Урок розроблено до теми «Порівняння звичайних дробів» за підручником «Математика 5», автори А.Г.Мерзляк,В.Б. Полонський, М.С.Якір. Матеріали дають можливість урізноманітнювати форми організації навчально-виховного процесу та методи роботи вчителя, допоможе ознайомити учнів та закріпити їх знання з теми «Звичайні дроби»
Уроки математики в 5 класі
Тема ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ
Бурлай Г.Ф.
вчитель математики
першої категорії
Михайлівської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів
Михайлівської сільської ради Кам'янського району Черкаської області
Урок №3
Тема уроку: Порівняння дробів
Мета уроку: Домогтися засвоєння учнями правил порівняння дробів з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками, сформувати вміння та навички застосовувати ці правила; розвивати пам'ять, вміння логічно міркувати, порівнювати, самостійно робити висновки;виховувати активність, ініціативу, інтерес до математики.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Методи: словесний, наглядний, практичний.
Обладнання: мультимедійний проектор, комп'ютер
№ з/п |
Зміст уроку |
Коментарі
|
1.Організаційний момент
|
Епіграф до уроку: Без знання дробів ніто на може визнавати, що знає математику. Цицерон. Правила, які будуть діяти на уроці: Міркувати - колективно! Розв'язувати - оперативно! Відповідати - сумлінно! Змагатися - активно!
Вправа «Мій настрій» |
Слайд 2
Слайд 3
Слайд 4
|
2. Перевірка домашнього завдання |
1. Закінчити речення: «Дріб, у якого чисельник менший за знаменник, називається …» 2. Записати дроби: ,,, , . Підкреслити неправильні дроби. 3. Відомо, що дріб - правильний. Які значення може набувати х? 4. При яких значеннях х дріб - неправильний? 5.Порівняти: і 1; і 1; і 1; і .
Взаємоперевірка та оцінювання результатів.
|
Слайд 5 |
2. Актуалізація опорних знань
|
Проблемне завдання: |
Слайд 6 Слайд 7
|
3.Повідомлення теми і мети уроку |
Тема : Порівняння дробів Мета: Домогтися засвоєння учнями правил порівняння дробів з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками, сформувати вміння та навички застосовувати ці правила; розвивати пам'ять, вміння логічно міркувати, порівнювати, самостійно робити висновки;виховувати активність, ініціативу, інтерес до математики. |
Слайд 8
|
4. Вивчення нового матеріалу
|
Правила порівняння дробів Схема порівняння дробів |
Слайд 9 Слайд 10 Слайд 11
|
5. Засвоєння нових знань і вмінь
|
1. Визначити, за яким правилом необхідно виконати порівняння дробів та порівняти дроби: і , і , і , і , і , і , і , і . Робота в парах 2. Математична естафета. Розташувати дроби в порядку зростання. 1 команда: , , , , , . 2 команда: , , , , , . 3.Робота з підручником: §4, п.26: №726,728,736 Руханка 4. Самостійна робота. |
Слайд 12 |
Підведення підсумків уроку
|
Питання-жарт: Що обов’язково потрібно математику, мисливцю і барабанщику? (Дріб). Лев Миколайович Толстой порівнював людину з дробом, чисельником якого є те, що вона собою являє насправді, а знаменником – те,що вона про себе думає. Чим краще людина про себе думає,тим більший знаменник, а отже, тим менший дріб. Подумайте про це порівняння і зробіть висновки. Навіщо людям знання про порівняння дробів? Як ці знання можна використовувати у житті? Вправа «Мій настрій» |
Фронтальна робота Слайд 13 |
Домашнє завдання |
Вивчити§4, п.26 , №727, 729, 737, додаткове завдання: Знайдіть усі натуральні значення а, при яких дріб буде меншим від дробу .
|
Слайд14 |
Література:
Інтернет-ресурси
(скачані фото, відео, аудіо файли)
- https://learningapps.org/2064841
- https://www.youtube.com/watch?v=n9uqSUSWMHU
- https://www.youtube.com/watch?v=OCgfsgW7vc
- https://www.google.com.ua/search?q=обыкновенные+дроби+картинки
- https://www.google.com.ua/search?q=малюнок+торта+олівцем
- https://www.youtube.com/watch?v=YZvgKrU07Uc