Конспект заняття
Урок: Трудове навчання
Вчитель: Дідовець Світлана Вікторівна
Заклад: Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю Козелецької селищної ради
«Галявинка»
Конспект заняття з інтуїтивного малювання у молодший групі
Мета:
• Познайомити дітей з малюванням фарбами в техніці інтуїтивного малювання та способом примакивания пальців до аркуша паперу.
• Розвивати інтерес до нетрадиційного зображення предметів на папері.
• Сприяти виникнення інтересу до експериментування.
• Закріплювати вміння впізнавати і називати кольори.
• Формувати у дітей уявлення про навколишнє середовище.
• Розвивати артикуляційний апарат і дрібну моторику рук.
• Розвивати емоційну чуйність, бажання спілкуватися з дорослими і однолітками.
• Збагачувати пасивний словник.
• Активізувати мовлення дітей, спонукаючи повторення слів і висловлювання у вигляді повних пропозицій.
• Формувати пізнавальний інтерес. Розвиток тактильних відчуттів та дрібної моторики.
• Гармонізація емоційного стану дітей. Трансформація негативного стану в спокій
Методичні прийоми:
• Художнє слово.
• Читання віршиків
• Сюрпризный момент.(Перевертання малюнку)
• Бесіда про навколишній світ
• Показ способів і прийомів малювання в техніці інтуїтивного малювання
• Позитивний аналіз дитячих робіт
Словникова робота. Стимулювати використання дітьми в активній мові слів: теплий, яскравий, веселий, сонячний.
Попередня робота: Бесіда, розглядання картинок про навколишній світ, читання казок
Матеріал: Аудіозапис «Звуки лісу», пензлі (щетина), гуаш, мокрі ганчірки на кожну дитину, альбомний папір А-4.
Хід заняття.
Вчитель
Всі сідайте рядком,
Пограємо ладком.
Приготуйте вушка, вічка,
Починаємо нашу казку.
Я сьогодні в ліс пішла,
Гарний настрій там знайшла!
Ходімо всі разом і пошукаємо.
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА:
-
Беремо аркуш паперу и фарбуємо його в білий колір (з права на ліво. З ліва на право)
-
Оберіть 3 кольори фарб, яки на вашу думку є радісними, веселими, яскравими. Та три фарби такого кольору яки на твою думку сумні, неспокійні, роздратовані.
-
Хаотично поставте плями на білий папір обраними кольорами.
-
Вмочить пензлик у білу фарбу та розтягніть кольорові плями по аркушу.
-
Переверніть аркуш так, щоб верх аркушу був з низу
-
Наберіть на пензлик зелену фарбу та хаотично протягніть зелені стрічечки.
-
Переверніть аркуш паперу, подивіться))) Утворилась галявина з травичкою!
-
Сьогодні ми будемо малювати ягідки пальчиком. Подивіться всі на стіл.
- Що лежить у вас на столі? (відповіді дітей) .
- Якого кольору фарбою ми будемо малювати? Чому? (відповіді дітей) .
Для чого потрібна серветка? (відповіді дітей) .
А тепер подивіться, як я буду малювати: складу пальчики в кулачок, а один пальчик отогну та наберу на нього фарбу. Ось так макну у фарбу і докладу пальчик до паперу - вийшла ягідка. І так ми з вами наповнимо галявинку ягідками. А потім витремо пальчик вологою ганчіркою.
Пальчикова гра.
Ягідка по ягідці
Я кладу в кошик.
Ягідка по ягідці
Стиглу малину.
(Лівою рукою зображуємо гілку з ягідками. Пальцями правої руки «знімаємо» з гілочок ягоди) .
1, 2, 3, 4, 5. Любить пальчик малювати.
Діти малюють. Вчитель позитивно оцінює роботи: Які молодці! У всіх гарна галявинка. Які соковиті червоні ягоди. Спасибі, діти!
Висновок: Техника правополушарного інтуїтивного малювання дозволяє м'яко та екологічно трансформувати негативний стан дитини в позитивний, та активізує внутрішні ресурси.
-
Оберіть 3 кольори фарб, яки на вашу думку є радісними, веселими, яскравими. Та три фарби такого кольору яки на твою думку сумні, неспокійні, роздратовані.
-
Хаотично поставте плями на білий папір обраними кольорами.
-
Вмочить пензлик у білу фарбу та розтягніть кольорові плями по аркушу.
-
Переверніть аркуш так, щоб верх аркушу був з низу
-
Переверніть аркуш паперу, подивіться))) Утворилась галявина з травичкою!
Сьогодні ми будемо малювати ягідки пальчиком.