Урок в рамках шкільного STEM-ART проекту "Яблуко"

Про матеріал

Конспект інтегрованого уроку з англійської мови та трудового навчання

в рамках шкільного STEM-ART проекту "Яблуко"

Мета та завдання уроку:

Навчальна: продовжувати навчати учнів сприймати знайомі лексичні одиниці та граматичні конструкції на слух та тренувати їх у вживанні цих конструкцій у мовленні; формувати вміння учнів описувати ознаки яблука за розміром, кольором та смаком;

Розвиваюча: розвивати лексичні та мовленнєві навички; вміння виконувати інструкції вчителя, навички індивідуальної роботи, творчі здібності, увагу учнів;

Виховна: прищеплювати інтерес до вивчення англійської мови, виховувати вміння працювати в парах, групах;

Інноваційна ідея, яку планую продемонструвати на уроці: інтеграція знань з англійської мови та трудового навчання

Перегляд файлу

Управління освіти Шосткинської міської ради

Шосткинський міський методичний кабінет

 

 

 

Конспект інтегрованого уроку з англійської мови та трудового навчання

в рамках шкільного STEM-ART проекту "Яблуко"

2 клас

Дата проведення 25.01.2018 о 12.30

 

                                                                               Жирна Інна Миколаївна

                                                                               вчитель англійської мови,

                                                                               вчитель вищої категорії,

старший учитель

                                                                               комунальної організації

                                                                               «Шосткинська спеціалізована

                                                                               школа І ступеня №13

                                                                               Шосткинської міської ради

                                                                          Сумської області»

 

 

Шостка - 2018

Очікувані результати

 

S  

T

R

E

 A -  розфарбувати яблуню та написати слова – ознаки на кожному вирізаному яблуку;

 M - повторити рахунок до 20, порахувати кількість яблук різних кольорів та розмірів;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тип уроку: інтегрований.

 

Інновації: STEM- технологія, технологія розвитку К М.

 

Обладнання: проектор, мультимедійна презентація, магнітофон, плакат з яблунею, кольоровий  папір та кольорові олівці, фломастери, шаблони яблук, клей, ножиці.

 

Регламент  уроку: 1. Вступна частина ( до 4 хв )

                                  2. Основна частина ( до 30 хв )

                                  3. Заключна частина ( до 6 хв )

 

 

Хід уроку

 

I.Introduction

1) Greeting.

Good morning, boys and girls!

Good morning, teacher!

How are you today?

We are fine, thank you!

I’m glad to see you! Sit down, please!

2) Warming up.

T: What season is it? ( slide 2)                 

P1: It is autumn.

T: What are autumn months?

P2: September, October, November are autumn months.

T: Is it warm in autumn? Is it cold? windy? rainy? cloudy? Is the sky grey? Are the trees green? Is the grass yellow? Is the ground white? (slides 3-5)                           

T: Listen to the rhyme:

Spring is green.

Summer is bright.

Autumn is yellow.

Winter is white.

Why autumn is yellow?

P3: Autumn is yellow because the trees are yellow.

T:  Imagine you are artists. Every season has its own colours. What colours can we use to paint  autumn?

T: OK! What colour are the leaves in autumn? ( slide 6)

What colour is the grass? What colour is the sky?

There are many fruit in September! Look at the pictures and answer the questions!

 What can you see in this picture? ( a garden) (slide 7) 

 What fruit can you see in the garden in September? (apples, pears, plums) (slide 8)  

T: Do you like apples? (slide 9)    

P5: Yes, we do.

T: What colour are apples?

P6: They are red, yellow, green and orange…..

T:  All right, children! What apples are in size?

 

P7: Big and little.

What apples do you like to eat? ( sweet, juicy, sour)

 

2.  Announcing the aims and the topic.

T: Dear children! Today we have unusual lesson. So, today we are going to talk about apples and do project. So, we ‘ll draw and cut out apples, recite rhymes about apples. We have three groups and three envelopes with words in them. Your task is to cut out apples and write the words on them.

(Words in the envelopes:1 group- red, yellow, green.

                                        2 group- big, little, round

                                        3 group- sweet, juicy, sour

Read your words! Very well!

II. Main part

1.Speaking

 T: You have learnt some rhymes about apples. Let’s recite them

1) Apples are sour,

          Apples are sweet.

          Apples are juicy

          And nice to eat!

2) Apple pie, apple pie

          Mummy likes apple pie

          So do I, so do I.

3)       Apples.

         Picking apples

         Picking apples

        One by one

        One by one

        Put them in a basket

        Put them in a basket

        Oh, what fun!

        Oh, what fun!

4) Let us count.

One, one, one,

Apples grow in the sun.

Two, two, two,

Two apples are for Sue.

Three, three, three,

Three apples are in the tree.

Four, four, four,

There are four on the floor.

Five, five, five,

Some of them are for Mike.

Six, six, six,

Give me an apple, Alex.

Seven, seven, seven,

Give me some more eleven.

Eight, eight, eight,

These apples are for Kate.

Nine, nine, nine,

These apples are so fine!

Ten, ten, ten,

Let us count them again!

 

5)  Apples.

Apples, apples, one, two, three,

Apples for you,

Apples for me.

Apples big,

Apples small,

Apple tree’s tiny,

Apple tree’s tall.

Apples sour,

Apples sweet,

Apples, apples are nice to eat.

 

6) Little apple.

A little red apple.

A little red apple

Hung high in a tree.

I looked up at it.

And it looked down at me.

«Come down, please», I called.

And what do you suppose?

That little red apple

Dropped right on my nose.

2. Doing project.

T: And now we begin to do our project. Take your colored paper, draw apples and then cut them out. Then pupils of each group will write your English words on the apples.

Follow the instructions.

Take your colored paper and your pencils.

 Draw apples and then cut them out.

Then pupils of each group will write your English words from the envelope on the apples.

Now look what you’ve drawn! Well done!

Ok. We have a poster with a nice apple-tree. Let’s glue your apples on the apple-tree.

 III. Summarizing.

Today we held a thematic lesson dedicated to Apple. At the lesson we learned a lot about apples, summarized their knowledge about this beautiful fruit.

Many thanks to all the participants!

Let's eat apples! Let's study English!

Thank you! Good-bye!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Базилевська Валентина Митрофанівна
    Урок цікавий, спробую цю практику у себе на уроці
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Косюк Леся Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Приладишева Ольга Олександрівна
    Так тримати. Творчої наснаги Вам.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
5219
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку