Урок в 6 класі на тему "Пропорції"

Про матеріал
Урок на закріплення матеріалу в 6 класі на тему "Пропорції" в ігровій формі. Проводиться змагання між двома командами, які повинні правильно "приготувати" рецепт страви за даними, враховуючи пропорції продуктів. Урок направлений на виховання інтересу до професії кухаря та зацікавленість предметом математика.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: удосконалювати вміння та навички учнів про пропорції, отримані на попередніх уроках; розвивати логічне мислення, формувати вміння виконувати усні та письмові обчислення, прививати комутативні компетентності; виховувати наполегливість, принциповість, уважність, інтерес до математики; вчити працювати в групах.

Очікувані результати: учні повинні вміти складати пропорції до задачі, знати основну властивість пропорції, вміти знаходити невідомий член  пропорції.

Хід уроку:

       І. Оголошення теми та мети уроку.

  • Увага! Вас вітає передача «Майстер-шеф». Сьогодні  у нас незвичайне завдання: довести, що без знань математики неможливо обійтись під час приготування самих найпростіших страв.  І доведемо ми це під час закріплення теми «Пропорції» у звичайному 6 класі.

ІІ. Повторення про те, що таке пропорції та основної властивості пропорції.

ІІІ. Утворення команд.

  • Перед вами дві команди: в жовтих та зелених фартухах.
  • Задача команд приготувати обід  з 1-3 страв, правильно підібрав пропорції.  І так ми починаємо.

ІV. Розподіл завдань.

 Кожна команда обирає командира, який розподіляє, хто з членів команди, що буде «готувати» - розвязувати задачу за допомогою пропорції. Підготовка йде на окремих картках. Потім учні записують розвязання на дошці тобто презентують свої страви.

Завдання з карток:

І команда

  1. За рецептом до супу потрібно було покласти 150 г картоплі і 90 г крупи. В каструлю вже положили  200 г картоплі. Скільки крупи необхідно покласти до супу, щоб не порушити пропорцію рецепту.
  2. Для приготування рагу потрібно 60 г соусного кабачка та 40 г помідорів. Взяли  150 г  кабачків та 100 г помідорів. Чи дотрималися пропорції?
  3. Для витоплення порції компоту необхідно 250 г води та 15 цукру.  Скільки необхідно всипати цукру, якщо в  каструлі  4,5 л води. ( 1л води близько 1 кг).
  4. На  виготовлення 1 порції пирога використовують 3 яйця та 1,5 ложки меду. Скільки потрібно взяти меду, якщо у нас  є 6 яєць?

K:\майстер клас 14\DSC05943.JPG

ІІ команда

  1. На кожні 150 г картоплі  до борщу необхідно положити 100 г буряку. Скільки потрібно покласти картоплі, якщо в каструлю вже поклали 400 г буряка?
  2. Для приготування плову на 200 г рису потрібно 800 г курячого мяса. Скільки потрібно взяти рису, якщо у нас є 1 кг мяса?
  3. Для приготування яблучно-сливового соку потрібно на кожні 140 грамів яблук 80 г слив. Скільки потрібно взяти слив, якщо у нас всього 100 г яблук?
  4. На порцію тістечка потрібно 130 г цукру і 250 г горіхів. Чи дотримались пропорції, якщо взяли 390 г цукру і 750 г горіхів?

Додаткові завдання

  1. Для виготовлення 1 порції салату необхідно 60 г грибів та 45 г горіхів. Скільки потрібно взяти горіхів, якщо є  100 г грибів?
  2. Для приготування какао необхідно взяти 500 мл молока та 15 г порошку какао. Скільки потрібно взяти потрібно взяти порошку какао, якщо у нас є  800 мл  молока.
  3. Якщо зробити тісто із  6 стаканів муки, то потрібно 900 г фаршу для пельменів.  Скільки треба взяти муки, якщо у нас є 600 г фаршу?
  4. Для приготування сирників потрібно на 500 г сиру взяти 2 яйця. Скільки потрібно взяти яєць, якщо у нас є 750 г сиру?
  5. До рецепту торта входить 180 г молока та 150 г вершкового масла. Скільки потрібно взяти молока, щоб використати 250 г масла?
  6. До складу 1 порції горохового супу входить 160 г мяса та 2 картоплини. Чи дотримались пропорції, якщо до супу поклали 240 г мяса та 3 картоплини?

K:\майстер клас 14\DSC05945.JPG

V. Підсумок уроку.

- Шановні присутні, прошу проголосувати, яка команда вам найбільше сподобалась (жовті чи зелені фартухи), підніміть картки.

- Як ви гадаєте, чи довели ми , що без знань математики неможливо навіть вправно приготувати страви? Яка тема з математики нам в цьому допомогла? Що таке пропорція? Яка основна властивість пропорції?

- Дорогі діти! Бажаю вам, щоб в майбутньому ваші знання з математики допомагали вам   виробляти такі шедеври, як ви бачите на ілюстраціях.

K:\роздрукуй\5.jpg  K:\роздрукуй\88861l.jpg K:\роздрукуй\54495206_1264823639_02.jpg  K:\роздрукуй\67822551_36.jpg

 

VІ.  Домашнє завдання.

§ 20, № 619.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку