Узагальнюючий урок з теми " Кровообіг"

Про матеріал

За аналогічним планом можливо проводити уроки узагальнення знань з тем " Дихання", " Травлення", " Виділення" , або інтегрованих уроків з споріднених тем.

Перегляд файлу

 Узагальнюючий урок з теми « Кров та кровообіг»                                                   

                                                           « Життя людини не вічне, але наука

ї знання переступають межі століття»

І.Курчатов.

Мета:

  • Перевірити рівень засвоєння учнями теоретичних знань з теми та практичних умінь;
  • Розвивати логічне мислення, інтелект;
  • Виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я;
  • Закріпити уміння проводити дослідження та робити висновки.

Тип уроку – узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок.

Підготовка вчителя до уроку:

  • Проведення на початку вивчення теми роботу  « Асоціативний кущ»;
  • Виготовлення карток з питаннями, згідно теми;
  • Підготовка інструктивних карток для проведення досліджень, таблиць для узагальнення результатів;
  • Підготовка різнокольорових листків ( для рефлексії);
  • Забезпечення учнів необхідним обладнанням ( апарат для вимірювання тиску, еластична стрічка, джгут);
  • Розставити столи для роботи в 4 групах( І – теоретики, ІІ фізіологи, ІІІ анатоми, ІV – дослідники).

Обладнання:

  • Картки з завданням;
  • Пісочний годинник на 4 хвилини.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Знайомство учнів з завданнями на урок.
Створення робочих груп ( у 4 групу бажано відібрати учнів, які мають високий рівень знань при вивченні теми).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ми з вами завершили вивчення кровообігу та на останньому уроці вирушимо у подорож по темі, але зробимо зупинки та попрацюємо теоретиками, фізіологами, анатомами, та практиками. Порівняємо відповіді, які ви давали на першому уроці з відповідями на останньому. « Як ви вважаєте, навіщо це ми мусимо зробити?» - проблемне питання.

ІІІ Основна частина уроку.

Учні за столами починають працювати, згідно інструкції, та відповіді вносять до тематичного листка. Виконавши завдання за столом переходять з власним заліковим листком до іншого через максимум 8 хвилин. Змінюються учні таким чином: учні І столу переходять на ІІІ, з ІІІ – на ІІ, з ІІ – на І. Учні за І V столом роботу виконують протягом 15 хвилин.

І група відповідає « Що означає термін?» ( з 3 карток)

Кров, еритроцит, лейкоцит, плазма, гомеостаз, лімфа, артерія, капіляр, пульс, імунітет, фібрин,  тромб, кровотеча, серце, резус – фактор,

анемія, вена, тромбоцит, лімфатичні вузли, сироватка.

ІІ група відповідає на питання « Яку головну функцію виконує та як?».

Кров та формені елементи, серце, лімфа та лімфатичні вузли, хід крові по великому колі, хід крові по малому колу, утворення тромбу, формування імунітету, серцевий цикл, переливання крові, зміни у тканинах при порушенні кровообігу.

ІІІ група розкриває будову та відповідає на запитання « З чого  складається?»

Кров, формені елементи, серце, артерії, вени, капіляри, групи крові, органи імунної систем, види кровотечі, стінка серця,регуляція кровообігу.

ІV група проводить дослідницьку роботу, заповнює звітну таблицю та відповідає на запитання « Чому відбуваються зміни?»

  • Зміни в роботі серця при навантаженні;
  • Вимірювання АТ. його зміни  у зв’язку з навантаженням;
  • Зміни у тканинах при порушення кровопостачання.

Крім запропонованих завдань на картках, учні відповідають на запитання, які підготовлені на дошці. Необхідно вибрати хвороби з перелічених:

А – хвороби серця……..

Б  - хвороби судин…….

В – хвороби крові……..

Інфаркт, гіпертонія, лейкоз, інсульт, гіпотонія, коліт, аневризма, стенокардія, СНІД, гемофілія, варикоз, аритмія, ренит, ішемія, колапс, анемія, бурсит.

 

ІV Узагальнення

Учні передають тематичні листи на перевірку та отримують оцінки.

Домашнє завдання для допитливих:

  • Чому. Коли нам соромно, ми червоніємо, а коли страшно біліємо?
  • Навіщо при формуванні армії, майбутнім воїнам влаштовували зустріч з тигром?
  • Напишіть СІНКАН ( казку).

 

V. Підсумок уроку

Вчитель звертає увагу на відповіді дітей що були задані на І уроці з теми та пропонує оцінити їх самостійно. «Ви зрозуміли навіщо ми провели подорож у вивчену тему?» Виходячи з уроку залиште на столі листочки:

  • червоні – вважаю урок цікавим та потрібним;
  • жовті – урок цікавий, але…:
  • сині – мені байдуже.

 

За такою схемою розроблюються уроки з інших тем.

 

 

 

 

 

Тематичний заліковий листок учня_______ класу

З теми___________________________________

 

Теорія  ( 3терміни)

Анатомія  - Будова

Фізіологія - Функція

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь на додаткове питання ( хвороби, сан – гігієн правила і т. п.)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
7 березня 2018
Переглядів
1069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку