Урок узагальнення з теми "Історія України в пам'ятках", 5 клас

Про матеріал
Розробка уроку з Історії України, 5 клас на тему "Узагальнення, контроль та корекція навчальних досягнень учнів з теми "Історія України в пам'ятках"
Перегляд файлу

 

Тема: Узагальнення, контроль та корекція навчальних досягнень учнів з теми «Історія України в пам’ятках»

Мета: виявлення результатів навчання кожного учня у межах компетентнісного підходу; учити установлювати хронологічну послідовність створення зазначених пам’яток, показувати місцезнаходження цих пам’яток на карті,  називати, розпізнавати та описувати пам’ятки, пояснювати  історичні терміни, наводити приклади та описувати пам’ятки; висловлювати особисте ставлення до цих пам’яток та усвідомлювати необхідності їх збереження.

Обладнання: підручник «Вступ до історії»: підруч. для 5 кл. закладів загальної середньої освіти              / І. Я. Щупак, І. О. Піскарьова, О. В. Бурлака. -               К.: УОВЦ «Оріон», 2018., карта України, картки з ілюстраціями, презентації.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок.

Епіграф

Історія – свідок минулого, жива пам'ять, світло істини.

Цицерон, римський історик

                                        Хід уроку

І Організаційна частина

ІІ Актуалізація опорних знань

Учитель. Сьогодні ми з вами здійснимо подорож у минуле та пригадаємо головні події, видатних осіб, пов’язаних з історією України від Русі – України до незалежної держави. Перш ніж відправитися у мандрівку перевіримо чи готові ми до неї і проведемо «Хронологічну розминку». Учні об’єднуються в групи та отримують завдання.

  1. Вправа «Числове дерево»  Виконайте завдання: 1) визначте століття дат, що складаються із трьох цифр; 2) визначте століття дат, що складаються із чотирьох цифр; 3) знайдіть, яка з дат позначає час прийняття християнства в Україні-Русі; 4) визначте дату голодомору

2. Вправа «Шкала часу» На лінії часу позначте такі дати: 300 рік до н.е., 100 рік до н.е., 200 рік та 400 рік.

 

 0

 

 

 

ІІІ. Основна частина уроку.

Учитель.  Добре, отже, що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (відповіді учнів). А я очікую, що ви на уроці зможете узагальнювати, систематизувати, поглиблювати знання та вміння отримані під час вивчення розділ курсу «Історія України в пам’ятках»,  зможете встановлювати хронологічну послідовність подій, описувати їх за фотографією, називати основні події, розпізнавати, описувати пам’ятки, показувати на карті їх місце розташування, характеризувати історичні постаті, розпізнавати держави, які існували на теренах України.

Метод «Мікрофон». Робота з епіграфом – хмаринкою слів. Учні відповідають на запитання.

  • Який предмет ми вивчаємо протягом року?
  • Чим є, на вашу думку, історія?
  • На які питання вона відповідає?
  • Чому людству необхідно знати історію?

 

  1.               Вправа «Віночок». Вам необхідно з квіток утворити віночок. У кожній серцевині квітки запишіть назву держави, яка існувала на території України впродовж її історії, а на пелюстках - терміни, імена, географічні назви, що асоціюються з нею.

Учитель. Порівняйте ваш віночок з лінією часу «Періоди історії України» на дошці. Чому у вас не вистачає 2 квіточок?

Чи існувала окрема українська держава у період з 18 по 19 ст.?

А в період з 1922 р. по 1991 р.?

 

Учитель. А зараз пропоную вам виконати наступну вправу.

  1.               Вправа «Пазл» Кожна група отримує конверт, в якому знаходиться історична пам’ятка або пам’ятник. Необхідно скласти та впізнати її. (пам’ятники засновникам Києва, козакам у Відні, Б. Хмельницькому, до голодомору).

Учитель. Нагадайте визначення слів «пам’ятник» і «пам’ятка»

Пам’ятник – споруда для вшанування пам’яті про людей та події.

Пам’ятки історії – визначні місця, пов’язані з важливими історичними подіями, з життям і діяльністю відомих осіб, культурою та побутом народів.

Учитель. Чому необхідно оберігати пам’ятки історії?

(Відповіді учнів)

 

Учитель. А тепер виконайте наступну вправу.

  1. Вправа «Сортувальник» Впорядкуйте ілюстрації, на яких зображені історичні пам’ятки, а на яких історичні пам’ятники та визначте вид пам’ятника.

 

 

  1. Вправа «Назвіть пам’ятку за описом»

Вчитель, зачитує опис пам’ятки або пам’ятника, учні записують її назву.

  1. Князь Ярослав Мудрий наказав збудувати на честь своєї перемоги над печенігами у 1036 р. цю споруду, де потім створив першу бібліотеку на території України? Про яку пам’ятку йдеться? (Софіївський собор)
  2. Пам’ятник керівнику Української Центральної Ради, встановлений біля сучасного Будинку Вчителя в Києві, де в 1917 – 1918 рр. засідала українська влада, портрет якого зображений на 50 гривнях. Що це за пам’ятник? (М.Грушевському)
  3. Монументальна колона, встановлена у Києві на центральному майдані в районі вулиці Хрещатик на честь 10 річниці події, яка сталася 24 серпня 1991 р. Про яке пам’ятне місце йде мова? (Монумент Незалежності)
  4. Пам’ятник керівнику націально – визвольної війни українського народу проти польської влади у 1648 – 1657 рр., встановлений у Києві в 1888 р. на площі, де в 1918 рр. було проголошено Акт злуки УНР та ЗУНР. Портрет цього діяча зображений на 5 гривнях. Кому цей пам’ятник? (Б.Хмельницькому)
  5. Монументальний простір, встановлений для вшанування пам’яті дітям загиблим під час масових розстрілів євреїв у Києві 29 – 30 вересня 1941 р. Про яке пам’ятне місце йде мова? (Бабин Яр)

Після запитання – взаємоперевірка (презентація слайд 1-5).

 

6.  Вправа «Впізнай героя» Групи отримують завдання з ребусами та виконують їх на швидкість.

А) Причетний до вбивства князів Аскольда і Діра;

Б) Син князя Ігоря та княгині Ольги;

В) Старший брат Щека і Хорива;

Г) Син князя Рюрика;

Д) Здійснив похід на Візантію у 860 р.

 

 

А      Б 

 

В    Г

 

Д

 

 

 

 

  1. Вправа «Картографічний квест» Допоможіть навести лад на карті: назвіть та вкажіть на карті міста, де насправді розташовані зображені об’єкти.      

  1. Вправа «Князі Київської держави Русі – України» на ресурсі https://learningapps.org (одна група виконує завдання на дошці з портретами та встановлює хронологічний ланцюжок князів Русі – України»)

 

  1. Вправа «Історичні пам’ятки». (учні по – черзі відповідають на завдання гри - презентації)

 

ІУ. Завершальний етап.

Творче завдання.

10. Вправа «Історичний колаж» Кожна група отримує завдання створити історичний колаж «Історія України в пам’ятниках», доповнивши періоди історії України ілюстраціями та виконайте захист своїх робіт.

У. Підведення підсумків. Рефлексія.

Учитель. На цьому наша подорож завершилась. Хочу подякувати вам за плідну роботу і пропоную виконати Вправу «Три слова». Назвіть 3 терміни, історичні постаті, події, які вам найбільше запам’яталися? Поясніть чому?

Учитель. Чи виправдалися ваші очікування? (відповіді учнів)

У. Домашнє завдання. Виконати гру в підручнику, інтернеті.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Красножон Марина
    дякую за цікаве викладення матеріалу по темі
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
8 квітня 2019
Переглядів
14101
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку