Урок-гра з природознавства для 1 класу "У моєму серці рідний край!"

Про матеріал

Мета: організувати діяльність учнів для сприй­мання, осмислення і запам'ятовування знань про рослин і тварин рідного краю; формувати уміння працювати в парах; розвивати спо­стережливість, пам'ять, мовлення; вихо­вувати дбайливе ставлення до природи, любов до Батьківщини, прагнення зберегти красу рідного краю.

Перегляд файлу

 

Тема:  У моєму серці рідний край.

Мета: організувати діяльність учнів для сприй­мання, осмислення і

 запам'ятовування знань про рослин і тварин рідного краю; формувати  уміння працювати в парах; розвивати спо­стережливість, пам'ять, мовлення;  вихо­вувати дбайливе ставлення до природи, любов до Батьківщини, прагнення зберегти красу рідного краю.

Форма уроку:урок-гра

Форма роботи:фронтальна, індивідуальна, парна.  

Обладнання: картки для парної та індивідуальної роботи;  малюнки рослин та

тварин,  роздатковий матеріал, презентація.

 

ХІД   УРОКУ

І. Організація класу.

Вправа « Погода»

- Діти, у нас сьогодні на уроці буде сяяти сонечко. Воно своїм теплом і світом буде надихати нас на роботу, а його лагідні промінці будуть дарувати нам завдання. А девіз нашого уроку такий: Ми всі господарі природи – тож збережімо її вроду.

  • Яка зараз пора року ?
  • Який місяць?
  • Чи гріє сонечко ?
  • Який стан неба?
  • Який вітер?
  • Які опади ви  спостерігали?

Барометр настрою.

- Молодці! Сонечко пропонує нам настроїтися на роботу.

Сядьте зручніше, розслабте щоки, губи, плечі. Дихання рівне й спокійне.

Очима подивилися вгору, вниз, вправо, вліво, закрили очі.

А тепер уявіть, що ви – квітка, а ваші долоньки – бутони. Наша квіточка повільно

 розкривається... і стає такою гарною квіткою. Який настрій викликає у вас ця квітка?

— Подаруйте посмішку один одному і берімося до роботи.

 

II. Повідомлення теми й мети уроку.

  1. Ігровий момент
  • Сонечко  дуже хоче перевірити, чи багато вже знають мої учні і пропонує нам відправитися у подорож. А маршрут цієї подорожі ми дізнаємось відкривши чарівні конверти.
  • Рослини, тварини, рідний край.
  • Яка тема нашого уроку?
  • Вірно, ми рушаємо в мандрівку по чарівній природі рідного краю.

2. Робота з презентацією

Подивись, мій милий друг,

Що знаходиться навкруг?

Небо ясно - голубе,

Сонце світить золоте,

Місяць з зірочками сяє,

Вітер з квіточками грає,

Хмарка в небі пропливає.

Вода прозора мов сльоза,

Повітря чисте і трава,

Комахи, звірі і птахи

Людина і погода –

Усе це навкруги….( природа).

 

III. Мотивація навчальної діяльності

Стадія рефлективного аналізу.

  Пригадайте:

• Що таке природа?

• Яка буває природа?

• Що належить до неживої природи?

• Що належить до живої природи?

Вступне слово вчителя.

      Тваринний і рослинний світ нашого краю — надзвичайно цікавий. Словом «тварина» ми називаємо і маленьку мурашку, і вели­чезного слона, а до рослин відносимо і тоненьку стеблинку, і величезного дуба. Скрізь, куди не поглянь, побачиш рослин і тварин. Ви­соко в небі літають птахи. Навколо квітів кружляють комахи. Миші та полівки шарудять у траві. У ґрунті риються черви. Ніхто не знає напевно, скільки видів рослин і тварин існує у нашій з вами Україні.

Бесіда з елементами розповіді про живу природу

 Тварини і рослини, -  це живі організми. Які ознаки властиві живим організмам?

- Чим відрізняються тварини від рослин? (Зо­внішнім виглядом, будовою тіла. Відрізняються ще й тим, що рослини ростуть протягом усього життя: на­віть у столітнього дуба ростуть гілки, виростає листя. Тварини ростуть лише в молодому віці. Тварини, на від­міну від рослин, можуть пересуватися в просторі.)

IV. Організація сприймання й осмислення.

Загадки про рослин .

- Діти, наше соннечко так задоволено вашими відповідями, що світиться ще яскравіше.

- І на його променці прилетів метелик.

- Він пропонує згадати на які групи поділяються рослини відгадавши загадки.


В них багато є роботи,

Хоч стоять вони весь час.

 Від дощу чи від спекоти

Захистять, врятують нас.

Не лягають спать ніколи,

На ногах вони одвік.

Не бояться плину рік,

Ні завій, ні вітру реву,

Хто ж вони такі?..(Дерева)

 

Яскраві пелюстки і запах пречудовий.

І хочеться усім

Побачити їх знову.(Квіти)

 


 

- Про яку групу рослин не було загадано загадку? (Кущі)

 

Технологія «Метод ПРЕС» .

— Діти, з яких частин складаються рослини? (Ко­рінь, стебло, листя, квітки, плоди, насіння.)

Складемо пазл квітки і посадимо на неї нашого метелика.

30730077_357271141459347_3410009810307907584_n.jpg— Чим відрізняються дерева, кущі й трав'янисті рослини? (Стеблом.)

 

Технологія "Мозковий штурм".

Рослини України

Для кожного з нас краса природи повязна з пейзажами рідного краю. Рослинний світ України вражає багатством і різноманітністю. Називається він – флора.

Вагоме місце в українській культурі посідають рослини символи.

Наприклад,  дуб – це символ чоловічої мужності.

Калина – символ жіночої краси.

Барвінок символізує любов та довголіття.

Мак – оберіг від поганого ока.

Верба – символ здоровя.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Групування рослин

- Зараз я вам роздам малюнки, на яких зображено частини рослини. Ви уважно їх
розглянете. А тоді прикріпите на дошці у тому місці, до якої групи належить ця
рослина і ще раз назвете її. (Учні виконують завдання).

 

Гра «Квітка»

  • А ось, подивіться, до нас у гості ще й равлик завітав. А прийшов він з цікавим завданням30707247_357270698126058_4491589258133372928_n.jpg. Він  пропонує нам на квітці написати, як треба охороняти рослини.

30728670_357270901459371_1038604666486652928_n.jpg

 

 

Фізкультхвилинка

Хто ж це, хто ж це вже втомився

І наліво похилився?

Мабуть, всім нам треба встати,

Фізкультпаузу почати.

 

Бліц-опитування

—Також величезну красу природи рідного краю складає фауна – тваринний світ. Тварин дуже багато. Тварини, що відрізняються між собою формою тіла, розміром, забарвленням, зовнішнім виглядом, належать до різних видів.

За певними ознаками серед них також виокремлюють різні групи. Згадаймо їх.

• Лелека, горобець, ластівка — це... (птахи).

• Лисиця, ведмідь, вовк — це... (звірі).

• Бджола, комар, сонечко — це... (комахи).

• Карась, щука, лящ — це... (риби).

• Яка істотна ознака птахів? (Тіло вкрите пір'ям.)

• Яка істотна ознака звірів? (Тіло вкрите шерстю.)

• Яка істотна ознака комах? (6 лапок.)

· Яка істотна ознака риб? (Тіло вкрите слизькою лускою)

 

 

Гра  «Розфарбуй за групою».

• Як називають тварин, які живуть поруч із люди­ною? (Свійські.)

• Як називають всіх інших тварин? (Дикі.)

30728079_357270628126065_1711638097743052800_n.jpgЗагубили ці звірята

Свою маму свого тата

Де живуть вони не знають

І сидять тепер ридають

Ви тваринкам підкажіть

В рідний дім їх відведіть

 

Робота в парах

  • 1 група розфарбовує домашніх  тварин, друга диких.

 

30738275_357270354792759_8188379566713077760_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка.

 

Червона книга України

  • У кожнй місцевості є тварини, яких залишилось дуже мало. Вони знакають, бо люди на них полюють або знищують місця їх існування.
  • Тому їх потрібно охороняти. Кожна країна має свою Червону книгу. До неї занесені тварини та рослини яким загрожує небезпека зникнення з Землі.
  • Як ви вважаєте, чому саме Червона?
  • Вірно, це сигнал про небезпеку.

Презентація тварини Червоної книги.

- Наша держава турбується про тварин, які знакають. Для цього у різних куточках України створенні заповідники, заказники, національні парки.

 

Гра «На що скаржаться тварини».

  • Діти, уявімо себе тваринами. Як ви гадаєте, на о вони б могли поскаржитися людям?
  • Що робити, щоб уникнути цих проблем? Як охороняти тварин?

 

VІ. Підсумок уроку.

Стадія системної рефлексії.

  • Закінчіть речення: «Найцікавішим було для мене те...»
  • Чи задоволені ви своєю діяльністю на уроці?

VII. Закріплення. Екологічне виховання .

- А про те, як потрібно ставитись до природи, послухаємо у вірші.


 

Он повзе мурашка,   ось хлюпоче річка.

Не зривай ромашку, не топчи травичку!

В зелені діброва, в китицях калина.

Глянь, яка чудова наша Україна!  

 

Наш дивний світ – такий як казка...

Он в небі хмаронька пливе,

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому ніжне і живе.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕЛІТОПОЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

I СТУПЕНЯ № 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( урок – гра)

 

 

 

 

 

 

 Підготувала:

                                                                                             вчитель початкових класів

                                                                            Добровольська Ілона Валеріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мелітополь - 2018

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Володимирівна Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
2706
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку