Урок-узагальнення знань з теми: «Рослини», ч.2 (квітка, суцвіття, насіння)

Про матеріал
Урок-узагальнення знань з теми: «Рослини», ч.2 (квітка, суцвіття, насіння) містить дидактичні матеріали для швидкого та об'ємного за обсягом повторення теми. Таблиці, схеми, фішки підібрані для цікавого повторення вивченого.
Перегляд файлу

Узагальнення знань з теми: «Рослини», ч.2 (квітка, суцвіття, насіння)

Мета: повторити, закріпити, узагальнити й систематизувати знання про генеративні органи: квітка, насінина, плід, які забезпечують розмноження квіткових рослин; розвивати практичні навички роботи з наочністю, застосовувати знання в нестандартних умовах; творчу активність, пізнавальні інтереси, здатність аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховувати любов до природи, розуміння важливості існування рослин для нашої планети та  для всіх інших живих організмів.

Тип уроку: узагальнення і систематизації  (урок-квест)

Обладнання: презентація, картки з завданнями

Хід уроку

1. Організаційний момент                                                               

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку                                              

Усі ви знаєте Шерлока Холмса.  Під час розслідування злочинів він виявляв такі докази, яких не помічали інші. Що в нього добре було розвинене? (увага)

Юний Моцарт, прослухавши складний музичний твір міг записати або заграти його без помилок. Чим володів Моцарт? (пам’яттю)

І ми сьогодні будемо розвивати увагу і пам’ять, виконуючи ряд завдань.

 

- Наша подоріж починається!

 

Завдання 1.

Визначте основні ознаки покритонасінних:

 

 

 

Завдання 2.

 

Складіть ланцюжок ознак одно- та дводольних:

 

 

 

Завдання 3.

Завершіть схему:

Різноманітність квіток

 

Двостатеві                                     Одностатеві                                   Нестатеві

 

 

 

 

 

 

Завдання 4.

Закінчіть речення:                                                      

Пилкове зерно містить дві чоловічі статеві клітини ___________________

Потрапивши на приймочку маточки, пилкове зерно ___________________

Пилкова трубка росте через стовбчик маточки і проникає через _______________ до __________________________________. У зародковому мішку є декілька клітин, одна з яких ______________________, друга ____________________________________. З них _____________________ має гаплоїдний набір хромосом, а _______________________________ має диплоїдний набір хромосом.

 

Завдання 5

«Хто швидше»                                                                 

 

Відповідь: Тичинки, пиляк, тичинкова нитка,  квітконіжка, маточка, чашечка, віночок, зав’язь, квітколоже.

 

 

Завдання 6.

«Запитай мене»:

Складіть та поставте по 2 питання, що стосуються теми «Вегетативне розмноження» своєму колезі по парті та оцініть правильність його відповіді. На обдумування запитань відводиться одна хвилина.

 

Завдання 7.

«Біологічна мозаїка»

 

Дано набір слів: цибулина, картопля, бульба, пирій, кореневі живці, бузок, бульбокореневі, конвалія, стеблові живці, яблуня, листки, бегонія. Ці слова потрібно скласти у речення.

 

 

Завдання 8.

Види запилення. Розташуй правильно рослини із запилювачами.

 

 

[ШІО1]

 

Завдання 10.

Розташуй правильно рослини.

 

 

 

 

 

Завдання 11.

«Пошкоджені листи»                                                      

Налетів вітер, вихопив листи з інформацією про розмноження рослин і кинув їх у калюжу. Вода пошкодила записи і їх тепер треба відновити.

    Діти, давайте розшифруємо пошкоджені листи.

  • Ро….нож….ня поділяють на с..ат….е та не..та..еве.
  • Сп..соб..м нестатевого розмноження є розмноження в..г..тат….не.
  • П….р….не вегетативне розмноження р..сл..н може здійснюватися частинами к..р..ня або п..г..на.
  • Ш..у..не вегетативне розмноження здійснюється частинами тіла р..сл..ни, яку людина від..кр..мл..є для вегетативного розмноження, називається ж..вц..ми.
  • Ст..блов..ми живцями називають безлисті частини пагона з бруньками.
  • Л..стк..ві живці — це цілі листки або їхні фр..гм..нти.
  • К..р..н..ві живці — це в..д..ремл..ні кор..ні

Наведіть приклади вегетативного розмноження рослин стебловими, листковими та кореневими живцями.

 

Завдання 12. 

Визначити тип суцвіття

                                                             

 

 

 

 

Приклади рослин:

 

 

 

Завдання 13.

«Відгадай плоди»                                                             

 

 

 

 

Завдання 14.

Подумай та правильно розмісти фішки із світлинами плодів.

 

 

 

 

V.Підсумок  уроку. Про важливість почутого на уроці. Оцінювання роботи учнів.

 

VI.Рефлексія «Валіза»                                                                    

Сьогодні кожен із вас плідно попрацював, здобув певні знання, уміння та навички. Аби вони вам стали у пригоді, достатньо забрати їх із собою. Але у свою валізу ви маєте покласти лише 3 речі: знання, вміння, навички. Подумайте і виберіть лише те з нашого уроку, що обов’язково знадобиться вам у житті.

 

VII.Домашнє завдання

Скласти кросворд до теми «Квіткові рослини»

 

 

 

 

 

 


docx
Додав(-ла)
Шикота Ірина
Додано
10 листопада 2022
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку