Урок узагальнення з теми «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин»

Про матеріал
Дана розробка допоможе провести урок узагальнення з теми «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин» у нестандартній формі.
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення з теми «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин».

Мета: узагальнити та систематизувати знання, уміння та навички учнів з теми «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин», розвивати кмітливість, логічне мислення, уміння відстоювати свою думку.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок

Форма уроку: аукціон

Обладнання: карта «Великі географічні відкриття», необхідні для аукціону реквізити, «лоти», мультимедійна дошка, планшети.

Підготовка до уроку

Чотири учні («купці») готують «лоти», клас ділять на 3 групи – «акціонерні товариства», які обирають свого «президента». Кожне «акціонерне товариство» готує свою назву.

Підготовка класу

Посередині стіл, за яким будуть сидіти «купці», перед кожним таблиця з прізвищем. Збоку за столом сидять «банкіри», перед ними аркуші паперу і висить таблиця для підбиття підсумків. З другого боку трибуна, за нею стоїть учитель – ведучий. На столі гонг, дерев’яний молоток та секундомір.

Решта столів розташовані півколом, поділені на сектори  (три «акціонерні товариства»).

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина уроку

Учитель. Розпочинаємо урок-аукціон. Зараз я представлю вам учасників «аукціону»: «купці» продаватимуть «товар» (учитель називає кожного), АТ куплятимуть «товар», «банкіри» рахуватимуть «кошти». На нашому аукціоні «товар» - це завдання за пройденою темою. Цей «товар» може придбати будь-яке АТ (команда) в  обмін на знання. Зароблені «кошти» (бали) в кінці уроку обмінюються на оцінку. Враховується швидкість виконання завдання, правильність та повнота відповідей. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1бал.

Знайомства АТ:

  • АТ (1) – «Санта –Марія»
  • АТ (2) – « Нінья»
  • АТ (3) – «Вікторія»

 

  1. Аукціон

Звучить гонг.

Ведучий. Ми розпочинаємо «аукціон». Слово надаємо першому «купцеві».

«Купець». Зараз я перевірю «платоспроможність» АТ. Потрібно прочитати кроссенс: розгадати кожне із зображень, побачити взаємозв’язки і виходячи із центрального зображення запропонувати загальну назву.

Ведучий. Назва кроссенсу – тема нашого уроку.

 

 

 

 

Лот № 1

«Кроссенс»

 

«Банкіри» підраховують і оголошують бали. Ведучий оголошує тему уроку.

                                                                                         

Лот  № 2

(«Купець» називає стартову «ціну» і представляє товар).

1.« Вікторина»

Завдання за посиланням:

https://learningapps.org/21427166

Ведучий (ударяє в гонг). Лот № 2 продано. Найбільш «платоспроможний» може купити його (оголошує АТ-переможець). А зараз свій товар «продає» другий «купець». (Знову удар гонгу).

«Купець» називає стартову ціну і представляє свій товар.

«Купець». Ось перед вами товар. (Демонструє його на мультимедійній дошці). Розгляньте його і купуйте. Ви бачите загальний вигляд товару, а кожному з вас я даю зразки. Відповіді прошу передати мені.

 

Лот № 3

  1. Дайте визначення поняттям «конкіста», «конкістадор», «індіанець», «колоніальна  імперія». Як пов’язані між собою ці поняття?.
  2. Доведіть або спростуйте твердження. )

Від кінця XV ст. світ стає тіснішим. Європейці інтенсивно досліджують планету, знайомляться з іншими цивілізаціями. Зазвичай це «знайомство» оберталося трагедією для неєвропейських народів.

Свою відповідь побудуйте за схемою:

Я вважаю, що …

Тому, що …

Наприклад …

Отже …

 (Удар гонга сповістить про час відповіді. Після кожної відповіді звучить удар молотком. «Банкіри» виставляють бали у таблицю.)

Ведучий «Товар» придбано АТ (називає переможця). Свій «товар» показує нам третій «купець».

«Купець» Я даю вам зразок свого «товару», а ви повинні переглянути і «купити» його.

Ведучий (ударяє молотком). Торги почалися.

 

Лот № 4

  1. Знайди пару.

 Завдання за посиланням:

https://learningapps.org/view13505037

 

(Що таке мануфактура ?

  1. Уявіть, що ви власниця/власник мануфактури, де шили шерстяний одяг. Укладіть послідовність виробничих «операцій», від забезпечення сировиною до отримання готової продукції. Виберіть найвигідніший вид мануфактури: централізована, змішана, розсіяна. Поясніть свій вибір.

 Бали за результатом завдання виставляються у зведену таблицю.

Ведучий. Четвертий «купець» приготував нам сюрприз (удар у гонг).

«Купець». Ось перед вами «чорна скринька». У ній щось заховане. Ви маєте відгадати, що у ній знаходиться, і купити товар. Для цього вам потрібно виконати таке завдання:

  •       Загадки.

Зелений чуб, червоний бік,

Смачний із нього чавлять сік.

Гадзині  варять з ним борщі,

Росте в городі на кущі. (Помідор)

 

Печуть мене, смажать і варять,

Їдять мене і дуже хвалять.( Картопля)

 

Яке відношення має цей товар до Великих географічних відкриттів?

 

  •       Назвіть наслідки Великих географічних відкриттів.

Ведучий (ударяє в гонг). Наш «аукціон» закінчився. Всі «товари» продані. На таблиці ми бачимо «платоспроможність» АТ.

 

  1. Підбиття підсумків.

Учитель виставляє оцінки «купцям», «банкірам» і «членам  АТ».

 

  1. Домашнє завдання

Скласти «хмаринку слів» по  темі  «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин».

 

 

Використана література:

  1. Васильків І. Д. Всесвітня історія : підручник для 8 класу закладів загальної середньої освіти / І. Д. Васильків, В. В. Островський, О. Я. Басюк, І. Л. Паршин, М. І. Костікова. — Тернопіль: Астон, 2021. — 176 с. : іл.
  2. Святокум О.Є. Всесвітня історія. 8 клас: Комплексний зошит для контролю знань. – Х.: Вид-во «Ранок», 2010. – 40 с.: іл.  + Додаток (8 стор.)
  3. Використання ігор та елементів тренінгових методик на уроках історії / Наталія Костишин, Ірина Терех – Червоноград, 2009

https://www.calameo.com/read/00444624423579c5b40b3

  1. http://korusno-znatu.in.ua/inshe/zagadky/zagadky-pro-pomidor/
  2. https://zagadki.in.ua/pechut-mene-smazhat-i-varyat/
  3. https://learningapps.org/21427166

 

 

 

 

docx
Додано
9 серпня
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку