

7. У реченні Не спиться вам, парламентські витії, Масні злодії, в орденах кати... (М. Рильський) виділені слова — це:

А) просторічні;  Б) стилістично-забарвлені;

В) діалектичні;  Г) синоніми.

8. Позначити, у якому рядку всі сполучення слів записано неправильно:

А) заходи для покращення, через фінансову неспроможність;

Б) перейшло у спадщину; інженер за фахом;

В) по єдиному зразку; по фінансовій неспроможності;

Г) за взаємною згодою, за свідченням очевидців.

 

 

 

9. Позначити рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики:

А) олень, двір, жити, бабця;

Б) дієздатний, вищезгаданий, сумісництво, гриф;

В) кошик, копиця, мисник, роса;

Г) сніжок, вівця, халамидник, річище.

10. Визначте джерело походження фразеологізму: ні в казці сказати, ні пером описати:

А) жива народна мова;

Б) усна народна творчість;

В) мова людей певної професії;

Г) давньогрецька міфологія, антична культура.

11. Поясніть лексичне значення фразеологізмів: накивати п’ятами, кров з молоком, стерти в порошок.

12. Спишіть речення. Знайдіть фразеологізми й підкресліть їх як члени речення.

            Сергій із Назаром глека побили. Віталій кинувся з усіх ніг. І хоча з Дмитром інколи каші не звариш, але я на це закриваю очі.

Відповіді: 1.б; 2.г; 3.а; 4.в; 5.а; 6.г; 7.б; 8.в; 9.б; 10.б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота (6 клас)

Лексикологія. Фразеологія

ІІ варіант

1. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:

А) пір’я, влітку, прегарний;

Б) спадщина, лижі, проміння;

В) червлений, посуд, батько, потоки;

Г) каракати, качула, кресаня, легінь.

2. Позначити, у якому рядку відсутні архаїзми:

А) стежина, здійметься, батьківське;

Б) подолля, гудьба, вічне;

В) рівник, кріс, вродитися;

Г) цілеччина, марець, невтомний.

3. Визначити, у якому рядку вжиті історизми:

А) лерія, відродження, сіяч, гай;

Б) цариця, мурза, пістоль, соха;

В) горобець, хлопець, слівце, водій;

Г) бруківка, суглоб, здається, піч.

4. Позначити, у якому рядку відсутні неологізми:

А) компакт-диск, вогнеликий;

Б) надвечірність, місяць-білогривець;

В) голубосизяна, густо-джемилиний;

Г) весна, відлига, урочистий.

5. Позначити, у якому рядку всі слова — професіоналізми:

А) метан, пляшка, рідина, водичка;

Б) карапкан, вія, олівець, малина;

В) кубрик, рея, такелат, докер;

Г) шаланда, холодник, плай, сіль.

6. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:

А) габітус, дебіт, едафон, інцизія;

Б) вічко, бондар, дослідник, здоба;

В) млинок, коляда, нарукавник;

Г) мудрість, перепал, петрушка.

7. У реченні: Не плач, татусю, ми ще повернемось назад (В. Сосюра) виділене слово — це:

А) стилістично забарвлене;  Б) жаргонізм;

В) діалектизм;  Г) загальновживане.

8. Позначити, у якому рядку всі сполучення слів записано неправильно:

А) писати за зраком; у міру того як;

Б) заходи щодо підвищення ефективності праці;

В) трапилось через непорозуміння;

Г) комісія по складанню акта; піти по службових справах.

 

 

 

9. Позначити рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики:

А) дощик, отець, штани, вила;

Б) журавель, путь, дім, хліб;

В) постановити, глава, кредит, біржа;

Г) віхола, вуста, Кость, ніч.

10. Визначте джерело походження фразеологізму: Ахілесова п’ята;

А) жива народна мова;

Б) усна народна творчість;

В) мова людей певної професії;

Г) давньогрецька міфологія, антична культура.

11. Поясніть лексичне значення фразеологізмів: ні риба ні м'ясо, з комарів носок, пекти раки.

12. Спишіть речення. Знайдіть фразеологізми й підкресліть їх як члени речення.

        Минає день, тиждень, місяць, і півроку збігло за водою. Ти будеш жить, ще будеш ти любити, топтати ряст і слухать солов’я.  Я лише розвів руками.

Відповіді: 1.г; 2.а; 3.б; 4.г; 5.в; 6.а; 7.а; 8.г; 9.в; 10.г.

 

doc
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
8128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку