Урок з курсу «Я досліджую світ» у 1 класі
В гостях у H2O.
Мета:
Обладнання: мультимедійна презентація «Кругообіг води в природі», мультфільм про ощадливе використання води, завдання для роботи в групах «Математичний дощ», глобус, набір для експериментів з природознавства.
Хід уроку
I.Організаційний момент.
Вправа «Парасолька».
У мене в руках парасолька. Як ви думаєте, навіщо вона мені? А парасолька для того, аби ніяка мряка, похмура погода не зіпсували нам хорошого настрою, який буде панувати у нас сьогодні на уроці.
Я надіюсь, сьогодні будуть падати на нашу парасольку чарівні краплини добра, старанності, радості та успіху.
II. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.
Чи все необхідне до уроку приготували?
Голову – щоб думати.
Вуха – щоб чути.
Очі – щоб бачити.
Руки – щоб їх піднімати.
Серце – щоб усе відчувати і сприймати.
III. Основна частина уроку.
Вода – чарівний дарунок космосу. З усіх планет Сонячної системи лише планета Земля має такі великі запаси води. Більша частина поверхні Землі вкрита водою.
- Де, в яких місцях ми можемо зустріти краплину вод? ( Озера, річки, болота, моря, океани, струмки, ставки) є вода і в повітрі та в грунті. Хмари в небі та льодовики – це теж вода.
Якщо поняття пов`язане з водою, плескаємо в долоні, якщо ні – розводимо руки в сторони.
Бурулька, град, папір, струмок, книга, будинок, чай, суп, портфель, хмара, котик.
Вода – це життя. Без води життя гине – в`яне квітка, страждає звір, б охоче пити, замовкає пташка. Усе живе на землі потребує води.кожна її крапля є коштовним даром природи.
Робота з індивідуальними картками. Перевірка.
Ви вже багато знаєте про воду. У цьому нам допомагає лепбук. Він містить цікаву інформацію. З нього ми дізнались про властивості води (повторити), відгадуємо ребуси, загадки, пояснюємо прислів`я, приказки, проводимо цікаві досліди з водою, розрізняємо стани води…
Піднімаєте зелену долоньку, якщо твердження правильне, червону – якщо помилкове.
* Вода – текуча.
* Сніг – рідкий стан води.
* Вода – прозора.
* Вода має приємний запах.
* Вода не має власної форми.
* Лід – це твердий стан води.
* Воду їдять.
* Води багато, тому берегти і ощадно використовувати не треба.
6. Перегляд відео «Казка про хмаринку». https://www.youtube.com/watch?v=g9zrExiuDHg
IV. Фізкультхвилинка «Австралійський дощ».
Вода падає на землю у вигляді дощу. Дощ буває теплий, холодний, грибний, сліпий, австралійський.
* В Австралії піднявся вітер (потирання долонь).
* Починає накрапати дощ. (стукіт пальцями).
* Дощ посилюється (удари по плечах).
* Починається справжня злива (удари по стегнах).
* аж ось град і буря (тупотіння ногами).
* Але що це? Буря вщухає (удари по стегнах).
* Дощ стихає (удари по плечах).
* Лише рідкі краплі падають на землю (стукіт пальцями).
* Тихий шелест вітру (потирання долонь).
* Ура! Сонце! (руки догори).
V. Сприйняття й усвідомлення навчального матеріалу.
1. Робота в групах. Дидактична гра «Математичний дощик».
У групах обчислити математичні вирази, записані на краплинах. Приклеїти краплини на аркуш паперу під хмаркою і презентувати роботу групи.
2. Досліди.
Вода – найпростіша і звичайна речовина на планеті. Але в той же час вода містить в собі безліч загадок. Її досі продовжують досліджувати вчені, знаходячи все більше цікавих даних про воду.
Дослід 1. «Чиста-брудна».
(У склянку з водою покласти кілька кристаликів марганцевокислого калію. Якого кольору стала вода? Провести аналогічний дослід, додаючи інші барвники. Діти роблять висновок про зміну кольору води).
Дослід 2. «Фарбуємо квіти».
(Беремо квіти з білими пелюстками (ромашки, хризантеми, троянди). Занурюємо їх стебла, зрізані під кутом, у попередньо заготований розчин із харчовими барвниками. Через добу квіти пелюсток змінять колір. Квіти отримують поживні речовини із ґрунту та води. У воді барвники розчиняються і рухаються із коріння до листя та цвіту. Вода згодом випаровується із листя, а речовини (серед чого і барвники) залишаються).
Моделювання природніх процесів.
Усе живе залежить від води. І те, що міститься у воді, безумовно, потрапляє всередину всього живого. Як це відбувається? Використовуючи квіти і барвники ми змоделювали два процеси: живлення рослин і потрапляння забруднювачів.
Дослід 3. «Вода, що сама переміщується».
(У ємкості з водою додано різнокольорові харчові барвники. Суміжні склянки поєднуються між собою за допомогою смужок тканини. З часом забарвлена вода почне перебиратися з однієї ємкості до іншої).
Цей дослід показує, що вода – мандрівниця. Вузенькими проміжками між волокнами тканини вода переміщується.
3.Обмін інформацією. Показ відео.
https://www.youtube.com/watch?v=aRngJ1hXYag
(Діти стають у коло, посередині стоїть столик, на ньому склянка води).
- Чи багато води? А чи вистачить цієї склянки води на нас усіх, щоб втамувати спрагу? Так і на нашій планеті води стає все менше і менше, і багато людей сьогодні п`ють брудну воду або страждають від спраги. Тому воду треба економно використовувати і берегти від забруднення.
Берегти воду – це економно її витрачати. Це не означає, що не слід умиватися, варити їсти, пити чай. Але не потрібно забувати вчасно закрити кран, бо краплинка до краплинки – і утворюється озерце, річка, море.
Висновок: Закривай міцніше кран, щоб не витік океан.
VI. Підсумок уроку.
Уявіть, що ви – краплинка води. Назвіть, яку користь приносить ця краплинка природі. Наприклад, я – краплинка і напуваю квіти, я – краплинка і мию всім ручки і т.д.
2. Вправа «Оплески по колу»
Ми добре попрацювали сьогодні і мені хочеться, щоб ми поаплодували один одному спочатку тихо, як дзюрчить струмочок, потім – сильніше, як падає дощ, далі – ще сильніше, як шумить водоспад.