Урок "В гостях у води".

Про матеріал
Конспект містить різні види інтерактивних вправ, дослідів, спрямованих на закріплення знань про значення та властивості води. Мета: вчити спостерігати за дослідами, які демонструють властивості води; розвивати навички дослідницької діяльності; стимулювати пізнавальну діяльність, здатність оцінювати власні вчинки та вчинки інших людей у ставленні до природи; розширювати світогляд дітей; розвивати вміння висловлювати власні думки; прищеплювати екологічну культуру та етичні почуття.
Перегляд файлу

Урок з курсу «Я досліджую світ» у 1 класі

 

В гостях у H2O.

Мета:

  • Ознайомити з властивостями води та коло обігом води в природі;
  • Вчити спостерігати за дослідами, які демонструють властивості води;
  • Формувати уявлення про зміни стану води;
  •  Розвивати навички дослідницької діяльності;
  • Стимулювати пізнавальну діяльність, здатність оцінювати власні вчинки та вчинки інших людей у ставленні до природи;
  • Розширювати світогляд дітей;
  • Виховувати у школярів бережливе ставлення до води, інтерес і гуманне ставлення до навколишнього середовища, його багатств;
  • Розвивати вміння висловлювати власні думки;
  • Прищеплювати екологічну культуру  та етичні почуття.

 

Обладнання: мультимедійна презентація «Кругообіг води в природі», мультфільм про ощадливе використання води, завдання для роботи в групах «Математичний дощ»,  глобус, набір для експериментів з природознавства.

Хід уроку

I.Організаційний момент.

 Вправа «Парасолька».

     У мене в руках парасолька. Як ви думаєте, навіщо вона мені? А парасолька для того, аби ніяка мряка, похмура погода не зіпсували нам хорошого настрою, який буде панувати у нас сьогодні на уроці.

     Я надіюсь, сьогодні  будуть падати на нашу парасольку чарівні краплини добра, старанності, радості та успіху.

 

II. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.

    Чи все необхідне до уроку приготували?

Голову – щоб думати.

Вуха – щоб чути.

Очі – щоб бачити.

Руки – щоб їх піднімати.

Серце – щоб усе відчувати і сприймати.

 

III. Основна частина уроку.

  1. Розповідь.

     Вода – чарівний дарунок космосу. З усіх планет Сонячної системи лише планета Земля має такі великі запаси води. Більша частина поверхні Землі вкрита водою.

   - Де, в яких місцях ми можемо зустріти краплину вод? ( Озера, річки, болота, моря, океани, струмки, ставки) є вода і в повітрі та в               грунті. Хмари в небі та льодовики – це теж вода.

  1. Гра «Де сховалась краплинка?».

     Якщо поняття пов`язане з водою, плескаємо в долоні, якщо ні – розводимо руки в сторони.

    Бурулька, град, папір, струмок, книга, будинок, чай, суп, портфель, хмара, котик.

  • Де в нашому класі може сховатися краплинка води?
  1. Робота з індивідуальними картками «Кому потрібна вода».

     Вода – це життя. Без води життя гине – в`яне квітка, страждає звір, б охоче пити, замовкає пташка. Усе живе на землі потребує води.кожна її крапля є коштовним даром природи.

     Робота з індивідуальними картками. Перевірка.

  1. Робота з лепбуком «Краплина води».

    Ви вже багато знаєте про воду. У цьому нам допомагає лепбук. Він містить цікаву інформацію. З нього ми дізнались про властивості води (повторити), відгадуємо ребуси, загадки, пояснюємо прислів`я, приказки, проводимо цікаві досліди з водою, розрізняємо стани води…

  1. Гра «Червоні, зелені долоньки».

     Піднімаєте зелену долоньку, якщо твердження правильне, червону – якщо помилкове.

* Вода – текуча.

* Сніг – рідкий стан води.

* Вода – прозора.

* Вода має приємний запах.

* Вода не має власної форми.

* Лід – це твердий стан води.

* Воду їдять.

* Води багато, тому берегти і ощадно використовувати не треба.

    6. Перегляд відео «Казка про хмаринку». https://www.youtube.com/watch?v=g9zrExiuDHg

 

IV. Фізкультхвилинка «Австралійський дощ».

     Вода падає на землю у вигляді дощу. Дощ буває теплий, холодний, грибний, сліпий, австралійський.

* В Австралії піднявся вітер (потирання долонь).

* Починає накрапати дощ. (стукіт пальцями).

* Дощ посилюється (удари по плечах).

* Починається справжня злива (удари по стегнах).

* аж ось град і буря (тупотіння ногами).

* Але що це? Буря вщухає (удари по стегнах).

* Дощ стихає (удари по плечах).

* Лише рідкі краплі падають на землю (стукіт пальцями).

* Тихий шелест вітру (потирання долонь).

* Ура! Сонце! (руки догори).

 

  V. Сприйняття й усвідомлення навчального матеріалу.

1. Робота в групах. Дидактична гра «Математичний дощик».

     У групах обчислити математичні вирази, записані на краплинах. Приклеїти краплини на аркуш паперу під хмаркою і презентувати роботу групи.

 

2. Досліди.

     Вода – найпростіша і звичайна речовина на планеті. Але в той же час вода містить в собі безліч загадок. Її досі продовжують досліджувати вчені, знаходячи все більше цікавих даних про воду.

Дослід 1. «Чиста-брудна».

   (У склянку з водою покласти кілька кристаликів марганцевокислого калію. Якого кольору стала вода? Провести аналогічний дослід, додаючи інші барвники. Діти роблять висновок про зміну кольору води).

Дослід 2. «Фарбуємо квіти».

    (Беремо квіти з білими пелюстками (ромашки, хризантеми, троянди). Занурюємо їх стебла, зрізані під кутом, у попередньо заготований розчин із харчовими барвниками. Через добу квіти пелюсток змінять колір. Квіти отримують поживні речовини із ґрунту та води. У воді барвники розчиняються і рухаються із коріння до листя та цвіту. Вода згодом випаровується із листя, а речовини (серед чого і барвники) залишаються).

  Моделювання природніх процесів.

     Усе живе залежить від води. І те, що міститься у воді, безумовно, потрапляє всередину всього живого. Як це відбувається? Використовуючи квіти і барвники ми змоделювали два процеси: живлення рослин і потрапляння забруднювачів.

Дослід 3. «Вода, що сама переміщується».

     (У ємкості з водою додано різнокольорові харчові барвники. Суміжні склянки поєднуються між собою за допомогою смужок тканини. З часом забарвлена вода почне перебиратися з однієї ємкості до іншої).

     Цей дослід показує, що вода – мандрівниця. Вузенькими проміжками між волокнами тканини вода переміщується.

3.Обмін інформацією. Показ відео.

 https://www.youtube.com/watch?v=aRngJ1hXYag

     (Діти стають у коло, посередині стоїть столик, на ньому склянка води).

- Чи багато води? А чи вистачить цієї склянки води на нас усіх, щоб втамувати спрагу? Так і на нашій планеті води стає все менше і менше, і багато людей сьогодні п`ють брудну воду або страждають від спраги. Тому воду треба економно використовувати і берегти від забруднення.

     Берегти воду – це економно її витрачати. Це не означає, що не слід умиватися, варити їсти, пити чай. Але не потрібно забувати вчасно закрити кран, бо краплинка до краплинки – і утворюється озерце, річка, море.

  1. Робота з таблицею.
  • Як ощадливо чистити зуби.
  • Економія під час миття рук.
  • Заощадливий душ.
  • Заощадження під час миття посуду.

Висновок: Закривай міцніше кран, щоб не витік океан.

 

VI. Підсумок уроку.

  1. Вправа «Я – краплинка».

Уявіть, що ви – краплинка води. Назвіть, яку користь приносить ця краплинка природі. Наприклад, я – краплинка і напуваю квіти, я – краплинка і мию всім ручки і т.д.

  1. Рефлексія.
  • На цьому уроці я …
  • Я дізнався …
  • Я впевнений, що …

    2. Вправа «Оплески по колу»

     Ми добре попрацювали сьогодні і мені хочеться, щоб ми поаплодували один одному спочатку тихо, як дзюрчить струмочок, потім – сильніше, як падає дощ, далі – ще сильніше, як шумить водоспад.

docx
Додано
22 березня 2021
Переглядів
593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку