Урок узагальнення за темою «Давній Єгипет»-6 кл.

Про матеріал

Клас ділиться на 3 команди. Кожна команда, завершуючи черговий етап конкурсного завдання, отримує картку з буквою, з якої у фіналі складається слово. Якщо команда не впоралася із завданням, то картку з буквою вона не отримує, а у фіналі спробує скласти слово з наявної кількості букв.

Перегляд файлу

Узагальнення за темою «Давній Єгипет»-6 кл.

Клас ділиться на 3 команди. Кожна команда, завершуючи черговий етап конкурсного завдання, отримує картку з буквою, з якої у фіналі складається слово. Якщо команда не впоралася із завданням, то картку з буквою вона не отримує, а у фіналі спробує скласти слово з наявної кількості букв.

І конкурс—«Текст з пропусками»

Через…Африку тягнуться величезні пустелі. Цією землею несе свої води найдовша річка-…. Долина річки вкрита зеленню, берегами ростуть фінікові пальми, запашні акації і високий очерет-…. У водах Нілу мешкали… і безліч риби. Лише іноді течію Нілу перетинали…-небезпечні перешкоди. Впадаючи в… море, річка ділтлася на декілька…, створюючи величезний трикутник-….

Неподалік від Нілу серед пісків пустелі лише зрідка зустрічалися острівці зелені-…. Витоки Нілу знаходяться в … Африці. Бурхливі потоки води прямують до річки, підмиваючи грунт і несучи з собою…-частки напівзогнилиг рослин і червонуватих гірських порід. Щороку в липні починався… Нілу. …-так називалася країна, що розташовувалася по берегах Нілу.

За правильну відповідь один бал. Максимальна кількість балів—13.

ІІ конкурс—«Боги Давнього Єгипту»

Для цього конкурсу необхідні зображення єгипетських богів. Команди визначають ім`я бога та співвідносять бога з його зображенням, кожна відповідь 2 бали. Максимальна кількість—26 балів.

  • А…н—бог сонця (Амон);    С…к—священний крокодил (Себек);
  • А…п—бог пітьми (Апоп);   С…т—бог пустелі (Сет);
  • Г…б—бог землі (Геб);         О…с—фараон і суддя в царстві мертвих (Осирис);
  • Н…т—богиня неба (Нут);   Г…р—бог-покровитель фараона (Гор);
  • Т…т—бог мудрості (Тот);   І…а--богиня, дружина Осириса (Ісида);
  • Б…т—покровителька жінок та їхньої краси (Бастет);
  • А…с—священний бик (Апіс); М…т—богиня правди (Маат).

ІІІ конкурс—Портретна галерея

За описом команди повинні визначити історичну особу. Правильна відповідь—5 балів. Максимальна кількість балів—15.

1. Цей єгипетський фараон перебував при владі 18 років. Він відмовився шанувати традиційних богів Єгипту і проголосив бога сонця Атона єдиним божеством. Щоб послабити позиції жерців, побудував нову столицю Ахетон. (АменхотепІV(Ехнатон)

2. Цей фараон носив штучну бороду. Він не любив військові походи, але спорядив експедицію до далекої країни Пунт. За часів правління цього фараона розгорнулося будівництво Карнакського храму, який і сьогодні вражає своєю величчю.(Хатшепсут)

3. Цей фараон був хоробрим воїном і талановитим полководцем. Він здійснював завойовницькі походи. Цей фараон щорічно особисто об`їжджав свої володіння й карав непокірних. (Тутмос)

ІV конкурс—«Про що йдеться?»

Кожна правильна відповідь 1бал. Максимальна кількість балів—6

  1.   Цього єгипетського бога постійно мучили заздрість та злість. Той, кому він заздрив, був красивий, добрий, керував тисячами людей. Щоб захопити владу, він був ладен на все, навіть на убивство. (Сет)
  2.               Цей пристрій був необхідний землеробам. За його допомогою вони зрошували сади та городи, до яких не доходила вода під час розливів Нілу . (Шадуф)
  3.               У правій руці у них тростинка для письма, а запасна «рука»--за вухом. Вони перерахують і запишуть усе, що їм накажуть. (Писарі)
  4.               Вони виконували найважчу роботу—рили канали, працювали на рудниках і каменоломнях. Їх називали «живі убиті». (Раби)
  5.               Лікар, астроном, жрець бога мудрості Тота, архітектор, який побудував першу піраміду. (Імхотеп)
  6.               Завдяки цій рослині, заростями якої густо вкрита долина Нілу, єгиптяни зберегли значну частину відомостей з історії цієї країни, які дійшли до нашого часу. (Папірус)

V конкурс—«Шкільний»

Команди вирішують задачу, яка пропонувалася єгипетським школярам. Оцінюється правильність і швидкість рішення. Перша команда, що знайде правильну відповідь отримає 5 балів.

«Було 7 будинків, у кожному 7 кішок, кожна кішка з`їла 7 мишей, кожна миша з`їла 7 колосків, кожний колос може дати 7 мір зерна. Знайдіть суму загального числа будинків, кішок, мишей, колосів і мір зерна» (19607)

VІ конкурс—Склади речення»

Із наведених слів команди повинні скласти речення. За кожне складене речення 3 бали.

Максимальна кількість балів—16.

  1.   Дар, мул, розливши, урожай.
  2.   Ніл, пороги, папірус, фінікові пальми.
  3.   Дельта, витоки, Верхній Єгипет, Нижній Єгипет.
  4.   Фараон, подвійна корона, Мемфіс, об`єднання.

Фінал

Команди розшифровують слово. Максимальна кількість балів—3.(Слова для команд: фараон, селяни, Сфінкс, хамсин)

 

Підбиття результатів команда, яка набрала найбільше балів отримує оцінку 10-12 балів,

команда, що посіла друге місце 7-9 балів і команда з найменшою кількістю балів 4-6 балів. Діти самі оцінюють хто як працював у команді і виставляють відповідний бал.

 

З досвіду роботи вчителя

історії та правознавства

Семенівської ЗОШ І-ІІІ ст.

Лепехи Т. П.

doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
3 травня 2018
Переглядів
1597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку