Урок узагальнення знань за темами: Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення. В якому представлені різнорівневі завдання, для зясування засвоєності вивченого матеріалу учнями.
8 клас
Узагальнення знань за темами: Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення.
І варіант
I рівень(0,5 бали)
Виберіть з наведених відповідей правильні.
1. Хімічні сполуки, які є джерелом енергії організму:а) вода, жири, білки;
б) мінеральні солі, вітаміни, білки; в) вода, вітаміни, вуглеводи; г) вуглеводи, жири, білки.
2.Укажіть фермент, що розщеплює білки:
А)амілаза; Б) пепсин; В) ліпаза; Г) лізоцим.
3. Зуб складається з: а) емалі, дентину, цементу, пульпи; б) цементу, пульпіту, емалі, пульпи; в) дентину, пульпи, карієсу, цементу; г) некрозу, емалі, карієсу, дентину.
4. Речовини, що розщеплюються під дією ферменту шлункового соку — пепсину
А) жири Б) білки В) вуглеводи Г ) нуклеїнові кислоти
II рівень(1 визначення-1 бал)
5.Дайте визначення поняттям та термінам: енергетичний обмін, авітаміноз, здоров’я.
III рівень(2 бали)
6.Порівняйте травлення у ротовій порожнині і в тонкому кишечнику.
7. Чому при алкогольному отруєнні першою страждає печінка?
IV рівень(3 бали)
8.Доведіть, у чому проявляється взаємозв’язок обміну речовин та енергії в організмі.
8 клас
Узагальнення знань за темами: Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення.
II варіант
І рівень (0,5 бали)
Виберіть з наведених відповідей правильні.
1. Вода в організмі: а) підтримує постійний склад крові; б) основний будівельний матеріал клітин; в) джерело енергії в клітині; г) розчинник і середовище для хімічних реакцій.
2. Назвіть фермент, що розщеплює вуглеводи:
А) трипсин; Б) амілаза; В) ліпаза; Г) ерепсин.
3. У дорослої людини в нормі загальна кількість різних видів зубів дорівнює: а) 8 різців, 4 ікла, 20 кутних зубів; б) 4 різці, 8 іклів, 20 кутних зубів; в) 10 різців, 8 іклів, 10 кутних зубів; г) 10 різців, 6 іклів, 16 кутних зубів.
4. Вкажіть залозу травної системи людини: А) гіпофіз; Б)підшлунова;
В) щитоподібна; Г) наднирники.
II рівень(1 визначення 1 бал)
5.Дайте визначення поняттям та термінам: метаболізм ,гіповітаміноз, харчування.
III рівень(2 бали)
6.Порівняйте травлення у шлунку і в товстому кишечнику.
7. Проаналізуйте причини захворювання зубів. Напишіть заходи із запобігання цим захворюванням.
IV рівень(3 бали)
8. Доведіть, що органи травлення утворюють єдину систему.