Урок "Узагальнюючий урок з теми: Чотирикутники."

Про матеріал
Даний урок передбачає перевірку знань учнів з теми: Чотирикутники. Перевірку, знань влвстивостей: паралелограма, прямокутника, ромба, квадрата, трапеції.
Перегляд файлу

Узагальнюючий урок геометрії "Чотирикутники". 8-й клас

 

 

Мета уроку:

  • перевірка знання визначень і властивостей чотирикутників: паралелограма, прямокутника, ромба, квадрата, трапеції;
  • домогтися розуміння і відтворення властивостей даних чотирикутників;
  • виробити навички застосування властивостей і визначень для вирішення завдань;
  • розвиток логічного мислення, пам'яті, пізнавального інтересу, розвиток творчих здібностей учнів;
  • розвиток умінь долати труднощі при вирішенні завдань, розвиток навичок колективної діяльності, комунікативних якостей;
  • виховання культури мовлення, дисциплінованості, акуратності при побудові креслень.

завдання:

  • озброєння учнів системою знань по темі "Чотирикутники";
  • формування навичок самостійної роботи, роботи в малих групах;
  • підготовка учнів до ДПА.

План уроку.

  1. Організаційний момент. Вступне слово вчителя.
  2. Повторення (фронтальне опитування).
  3. Колективна робота (в групах) і теоретична самостійна робота.
  4. Фізмінутка-релаксація.
  5. Взаимоперевірка.
  6. Рішення задач за варіантами.
  7. Підсумок командного конкурсу.
  8. Рішення задач за готовими кресленнями.
  9. Физкультминутка.
  10. Інструктаж по домашньому завданню.
  11. Підведення підсумків уроку.
  12. Рефлексія.

устаткування: комп'ютер, проектор, Додаток 1, Додаток 2

 

Хід уроку

1. Організаційний момент. Вступне слово вчителя.

На інтерактивній дошці записано:

"Математика - гімнастика розуму"

Учитель: Хлопці, подивіться на дошку. На ній представлені фігури. Як можна назвати всі ці фігури? (Відповіді учнів). Молодці!

http://urok.1sept.ru/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/625169/img1.jpg

Малюнок 1

 

 

Учитель: Відкрийте зошити і запишіть дату і тему сьогоднішнього уроку: "Чотирикутники".

Учитель: Як ви думаєте, чим ми будемо з вами займатися на уроці?

У кожного на столі лежать листочки, напишіть на них свої прізвище та ім'я. Кожен свій пошук правильної відповіді відзначайте знаком "+". В кінці уроку я зберу ці листи і кількість правильних відповідей вплине на оцінку за урок.

2. Фронтальне опитування.

а) Дайте визначення всіх видів паралелограма. Перерахуйте властивості.

б) Дайте визначення всіх видів трапецій. Перерахуйте властивості.

в) Що спільного між фігурами, розташованими в лівій частині таблиці?

г) Чим вони відрізняються від фігур, розташованих у правій частині таблиці?

д) Яка фігура об'єднує в собі всі властивості паралелограма, прямокутника, ромба?

е) Чи є квадратом чотирикутник, якщо його діагоналі:

- рівні і взаємно перпендикулярні? Якого умови не вистачає?

- взаємно перпендикулярні і точкою перетину діляться навпіл? Якого умови не вистачає?

- яке умова має виконуватися, щоб чотирикутник був квадратом?

ж) Чи обов'язково є прямокутником чотирикутник, у якого є прямий кут? Чому?

з) Чи є прямокутником паралелограм, у якого є прямий кут? Чому?

і) Діагоналі чотирикутника рівні. Чи обов'язково цей чотирикутник - прямокутник? Якого умови не вистачає?

к) Чи вірно що кожен паралелограм є ромбом? Чи вірно зворотне твердження?

Підсумок: Спільними зусиллями ми добре впоралися з визначеннями і властивостями чотирикутників. Переходимо до наступного етапу уроку.

3. Робота в групах(По рядах).

Перший учасник команди відповідає на перше питання і передає лист другому учневі, той відповідає на друге питання і передає лист третього і т.д. Та команда, яка перша відповіла на всі питання отримує додатковий "+". Та команда, яка відповіла правильно на більшу кількість запитань, отримує ще "+". Одночасно ви виконуєте індивідуально теоретичну самостійну роботу. Необхідно заповнити таблицю. При наявності даного властивості у фігури поставте + (так), при відсутності - (немає).

 

 

 

 

Закінчіть речення, або впишіть пропущені слова.

1. Паралелограм - це чотирикутник, у якого протилежні сторони ______________________________________________.

2. Діагоналі паралелограма перетинаються і ____________________________________.

3. У паралелограма протилежні сторони і протилежні кути ____________.

4. Прямокутник - _____________________, у якого всі кути _____________________.

5.Діагоналі прямокутника _____________________________.

6. Ромб - це __________________, у якого всі сторони ______________.

7. Діагоналі ромба перетинаються під ___________________________.

Діагоналі ромба є _________________________________________________.

8. Квадрат - це _______________________, у якого все сторно ______________________.

9. У квадрата всі кути _________, діагоналі квадрата перетинаються __________________,

Діагоналі квадрата є ______________________________________________.

 

Теоретична самостійна робота.

 

 

Параллелограм

Прямо-кутник

ромб

квадрат

Протилежні сторони паралельні і рівні

 

 

 

 

Всі сторони рівні

 

 

 

 

Протилежні кути рівні, сума сусідніх кутів дорівнює 180

 

 

 

 

Всі кути прямі.

 

 

 

 

Діагоналі перетинаються і точкою перетину діляться навпіл

 

 

 

 

діагоналі рівні

 

 

 

 

Діагоналі взаємно перпендикулярні і є биссектрисами його кутів

 

 

 

 

 

4. Физминутку-релаксація.

Перегляд слайд-шоу під музику, і виконання найпростіших вправ для очей,які служать профілактикою порушення зору, а також сприятливі при неврозах, гіпертонії, підвищеному внутрішньочерепному тиску.

Комплекс вправ для очей:

1) вертикальні рухи очей вгору - вниз; 2) горизонтальне вправо - вліво; 3) обертання очима за годинниковою стрілкою і проти, 4) закрити очі і уявити по черзі кольори веселки якомога чіткіше; 5) на дошці накреслені криві (спіраль, окружність , ламана) і чотирикутники; пропонується очима "намалювати" ці фігури кілька разів в одному, а потім в іншому напрямку.

Мозгова гімнастика

6) "Ледачі вісімки" (вправа активізує структури мозку, що забезпечують запам'ятовування, підвищує стійкість уваги):

намалювати в повітрі в горизонтальній площині "вісімки" за три рази кожною рукою, а потім обома руками.

7) "Шапка для роздумів" (покращує увагу, ясність сприйняття і мова):

"Надіньте шапку", тобто м'яко загорніть вуха від верхньої точки до мочки три рази.

8) "Лист носом" (знижує напругу в області очей):

закрийте очі. Використовуючи ніс, як довгу ручку, пишіть або малюйте що-небудь в повітрі. Очі при цьому м'яко прикриті.

 

5. Взаимопроверка.

Ми з вами відпочили. Продовжимо нашу роботу. Поміняємося листами з виконаними завданнями з сусідом по парті і перевіримо правильність відповідей, представлених на інтерактивній дошці.

 

 

Параллелограмм

Прямо-кутник

ромб

квадрат

Протилежні сторони паралельні і рівні

+

+

+

+

Всі сторони рівні

-

-

+

+

Протилежні кути рівні, сума сусідніх кутів дорівнює 180

+

+

+

+

Всі кути прямі.

-

+

-

+

Діагоналі перетинаються і точкою перетину діляться навпіл

+

+

+

+

діагоналі рівні

-

+

-

+

Діагоналі взаємно перпендикулярні і є биссектрисами його кутів

-

-

+

+

 

25-28 правильних відповідей - "10-12",

20-24 правильних відповідей - "7-9",

15-19 правильних відповідей - "4-6",

Менше 15 - "1-3".

 

Підсумок. Листочки здаються вчителю. Як говорить народна мудрість: "Довіряй, але перевіряй".

6.Рішення задач за варіантами.

На інтерактивній дошці записані два завдання для 1 і 2 варіантів. Дається час на рішення на місцях. Потім учні, які виконали завдання першими з кожного варіанту, виконують рішення на дошці.

(В цей час учитель перевіряє опитувальні листи.)

Варіант 1.Знайти кути ромба, утворені діагоналями з однією з його сторін, якщо градусні заходи цих кутів відносяться як 4: 5.

Варіант 2.Знайти кут між діагоналями прямокутника, якщо кожна з них ділить кут прямокутника відносно 4: 5.

7. Підсумок командного конкурсу.

8. Рішення задач за готовими кресленнями.(Додаток 1)

Через рік вам доведеться складати іспити з математики в новій формі. В наші дні сучасними математиками випущено багато навчальних посібників, задачников для підготовки до ДПА.

 

9. Физминутку. Звучить тиха музика.

Всі діти встають і виконують руху за учнем:

Я людина! (Показуємо рукою на себе) Завжди готовий стати поруч або попереду (крок в сторону і крок вперед) Протягнути руку допомоги (простягаємо руку вперед) .Легко нагнутися до малому або слабкому (нахил вниз) .Подставіть плечі під тягар турбот і клопотів (піднімаємо плечі ) .Обернуться до відсталим (поворот назад) .Дотянуться до мрії (підтягнутися вгору) .Перепригнуть через біль і втому (стрибок вперед) .Пронесті через все життя дружбу і любов (обійняти себе) .Подняться після невдачі (присісти і встати) .І глибоко зітхнути з нездійсненому (зітхнути).

10. Домашнє завдання:питання для повторення до §1, пукт 2-6; Виконати № 147,154, для сильних 159.

11. Підведення підсумків уроку.

12. Рефлексія.Учні оцінюють за дванадцятибальною системою свою роботу протягом всього уроку і ставлять оцінки в лист контролю. Листи здають вчителю.

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
21 вересня 2019
Переглядів
2264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку