Розробка уроку у 6 класі на тему " Раціональні числа та дії над ними".Ставлю за мету узагальнити та систематизувати знання учнів про раціональні числа; виявити рівень засвоєння знань учнями, удосконалювати навички обчислень; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес учнів до математики, шляхом розв'язування цікавих задач та нетрадиційних прийомів навчання, а також використовуючи біографії вчених математиків та історичний матеріал про них; виховувати уважність, активність на уроці, прищеплювати культуру правильної математичної мови та запису; застосовувати міжпредметні зв'язки.
Конспект уроку з математики у 6 класі « Раціональні числа та дії над ними »
Автор: вчитель математики Лозинська Ярина Ярославівна
Тема уроку: Раціональні числа та дії над ними.
Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів про раціональні числа; виявити рівень засвоєння знань учнями, удосконалювати навички обчислень; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес учнів до математики, шляхом розв’язування цікавих задач та нетрадиційних прийомів навчання, а також використовуючи біографії вчених математиків та історичний матеріал про них; виховувати уважність, активність на уроці, прищеплювати культуру правильної математичної мови та запису; застосовувати міжпредметні зв’язки.
Тип уроку: систематизація знань, умінь, навичок учнів.
Обладнання:роздатковий матеріал, комп’ютер, проектор.
План уроку:
Хід уроку
Вступне слово вчителя. На дошці запис:
Математика – настільки серйозний предмет, що слід не пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим.
Б.Паскаль.
Отож, давайте не пропустимо нагоди зробити сьогоднішній урок трохи цікавішим.
Учні зачитують правильну відповідь до номерів з підручника і шукають навпроти неї букву ( на екрані). Обчислити:
1) -4,72+(-0,8); 2) 3+(-4); 3)13,4-(-3,7); 4) 4- 6+(-3)-(-5);
5) -16m×1,5n×(-2с)÷(-1,2); 6) 4,2×(-7)-9,3÷(5,8-8,9); 7) -3X=.
Слайд 1 -5,52 - О; -- П; 17,1 - Ж; -40mnc – О;
-26,4 – Р; -2- О; -0,25 - Д;
Учні мають скласти слово ПОДОРОЖ
Отож, як ви зрозуміли, сьогодні у нас урок- подорож. Ми будемо мандрувати із героєм казки Джонатана Свіфта – Гуллівером. З ним будуть траплятися різні пригоди і щоб подолати усі перешкоди йому потрібна ваша допомога. Ви згідні? Тому розпочинаємо.
Корабель під назвою « Антилопа» вже декілька місяців плавав Південним океаном. В ньому знаходився Гуллівер, який любив подорожувати. Ще в школі він старанно вивчав географію і математику, бо знав, що ці науки найбільше потрібні моряку. Одного разу корабель потрапив у страшну бурю, і його понесло прямо на гостру скелю. Врятуватися вдалося тільки Гулліверу. Коли він отямився, то побачив, що мотузки обвивали все його тіло. Слайд2
А крихітні чоловічки бігали по ньому і щось незрозуміле вигукували. Але Гуллівер побачив таблички з числами і почав їх називати. Слайд 3
-2; -15; -10,4 0; 2; 140 і ; 12 і |-73,8|; |0| 3 і -3; 0; 15,4 і -15,4
Запитання: Як називаються числа зображені на цих табличках?
Чоловічки дуже зраділи, заметушилися і почали обрізати мотузки. Але наш герой був дуже голодний і тому він почав піднімати палець до губ. Вони його зрозуміли і принесли знову таблицю із завданнями: Слайд 4
( -3,18 )×20×(-29,7)×0×(-64)
Запитання: Пояснити обчислення
Оскільки, ви допомогли Гулліверу, то йому принесли 5 смажених биків, 8 баранів, 19 копчених поросят і 2 сотні курчат і гусей. Коли велетень поїв,то йому принесли ще три квітки, на кожному пелюстку завдання, а також скриню із рівняннями.Щоб залишитися живим, він повинен все розв’язати і ви маєте допомогти. Учням роздаю розв’язувати рівняння ( за партою ) і біля дошки на пелюстках .Потім відриваються листочки і звіряють відповідь. Слайд 5
Рівняння: 1) x-4=-11; 2) -0,4-y=-2,93; 3) m×(-2)=3; 4)-34÷k=-2;
Слайд 8 (-7) – ЛІ (-1) – ПУ ( 2,53) – ЛІ (14) - ТІЯ
Отже, ми з Гулівером потрапили до країни Ліліпутії, де найбільші будинки були нижчими за стіл, дерева не вищі за кущ смородини і такого велетня там ніхто не бачив. Бажаючи догодити імператору і скоріше добути свободу, Гуллівер вирішив розказати все, що він знає про історію раціональних чисел, але оскільки він не вмів створювати презентацію, то попросив учнів нашого класу.
Слайд 6 Презентація про раціональні числа
Імператор був дуже задоволений знаннями Гуллівера, але міністри йому позаздрили і вимагали стратити.Чоловік змушений був втікати, його охоронці погодились допомогти, але при одній умові: Слайд 7
Порівняти: 1) – 28,5 і 13; 2) 7,1 і – 7,1; 3) – 56,96 і 0; 4) 0 і 87,3; 5) - 5,7 і – 14.13.
Запитання: Якими правилами повинен користуватися Гуллівер?
Слайд 8
Коли Гуллівер відплив від Ліліпутії знову знявся вітер і його корабель віднесло далеко на Схід. Припливаючи до берега, він побачив як до нього прямує людина величезного росту. Слайд 9
Море сягало йому колін. У чоловіка від жаху запаморочилась голова. Щоб дізнатись до якої країни потрапив Гуллівер, потрібно розв’язати цікаві задачі: Слайд 10 ( учні розв’язують самостійно по рядах )
I ряд: Під час перебування космонавта у відкритому космосі температура з сонячного боку його скафандра була +140 градусів, а з тіньового – 130 градусів. Яка різниця температур між сонячною і тіньовою боками скафандра?
IIряд: Коли мороз досягає – 40градусів, температура тіла песця +38 градусів, а білоі куріпки +43 градуси. На скільки температури тіл песця і куріпки вищі від температури повітря?
III ряд: Джмелі витримують температуру до – 7,8 градусів, оси –вищу від цієї, а бджоли – нижчу від цієї на 1,4 градуси. Яку температуру витримують бджоли і оси?
Оскільки, ви правильно розв’язали, то дізнаєтесь в яку країну потрапив наш герой. Бробдінгнег
У господаря, до якого привезли Гуллівера, була дев’ятирічна донька, вона дуже зраділа новій ляльці і віддала йому іграшкове ліжечко. Коли королева дізналась про маленьке диво, то зразу ж забажала його зустріти. Слайд 11
І він отримав завдання: Слайд 12 ( розв’язує 1 учень біля дошки )
Спростити: - 4(2,3X- 3) – (5 – 2,6X)+3(0,6Х – 2) і обчислити, якщо Х=
А учень з класу робить підказку, розказуючи вірш “ Подібні доданки “
Якщо біля чисел ті самі панянки,
То знайте – то будуть подібні доданки,
Щоб звести подібні доданки,
Додайте лиш числа,
А букви спільноти, що залишилась,
Помножте на суму, яка утворилась.
Королева була взахопленні від знань і умінь Гуллівера. Нагородила його золотими монетами і залишила жити у палаці. Коли чоловік потрапив у велику королівську бібліотеку і відкрив книжку Слайд 13 то з неї випав клаптик паперу із малюнком, який він зберіг. Одного разу, коли Гуллівер лежав у своєму маленькому будинку і розв’язував рівняння: 4,5+|х-3|=6,1 він почув орлине клекотання, а потім шум моря.Він зрозумів, що птах відніс його у море.
Слайд 14
Маючи при собі клаптик паперу, він висунув його через вікно і почав ним махати. Неподалік плавало судно і капітан замітив. Гуллівера було врятовано. Слайд 16
Запитання: Що означає цей дивний малюнок?
Я дуже дякую вам за: Слайд 17
У-уміння
Р-розум
О-організованість
К-кмітливість
Запитання: Чи нам вдалося зробити урок цікавим, так як говорив Б.Паскаль? (ваші аплодисменти)
Слайд 1
в) -8р(-0,5п)0,6к; 2. Знайти корінь рівняння: а) 0,3(6-2x)=4,5-0,7(x+9); б) IIxI-9I=3.
Гуллівер дуже вдячний вам за допомогу і все золото від королеви роздає вам ( шоколадки-монети)