Урок "В чому полягає суть підприємництва?"

Про матеріал
Тема. В чому полягає суть підприємництва? Підприємницька діяльність. Мета і соціальна відповідальність підприємства. Правовий захист бізнесу. Мета: визначити суть підприємницької діяльності; охарактеризувати мету та соціальну відповідальність підприємства; з’ясувати відмінність між доходами та прибутком; охарактеризувати правовий захист бізнесу; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з текстом підручника, вміння співпрацювати в парах та малих групах; формувати повагу до економічних інтересів інших суб’єктів економічних відносин.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з громадянської освіти

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. В чому полягає суть підприємництва?

Підприємницька діяльність. Мета і соціальна відповідальність підприємства. Правовий захист бізнесу.

Мета: визначити суть підприємницької діяльності; охарактеризувати мету та соціальну відповідальність підприємства; з’ясувати відмінність між доходами та прибутком; охарактеризувати правовий захист бізнесу; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з текстом підручника, вміння співпрацювати в парах та малих групах; формувати повагу до економічних інтересів інших суб’єктів економічних відносин.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • пояснювати суть підприємницької діяльності;
  • характеризувати мету та соціальну відповідальність підприємства;
  • визначати відмінність між поняттями дохід та прибуток;
  • аналізувати права та обов’язки підприємця.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд, Інтернет-ресурси, відеоролики, ноутбук.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Вправа «Так – ні».
  • Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\6. Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту\6. В чому полягає суть підприємництва\chart (2).png

  1. Чи можна вважати побут чоловіка 40 років, що проживає один, домашнім господарством? +
  2. Чи можуть домогосподарства самостійно приймати рішення? +
  3. Чи входить до функцій домогосподарств функція інвестора доходів? +
  4. Чи залежить рівень споживання від корисності? +
  5. Чи всі люди однаково оцінюють корисність товарів та послуг? –
  6. Чи можна назвати раціональним споживача, який не усвідомлює свої реальні потреби та визначити корисність речей та послуг, якими він ці потреби задовольняє? –
  7. Чи повинна держава забезпечувати право споживача на захист від товарів та послуг неналежної якості? +
  8. Чи втілені принципи ООН для захисту прав споживачів у Конституції України? +
  9. Чи обов’язковим для продавців є наявність бейджика з вказаними на ньому групою крові та висновком лікаря про допуск його до роботи? –
  10.                      Чи обов’язковою є наявність «Книги скарг та пропозицій» в «Куточку споживача»? –
  11.                      Чи можна вважати стипендію джерелом доходу домогосподарства? +
  12.                      Чи може сімя мати від’ємні заощадження? +
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Плакат думок».
  • Об’єднайтеся у дві групи.
  • Розшифруйте ребуси. Запишіть слова-відгадки.
  • Яскравими кольорами запишіть переваги та виклики, що можуть виникнути у цих людей.
  • Поділіться результатами з класом.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\6. Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту\6. В чому полягає суть підприємництва\Рисунок1.png(Підприємець)

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\6. Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту\6. В чому полягає суть підприємництва\Рисунок4.png (Працівник)

  • Сьогодні ми познайомимося з поняттям підприємництва, визначимо внесок підприємців у досягнення людства, з’ясуємо відмінність між доходами та прибутками.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Аналіз цитати.
  • Прочитайте цитату. Поясніть, як ви її розумієте.

«Підприємець – революціонер в економіці. Прибуток для нього – лише символ успіху. Головне – вступити на незвіданий шлях там, де закінчується звичайний порядок».

Йозеф Шумпетер

  • Яким перед нами постає підприємець?
  • Якою є головна мета підприємця?
  • Чи можна сказати, що для нього гроші стоять на другому плані?
  • Про які риси вдачі, якими повинен бути наділений підприємець, ми можемо сказати?
  1. Кероване читання.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 146.
  • Кого називають підприємцями?
  • Чи всі люди можуть стати бізнесменами? Чому?
  • Які якості повинен мати підприємець?
  • Поясніть різницю між поняттями фізична та юридична особа?
  • Чи може одна особа бути підприємцем?
  • Які принципи ведення бізнесу передбачає українське законодавство?
  1. Робота зі схемою.
  • Розгляньте та проаналізуйте схему.
  • За якими критеріями поділяють підприємства?
  • Наведіть приклад підприємства кожного виду.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\6. Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту\6. В чому полягає суть підприємництва\Рисунок6.png

  1. Словникова робота.
  • Ознайомтеся з визначенням поняття «прибуток» та заповніть порівняльну таблицю.

Прибуток – це кошти за вирахуванням податків, собівартості продукції та інших витрат.

  • Визначте спільне та відмінне у поняттях прибуток та дохід.

Поняття

Спільне

Відмінне

Прибуток

 

 

 

 

 

 

Дохід

 

 

 

 

 

 

  1. Робота в парах.
  • Ознайомтеся із наведеними ситуаціями та визначте, які види доходу є підприємницьким прибутком.
  1. дохід вашої мами за оренду житла, що дісталося у спадщину;
  2. дивіденди, які отримав акціонер підприємства;
  3. дохід пенсіонерки, що продала на вокзалі кошик суниць;
  4. різниця між доходом і витратами власника майстерні з ремонту взуття;
  5. дохід власника авто, який підвіз попутника з одного міста до іншого;
  6. дохід, який отримав лікар від пацієнта на знак подяки за операцію;
  7. дохід власника банківського депозиту.
  1. Робота з текстом підручника (147 – 148).
  • Опрацюйте текст підручника та виконайте завдання.
  • Розподіліть твердження у дві колонки.

Права

Обов’язки

2, 3, 7, 8, 10, 11, 12

1, 4, 5, 6, 9

  1. Належні і безпечні умови праці працівників.
  2. Вільний вибір видів діяльності.
  3. Вибір постачальників та споживачів продукції.
  4. Оплата праці не нижчу від зазначеної законом та її своєчасна виплата.
  5. Соціальні гарантії (страхування) працівників.
  6. Фінансовий облік та сплата податків.
  7. Формування програми діяльності.
  8. Залучення ресурсів.
  9.  Безпека довкілля.
  10. Встановлення цін на продукцію.
  11.  Організація внутрішньої структури бізнесу.
  12. Зовнішньоекономічна діяльність.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Прийом «Ромашка Блума».
  • Складіть відповідні запитання.

Картинки по запросу ромашка блума

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Хмаринка тегів».
  • Оберіть одне із запропонованих тверджень та доповніть його.

  • сьогодні я дізнався ...
  • було важко ...
  • я зрозумів, що ...
  • я навчився ...
  • я зміг ...
  • було цікаво дізнатися, що ...
  • мене здивувало ...
  • мені захотілося ... і т.д.

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 146 – 148 підручника.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Тягай Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чумаченко Любов Дмитрівна
    Щиро вдячна за Ваші розробки! З Новим роком! Успіхів та удачі в Новому році!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 травня 2019
Переглядів
5223
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку