Урок в 6 класі « Раціональні числа та дії над ними »

Про матеріал

Розробка уроку у 6 класі на тему " Раціональні числа та дії над ними".Ставлю за мету узагальнити та систематизувати знання учнів про раціональні числа; виявити рівень засвоєння знань учнями, удосконалювати навички обчислень; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес учнів до математики, шляхом розв'язування цікавих задач та нетрадиційних прийомів навчання, а також використовуючи біографії вчених математиків та історичний матеріал про них; виховувати уважність, активність на уроці, прищеплювати культуру правильної математичної мови та запису; застосовувати міжпредметні зв'язки.

Перегляд файлу

Конспект уроку з математики у 6 класі « Раціональні числа та дії над ними »

Автор: вчитель математики Лозинська Ярина Ярославівна

Тема уроку:  Раціональні числа та дії над ними.

Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів про раціональні числа; виявити рівень засвоєння знань учнями, удосконалювати навички обчислень; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес учнів до математики, шляхом розв’язування цікавих задач та нетрадиційних прийомів навчання, а також використовуючи біографії вчених математиків та історичний матеріал про них; виховувати уважність, активність на уроці, прищеплювати культуру правильної математичної мови та запису; застосовувати міжпредметні зв’язки.

Тип уроку: систематизація знань, умінь, навичок учнів.

Обладнання:роздатковий матеріал, компютер, проектор.

План уроку:

  1. Організаційний момент. 1 хв
  2. Перевірка домашнього завдання. 1 хв
  3. Повідомлення теми, мети уроку 1хв
  4. Розв’язування вправ ( подорож із героєм казки Джонатана Свіфта-Гуллівером ). 39 хв
  5. Підсумок уроку. 2 хв
  6. Домашнє завдання. 1 хв

                                                  Хід уроку

  1. Організаційний момент

Вступне слово вчителя. На дошці запис:

Математика – настільки серйозний предмет, що слід не пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим.

                                                                      Б.Паскаль.

Отож, давайте не пропустимо нагоди зробити сьогоднішній урок трохи цікавішим.

  1. Перевірка домашнього завдання.

Учні зачитують правильну відповідь до номерів з підручника і шукають навпроти неї букву ( на екрані). Обчислити:

1) -4,72+(-0,8);   2) 3+(-4);     3)13,4-(-3,7);    4) 4- 6+(-3)-(-5);  

5) -16m×1,5n×(-2с)÷(-1,2);    6) 4,2×(-7)-9,3÷(5,8-8,9);   7) -3X=.

 Слайд 1   -5,52 - О;         -- П;             17,1 - Ж;                  -40mnc – О;

                             -26,4 – Р;        -2- О;           -0,25 - Д;     

Учні мають скласти слово ПОДОРОЖ

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Отож, як ви зрозуміли, сьогодні у нас урок- подорож. Ми будемо мандрувати із героєм казки Джонатана Свіфта – Гуллівером. З ним будуть траплятися різні пригоди і щоб подолати усі перешкоди йому потрібна ваша допомога. Ви згідні? Тому розпочинаємо.

Корабель під назвою « Антилопа» вже декілька місяців плавав Південним океаном. В ньому знаходився Гуллівер, який любив подорожувати. Ще в школі він старанно вивчав географію і математику, бо знав, що ці науки найбільше потрібні моряку. Одного разу корабель потрапив у страшну бурю, і його понесло прямо на гостру скелю. Врятуватися вдалося тільки Гулліверу. Коли він отямився, то побачив, що мотузки обвивали все його тіло.        Слайд2

http://iknigi.net/books_files/online_html/42716/i_003.png

А крихітні чоловічки бігали по ньому і щось незрозуміле вигукували. Але Гуллівер побачив таблички з числами і почав їх називати. Слайд 3

-2; -15; -10,4   0; 2; 140   і ; 12 і     |-73,8|; |0|    3 і -3; 0; 15,4 і -15,4

Запитання: Як називаються числа зображені на цих табличках?

Чоловічки дуже зраділи, заметушилися і почали обрізати мотузки. Але наш герой був дуже голодний і тому він почав піднімати палець до губ. Вони його зрозуміли і принесли знову таблицю із завданнями: Слайд 4

( -3,18 )×20×(-29,7)×0×(-64)

Запитання: Пояснити  обчислення

Оскільки, ви допомогли Гулліверу, то йому принесли 5 смажених биків, 8 баранів, 19 копчених поросят і 2 сотні курчат і гусей. Коли велетень поїв,то йому принесли ще три квітки, на кожному пелюстку завдання, а також скриню із рівняннями.Щоб залишитися живим, він повинен все розвязати і ви маєте допомогти. Учням роздаю розв’язувати рівняння ( за партою ) і біля дошки на пелюстках .Потім відриваються листочки і звіряють відповідь. Слайд 5

Рівняння: 1) x-4=-11;   2) -0,4-y=-2,93;  3) m×(-2)=3;   4)-34÷k=-2;

        Слайд 8      (-7)ЛІ       (-1)ПУ       ( 2,53)ЛІ           (14) - ТІЯ

Отже, ми з Гулівером  потрапили до країни Ліліпутії, де найбільші будинки були нижчими за стіл, дерева не вищі за кущ смородини і такого велетня там ніхто не бачив. Бажаючи догодити імператору і скоріше добути свободу, Гуллівер вирішив розказати все, що він знає про історію раціональних чисел, але  оскільки він не вмів створювати презентацію, то попросив учнів нашого класу.

Слайд 6          Презентація про раціональні числа

Імператор був дуже задоволений знаннями Гуллівера, але міністри йому позаздрили і вимагали стратити.Чоловік змушений був втікати, його охоронці погодились допомогти, але при одній умові:  Слайд 7

Порівняти: 1) – 28,5 і 13;   2) 7,1 і – 7,1;  3) – 56,96 і 0;  4) 0 і 87,3;  5) - 5,7 і – 14.13.

Запитання: Якими правилами повинен користуватися Гуллівер? 

Слайд 8

http://iknigi.net/books_files/online_html/42716/i_011.png

Коли Гуллівер відплив від Ліліпутії знову знявся вітер і його корабель віднесло далеко на Схід. Припливаючи до берега, він побачив як до нього прямує людина величезного росту. Слайд 9

http://iknigi.net/books_files/online_html/42716/i_012.png

 

Море сягало йому колін. У чоловіка від жаху запаморочилась голова. Щоб дізнатись до якої країни потрапив  Гуллівер, потрібно розв’язати цікаві задачі:  Слайд 10  ( учні розв’язують самостійно по рядах )

I ряд: Під час перебування космонавта у відкритому космосі температура з сонячного боку його скафандра була +140 градусів, а з тіньового – 130 градусів. Яка різниця температур між сонячною і тіньовою боками скафандра?

IIряд:   Коли мороз досягає – 40градусів, температура тіла песця +38 градусів, а білоі куріпки +43 градуси. На скільки температури тіл песця і куріпки вищі від температури повітря?

III ряд: Джмелі витримують температуру до – 7,8 градусів, оси –вищу від цієї, а бджоли – нижчу від цієї на 1,4 градуси. Яку температуру витримують бджоли і оси?

Оскільки, ви правильно розвязали, то дізнаєтесь в яку країну потрапив наш герой. Бробдінгнег

У господаря, до якого привезли Гуллівера, була дев’ятирічна донька, вона дуже зраділа новій ляльці і віддала йому іграшкове ліжечко. Коли королева дізналась про маленьке диво, то зразу ж забажала його зустріти.   Слайд 11    

 

http://iknigi.net/books_files/online_html/42716/i_013.png

І він отримав завдання: Слайд 12 ( розвязує 1 учень біля дошки )

Спростити:    - 4(2,3X- 3) – (5 – 2,6X)+3(0,6Х – 2) і обчислити, якщо Х=

А учень з класу робить підказку, розказуючи вірш Подібні доданки

Якщо біля чисел ті самі панянки,

То знайте – то будуть подібні доданки,

Щоб звести подібні доданки,

Додайте лиш числа,

А букви спільноти, що залишилась,

Помножте на суму, яка утворилась.

Королева була взахопленні від знань і умінь Гуллівера.  Нагородила його золотими монетами і залишила жити у палаці. Коли чоловік потрапив у велику королівську бібліотеку і відкрив книжку  Слайд 13  то з неї випав клаптик паперу із малюнком, який він зберіг. Одного разу, коли Гуллівер лежав у своєму маленькому будинку і розв’язував рівняння: 4,5+|х-3|=6,1 він почув орлине клекотання, а потім шум моря.Він зрозумів, що птах відніс його у море.

Слайд 14

http://iknigi.net/books_files/online_html/42716/i_019.png

 Маючи при собі клаптик паперу, він висунув його через вікно і почав ним махати. Неподалік плавало судно і капітан замітив. Гуллівера було врятовано.  Слайд 16

Запитання: Що означає цей дивний малюнок?

  1. Підсумок уроку та оцінювання.

Я дуже дякую вам за:   Слайд 17

У-уміння

Р-розум

О-організованість

К-кмітливість

Запитання: Чи нам вдалося зробити урок  цікавим, так як говорив Б.Паскаль?  (ваші аплодисменти) 

Слайд 1

  1. Домашнє завдання: 1. Спростити: а) 9,8+с-7,9+3,4-с;  б) -38,8+р-д+28,7-р;

в) -8р(-0,5п)0,6к; 2. Знайти корінь рівняння: а) 0,3(6-2x)=4,5-0,7(x+9); б) IIxI-9I=3.

Гуллівер дуже вдячний вам за допомогу і все золото від королеви роздає вам ( шоколадки-монети)

docx
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
1974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку