Урок в 6 класі на тему "Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження""

Про матеріал
Урок в 6 класі на тему"Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження"
Перегляд файлу

Дата:                                           Урок №                                         Клас 6

Тема: Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження

Мета:

формування компетентностей:

   навчати вмінню аналізувати зміст художнього твору, визначати ключові моменти сюжету повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», простежувати динаміку образу Скруджа, знаходити у тексті відповідні цитати;

  розвивати словниковий запас школярів, навички мовлення, критичне мислення; формувати навички спілкування в колективі, вміння працювати з текстами;

    виховувати у школярів естетичні смаки та гуманні цінності: людяність, доброту, милосердя; виховувати читацькі інтереси учнів; розширювати кругозір школярів.

 

Обладнання:  мультимедійна презентація, текст твору, картки для роботи в грунах, ялинка, сюжетні кубики, роздатковий матеріал.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Епіграф: «Не гроші роблять людину щасливою, а людяність»

                                                                                                   Ч. Діккенс

Хід уроку

Психологічна настанова на урок

ВПРАВА « МОЯ МРІЯ»

У кожного з вас, діти, є своя мрія. Складіть долоньки разом, піднесіть їх до ротиків і пошепки вимовте свою мрію:» Я мрію про…»Заховайте свою мрію в кулачок, притуліть до серця, потримайте трохи і відпустіть, дмухнувши на неї. Нехай ваші мрії летять і обов’язково збуваються!

 

I Ознайомлення з темою і метою уроку

Тема нашого уроку – «Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження».

Кожна пора року - прекрасна. Зима не виняток, адже вона приходить не одна. Разом з нею йдуть зимові свята. Головним серед них є Різдво. У цей час відбуваються різні дива. Особливо сповнений див Святвечір. І хоча цьогорічне Різдво відрізняється від попередніх, адже в Україні йде війна, то ми з вами по особливому маємо повірити в диво, в дух Різдва.

В Україні і Європі, як ви знаєте, свої традиції святкування Різдва. Які асоціації викликає у вас це слово?

Складання асоціативного куща «Різдво» (відео)

 

 

C:\Users\Користувач\Desktop\318025823_1315755992503795_3153140439220607516_n.jpg

 

II Мотивація навчальної діяльності

У дні Різдва кожна людина чекає на диво, бо душа її потребує цього. Давайте і ми відчуємо дух Різдва разом із англійським письменником Чарльзом Діккенсом

Тема нашого уроку – «Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження».

III Робота над темою і метою уроку

1.Словникова робота

Динаміка – рух, зміни

Деградація – занепад, рух назад, поступове погіршення, занепад, втрата якихось властивостей.

Переродження – оновлення, зміна

2.Актуалізація опорних знань

1. Вікторина

  1. Назвіть імя головного персонажа повісті  (Ебенезер Скрудж)
  2. Про яке свято Скрудж сказав: «Які дурниці!»? (про Різдво)
  3. Що більш за все любив Скрудж? (Гроші)
  4. Чому Скрудж у своєму домі  ніколи не запалював свічок?  ( Любив темряву)
  5. Повне ім′я хворого хлопчика з родини Кретчитів? (Тайні Тім)
  6. Що тягнув за собою привид Марлея? (Ланцюг)
  7. Хто запросив Скруджа на святковий обід? (Племінник)

 

2. Бесіда

• Як сприймає  Скрудж Різдво?

• Які риси характеру ви помітили у Скруджа на початку твору? Вони позитивні чи негативні?

 Пропоную вам скласти сенкан «Скрудж до Різдва»

 

То яким же був Скрудж до Різдва?

 

 

 

C:\Users\Користувач\Desktop\відкритий урок\316800539_1773521059699286_6499830712148458511_n.jpg

 

3. Зараз я пропоную вам повернутися у різдвяний вечір Скруджа, і пригадати, що ж з ним сталося.

 Працюємо з сюжетними кубиками паралельно з підручником.

№ 1

№ 2

№ 3

№ 4

№ 5

 

4. Робота у групах

Наша подорож продовжується, і пропоную вам об′єднатися в групи – четвірки

Учитель проходить з різдвяною шкатулкою і роздає завдання в групах, роз′яснює

1 група: Знайдіть опис Скруджа, який підкреслює його душевний холод. Зачитайте слова, які підкреслюють душевний холод Скруджа. Запишіть висновок на папері.

ПІДКАЗКА – «Він скрізь приносив із собою холод»

2 група: Як автор описує кімнату Скруджа? Що він хоче підкреслити? Висновок запишіть на папері.

ПІДКАЗКА – Будинок старий і похмурий. Опис підкреслює самотність героя.

3 група:  Саме Дух Минулого Різдва допомагає з′ясувати причини деградації (чому він став таким) Скруджа. Назвіть причини, вибираючи правильні відповіді (Відсутність батьківської любові, самотність. Дівчина відмовилася взяти з ним шлюб. Марлей заздрив йому, не спілкувався із ним. Єдиною метою життя стали гроші, і мрійливий хлопчик перетворився на черствого, жорстокого скнару.

Висновок запишіть на папері.

ПІДКАЗКА – Причини деградації: бідність, самотність, жадібність до грошей, відсутність любові у сім′ї.

4 група: Що дала Скруджу подорож із Духами? Відповідь за планом.

  1. Замислитись над…
  2. Пригадати своє…
  3. Викликала бажання…

Висновок запишіть на папері.

ПІДКАЗКА – замислився над своїм життям

Пригадав дитинство і юність

Бажання змінитися

 

УЧНІ ВИСТУПАЮТЬ, ВИСНОВКИ ПРІКРІПЛЮЮТЬ НА ДОШЦ

На дошці:

Скрудж до Різдва

Опис зовнішності:

 «Душевний холод заморозив ізсередини старечі риси його обличчя. Він скрізь приносив із собою холод»

Опис кімнати:

– будинок старий і похмурий. Опис підкреслює самотність героя.

Причини деградації:

Учень записує-бідність, самотність, жадібність до грошей, відсутність любові у сім′ї

Скрудж після Різдва

Замислився над…

–своїм життям

Пригадав…

дитинство і юність

Полюбив…

Різдво, людей

Добрі вчинки…

Учень записує – відіслав індичку Кретчитам, помирився з племінником, збільшив платню Бобу, допоміг Тіму

Чим більше грошей ставало у Скруджа, тим менше в його душі залишалось людяності, щедрості, доброти, милосердя. У нього були гроші, і він вважав, що більше нічого в житті не треба. Але автор вірив у добро. Вірив, що людина може змінитися. Скрудж навчився ділитися з людьми добром, радістю, робити їх щасливими. Саме тому він сам став надзвичайно щасливою людиною.

 

Сенкан «Скрудж після Різдва»

 

Тож яким став Скрудж після Різдва??

C:\Users\Користувач\Desktop\відкритий урок\316690820_1773521086365950_717059815535006711_n.jpg

 

  1. Написання вітальної листівки (відео з музикою)

Діти, а зараз я пропоную вам написати вітальну листівку Скруджу, як ви гадаєте, він її заслужив?

 

  1.   Вправа «Сяй, ялинко!»
  2. Діти, а ви любите прикрашати ялинку? Зараз ми з вами теж прикрасимо нашу ялинку. У кожного з вас є кулька, напишіть, будь ласка, на кульці свої побажання на Різдво. І я думаю, вони обов,язково здійсняться.

Тепер прикрашаємо кульками нашу різдвяну ялинку.

 

IV Рефлексія

  

  1. Що для тебе щастя?
  2. Чого тебе навчив Скрудж?
  3. Що на уроці тобі запамяталось найбільше?
  4. Чого ми можемо навчитися в нашого головного героя?
  5. А як ви думаєте, що було б , якби Скрудж не змінився?

 

Діти, я бажаю вам, щоб ви завжди були такими добрими, чуйними, щирими, доброзичливими, яким став наш головний герой.

 

2.Вправа   «Різдвяний ангелик».

Учитель: Дітки, зараз я попрошу вас заплющити очі, і поринути в дух Різдва. Уявіть собі, що надворі де сніг, що ви в колі своїх рідних, на столі запашні смачні страви, в кімнаті стоїть різдвяна ялинка з подарунками, прикрашена іграшками, ангеликами та цукерками…… Уявили???? Тоді розплющуйте очі.. Я хочу побажати вам дійсно щасливого Різдва в колі найрідніших людей і подарувати вам ось такі ангелики на згадку, які ви зможете почепити на свою ялинку, загадавши бажання, яке обов,язково здійсниться.

 

V ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ

• скласти пам'ятку «5 настанов скруджам»

 

 

docx
Додано
4 квітня 2023
Переглядів
1352
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку