урок "Узагальнення знань з теми: "Клітина".

Про матеріал
Конспект уроку складений для узагальнення знань учнів з теми "Клітина". При цьому використовуються прийоми формування критичного мислення учнів , зокрема "Фішбоун", методичні прийоми роботи "Сенкан", "Шість служок". А також на уроці застосовується STEM-технологія.
Перегляд файлу

 

Тема: Узагальнення знань з теми: «Клітина- елементарна одиниця живого».

Мета уроку:

навчальна – узагальнити і систематизувати знання учнів по даній темі, перевірити засвоєння теоретичного матеріалу теми;

виховна виховувати в учнів  відповідальність, здатність до самоаналізу, сприяти розвитку ораторських і комунікативних вмінь;

розвивальна – розвивати інтелект, уважність, творче мислення, навички групової роботи в поєднанні з індивідуальною.

Тип уроку: урок систематизації та узагальнення знань. Урок із застосуванням технології  розвитку критичного мислення.

 

План уроку:

 

Етапи уроку

Час, хв.

Форми і методи діяльності

1.

Організація класу.

Актуалізація знань.

5

Бесіда з учнями з метою визначення психологічного стану учнів, налаштування на роботу .

 

2.

Повторення та систематизація теоретичних знань.

35

Прийоми і методи роботи з розвитку критичного мислення, застосування STEM навичок.

3.

Рефлексія.

Підбиття підсумків.

 

3

Рефлексійна мішень

4.

Домашнє завдання.

 

 

2

Повторення теоретичного матеріалу

 

ХІД УРОКУ:

І. Організація класу

Сьогодні ми з вами поринемо у цікаву мандрівку по країні  «Клітина» Метою  є перевірка рівня ваших знань про будову клітини, її функції, згадаємо відомих вчених біологів,  а також з'ясуємо загальні знання з цитології, і нарешті визначимо найсильніших учнів класу по цій темі.

 

 Любі друзі, ми починаємо змагання знавців  цитології.

 Епіграфом нашого змагання будуть слова:   

Ніколи  не  говори:  «Я - неук»,

А  завжди  кажи   «Я - зірка».

Але кожен із вас повинен пам’ятати:

Я - учень

Я - хочу знати

Я - думаю

Я - вмію

Я - знаю

Я - особистість творча

Я – зірка

 

ІІ Повторення та систематизація теоретичних знань.

Запитання до учнів:

  1. Що таке клітина?
  2. Як називається наука про клітину?
  3. Чи можемо ми побачити клітину неозброєним оком?

Вправа «Шість служок»

Шістьох я служок мав,

Усе від них про світ я знав:

І ось як я їх всіх зову:

Хто? Що? Як? Де?

Коли? Й Чому?

                                                                    Редьярд Кіплінг, «Слоненя»

 

Хто?

Роберт Гук

Антоні ван Левенгук

Роберт Броун

Що?

Клітина

Одноклітинні організми, бактерії, еритроцити

Ядро

Як?

Розглядаючи корок дуба під мікроскопом

Розглядаючи одноклітинні організми та бактерії під мікроскопом

Розглядаючи клітини під мікроскопом

Де?

В Англії

Нідерланди

Німеччина

Коли?

В 1665 році

В 1674 році

В 1833 році

Чому?

З цікавості

З цікавості

З цікавості

Заповнення таблиці та обговорення таблиці:

Групам роздаються аркуші паперу, на яких записані питання з вірша Кіплінга.

 

  1. Що пояснює клітинна теорія? Хто вважається її творцями?

Учні пояснюють досягнення Шванна, Шлейдена і Вірхова, згадують Яна Пуркіньє.

 

Методичний прийом «Фішбоун»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні заповнюють риб’ячий скелет і одночасно застосовують STEM навички.

Матеріал – пластилін. Завдання – зліпити клітину.

 

Структура клітини рослин:

  • Клітинна мембрана
  • Цитоплазма
  • Ядро
  • Пластиди
  • Мітохондрії
  • Ендоплазматична сітка
  • Рибосоми
  • Комплекс Гольджі.

 

 

Голова риби – клітина.  Хвіст – Клітина – елементарна одиниця живого.

  1. Чи здатні клітини розмножуватися? Яким чином? Що таке хромосоми? Де вони знаходяться? Яку роль відіграють у розмноженні клітини?

 

Учні з ниток формують хромосоми.

 

 

Узагальнення вивченого проводимо із демонстрацією виготовленої клітини і хромосоми. Підводимо підсумки будови риб’ячого скелета. Чи перетворився він у рибу?

 

Методичний прийом «Сенкан»

  1. Клітина
  2. Яка вона? (2 прикметники)
  3. Що вона робить? (3 дієслова)
  4. Речення про клітину
  5. Слово-синонім

 

ІІІ Рефлексія. Підбиття підсумків.

 

Рефлексійна мішень https://naurok.com.ua/uploads/blog-2020/22222222222.jpg

 

Учні оцінюють свою роботу на уроці і прикріплюють на мішень листочок.

 

IV Домашнє завдання

Повторити тему «Клітина».

Скласти твір-опис про клітину.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Луцишин Ірина
Додано
1 листопада 2022
Переглядів
354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку