Урок узагальнення знань "Основні класи неорганічних сполук"

Про матеріал

Пропоную вашій увазі розробку уроку узагальнення знань з теми "Основні класи неорганічних сполук" з поєднанням традиційних та інтерактивних технологій.

Перегляд файлу

 

 

      РОЗРОБКА ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ З ХІМІЇ                                   

                         УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ                                                «ОСНОВНІ  КЛАСИ   НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК»

Цілі уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів про класифікацію, номенклатуру та хімічні властивості складних речовин, розвивати вміння встановлювати суттєві ознаки неорганічних сполук, генетичний зв'язок між речовинами, прогнозувати властивості, удосконалювати навички розв'язування експериментальних задач; продовжувати роботу щодо формування предметної компетентності учнів і вміння роботи в групах.

Обладнання та матеріали: періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, таблиця розчинності, електрохімічний ряд напруг металів, забруднена вода, індикатори (фенолфталеїн, метиловий оранжевий), кальцій оксид, фосфор(v) оксид, кальцій, активоване вугілля, розчин калій перманганату, хімічні стакани. Штативи з пробірками, паперові фільтри, скляні палички.

Тип уроку:узагальнення та систематизація знань.

Методи і форми роботи: бесіда, «мозковий штурм»,групова робота,  повідомлення учнів, демонстрації, експеримент, індивідуальна робота.

Рекомендації щодо проведення уроку : урок пропонується провести в ігровій формі у вигляді морської подорожі.

ХІД УРОКУ I. Організаційний етап II. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Урок проведемо у формі морської подорожі, де всі учні перетворюються у матросів нашого судна «Всезнайко». Ми з вами рушаємо до порту Одеса. Кожен з чотирьох екіпажів отримує судові аркуші. Мета нашої подорожі - узагальнити та закріпити знання про складні неорганічні речовини. (Оголошує тему уроку.)

ІІІ.Узагальнення та систематизація знань.Рефлексія

Учитель. Перш ніж вирушити в дорогу, ви винні отримати перепустку на наше судно, для цього ви повинні виконати перше завдання.

На дошці записаний перелік речовин: АІ(ОН)з, CO2, КСІ, К2О, НСІ, FeO, NaOH, H2S, Mg(OH)2, P2O5, АІ(ОН)з, Н2SiO3 H3PO4, Fe(OH)3, CaHPO4. У кожного екіпажу є судовий аркуш із завданням (аркуш додається).

Учитель. Ви виконали перше завдання, і ми вирушаємо.

Учні чують плеск морських хвиль. Учитель. На нашому шляху трапилась перша несподіванка. У нас було п'ять баків з питною водою. У чотири із них потрапив бруд, ми не можемо рухатись далі, доки вода не буде очищена. Ваше завдання - очистити забруднену різними речовинами воду.

Дослід №1

(Тихо звучить музика.)

Кожен екіпаж проводить очищення води, забрудненої піском, вугіллям, ракушками, глиною методом фільтрування. Пояснюють метод очищення.

Учитель хімії проводить демонстрацію №1 До розчину калій перманганату додається порошок активованого вугілля. Учні записують спостереження, роблять висновок.

Питання. Які фізичні властивості води вам відомі?

Дослід №2

Перший і третій екіпаж проводить реакцію між кальцій оксидом                                                      і водою.

Другий, четвертий екіпаж - фосфор(v) оксидом і водою. Учні записують рівняння реакцій у зошитах. Два учні записують рівняння реакції на дошці.

Учні роблять висновок про взаємодії оксидів з водою.

Питання * Спостерігали ви будь - яку з ознак хімічних реакцій?

  •                  Які ознаки хімічних реакцій вам відомі?
  •                  Як ви можете довести, що ваші реакції відбулися?

Що таке індикатори? Які індикатори вам відомі?

Дослід №3

З допомогою розчинів індикаторів фенолфталеїну та метилового оранжевого учні розрізняють розчини кислот та лугів.

Спостереження записують у зошитах.                              Демонстрація №2

Учитель проводить дослід взаємодії кальцію з водою.

Учні записують рівняння реакції.

На демонстраційному столі паралельно знаходяться два стакани: в одному вода із залізним цвяхом, у другому - вода з мідною пластинкою.

Учні роблять висновок про взаємодію металів з водою, розглядають ряд активності .

Конкурс «Снайпер»

Учитель. За таблицею розчинності хто швидше наведе приклади розчинних і нерозчинних у воді основ.

Учитель. Щоб вчасно потрапити до Одеси, ви повинні виконати останнє завдання (див. додаток).

Учні виконують завдання в зошитах і на дошці.

IV. Домашнє завдання                                                                                     V. Підбиття підсумків

Додаток                                                                                                                                                                                                                                 Судовий аркуш екіпажу №1                                                            Завдання №1       «Перепустка на судно»                                  АI(ОН)з, CO2, КСI, K2O, НСI, Fe(OH)2, H2SiO3, NaOH, H2S, Mg(OH)2, P2O53РО4, Fe(OH)3,K3PO4, CaHPO4.

З переліку речовин:

а) виписати формули оксидів, визначити їх характер;

Дати назви оксидам за українською номенклатурою;

в) написати чому в назві карбон(IV) оксид після назви елемента вказується цифра, а в назві калій оксид - ні.

Завдання №2 «Хто швидше» Здійснити перетворення які лежать в основі схеми, дати

назви речовин. Рb     РbО →   РbСI2 Рb(ОН)2→ →РbО.

Лабораторні досліди Дослід №1

У хімічному стакані знаходиться забруднена піском вода, методом фільтрування очистити воду. Для чого використовується цей метод?

Дослід №2

До невеликої кількості кальцій оксиду додати води. Що спостерігаєте? До отриманого розчину додайте по одній - дві каплі фенолфталеїну та метилового оранжевого. Що спостерігаєте? Про що це свідчить? Зробіть висновок. Запишіть рівняння реакції.

Судовий аркуш екіпажу №2                                                           Завдання №1 «Перепустка на судно»                                             АІ(ОН)з , СО2, КСІ, К2О, НСІ, FeO,H2SiO3,H2S, NaОН,  Mg(OH)2,P2O, H3PO4, Fe(OH)3 ,K2NaPO4 , CaHP04.                                                                     З переліку речовин:

а) виписати формули основ, дати назви;

б) з'ясувати, як класифікують основи;

в) з'ясувати як називається група ОН і яку вона має валентність.

Завдання №2 « Хто швидше»

Здійснити перетворення, які лежать в

основі схеми, дати назви речовин.

MgMgOMg(OH)2→Mg3(P04)2MgCІ2,

Лабораторні досліди

Дослід №1

У хімічному стакані знаходиться забруднена глиною вода, методом фільтрування очистити воду. Для чого використовують цей метод?

Дослід №2

До невеликої кількості фосфору (v) , оксиду

додали води. Що спостерігаєте? До отриманого розчину додайте дві краплі метилового оранжевого. Що спостерігаєте?Про що це свідчить? Зробіть висновок. Запишіть рівняння реакції.

Судовий аркуш екіпажу №3                                                        Завдання №1 «Перепустка на судно»                                               АI(ОН)з, CO2, КСІ, K2O, HCI, FeO, H2SiO3, NaОН, H2S, Mg(OH)2,   P2O5, H3PO4, Fe(OH)3 , CaHP04.

З переліку речовин:

а) виписати формули кислот;

б) дати назви за українською . номенклатурою;

в) розділити кислоти за класифікацією.                                       Завдання №2 «Хто швидше»

Здійснити перетворення, які лежать в основі схеми, дати назви речовин.

NaNa2ONaOHNaClNa3PO4                                                Лабораторні досліди                                                                              Дослід №1

У хімічному стакані знаходиться забруднена  піском вода, методом фільтрування очистити воду. Для чого використовується цей метод?

Дослід №2

До невеликої кількості кальцій оксиду додали води. Що спостерігаєте? До отриманого розчину додайте по одній - дві краплі фенолфталеїну та метилового оранжевого. Що спостерігаєте? Про що це свідчить? Зробіть висновок. Запишіть рівняння реакції.

Судовий аркуш екіпажу №4                                                     Завдання №1 «Перепустка на судно»

АІ(ОН)3, СО2, КСІ, K2O, НСІ, FeO, , H2SiO3, NaОН, H2S, Mg(OH)2,   P2O5, H3PO4, Fe(OH)3 ,K3PO4 , CaHP04.

З переліку речовин:

а) виписати формули солей;

б) з'ясувати як класифікують солі?

в) назвати середні солі за українською номенклатурою.

Завдання №2 « Хто швидше»

Здійснити перетворення, які лежать в ocнові схеми, дати назви речовин.

Сu CuOCu(N03)2→ Сu(ОН)2  СuО

Лабораторні досліди

Дослід №1

У хімічному стакані знаходиться забруднена глиною вода. Методом фільтрування очистити воду. Для чого використовується цей метод?

Дослід №2

До невеликої кількості фосфору(v) оксиду додали води. Що спостерігаєте? До отриманого розчину додайте одну - дві краплі фенолфталеїну чи метилового оранжевого. Що спостерігаєте? Про що це свідчить? Зробіть висновок. Запишіть рівняння реакції.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
1109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку