Тип уроку: урок закріплення знань.
Мета: удосконалювати навички лічби в межах 11 – 20 , повторити та закріпити прийоми додавання і віднімання одноцифрових чисел, порівнювати іменовані числа. Розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення
Т ема: узагальнення знань з теми « Усна і письмова нумервція чисел 11 – 20 ».
Мета: удосконалювати навички лічби в межах 11 – 20 , повторити та закріпити прийоми додавання і віднімання одноцифрових чисел, порівнювати іменовані числа. Розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення. Прищеплювати інтерес до вивчення математики. Виховувати взаємодопомогу , самостійність.
Тип уроку: урок закріплення знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок
Він не звичний і цікавий
До нас гості завітали
Повернімось до гостей
Привітаймось: «Добрий день!»
Всі сідайте діти тихо
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно підіймати,
Чітко всім відповідати.
Приготуйтеся,будь ласка,
Сьогодні у нас – урок-казка.
ІІ. Стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів.
1. Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми з вами помандруємо у казку. А казка ця незвична, вона математична. Ми будемо разом виконувати математичні завдання: рахувати, розв’язувати вирази , складати і розв’язувати прямі і обернені задачі. А заодно закріпимо набуті знання.
Міркувати – швидко !
Відповідати – правильно !
Лічити – точно !
Писати – гарно !
Всі ми любимо казки і, особливо, казкових героїв. Сьогодні до нас на урок прийшов герой. Щоб героя впізнати, слід математичну загадку розв’язати.
Р |
І |
Б |
Т |
О |
У |
А |
Н |
10 |
16 |
4 |
14 |
20 |
9 |
12 |
19 |
Так, діти, це – Буратіно .
- А хто знає з чого його зробив його тато? Папа Карло зробив Буратіно з поліна .
Він дуже хотів, щоб Буратіно навчався , купив йому “Абетку” і відправив до школи. Буратіно вирішив прийти до нас на урок математики і навчитися тому, що вже
навчилися ви .
- А де ж наш Буратіно ? Чого ж він й досі не з’явився ?
- Діти , нам прийшла телеграма . По дорозі з Буратіно трапилася біда і він не може до нас прийти .
- Допоможемо Буратінові втекти із цього замку?
ІІІ. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу.
1.Усний рахунок
- А як же нам знайти замок Карабаса Барабаса ?Давайте підемо ось по цій стежині , вона приведе нас до замку …( Щоб ми не знайшли стежку, Карабас Барабас зачарував її. Давайте допоможемо її розчарувати, назвавши пропущені числа.)
1) - На стежці до замку Карабаса Барабаса ростуть гриби, і деякі цифри вирішили за ними сховатися. Назвіть пропущені числа.
10, 11, …, 13, …., 15, 16, …, 18, …, 20 – Які це числа ? ( двоцифрові )
- Назвіть парні ; непарні .
- Молодці .
2) - Але , що це ? На доріжці з’явились пеньочки. Мабуть, не хоче Карабас Барабас , щоб ми звільнили Буратіно . Давайте подолаємо і цю частину шляху, розшифрувавши числа.
1дес. 2 од .
1дес. 6од.
1дес.8од.
2дес.
1дес.
3) - Ось ми і підійшли до воріт замку Карабаса Барабаса . Але і тут нас чекає завдання від летючих миш , які охороняють вхід до замку .Вони ставлять перед нами завдання записати числа в нумераційну таблицю .
11 14 17 19 20 1
2.Каліграфічна хвилинка
- Молодці! Ось ми підійшли до замку Карабаса Барабаса, але на двері він повісив два величезних замка.
4) - Діти, для того , щоб замок відкривтся ,потрібно дізнатися його код.
Перше число більше нуля, але менше двох . Друге число більше, ніж два, але менше, ніж чотири . ( 13 )
- Прохарактеризуйте число 13 .
(число 13-двоцифрове, парне, складається з 1 дес.3од.,сусіди числа 12 і 14.)
З допомогою яких цифр записується число 13?
Які ще числа можна утворити з цих цифр?
- Щоб замок відкрився код 13 треба прописати каліграфічно 8 разів .
- Подивіться на дошку. Чарівний олівчик нагадає вам як правильно писати число 13 .
Зошит свій я відкриваю,
Навскісок його кладу.
Ручку правильно тримаю,
Не лінуюсь, а пишу.
- Молодці! Вы справилися із завданням, відкрили замок замку Карабаса Барабаса. А ось і наш Буратіно
5) Злий директор театру Карабас Барабас помітив , що Буратіно втік і кинувся його наздоганяти . Давайте затримаємо його . Карабас Барабас пропонує нам виконати ряд завдань.
Завдання:У кожній множині чисел знайти зайве число, пояснити свій вибір.
7,12, 15, 17 (7 – одноц)
4,6,10,11,16 (11-непарне)
4,12,5,8,3 (12 – двоц)
Зайве число….., тому що……..
- Молодці! Ми затримали Карабаса Барабаса. А Буратіно зміг втекти . Але ж де наш Буратіно ?
6) - Побіг Буратіно по доріжці, а його вже чекають кіт Базиліо і лисиця Аліса. Вони хочуть відвести Буратіно в країну “Дурнів”, якщо він не виконає їхні завдання . Допоможемо Буратіну ?
- Щоб виконати їхнє завдання нам потрібно пригадати як називаються числа при дії додавання? (доданок, доданок сума)
- А при відніманні ?
Знайди невідоме число .
4 + … = 9 12 + … =13
… + 4 = 14 14 - … = 10
… - 6 = 10 … - 4 = 6
Фізкультхвилинка .
Після таких пригод Буратіно вирішив трішки відпочити.
Буратіно потягнувся.
Раз – нагнувся, дав – нагнувся,
Руки в сторони розвів,
Мабуть ключик загубив.
А щоб ключик цей дістати,
Треба нам навшпиньки встати.
3.Робота за підручником.
- Кіт Базиліо і лисиця Аліса хочуть перевірити , як ми вміємо працювати з підручником .
1) С.104 №2 – Скласти вирази і обчислити їх.
1ст. – з коментуванням(учні виходять до дошки по одному і розв’язують приклади всі інші записують у зошити)
2ст. – самостійно
Самоперевірка (світлофори)
По дорозі Буратіно зустрів П’єро . Він виконував завдання , яке задала йому Мальвіна. П'єро ніяк не може справитися з цим завданням . Буратіно вирішив допомогти йому .
2)Порівняй с. 104 №3
Буратіно буде виконувати завдання в парі з П'єром .
-А щоб правильно виконати, повторимо: скільки сантиметрів в 1 дм?
- Перевіримо, чи правильно вони виконали завдання. Поясніть і поставте потрібний знак.
3)Робота над задачами .
Нарешті, Буратіно потрапляє до Мальвіни. Але і тут його пригоди не закінчились.
Мальвіна пропонує йому розв’язати прямі і обернені задачі. Допоможемо йому ?
С. 104 № 6
Прочитаємо задачу. Повторіть.
- Про кого розповідається в задачі ?
Назвіть головні ключові слова короткого запису умови задачі .
- Ск. марок було в Петруся ? А у Вовчика ?
- Що запитується в задачі ?
- Чи можемо ми дати відповідь на запитання?
- Якою дією?
-Чому додаванням?
- Який це вид задачі ?
- Відступіть від виразів одну клітинку вниз і запишіть розв’язання задачі і відповідь. ( 1 учень біля дошки з коментуванням )
- Змініть умову задачі так, щоб вона розв’язувалась додаванням.
Молодці! Ви впоралися із завданнями. Зараз трішки відпочинемо і продовжимо свою подорож.
Прочитайте 2-гу задачу.
- Чому ця задача обернена до даної ?
- Що змінилося в задачі ?
- Чи можемо ми дати відповідь на запитання?
- Якою дією?
-Чому додаванням?
- Який це вид задачі ?
4.Фізкультхвилинка.
- Чи можемо ми скласти ще 1 обернену задачу ?
Робота в парах .
- А тепер попрацюйте в парах . Складіть іншу обернену задачу .
- Що зміниться в умові задачі ?
- Якою дією розв’яжемо задачу ? Чому ?
- Подивіться на малюнок, куди потрапив Буратіно? Так, правильно, в пошуках безцінного скарбу він потрапив на ставок до черепахи Тортили.Діти , вона просить Буратіно і нас допомогти їй вирішити завдання. Допоможемо?
Робота на картках.
С. 104 № 4
1в.- вирази на 1 дію : 1, 2, 3 ст.
2в.- вирази на 2дії : 4 і 5 ст.
- Давайте перевіримо чи правильно ви розв’язали вирази ?
- Ми дуже добре впоралися з усіма завданнями, тому черепаха Тортіла подарувала Буратінові золотий ключик для знань .
Робота з геометричним матеріалом.
- Діти, Буратіно подякував черепасі і відправився до своїх друзів. Але знову на нього чекає завдання .С.102 №5 Накресли відрізок на 2см коротший від даного.
- Що потрібно зробити спочатку ? Яка довжина відомого відрізка ? ( 9см)
- Який відрізок йому потрібно накреслити ? ( 7см) Чому ? (Тому що він коротший на 2см : 9-2=7см )
V Підсумок уроку.
Нарешті пригоди Буратіно закінчилися.
Разом з його пригодами закінчився і наш урок. Що знайшов Буратіно? Вірно – золотий ключик. Які перешкоди він подолав?
- Ми допомогли Буратінові справитися з усіма завданнями .Він дякує вам за допомогу. Буратіно багато чому навчився.
- А яке завдання було для вас найцікавішим?
- А яке – найважчим?
1)Вправа «Незакінчене речення».
Мені сподобалося…
Найскладніше було…
Найлегше було
- Ви так гарно попрацювали, що Буратіно підготував вам сюрприз на згадку про сьогоднішній урок . Ви великі молодці! Дякую за урок!