Урок узагальнення знань з теми « Усна і письмова нумервція чисел 11 – 20 »

Про матеріал

Тип уроку: урок закріплення знань.

Мета: удоскона­лювати навички лічби в межах 11 – 20 , повторити та закріпити при­йоми додавання і віднімання одноцифрових чисел, порівнювати іменовані числа. Розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення

Перегляд файлу

Т ема: узагальнення знань з теми « Усна і письмова нумервція чисел 11 – 20 ».

Мета: удоскона­лювати навички лічби в межах 11 – 20 , повторити та закріпити при­йоми додавання і віднімання одноцифрових чисел, порівнювати іменовані числа. Розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення. Прищеплювати інтерес до вив­чення математики. Виховувати взаємодопомогу , самостійність.

Тип уроку: урок закріплення знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Продзвенів уже дзвінок

 Починається урок

Він не звичний і цікавий

До нас гості завітали

Повернімось до гостей

Привітаймось: «Добрий день!»

Всі сідайте діти тихо

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати,

Чітко всім відповідати.

Приготуйтеся,будь ласка,

Сьогодні у нас – урок-казка.

 

ІІ. Стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів.

1. Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні  ми з вами помандруємо у казку.     А казка ця незвична, вона математична. Ми будемо разом виконувати математичні завдання: рахувати, розвязувати вирази , складати і розвязувати прямі і обернені задачі. А заодно закріпимо набуті знання.

  • Давайте хором прочитаємо девіз уроку.

Міркувати – швидко !
Відповідати – правильно !
Лічити – точно !
Писати – гарно !

Всі ми любимо казки і, особливо, казкових героїв. Сьогодні до нас на урок прийшов герой. Щоб героя  впізнати,  слід математичну загадку розв’язати.

  1. - Розташуйте числа у порядку зростання і ви дізнаєтесь, хто буде головним героєм нашого сьогоднішнього уроку. Буратіно.

Р

І

Б

Т

О

У

А

Н

10

16

4

14

20

 9

12

19

 

Так, діти, це – Буратіно .

 

- А хто знає з чого його зробив його тато?  Папа Карло зробив Буратіно з поліна .

 Він дуже хотів, щоб Буратіно навчався , купив йому “Абетку” і відправив до  школи. Буратіно вирішив прийти  до нас на урок математики і навчитися тому, що вже

навчилися ви .

  • То ж навчимо його ?

-  А де ж наш Буратіно ? Чого ж він й досі не зявився ?

- Діти  , нам  прийшла телеграма . По дорозі з   Буратіно трапилася біда і  він не може до нас прийти .

- Допоможемо Буратінові втекти із цього замку?

ІІІ. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу.

1.Усний рахунок

 - А як же нам знайти замок Карабаса Барабаса ?Давайте підемо ось по цій стежині , вона приведе нас до замку …( Щоб  ми не знайшли стежку, Карабас Барабас  зачарував її. Давайте допоможемо її розчарувати, назвавши пропущені числа.)

 

1) - На стежці до замку Карабаса Барабаса ростуть  гриби, і деякі цифри вирішили за ними сховатися. Назвіть пропущені числа.

 

10, 11, …, 13, ….,  15, 16, …, 18, …, 20 – Які це числа ? ( двоцифрові )

 - Назвіть парні ; непарні .

- Молодці .

2) - Але , що це ? На доріжці з’явились пеньочки. Мабуть, не хоче Карабас Барабас , щоб ми звільнили Буратіно .  Давайте подолаємо і цю частину шляху, розшифрувавши числа.

1дес. 2 од .

1дес. 6од.

1дес.8од.

2дес.

1дес.

 

3) - Ось ми і підійшли до воріт замку Карабаса Барабаса . Але і тут нас чекає завдання від летючих миш , які охороняють вхід до замку .Вони ставлять перед нами завдання записати числа в нумераційну таблицю .

11  14  17  19  20  1

 

2.Каліграфічна хвилинка

- Молодці! Ось  ми підійшли до  замку Карабаса Барабаса, але  на  двері  він повісив два величезних замка.

 

4) - Діти, для того , щоб замок відкривтся ,потрібно дізнатися  його код.

Перше число більше нуля, але  менше двох . Друге число більше, ніж два, але менше, ніж чотири . ( 13 )

  - Прохарактеризуйте число 13 .

исло 13-двоцифрове, парне, складається з 1 дес.3од.,сусіди числа 12 і 14.)

З допомогою яких цифр записується число 13?

Які ще числа можна утворити з цих цифр?

- Щоб замок відкрився код 13 треба прописати каліграфічно 8 разів .

- Подивіться на дошку. Чарівний олівчик нагадає вам  як правильно писати число 13 .

Зошит свій я відкриваю,

Навскісок його кладу.

Ручку правильно  тримаю,

Не лінуюсь, а пишу.

- Молодці! Вы справилися із завданням, відкрили замок замку  Карабаса Барабаса. А ось і наш Буратіно

5)  Злий директор театру Карабас Барабас помітив , що Буратіно втік і кинувся його наздоганяти . Давайте затримаємо його . Карабас Барабас пропонує нам виконати ряд завдань.

Завдання:У кожній множині чисел знайти зайве число, пояснити свій вибір.

7,12, 15, 17       (7 – одноц)

4,6,10,11,16     (11-непарне)

4,12,5,8,3          (12 – двоц)

Зайве число….., тому що……..

  • Чи можна вибрані числа об’єднати в одну множину? У яку?( Натур.ч.)

- Молодці! Ми затримали Карабаса Барабаса. А   Буратіно зміг втекти  . Але ж де наш Буратіно ? 

 

6) -  Побіг Буратіно по доріжці, а його вже чекають   кіт Базиліо і лисиця Аліса. Вони хочуть відвести Буратіно в країну “Дурнів”, якщо він не виконає  їхні  завдання . Допоможемо Буратіну ?

- Щоб виконати їхнє завдання нам потрібно пригадати як називаються числа при дії додавання? (доданок, доданок сума)

- А при відніманні ?

Знайди невідоме число .

4  +    = 9              12 + … =13

  +  4  = 14              14 - … =  10

   -  6   = 10               … -   4 = 6

Фізкультхвилинка .

Після таких пригод Буратіно вирішив трішки відпочити.

Буратіно потягнувся.

Раз – нагнувся, дав – нагнувся,

Руки в сторони розвів,

Мабуть ключик загубив.

А щоб ключик цей дістати,

Треба нам навшпиньки встати.

 

3.Робота за підручником.

-   Кіт Базиліо і лисиця Аліса хочуть перевірити , як ми вміємо працювати з підручником .

 

1) С.104 №2  Скласти вирази  і обчислити  їх.

1ст. – з коментуванням(учні виходять до дошки по одному  і розв’язують приклади всі інші записують у зошити)

2ст. – самостійно

Самоперевірка (світлофори)

 

По дорозі Буратіно зустрів Пєро . Він виконував завдання , яке задала йому Мальвіна. П'єро ніяк не може  справитися з цим завданням  . Буратіно вирішив  допомогти  йому .

2)Порівняй с. 104 №3

Буратіно буде виконувати завдання в парі з П'єром .

  •               А ми давайте теж попрацюємо в парах і виконаємо завдання на порівняння., а потім  перевіримо хто ж виконав це завдання правильно .

-А щоб правильно виконати, повторимо: скільки сантиметрів в 1 дм?

- Перевіримо, чи правильно вони  виконали завдання. Поясніть і поставте потрібний знак.

3)Робота над задачами .

Нарешті, Буратіно потрапляє до Мальвіни. Але і тут його пригоди не закінчились.

Мальвіна пропонує йому розв’язати  прямі і обернені задачі. Допоможемо йому ?

С. 104 № 6

Прочитаємо задачу. Повторіть.

- Про кого розповідається в задачі ?

Назвіть головні ключові слова короткого запису  умови задачі .

 

- Ск. марок було в Петруся ? А  у Вовчика ?

- Що запитується в задачі ?

- Чи можемо ми дати відповідь на запитання?

- Якою дією?

-Чому додаванням?

- Який це вид задачі ?

- Відступіть від виразів одну клітинку вниз і запишіть розв’язання задачі і відповідь. ( 1 учень біля дошки з коментуванням )

- Змініть умову задачі так, щоб вона розв’язувалась додаванням.

 

Молодці! Ви впоралися із завданнями. Зараз трішки відпочинемо і продовжимо свою подорож.

Прочитайте 2-гу задачу.

- Чому ця задача обернена до даної ?

- Що змінилося в задачі ?

- Чи можемо ми дати відповідь на запитання?

- Якою дією?

-Чому додаванням?

- Який це вид задачі ?

4.Фізкультхвилинка.

 

- Чи можемо ми скласти ще 1 обернену задачу ?

Робота в парах .

 

- А тепер попрацюйте в парах .  Складіть іншу обернену задачу .

- Що зміниться в умові задачі ?

- Якою дією розв’яжемо задачу ? Чому ?

 

- Подивіться на малюнок, куди потрапив Буратіно? Так, правильно, в пошуках безцінного скарбу він потрапив на ставок до черепахи  Тортили.Діти , вона просить Буратіно і нас допомогти їй вирішити завдання. Допоможемо?
 

Робота на картках.

С. 104 № 4

1в.- вирази на 1 дію : 1, 2, 3 ст.

2в.- вирази на 2дії : 4 і 5 ст.

- Давайте перевіримо чи правильно ви розв’язали вирази ?

- Ми дуже добре впоралися з усіма завданнями, тому черепаха Тортіла подарувала Буратінові золотий ключик для знань .

 

Робота з геометричним матеріалом.
- Діти, Буратіно подякував черепасі і відправився до своїх друзів. Але знову на нього чекає завдання .С.102 №5 Накресли відрізок на 2см коротший від даного.

- Що потрібно зробити спочатку ? Яка довжина відомого відрізка ? ( 9см)

- Який відрізок йому потрібно накреслити ? ( 7см) Чому ? (Тому що він коротший на 2см :  9-2=7см )

 

V Підсумок уроку.

 

Нарешті пригоди Буратіно закінчилися.

Разом з його  пригодами закінчився і наш урок. Що знайшов Буратіно? Вірно – золотий ключик. Які перешкоди він подолав?

- Ми допомогли Буратінові справитися з усіма завданнями .Він дякує вам за допомогу. Буратіно багато чому навчився.

- А яке завдання було для вас найцікавішим?

- А яке – найважчим?

1)Вправа «Незакінчене речення».

Мені  сподобалося…

 Найскладніше  було…

 Найлегше  було

 

- Ви так гарно попрацювали, що Буратіно підготував вам сюрприз на згадку про сьогоднішній урок . Ви великі молодці! Дякую за урок!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 липня 2018
Переглядів
787
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку