Історія України 8 клас.
Тема: Становище в Україні після Полтавської битви, наступ царизму на її автономію. Пилип Орлик і його Конституція .
Опрацювання матеріалів уроку надасть можливість:
- поглибити знання про царату на українську автономію та культуру, його заходи щодо економіки Гетьманщини;
- давати характеристику діяльності гетьмана в еміграції Пилипа Орлика та основним положенням першої Української Конституції;
- висловлювати власну думку щодо основних засад державотворення в Конституції Пилипа Орлика;
- застосувати навички порівняння і аналізу, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Завдання для самостійного опрацювання:
1.Переглянте відео за посиланням –
https://www.youtube.com/watch?v=Wmvr6zM9hIg&ab_channel=RadianskaUkraina
2. Опрацюйте §29 підручника Власов В.С. Історія України.-К: Літера ЛТД, 2016.
3.Розглянте таблиці Т. Земерова Історія України. Таблиці та схеми- Тернопіль. Видавництво «Підручники та посібники»,2018.-124-125с.
4. Дайте відповіді на запитання до§29 підручника Власов В.С. Історія України.-К: Літера ЛТД, 2016.
https://docs.google.com/document/d/1TQIT9WqpONkyesTFry7p2Sj7TCGLcNjt/edit
Завдання для опрацювання на уроці
Робота в парах
1-й учень на основі тексту підручника має з’ясувати, яких заходів вживав російський царизм проти української культури.
2-й учень на основі тексту підручника має з’ясувати, як впливали заходи російської влади на стан господарства гетьманщини.
2.Нанесіть на карту Полтаву, Батурин, Глухів, Бендери.
(Робота з контурною картою)
3.Поясніть значення термінів:
«Синод», «ізоляція», «мазепинці», «Конституція», «Гетьман в еміграції»
4.Хронологічний ланцюжок.
Учні по черзі в хронологічному порядку називають дати і події з даної теми.
5. Робота в групах.
Користуючись текстом підручника, проаналізуйте Конституцію Пилипа Орлика за таким планом:
1) релігія;
2) територія;
3) управління;
4) судочинство;
5) військо;
6) міжнародні відносини;
7) становище народу.
(Презентація роботи груп)
6.Заповнити таблицю «Ліквідація козацтва на Правобережжі».
Причини |
Результати |
|
|
|
|
|
|
7. Виконати завдання в шаблоні «Робочий листок учня»
Урок 31 |
||||||||
Тема |
Становище в Україні після Полтавської битви, наступ царизму на її автономію. Пилип Орлик і його Конституція
|
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
- поглибити знання про царату на українську автономію та культуру, його заходи щодо економіки Гетьманщини; - давати характеристику діяльності гетьмана в еміграції Пилипа Орлика та основним положенням першої Української Конституції; - висловлювати власну думку щодо основних засад державотворення в Конституції Пилипа Орлика; - застосувати навички порівняння і аналізу, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
|
|||||
Вдома |
На уроці (Робочий лист учня – у зошиті) |
|||||||
Переглядають відео. Опрацьовують параграф підручника Розглядають схему Відповідають на запитання для самоконтролю. Виконують тести. |
||||||||
Час |
30 |
|||||||
Готує навчальне відео, питання для самоконтролю, тести, план уроку. |
||||||||
Урок № 12.
Тема: Архітектура та монументальний живопис. Писемність та освіта
Опрацювання матеріалів уроку надасть можливість:
Завдання для самостійного опрацювання:
1.Переглянте відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=iPOx_QUpkjA
2. Опрацюйте $9 підручника Власов В.С. Історія України.-К:Генеза,2015.
3.Розглянте схему № 29 Земерова Т.Ю., Скирда І.М. Історія України.- Х.:ФОП Співак В.Л.,2014.-512 с.
4.Дайте відповіді на контрольні запитання.
https://drive.google.com/file/d/1hO1sHYzVv1sDGj8_comYLvgnsD4Argxv/view?usp=sharing
5.Виконайте тести. https://drive.google.com/file/d/19nyyYNBIKksj7-XZcWE9RhR_bM_7w27W/view?usp=sharing
Завдання для опрацювання на уроці https://drive.google.com/open?id=10fa9L-PSr57mI6inn39EDbMZUft5VrvQ
1.Поясніть значення термінів:
Мініатюра, мозаїка, дитинець, садиба, кінцівка, храм, палаци-хороми, буквиця, житія, заставки, фреска.
2.Візуальний ряд.
Учні називають твори мистецтва , які представлені на малюнках.
3.Робота в групах.
І.Розвиток писемності та освіти за часів розквіту Київської Русі.
ІІ. Охарактеризуйте архітектуру.
ІІІ. Проаналізуйте стан образотворчого мистецтва.
ІV. Опрацюйте уривок з «Повісті минулих літ».
Документ 5. Будівництво і книго писання за часів Ярослава Мудрого. Хрестоматія з історії України. Практичний довідник .- Харків: ФОП Співак В.Л., -2010-с.21-23
Дайте відповіді на запитання.
4.Презентація роботи груп.
5Розвязання проблемного питання: «Чи було мистецтво Київської Русі підпорядковане ідеології держави?».
6.Виконайте завдання в атласі-шаблоні.с.9 ( 4-6).
Урок 12 |
|||||||
Тема |
Архітектура та монументальний живопис. Писемність та освіта. |
Мета |
дати уявлення про розвиток писемності та рівень освіченості населення Київської Русі; охарактеризувати розвиток мистецтва; формувати навички самостійної роботи, розвивати вміння аналізувати, висловлювати власну думку, працювати з різноманітними історичними джерелами; виховувати почуття патріотизму, зацікавленість історією власного народу |
||||
Дома |
На уроці |
||||||
Переглядають відео. Опрацьовують параграф підручника Розглядають схему Відповідають на запитання для самоконтролю. Виконують тести. |
|||||||
Час |
30 |
||||||
Готує навчальне відео, питання для самоконтролю, тести, план уроку. |
|||||||