Урок в 5 класі за темою "Погода "

Про матеріал
Конспект урок у з англійської мови в 5 класі за темою "Погода" . Розробка уроку за підручником О.Карп'юк. Додатковий матеріал взято з британського підручника "Click on".
Перегляд файлу

Тема : Weather. (Погода).

 

Практичні задачі: опрацювати та автоматизувати дії учнів з лексичними одиницями по темі

“Weather” та повторити граматичний матеріал: вживання some, any, a, an.

 Освітні задачі: розширювати філологічний кругозір учнів,формувати знання про довкілля,

 

ставлення до природи, підвищувати загальну культуру учнів.

 

Розвиваючі задачі: розвивати позитивну мотивацію учнів, вдосконалювати якість слухового

 

сприймання, розвивати фонематичний та інтонаційний слух учнів, розвивати пізнавальні

 

здібності: увагу, сприймання, пам’ять учнів, розвивати мовленнєву реакцію, здатність до

 

здогадки (мовної,контекстуальної, ситуативної); розвивати монологічне та діалогічне

 

 Виховні задачі: виховувати культуру спілкування; сприяти виникненню бажання вивчати

 

англійську мову; розвивати увагу та  повагу до співрозмовника, культуру поведінки учнів,

 

ввічливість, виховувати спостережливість, допитливість, заохочувати працьовитість та творчу

 

 Засоби навчання: навчальний комплекс для 5-го класу “Challenges 1”, фотографії явищ

 

природи, прапорці різних країн,   картки з завданнями; ІКТ презентація Power Point; відео

 

     T: Good morning children! Good morning dear guests!

 

     b) оголошення мети та цілей уроку.

 

     T: At this lesson we are going to discuss weather in Ukraine, Britain and some other

 

     countries, we’ll review and train vocabulary on the topic weather, we’ll watch some

 

     interesting video. So, the theme of our today’s lesson is “How’s the Weather?” 

 

      1).T: Let’s start our lesson with practicing sounds / w / and /? /

 

          Let’s recite a weather tongue twister!   

 

        2). T: Do you remember words which we can use to describe the weather

 

        Ps: cloudy, cloud, fog, foggy, hot, icy, rainy, snowy, sunny, warm, wet, windy…

 

Опрацювання лексичних одиниць:

 

1. T: Listen and click the picture. (Module 5, Vocabulary, ex. 1) (on the screen)

 

2.Лексична гра: “Catch the word”

 

        T: I’ll show you a picture and your task will be to look at the picture and name it. I

 

        need a person to help me. Let’s start!

 

        Ps: cloudy, cloud, fog, foggy, hot, icy, rainy, snowy, sunny, warm, wet, windy…

 

        T: Ok. Good for you! And now let’s practise the pronunciation together with the

 

        T: Tell me please how’s the weather today?

 

        T: Well, and now ask your neighbor about today’s weather. 

 

        P1: - What is the weather like today?

 

- Do you like the weather today?

 

- Yes, I do. I like winter weather. / No, I don’t. I like warm weather.

 

             T: And now it’s time to watch a very funny video about The World Wide

 

             Weather Report. Please, be attentive while watching and be ready to name the

 

             countries which will be mentioned and answer the questions about the weather

 

Watching video: “The World Wide Weather Report”.

 

             T: Do you like the video? Is everything clear? Can somebody help me to show

 

             the flags and ask about the weather?

 

             P1: What is the weather? How’s the weather in it?

 

             P2: Canada. It’s snowy in Canada.

 

             P3: Mexico. It’s sunny in Mexico.

 

             P4: England. It’s foggy in England.

 

             P5: France. It’s rainy in France

 

             P6: Russia. It’s cold in Russia.

 

             P7: Australia. It’s hot in Australia.

 

             P8: Japan. It’s cloudy in Japan.

 

Фізкульт хвилинка: Are you tired? – No! - But, now it’s time for a well-earned rest.

 

             Let’s sing a weather song: “How’s the Weather Today”                                                                                                                                                                                                    

 

             T:Well, some of your classmates prepared their own British Weather Report.

 

             Let’s listen to it and match the places with the weather. Take blue cards from

 

             the boxes on your desks and be ready to listen and to complete the matching

 

             P1: And now a look at today’s weather. Up in Scotland, well, it’s bad today.

 

             It’s cold and snowy, yes, snowy and icy in Scotland today. And in the North

 

             East, well, it’s bad there too. It’s very cold and windy and rainy, not very good.

 

             Cold, rainy, windy, up there in the North East.!

 

              P2: In the North West, it’s okay. It’s rainy but it is warm there. Mm, warm and

 

              rainy in the North West. Over in Wales, well, it’s not very nice. It’s very wet,

 

              and it’s foggy too. Yes, foggy and wet this morning in Wales.

 

              P3: The Midlands now, well the Midlands, it’s okay, quite warm at the

 

              moment, but a bit cloudy. And, er, good news in the South East, it’s lovely. A

 

              lovely sunny morning here in the South East!

 

Exercise: Match the places with the weather.

 

1).Scotland                         (c)                 a) cold, rainy and windy East

 

2). North East                    (a)                 b) foggy and wet

 

3). North West                   (d)                 c) cold, snowy and icy

 

4). Wales                            (b)                 d) warm and rainy

 

5). Midland                         (f)                 e) hot and sunny

 

6). South East                     (e)                 f) warm but cloudy        

 

Exercise: Fill in the gaps with some, any, a, an.  (on the screen) (Module 5, Grammar, ex. 2)

 

         T: Fill in the gaps with some, any, a, an.

 

             Swap (exchange) your notes and check the answers, compare them with those on the screen.

 

            Put down (+) or (-) for correct and incorrect answers correspondently.

 

Монологічне мовлення: Your home task was to draw pictures of your favourite season and

 

          describe it’s weather. Show me your pictures. They are really excellent! Let’s represent your

 

         T: Your home task will be to prepare a weather report for tomorrow.

 

Зворотній зв’язок: Do you like our lesson today?

 

                               What activities do you like the most?

 

Підсумок уроку, виставлення оцінок: I’m greatly satisfied with your work. Thank you very

doc
Додано
19 серпня 2022
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку