Дата: Урок № Клас 6
Тема: Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження
Мета:
формування компетентностей:
• навчати вмінню аналізувати зміст художнього твору, визначати ключові моменти сюжету повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», простежувати динаміку образу Скруджа, знаходити у тексті відповідні цитати;
• розвивати словниковий запас школярів, навички мовлення, критичне мислення; формувати навички спілкування в колективі, вміння працювати з текстами;
• виховувати у школярів естетичні смаки та гуманні цінності: людяність, доброту, милосердя; виховувати читацькі інтереси учнів; розширювати кругозір школярів.
Обладнання: мультимедійна презентація, текст твору, картки для роботи в грунах, ялинка, сюжетні кубики, роздатковий матеріал.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Епіграф: «Не гроші роблять людину щасливою, а людяність»
Ч. Діккенс
Хід уроку
Психологічна настанова на урок
ВПРАВА « МОЯ МРІЯ»
У кожного з вас, діти, є своя мрія. Складіть долоньки разом, піднесіть їх до ротиків і пошепки вимовте свою мрію:» Я мрію про…»Заховайте свою мрію в кулачок, притуліть до серця, потримайте трохи і відпустіть, дмухнувши на неї. Нехай ваші мрії летять і обов’язково збуваються!
I Ознайомлення з темою і метою уроку
Тема нашого уроку – «Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження».
Кожна пора року - прекрасна. Зима не виняток, адже вона приходить не одна. Разом з нею йдуть зимові свята. Головним серед них є Різдво. У цей час відбуваються різні дива. Особливо сповнений див Святвечір. І хоча цьогорічне Різдво відрізняється від попередніх, адже в Україні йде війна, то ми з вами по особливому маємо повірити в диво, в дух Різдва.
В Україні і Європі, як ви знаєте, свої традиції святкування Різдва. Які асоціації викликає у вас це слово?
Складання асоціативного куща «Різдво» (відео)
II Мотивація навчальної діяльності
У дні Різдва кожна людина чекає на диво, бо душа її потребує цього. Давайте і ми відчуємо дух Різдва разом із англійським письменником Чарльзом Діккенсом
Тема нашого уроку – «Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження».
III Робота над темою і метою уроку
1.Словникова робота
Динаміка – рух, зміни
Деградація – занепад, рух назад, поступове погіршення, занепад, втрата якихось властивостей.
Переродження – оновлення, зміна
2.Актуалізація опорних знань
1. Вікторина
2. Бесіда
• Як сприймає Скрудж Різдво?
• Які риси характеру ви помітили у Скруджа на початку твору? Вони позитивні чи негативні?
Пропоную вам скласти сенкан «Скрудж до Різдва»
То яким же був Скрудж до Різдва?
3. Зараз я пропоную вам повернутися у різдвяний вечір Скруджа, і пригадати, що ж з ним сталося.
Працюємо з сюжетними кубиками паралельно з підручником.
№ 1
№ 2
№ 3
№ 4
№ 5
4. Робота у групах
Наша подорож продовжується, і пропоную вам об′єднатися в групи – четвірки
Учитель проходить з різдвяною шкатулкою і роздає завдання в групах, роз′яснює
1 група: Знайдіть опис Скруджа, який підкреслює його душевний холод. Зачитайте слова, які підкреслюють душевний холод Скруджа. Запишіть висновок на папері.
ПІДКАЗКА – «Він скрізь приносив із собою холод»
2 група: Як автор описує кімнату Скруджа? Що він хоче підкреслити? Висновок запишіть на папері.
ПІДКАЗКА – Будинок старий і похмурий. Опис підкреслює самотність героя.
3 група: Саме Дух Минулого Різдва допомагає з′ясувати причини деградації (чому він став таким) Скруджа. Назвіть причини, вибираючи правильні відповіді (Відсутність батьківської любові, самотність. Дівчина відмовилася взяти з ним шлюб. Марлей заздрив йому, не спілкувався із ним. Єдиною метою життя стали гроші, і мрійливий хлопчик перетворився на черствого, жорстокого скнару.
Висновок запишіть на папері.
ПІДКАЗКА – Причини деградації: бідність, самотність, жадібність до грошей, відсутність любові у сім′ї.
4 група: Що дала Скруджу подорож із Духами? Відповідь за планом.
Висновок запишіть на папері.
ПІДКАЗКА – замислився над своїм життям
Пригадав дитинство і юність
Бажання змінитися
УЧНІ ВИСТУПАЮТЬ, ВИСНОВКИ ПРІКРІПЛЮЮТЬ НА ДОШЦ
На дошці:
Скрудж до Різдва Опис зовнішності: «Душевний холод заморозив ізсередини старечі риси його обличчя. Він скрізь приносив із собою холод» Опис кімнати: – будинок старий і похмурий. Опис підкреслює самотність героя. Причини деградації: Учень записує-бідність, самотність, жадібність до грошей, відсутність любові у сім′ї |
Скрудж після Різдва Замислився над… –своїм життям Пригадав… дитинство і юність Полюбив… Різдво, людей Добрі вчинки… Учень записує – відіслав індичку Кретчитам, помирився з племінником, збільшив платню Бобу, допоміг Тіму |
Чим більше грошей ставало у Скруджа, тим менше в його душі залишалось людяності, щедрості, доброти, милосердя. У нього були гроші, і він вважав, що більше нічого в житті не треба. Але автор вірив у добро. Вірив, що людина може змінитися. Скрудж навчився ділитися з людьми добром, радістю, робити їх щасливими. Саме тому він сам став надзвичайно щасливою людиною.
Сенкан «Скрудж після Різдва»
Тож яким став Скрудж після Різдва??
Діти, а зараз я пропоную вам написати вітальну листівку Скруджу, як ви гадаєте, він її заслужив?
Тепер прикрашаємо кульками нашу різдвяну ялинку.
IV Рефлексія
Діти, я бажаю вам, щоб ви завжди були такими добрими, чуйними, щирими, доброзичливими, яким став наш головний герой.
2.Вправа «Різдвяний ангелик».
Учитель: Дітки, зараз я попрошу вас заплющити очі, і поринути в дух Різдва. Уявіть собі, що надворі де сніг, що ви в колі своїх рідних, на столі запашні смачні страви, в кімнаті стоїть різдвяна ялинка з подарунками, прикрашена іграшками, ангеликами та цукерками…… Уявили???? Тоді розплющуйте очі.. Я хочу побажати вам дійсно щасливого Різдва в колі найрідніших людей і подарувати вам ось такі ангелики на згадку, які ви зможете почепити на свою ялинку, загадавши бажання, яке обов,язково здійсниться.
V ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ
• скласти пам'ятку «5 настанов скруджам»