Дидактичний матеріал "Система вправ. УРЗМ Робота з деформованим текстом 2-4 класи"

Про матеріал
Дидактичний матеріал для роботи з деформованим текстом для 2-4 класів на уроки розвитку зв'язного мовлення. Містить різні прийоми роботи з реченням та текстом.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Система вправ

УРЗМ  Робота з деформованим текстом

2-4 класи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправи на уроках розвитку зв'язного мовлення у 2-4 класах

2 клас

1 завдання

Із поданих слів у рядку утворіть зв'язне речення

1. Він, грався, і, за, дітьми, бігав.

2. Прийшла, землю, і, снігом, зима, застелила,

3. На, сильний, здійнявся, дворі, вітер.

2 завдання

Запишіть речення так, щоб вийшла зв’язна розповідь.

1. Тільки ведмедям зима не страшна.

2. Важко стало жити лісовим тваринам.

3. Зима насипала в лісі багато снігу.

4. Вони впадають в сплячку.

3 завдання

Доберіть заголовок

Одного разу ми з мамою прогулювалися по парку. Була вже пізня осінь. І тут я помітив, що хтось ворушиться на товстому стовбурі старого дерева. Я подивився туди й побачив білку! Вона трималася на стовбурі, міцно вчепившись в кору кігтиками на лапках. Білочка, не кліпаючи, дивилася на нас своїми блискучими чорними очима.

3 клас

1 завдання

Запишіть речення так, щоб вийшла зв’язна розповідь.

1.     На чорних крилах білі смужки і плямочки.

2.     Дятел – лісовий доктор.

3.     Міцним і невтомним дзьобом-молоточком він цілий день вистукує стволи дерев.

4.     Це маленька пташка з нарядним яскраво-червоним чубком, голівка і спинка чорні.

2 завдання

Удоскональте текст, замінивши слова, що повторюються.

Продзвенів дзвоник. Діти забігли до класу. Діти почали готуватися до уроку математики. Діти виконали домашнє завдання. Декілька дітей отримали п'ятірки.

3 завдання

Прочитайте текст, поділіть його на речення.

Ось і настала осінь пора, яку ще називають золотою довкола усе змінюється. Осінь розмалювала дерева в жовто-червоний колір листя поволі опадає на землю трава висохла, стала темно-зеленою, де-не-де коричневою птахи відлетіли в теплі краї, не чути їхнього голосного співу.

 

 

 

4 клас

1 завдання

Прочитайте речення. Розмістіть їх в такому порядку, щоб утворився текст. До тексту доберіть заголовок

Адже вона давала гарний урожай.

Люди боялися прогнівити Деметру.

Для давніх греків Деметра – богиня родючості.

ЇЇ сила проявляється у цвітінні садів, проростанні хлібних паростків, теплих дощах, вона вдихає життя у все живе.

Вірили, що з приходом весни віддячить Деметра кожному, хто шанував її чудодійну силу.

Тому прославляли її урочистими піснями.

2 завдання

Поставте рядки в такій послідовності, щоб вийшов вірш.

Весь ліс у білій ризі,

сліди звіриних ніг.

але не рівний сніг:

по нім, як знаки в книзі,

Там вовчі лапи стали,

напевно від біди…

і зайчиків, що мчали,

там вивірки сліди

3 завдання

Прочитайте текст.  Переставте частини тексту в потрібному порядку.

Дуб під вікном

Молодий лісник побудував у лісі велику кам'яну хату і посадив дуба під вікном. Минали роки, виростали у лісника діти, розростався дубок, старів лісник.

Настав ранок. Покликав дідусь трьох синів і дев'ятьох онуків, покликав онучку-красуню й сказав:  - Будемо хату переносити в інше місце. І пішов з лопатою копати рівчак під фундамент. За ним пішли три сини, дев'ять онуків і красуня-внучка.

- Зрубай дуба, дідусю, - просить онучка, - темно в кімнаті.                                                                       - Завтра вранці почнемо...- відповів дідусь.

І ось через багато літ, коли лісник став дідусем, дуб розрісся так, що заступив вікно. Стало темно в кімнаті, а в ній жила красуня - лісникова внучка.

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
9148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку