Тема: Узагальнення з теми «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин».
Мета: узагальнити та систематизувати знання, уміння та навички учнів з теми «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин», розвивати кмітливість, логічне мислення, уміння відстоювати свою думку.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок
Форма уроку: аукціон
Обладнання: карта «Великі географічні відкриття», необхідні для аукціону реквізити, «лоти», мультимедійна дошка, планшети.
Підготовка до уроку
Чотири учні («купці») готують «лоти», клас ділять на 3 групи – «акціонерні товариства», які обирають свого «президента». Кожне «акціонерне товариство» готує свою назву.
Підготовка класу
Посередині стіл, за яким будуть сидіти «купці», перед кожним таблиця з прізвищем. Збоку за столом сидять «банкіри», перед ними аркуші паперу і висить таблиця для підбиття підсумків. З другого боку трибуна, за нею стоїть учитель – ведучий. На столі гонг, дерев’яний молоток та секундомір.
Решта столів розташовані півколом, поділені на сектори (три «акціонерні товариства»).
ХІД УРОКУ
Учитель. Розпочинаємо урок-аукціон. Зараз я представлю вам учасників «аукціону»: «купці» продаватимуть «товар» (учитель називає кожного), АТ куплятимуть «товар», «банкіри» рахуватимуть «кошти». На нашому аукціоні «товар» - це завдання за пройденою темою. Цей «товар» може придбати будь-яке АТ (команда) в обмін на знання. Зароблені «кошти» (бали) в кінці уроку обмінюються на оцінку. Враховується швидкість виконання завдання, правильність та повнота відповідей. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1бал.
Знайомства АТ:
Звучить гонг.
Ведучий. Ми розпочинаємо «аукціон». Слово надаємо першому «купцеві».
«Купець». Зараз я перевірю «платоспроможність» АТ. Потрібно прочитати кроссенс: розгадати кожне із зображень, побачити взаємозв’язки і виходячи із центрального зображення запропонувати загальну назву.
Ведучий. Назва кроссенсу – тема нашого уроку.
Лот № 1
«Кроссенс»
«Банкіри» підраховують і оголошують бали. Ведучий оголошує тему уроку.
Лот № 2
(«Купець» називає стартову «ціну» і представляє товар).
1.« Вікторина»
Завдання за посиланням:
https://learningapps.org/21427166
Ведучий (ударяє в гонг). Лот № 2 продано. Найбільш «платоспроможний» може купити його (оголошує АТ-переможець). А зараз свій товар «продає» другий «купець». (Знову удар гонгу).
«Купець» називає стартову ціну і представляє свій товар.
«Купець». Ось перед вами товар. (Демонструє його на мультимедійній дошці). Розгляньте його і купуйте. Ви бачите загальний вигляд товару, а кожному з вас я даю зразки. Відповіді прошу передати мені.
Лот № 3
Від кінця XV ст. світ стає тіснішим. Європейці інтенсивно досліджують планету, знайомляться з іншими цивілізаціями. Зазвичай це «знайомство» оберталося трагедією для неєвропейських народів.
Свою відповідь побудуйте за схемою:
Я вважаю, що …
Тому, що …
Наприклад …
Отже …
(Удар гонга сповістить про час відповіді. Після кожної відповіді звучить удар молотком. «Банкіри» виставляють бали у таблицю.)
Ведучий «Товар» придбано АТ (називає переможця). Свій «товар» показує нам третій «купець».
«Купець» Я даю вам зразок свого «товару», а ви повинні переглянути і «купити» його.
Ведучий (ударяє молотком). Торги почалися.
Лот № 4
Завдання за посиланням:
https://learningapps.org/view13505037
(Що таке мануфактура ?
Бали за результатом завдання виставляються у зведену таблицю.
Ведучий. Четвертий «купець» приготував нам сюрприз (удар у гонг).
«Купець». Ось перед вами «чорна скринька». У ній щось заховане. Ви маєте відгадати, що у ній знаходиться, і купити товар. Для цього вам потрібно виконати таке завдання:
Зелений чуб, червоний бік,
Смачний із нього чавлять сік.
Гадзині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі. (Помідор)
Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять.( Картопля)
Яке відношення має цей товар до Великих географічних відкриттів?
Ведучий (ударяє в гонг). Наш «аукціон» закінчився. Всі «товари» продані. На таблиці ми бачимо «платоспроможність» АТ.
Учитель виставляє оцінки «купцям», «банкірам» і «членам АТ».
Скласти «хмаринку слів» по темі «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин».
Використана література:
https://www.calameo.com/read/00444624423579c5b40b3