Урок "В. Сухомлинський «Кінь утік…», «Гвинтик»

Про матеріал
Тема. В. Сухомлинський «Кінь утік…», «Гвинтик». Мета: удосконалювати читацькі навички учнів, вчити визначати головну думку твору, уміння висловлювати оцінні судження про вчинки героїв; розвивати мислення, мовлення; виховувати почуття дружби.
Перегляд файлу

                                                                 Урок читання

Тема. В. Сухомлинський «Кінь утік…», «Гвинтик».

Мета: удосконалювати читацькі навички учнів, вчити визначати головну думку твору, уміння висловлювати оцінні судження про вчинки героїв; розвивати мислення, мовлення; виховувати почуття дружби.

                                                         Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Вправи на удосконалення читацьких навичок.

(На дошці прикріплені картки зі словами. Учням потрібно скласти з них прислів’я і визначити, що спільного у них).

Слова для карток: 1) вірного, без, велика, друга, туга; 2) міцне, корінням, дерево, друзями, а, людина; 3) май, нових, старих, не , забувай, друзів.

Прислів’я:

  1. Без вірного друга велика туга.
  2. Дерево міцне корінням, а людина –друзями.
  3. Нових друзів май, старих не забувай.

- Про що ці прислів’я?

-Доберіть спільнокореневі слова до слова друг.

- Доберіть синоніми до слова друг.

- Доберіть антоніми до слова друг.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

- Чи маєте ви друзів? Кого вважаєте справжнім другом?

- Уявіть, що друг передав вам під час уроку записку. Як ви вчините?

- Про аналогічну ситуацію прочитаємо в оповіданні В. Сухомлинського «Кінь утік…», а про вашого ровесника йдеться в оповіданні «Гвинтик».

ІV. Робота над оповіданням «Кінь утік…»

  1. Словникова робота.
  • Який синонім до слова таємниця можна дібрати? (секрет).
  1. Первинне сприйняття твору.

Учні читають самостійно оповідання і відповідають на запитання:

  • Чи так, як ви міркували, вчинив Віталик?
  1. Аналіз змісту оповідання.

(Учні читають текст уголос).

  • У якому класі навчалися діти? Про який урок йдеться в оповіданні? Хто сидів на останній парті? Хто кинув Віталикові записку7
  1. Вибіркове читання.
  • Яка думка промайнула у Віталика, коли побачив записку7
  • Як вчинив Віталик?
  • Прочитайте, що йому на це сказав вчитель.
  • Чи засоромився хлопчик?
  • Як однокласники відреагували на вчинок Віталика?
  • Чи зрозумів Віталик, що вчинив недобре? Доведіть це рядками тексту.
  1. Характеристика дійових осіб.
  • Чиї вчинки ви схвалюєте? Чому? Чиї вчинки у вас викликають обурення?
  • Чи справжніми друзями були Віталик і Петрик? Хто порушив добрі стосунки?
  • Розгляньте малюнок у підручнику . Розпізнайте на малюнку дійових осіб. Про що вони розмовляють?
  1. Творче завдання.
  • Як ви гадаєте, чи зуміють хлопчики зрозуміти один одного? Чи товаришуватимуть далі?
  • Складіть своє продовження оповідання.
  1. Висновки.
  • Які почуття виникли у вас після читання оповідання?
  • Які поради ви дали б хлопчикам?

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Робота над оповіданням «Гвинтик».

  1. Слухання оповідання. (читає вчитель)
  • Хто дійові особи цього оповідання?
  1. Читання твору учнями. Аналіз змісту.
  • Що робив Юрко?
  1. Вибіркове читання.
  • Прочитайте, як Юрко виправдовувався перед батьком.
  • Прочитайте історію, яку розповів батько.
  • Як ви гадаєте, чому батько не сварив сина?
  1. Визначення головної думки оповідання.
  • Від чого застерігає автор?
  • Який висновок ви для себе зробили?
  • Зачитайте речення, у якому висловлена головна думка.
  • Послухайте прислів’я. Яке з них може бути заголовком цього оповідання?
  1. Людина трудом славиться.
  2. Кінець діло хвалить.
  3. Не той друг, що медом маже, а той, що правду каже.
  1. Розвиток зв’язного мовлення.
  • Поміркуйте, що буває, коли хтось забуде про маленький гвинтик.

VІІ. Підсумок уроку.

  • З якими оповіданнями ви познайомилися на уроці?
  • Що потрібно робити, щоб мати вірних друзів?
  • Які прислів’я ви запам’ятали?

VІІІ. Домашнє завдання.

      Знайти і вивчити 5 прислів’їв про дружбу.

docx
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку