Мета: удосконалювати вміння та навички учнів про пропорції, отримані на попередніх уроках; розвивати логічне мислення, формувати вміння виконувати усні та письмові обчислення, прививати комутативні компетентності; виховувати наполегливість, принциповість, уважність, інтерес до математики; вчити працювати в групах.
Очікувані результати: учні повинні вміти складати пропорції до задачі, знати основну властивість пропорції, вміти знаходити невідомий член пропорції.
Хід уроку:
І. Оголошення теми та мети уроку.
-
Увага! Вас вітає передача «Майстер-шеф». Сьогодні у нас незвичайне завдання: довести, що без знань математики неможливо обійтись під час приготування самих найпростіших страв. І доведемо ми це під час закріплення теми «Пропорції» у звичайному 6 класі.
ІІ. Повторення про те, що таке пропорції та основної властивості пропорції.
ІІІ. Утворення команд.
-
Перед вами дві команди: в жовтих та зелених фартухах.
-
Задача команд приготувати обід з 1-3 страв, правильно підібрав пропорції. І так ми починаємо.
ІV. Розподіл завдань.
Кожна команда обирає командира, який розподіляє, хто з членів команди, що буде «готувати» - розв’язувати задачу за допомогою пропорції. Підготовка йде на окремих картках. Потім учні записують розв’язання на дошці тобто презентують свої страви.
Завдання з карток:
І команда
-
За рецептом до супу потрібно було покласти 150 г картоплі і 90 г крупи. В каструлю вже положили 200 г картоплі. Скільки крупи необхідно покласти до супу, щоб не порушити пропорцію рецепту.
-
Для приготування рагу потрібно 60 г соусного кабачка та 40 г помідорів. Взяли 150 г кабачків та 100 г помідорів. Чи дотрималися пропорції?
-
Для витоплення порції компоту необхідно 250 г води та 15 цукру. Скільки необхідно всипати цукру, якщо в каструлі 4,5 л води. ( 1л води близько 1 кг).
-
На виготовлення 1 порції пирога використовують 3 яйця та 1,5 ложки меду. Скільки потрібно взяти меду, якщо у нас є 6 яєць?
ІІ команда
-
На кожні 150 г картоплі до борщу необхідно положити 100 г буряку. Скільки потрібно покласти картоплі, якщо в каструлю вже поклали 400 г буряка?
-
Для приготування плову на 200 г рису потрібно 800 г курячого м’яса. Скільки потрібно взяти рису, якщо у нас є 1 кг м’яса?
-
Для приготування яблучно-сливового соку потрібно на кожні 140 грамів яблук 80 г слив. Скільки потрібно взяти слив, якщо у нас всього 100 г яблук?
-
На порцію тістечка потрібно 130 г цукру і 250 г горіхів. Чи дотримались пропорції, якщо взяли 390 г цукру і 750 г горіхів?
Додаткові завдання
-
Для виготовлення 1 порції салату необхідно 60 г грибів та 45 г горіхів. Скільки потрібно взяти горіхів, якщо є 100 г грибів?
-
Для приготування какао необхідно взяти 500 мл молока та 15 г порошку какао. Скільки потрібно взяти потрібно взяти порошку какао, якщо у нас є 800 мл молока.
-
Якщо зробити тісто із 6 стаканів муки, то потрібно 900 г фаршу для пельменів. Скільки треба взяти муки, якщо у нас є 600 г фаршу?
-
Для приготування сирників потрібно на 500 г сиру взяти 2 яйця. Скільки потрібно взяти яєць, якщо у нас є 750 г сиру?
-
До рецепту торта входить 180 г молока та 150 г вершкового масла. Скільки потрібно взяти молока, щоб використати 250 г масла?
-
До складу 1 порції горохового супу входить 160 г м’яса та 2 картоплини. Чи дотримались пропорції, якщо до супу поклали 240 г м’яса та 3 картоплини?
V. Підсумок уроку.
- Шановні присутні, прошу проголосувати, яка команда вам найбільше сподобалась (жовті чи зелені фартухи), підніміть картки.
- Як ви гадаєте, чи довели ми , що без знань математики неможливо навіть вправно приготувати страви? Яка тема з математики нам в цьому допомогла? Що таке пропорція? Яка основна властивість пропорції?
- Дорогі діти! Бажаю вам, щоб в майбутньому ваші знання з математики допомагали вам виробляти такі шедеври, як ви бачите на ілюстраціях.
VІ. Домашнє завдання.
§ 20, № 619.