Урок української мови для учнів 4 класу НУШ
Тема: узагальнення знань про дієслово
Мета: узагальнити і систематизувати знання про граматичні ознаки дієслова, закріпити навички правопису особових закінчень дієслів; вчити розпізнавати часові форми дієслів та вміння правильно вимовляти дієслова; розвивати зв’язне мовлення, уміння аналізувати, узагальнювати; виховувати почуття любові до рідної мови, інтерес до її вивчення.
Обладнання: підручник, завдання на інтерактивній дошці, куб ,, Блума’’, чарівна скринька ( картки з завданнями )
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань
Хід уроку
І. Організація класу
1. Створення атмосфери зацікавленості та казковості
Рано-вранці якийсь гість
Козуб в школу нам приніс.
Козуб-козубом, та в нім
Є завдання нам усім.
Ви погляньте, тут слова!
Що це значить? От дива!
Чи готові ви, малята,
Вміло й швидко міркувати?
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Хвилинка каліграфії
3. Звуко-буквений аналіз слова дня солов’їна
ІІІ. Робота над темою уроку
1. Колективна гра з кубом « Блума», на гранях якого написані запитання:
2.Вправа « Впіймай слово» ( словниковий диктант. З набору слів записувати лише дієслова, прочитати їх, назвати час і число )
Зима, замітає, сніжить, віхола, сніжинка, приносить, сипав, буде замітати, стежка, малює, мороз, візерунки, скресатиме.
3. Робота в групах. Складання і запис речень із розсипанок ( використання цеглинок з LEGO) ( Використовую мультимедійну дошку.)
всіх зачарувати. мова Ця може
( Ця мова може всіх зачарувати. )
слова душею. торкаюсь До рідного
( До рідного слова торкаюсь душею.)
не зникнути тому І їй ніколи.
( І тому їй не зникнути ніколи.)
Речення записуються на дошці і в зошити, підкреслюються дієслова, вказується час дієслів
4. Самостійна робота. Розгадай загадки. Спиши підкресли дієслова, постав до них запитання.
1.У нашої бабусі сидить дід у кожусі, проти печі гріється, без води умиється. (Кіт). 2. Не баранчик і не кіт, носить шубу цілий рік. Шуба сіра – це для літа, а зимою – інша свита. (Заєць). 3. Без рук, без ніг, а по землі ходить. (Змія)
5. Руханка ( відеоролик )
6. Міні-диктант (написання не з дієсловами.) Після запису перевірка з поясненням.
Мокрий дощу не боїться. За воду не дякують і гроші не платять. Кисла яблуня солодке яблучко не вродить. Що завгодно віддаси, як не доїси. У чужім оці скіпку бачить, а в своїм дрючка не добачає.
7. Гра « Знайди зайве слово» Самостійно визначають зайве слово і червоною цеглинкою сигналізують.
Пише, носить, дрова, водить.
Розмовляє, малює, грає, скрипка.
Червоний, поважати, п’ять, косити.
Скрипка, злива, заносити, фарбувати, заметіль.
8. Робота в парах. Подані слова поставити в неозначену форму дієслова. З одним із них придумати речення. Записати у зошити. Визначити граматичну основу, число і час дієслів.
Сідає, носила, писав, задощить, рахувало, розмовляю.
9. Усно. До дієслів добери слова антоніми.
Залітає –
Входить –
Відкриває -
Прибирає –
10. Робота в парах. Написання сенкану. Завдання на картках.
ІІІ. Домашнє завдання. Написати сенкан за власним вибором.
IV. Підсумок уроку (Рефлексія)
Вправа ,, Інтерв’ю ’’Незакінчене речення
Сьогодні на уроці мені найбільше сподобалося…
На уроці я навчився …
Мані найбільше вдалося….