Система вправ
УРЗМ Робота з деформованим текстом
2-4 класи
Вправи на уроках розвитку зв'язного мовлення у 2-4 класах
2 клас
1 завдання
Із поданих слів у рядку утворіть зв'язне речення
1. Він, грався, і, за, дітьми, бігав.
2. Прийшла, землю, і, снігом, зима, застелила,
3. На, сильний, здійнявся, дворі, вітер.
2 завдання
Запишіть речення так, щоб вийшла зв’язна розповідь.
1. Тільки ведмедям зима не страшна.
2. Важко стало жити лісовим тваринам.
3. Зима насипала в лісі багато снігу.
4. Вони впадають в сплячку.
3 завдання
Доберіть заголовок
Одного разу ми з мамою прогулювалися по парку. Була вже пізня осінь. І тут я помітив, що хтось ворушиться на товстому стовбурі старого дерева. Я подивився туди й побачив білку! Вона трималася на стовбурі, міцно вчепившись в кору кігтиками на лапках. Білочка, не кліпаючи, дивилася на нас своїми блискучими чорними очима.
3 клас
1 завдання
Запишіть речення так, щоб вийшла зв’язна розповідь.
1. На чорних крилах білі смужки і плямочки.
2. Дятел – лісовий доктор.
3. Міцним і невтомним дзьобом-молоточком він цілий день вистукує стволи дерев.
4. Це маленька пташка з нарядним яскраво-червоним чубком, голівка і спинка чорні.
2 завдання
Удоскональте текст, замінивши слова, що повторюються.
Продзвенів дзвоник. Діти забігли до класу. Діти почали готуватися до уроку математики. Діти виконали домашнє завдання. Декілька дітей отримали п'ятірки.
3 завдання
Прочитайте текст, поділіть його на речення.
Ось і настала осінь пора, яку ще називають золотою довкола усе змінюється. Осінь розмалювала дерева в жовто-червоний колір листя поволі опадає на землю трава висохла, стала темно-зеленою, де-не-де коричневою птахи відлетіли в теплі краї, не чути їхнього голосного співу.
4 клас
1 завдання
Прочитайте речення. Розмістіть їх в такому порядку, щоб утворився текст. До тексту доберіть заголовок
Адже вона давала гарний урожай.
Люди боялися прогнівити Деметру.
Для давніх греків Деметра – богиня родючості.
ЇЇ сила проявляється у цвітінні садів, проростанні хлібних паростків, теплих дощах, вона вдихає життя у все живе.
Вірили, що з приходом весни віддячить Деметра кожному, хто шанував її чудодійну силу.
Тому прославляли її урочистими піснями.
2 завдання
Поставте рядки в такій послідовності, щоб вийшов вірш.
Весь ліс у білій ризі,
сліди звіриних ніг.
але не рівний сніг:
по нім, як знаки в книзі,
Там вовчі лапи стали,
напевно від біди…
і зайчиків, що мчали,
там вивірки сліди
3 завдання
Прочитайте текст. Переставте частини тексту в потрібному порядку.
Дуб під вікном
Молодий лісник побудував у лісі велику кам'яну хату і посадив дуба під вікном. Минали роки, виростали у лісника діти, розростався дубок, старів лісник.
Настав ранок. Покликав дідусь трьох синів і дев'ятьох онуків, покликав онучку-красуню й сказав: - Будемо хату переносити в інше місце. І пішов з лопатою копати рівчак під фундамент. За ним пішли три сини, дев'ять онуків і красуня-внучка.
- Зрубай дуба, дідусю, - просить онучка, - темно в кімнаті. - Завтра вранці почнемо...- відповів дідусь.
І ось через багато літ, коли лісник став дідусем, дуб розрісся так, що заступив вікно. Стало темно в кімнаті, а в ній жила красуня - лісникова внучка.