Урок. Узагальнення знань з тем: «Кислоти і основи»

Про матеріал
На уроці дітис На уроці діти систематизують знання про склад, класифікацію, хімічні властивості основ і кислот. Розвивають вміння складати рівняння хімічних реакцій., удосконалюють навички роботи в колективі Підібранні завдання розвивають творче мислення. учнів , працелюбність, старанність, бажання поглиблювати знання.
Перегляд файлу

Тема уроку  Узагальнення знань з тем: «Кислоти і основи»                                                                                                                                                                                                                                                    Мета уроку:  Систематизувати знання учнів про  склад, класифікацію, хімічні 

                         властивості основ і кислот.  Розвивати вміння  складати 

                         рівняння хімічних  реакцій. Удосконалювати  навички  роботи

                           в колективі  та індивідуально, розвивати  творче  мислення.   

                         Формувати в учнів  науковий  світогляд. Виховувати  в учнів 

                          працелюбність, старанність, бажання поглиблювати знання. 

                          Закріпити вміння  учнів поводитися з лабораторним 

                           обладнанням  і реактивами, дотримуватися правил ТБ .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Тип уроку  урок  узагальнення та систематизації знань, умінь, навичок учнів.                                                                                                                                                                                                                                        Обладнання: чорна  скринька,  NaOH, фенолфталеїн, НСІ                                                                                                                                                                                    

                                            Девіз уроку: «Просто знати  -  це  не все.  

                                                                    Знання потрібно використовувати»                                                                                                                                                                                                                                                                     

                                              Хід  уроку                                                                                                                                                                                                                                                                                                     І.Організаційний момент.                                                                                                                                                                                                                                                                                 ІІ. Актуалізація опорних знань                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Бесіда                                                                                                                                                                                                                                                                                                       1. Які неорганічні  сполуки ви знаєте?                                                                                                                                                                                              2. Що називається кислотою? Приклади кислот                                                                                                                                                                                                                                                                                                    3. Що називається основою?  Приклади основ                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Учитель:   Ми, друзі, дуже  раді                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

                   Вітати вас усіх                                                                                                                                                                              

                   В загадках і відгадках                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

                   Дотепність  буде й сміх                                                                                                                                                                                                                                                                

                    А зараз  починаємо                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

                    Настав жаданий  час,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

                    І хімія сьогодні                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

                    Хай надихає, вас                                                                                                                                                                                                                                                                                                            ІІІ. Мотивація  навчальної діяльності учнів                                                                                                                                                                                                                                                                           Сьогодні ми разом з вами вирушимо в  подорож до Країни з дивовижними  станціями « Кислотна» і « Гідроксидна». Здійснити цю подорож нам  допоможуть знання, які ми здобули  під час вивчення  цих тем. Супроводжуватимуть нас  провідники, а ви будете пасажирами великого потягу. Однак для поїздки потрібно отримати  квитки у вагони І,  ІІ, ІІІ класів. Для цього я пропоную вам завдання « Третій зайвий»                                                                                                                                                                                                                                                                       1.СаО,  NaCI , SO2                                                                                                                                                                                                                                                                           2. К2СО3 ,  НСІ ,  Н2SO4                                                                                                                                                                                                                                                                                                      3. Na2SO4, NaCI , HCI                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Виконали завдання. Обмінялися зошитами, і перевірили правильність виконання .  Білети у вагон першого  класу отримають учні, які не допустили помилок. Хто допустив 1 помилку займуть місця у вагоні ІІ  класу, решта їхатимуть у вагоні ІІІ  класу .                                                                                                                                                                                                                                                                                         Ми вирушаємо в подорож до  станції  « Кислотна»                                                                                                                                                                                                                                                                                               ПРОВІДНИК  І   Перш ніж зупинитися на станції « Кислотна» дозвольте  познайомити вас з однією героїнею цієї станції.                                                                                                                                                                                                                                                                   Вона  народилася в найчарівнішій, найдивовижнішій країні -  у хімічній лабораторії. Її батько  нітроген (IV) оксид  - був  чоловіком  злим і мав                 прізвисько Лисячий хвіст. Її мама була простою,спокійною жінкою,- звали її – Вода.  Вона з’явилася маленькою,безбарвною. Але коли до неї піднесли лакмусовий папірець,відразу стало зрозуміло-народилася дівчинка. Їй дали красиве ім’я -Кислота. Вона успадкувала від батька не тільки прізвище Нітратна,а й неврівноважений характер.  Нітратна кислота дуже дружила з металами,дружба ця мала окисно- відновний характер.  Її друзями були Меркурій і  Аргентум.  А Золото і Платина ніколи з нею не дружили,тому кислота ображалась,адже вважала себе благородною і дуже талановитою.

Нітратна кислота помітила,що потрапивши на деревну стружку,може запалити її.  Вона руйнувала вовну і шовк,а на шкірі залишала жовті плями. Ці властивості не зробили її популярною,а навпаки викликали перед нею страх.

Тоді кислота вирішила вступити до кооперативу. Вона виготовляла солі,які називались нітратами.  Її продукцію стали постачати в сільське господарство.  Нітратна кислота працювала,не покладаючи рук.  З дощовими краплями під час грози вона перетворювалася в грунті  на нітрати. Фрукти і овочі зраділи нітратам і стали споживать їх. А до кислоти прийшла велика слава. Нітратна кислота стала Зіркою.

Учитель:Ця  цікава історія допоможе вам виконати завдання,запропоновані

на станції «Кислотна»

 

 

1)Дописати  рівняння реакції

Fe+H2SO4=

 CaO+HCl=

KOH+HNO3=

H2CO3=

CaCO3+HCl=

2) Визначте кислоти і дайте їм назви.

Здійсніть перетворення

1)S-  SO2  - SO3  -  H2SO4   -Na2SO4

2)Напишіть формули двохосновних кисневмісних кислот

3)Дайте назви кислотам.

1)HNO3-             нітратна

  H3PO4-          ортофосфатна

  H2CO3-          карбонатна

2)Підкресліть кислотні залишки

3)W( Cl)     в      HCl

А зараз підсумуємо!Що таке кислота і які є класифікації кислот.

             Хвилинка відпочинку.

Розкрити ваших знань картину

Нам допоможе вікторина

Уважним будь,гав не лови                              

  І швидко руку підніми

А хто кричить,мов сам не свій

Про гарний бал і думати не смій.

            Вікторина.

1)Вода в твердому стані        (лід)

2)Об’єм 1 моль газу за (н.у)         22,4л.

3)Найменша частинка речовини,яка зберігає хімічні властивості   (Молекула.)

4)Одиниця вимірювання кількості речовин   (моль)

5)Речовини,що складаються з атомів одного хімічного елемента  .  (прості)

6)Розчин якої кислоти міститься в шлунку    (хлоридної)

7)Кальцій гідроксид.  Як його ще називають?           (Гашене вапно.)

8)Якої речовини найбільше в організмі людини?  (H2O)

Учитель:Подорож триває.  І станція «Гідроксидна»  теж на вас   чекає.

Провідник1.  Мій давній друг  Карлсон,  що живе на даху,сказав би,мабуть так:  «Хімія-це одна з улюблених моїх наук,а я сам-найвідоміший  хімік у світі.»

Провідник 2. А я приєднаюсь до першої половини цього вислову.  Хімія і насправді наука надзвичайна.

Провідник 3. Ми розповімо вам,як творити диво  своїми руками.(Ось диво перше).

Учитель:Я бачу ти хочеш мати справу із хімічними реактивами.  А  чи знаєш ти правила з техніки безпеки?

Провідник3.Так…….

 

 

C:\Users\user\Desktop\откр  урок\DSCN2104.JPG

 

Виходить дівчинка  (NaOH)

Виходить дівчинка в рожевому одязі (сукні)

NaOH-Я дуже люблю квіти,природу,спів птахів і ось зараз прийшла сюди в ліс.

Я зараз вдягну найкращу свою сукню.
NaOH+ фенолфталеїн-розчин малинового кольору.
Учитель: Діти, а що вона робить?
Учень: Вона проводить якісну реакцію на луги. При дії на луги розчином фенолфталеїну розчин стає малиновим.
Учитель: А ось і Чахлик Невмирущий (HCl) завітав до нас. Чахлик Невмирущий доливає до малинового розчину HCl, розчин стає прозорим, малиновий колір зникає.
Учитель: Діти, а що відбулося в лісі?
Діти: Відбулася реакція нейтралізації.
Учитель: Діти, а що ми отримали в результаті цієї реакції, про це ми дізнаємося,коли розвяжемо завдання з чорною скринькою.
Чорна скринька.
У цій скриньці знаходиться дивна речовина. Дуже давно в східних народів вона вважалася милістю Божою,уособленням благополуччя. Символ світу. Інші гадали,що це не милість Божа, а навпаки,прокляття. Скільки всього живого загинуло через неї. Навіть море може стати мертвим. Ми схиляємося перед нею. Без неї неможливо обійтися в металургії. Вона використовується для виготовлення кераміки; без неї у нас не було б шкіряного взуття. А сільське господарство, медицина, кондитерська промисловість! Важко назвати галузь, де б не застосовували цю речовину. І що це за речовина?
Діти: H2O;  NaCl
Учитель: Розгадали чорну скриньку,побачили диво. Але диво дивом, а завдання вже зачекалися.
І. Здійснити перетворення
Na-  Na2O   -NaOH
NaOH
1) Допишіть рівняння реакції
K+H2O-
CaO+H2O-
2) Виберіть із переліку речовин луги,підкресліть їх.
Fe(OH)3 ;   NaOH ;   KOH ;   Cu(OH)2 ;   Fe(OH)2
ІІІ. 1) Дайте назви речовинам.
NaOH-
Fe(OH)3-
Zn(OH)2-                                      
Ca(OH)2-
2)Виберіть із переліку речовин основи, підкресліть їх.
Na Cl ;   H2O ;  KOH ;   H2SO4 ;   Ba(OH)2  
3) W (Na)   в NaOH
Учитель: Що таке основи ? Як класифікують основи? 
                                                        C:\Users\user\Desktop\откр  урок\DSCN2108.JPGУчитель: І от ми проїхали обидві станції країни Хімляндії. А зараз ми з вами розв’яжемо задачі.
ЗАДАЧА 1.
20 г. оксида магнія обробили розчином сульфатної кислоти. Яка маса солі утворилася?
ДАНО:
m MgO=20г.                                    MgO+ н2SO4-MgSO4+H2O
__________                                      Mr(MgO)=24+16=40
m MgSO4-?                                      Mr(MgSO4)=24+32+64=120
                                                           40г       120г
                                                           20г         х          х=60г.

Завдання: Знайти помилки
1) Al2O ;   MgCl ;    H2SO ;    FeO3
2)   Zn OH ;    CaO2 ;    AgNO ;    ZnCl3

Учитель: Ось і закінчується наша подорож. І давайте звернемося до нашого епіграфа
                                                     ЕПІГРАФ:
Зібратися разом- це початок,
триматися разом-це прогрес
працювати разом-це успіх.

Як ви думаєте,  ми його виконали на уроці?   Чи відповідає девіз змісту нашого уроку?
Діти: Так

 

 

На наступному уроці ми продовжимо подорож і узагальнимо знання з усіх  

 класів       неорганічних сполук.
Підсумкова рефлексія.
МЕТОД ‘’МІКРОФОН’’
1. Чи сподобався вам урок?
2. Що було цікавого на уроці?
3. Чи зможете ви застосувати здобуті знання?


Д/З. Повторити § 14-17. Завдання 3,4 ст. 85.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
13 березня 2019
Переглядів
720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку