Урок "В. Короленко Сліпий музикант "(Тема 1).

Про матеріал
Поширений конспект уроку. Фасилітована бесіда, ознайомлення з біографією писменника, його творчістю.
Перегляд файлу

Тема 1. В.Г. Короленко. «Сліпий музикант» (слайд 1)

Мета: ознайомити учнів із життям і творчими здобутками видатного письменника й громадського діяча, зосередившись при цьому на періоді творчості митця, пов’язаному з Україною; з’ясувати історію створення повісті «Сліпий музикант»; визначити роль музичного мистецтва у житті головного героя твору; розвивати мовлення учнів.

Обладнання: додаток (8 слайдів): портрет письменника, ілюстрації до твору, узагальню вальні таблиці.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід  уроку

Музика - універсальна мова людства.

Й. В. Гете (слайд 2)

І. Перевірка домашнього завдання.

1. Дидактична гра «Закінчи фразу» (слайд 3).


ФРАЗА

ПРОДОВЖЕННЯ

Антон Чехов - майстер ...

 

 

 

 

 

 

Художня деталь - це ...

 

Собака вкусила Хрюкіна ...

 

В оповіданні «Товстий і тонкий»

А.Чехов використав ...

 

Хамелеон - це тварина ....

 

Хамелеоном можна назвати ...

 

 


  1.    Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і завдань уроку.
  2. Вивчення нового матеріалу.
  1.      Робота з епіграфом (слайд 2).
  •         Як ви розумієте вислів німецького поета Й.В. Гете про музику?
  •         Як перегукується цей афоризм із темою нашого сьогоднішнього уроку?
  1.      Вивчення біографічних відомостей про В. Г. Короленка (слайд 4, word-документ).
  2.      Бесіда.
  •         Що ви запам’ятали про життя Володимира Короленка?
  •         Які життєві випробування випали на його долю?
  •         Назвіть твори, написані В. Г. Короленком.
  •         Як життя письменника пов’язане з Україною?

 

 

 

  •         Коли була створена повість «Сліпий музикант»?
  1.      Читання та обговорення художнього тексту.
  •         Що ви дізналися про сім’ю Попельських?
  •         Яке лихо трапилося з Петриком Попельським?
  •         Як родичі відреагували на страшну хворобу хлопчика?
  •         Чому головний герой так був вражений навколишніми звуками?
  •         Як дядько Максим намагався привчити Петрика до сприйняття навколишнього світу?
  •         Пригадайте, яким був перший вихід Петрика на природу.
  1.      «Мозковий штурм».
  •         Чому дядько Максим наполіг на особливому вихованні хлопчика?
  •         Як звуки річки, птахів, шум води розтривожили Петруся?
  •         Чому, на вашу думку, герой знепритомнів?
  •         Які звуки особливо зацікавили Петруся?
  •         Як музика Йохимової сопілки відкрила для хлопчика мистецтво музики?
  •         Що вам відомо про сопілку як музичний інструмент?
  •         Хто, зазвичай, в Україні найчастіше грав на сопілці?
  •         На якому інструменті віртуозно грала мати Петрика?
  •         Чи вдалося їй привернути увагу хлопця до фортепіанної музики?
  •         Як вигадаєте, чи зможе Петро Попельський стати успішним музикантом?
  •         Хто з героїв повісті зможе допомогти Петрові забути про ваду й реалізувати свій талант?
  1.      Робота з таблицею (слайди 5-6).

ГЕРОЙ

ХАРАКТЕРИСТИКА

1. Дядько Максим

А. Людина добродушна, але досить байдужий до усього,

окрім господарства.

2.Батько

Б. Врешті-решт її мистецтво підкорює і Петруся, і конюха.

3.Йохим

В. Відрізнявся бійцівським характером. Замолоду він славився

всюди «небезпечним забіякою» і виправдав цю характеристику:

поїхав до Італію, де поступив у загін Гарібальді.

4.Петрусь

Г. Любить слухати гру конюха Йохима на дудці.

5.Евеліна

Д. Він грає кожен вечір на дудці, і в одині з таких вечорів до нього

 на стайню прийшов сліпий панич.

6.Єгор

Е. Ровесниця Петруся. Ця красива дівчинка, спокійна і розсудлива,

 випадково знайомиться з Петром на прогулянці.

7.Мати

Є. Озлоблений на весь світ. Він грубо лає сільських дітей, що

намагаються проникнути на дзвіницю.

 


  •         Установити відповідність між героєм і його характеристикою.

 

 

 

Ключ до завдання: 1В, 2А , 3Д , 4 Г, 5 Е, 6 Є, 7Б .

  1. Підсумок уроку (слайд 7).
  •         Як мистецтво допомогло Петрові Попельському стати щасливим?
  •         Яку роль у житті хлопця відіграв Йохим і його сопілка?
  •         Чому малому Петрусеві більше сподобалася музика сопілки, а не звуки дорогого рояля?
  •         Видатний американський письменник Г. Лонгфелло писав: «Музика - універсальна мова людства». Як же музика змінила життя головного героя?
  1. Домашнє завдання (слайд 8).

Для всіх учнів.

Скласти сюжетний ланцюжок повісті «Сліпий музикант».

Індивідуальні завдання.

  1.      Підготувати цитати-загадки про Петра Попельського, Евеліну, дядька Максима.
  2.      Скориставшись словником музичних термінів, підготувати розповідь про сопілку, рояль, кобзу (за вибором).
  3.      Підготувати стислий переказ біблійної історії про сліпонародженого.

 

 

 

docx
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку