22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Урок "В.Винниченко "Федько-халамидник".Цікава історія з життя письменника. Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька,його життя і пригоди, стосунки з однолітками."

Про матеріал
Цікава історія з життя письменника. Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька,його життя і пригоди, стосунки з однолітками.
Перегляд файлу

Кабанюк Ольга Валеріївна,

НВК «Чернеченська ЗОШ І-ІІІ ступенів- ДНЗ»,

с.Чернече,

Балтський район,

Одеська область.

 

                   Українська література 6 клас

 

Тема: Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Цікава історія з життя письменника. Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками.

 

Мета:ознайомити учнів із цікавими сторінками життя та творчості В.Винниченка,змістом його твору; розвивати навички виразного читання, вміння аналізувати епічний твір, виділяти риси характеру Федька, що вирізняють його з кола друзів-однолітків; розвивати фантазію та творчу уяву; виховувати толерантне ставлення до особистості, доброту, співчуття, порядність.

Обладнання: портрет письменника,текст оповідання, тлумачний словник.

Тип уроку:урок вивчення нового матеріалу.

 

 

 

                                      Хід уроку

 

І.Організаційний момент

 

Емоційна підготовка учнів. Слово вчителя

 

Доброго дня,дорогі діти! Подивіться мені в очі. Погляньте один на одного, усміхніться. Покажіть мені смайлики, які характеризують ваш настрій І з цих промінчиків добра, що заіскрились на ваших обличчях, ми і розпочнемо урок.

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

     Слово вчителя

«Кого у нас читають? Винниченка. Про кого скрізь йдуть розмови, як тільки річ торкається літератури ? Винниченка. Кого купують? Знов Винниченка»,- так про письменника, з постаттю якого ми сьогодні будемо знайомитись, говорив М.Коцюбинський.

 

ІY.Актуалізація опорних знань учнів

 

Перевірка домашнього завдання.

 

 

Y. Розповідь про письменника

  1. Слово вчителя.

      Сьогодні ми познайомимося із творчістю видатного українського письменника,громадського     діяча, художника - Володимира Винниченка,який народився на Херсонщині (нині Кіровоградщина). Його перу належить близько 50 оповідань, 15 романів,20 п*єс.

    Через політичні переслідування Володимиру Винниченку довелося виїхати за кордон. До кінця життя він був змушений жити у Франції. За радянських часів його твори заборонялися і тільки тепер повертаються до читачів.

     Свій перший літературний твір В.Винниченко написав у 14 років . Це була поема про Запорозьку Січ , за яку автор, як він сам згадував , «дістав перше політичне ув*язнення в гімназії (тиждень тюремного карцеру)».

    Перше знайомство читачів з Федьком- халамидником відбулося ще 1912 р., коли оповідання про нього з’явилося друком на сторінках київської газети «Рада».  Федько не такий, як усі. Він заводій, дитячий «отаман». «Спокій був його ворогом», - сказано про Федька в авторській ремарці. І це справді так. Хлопчик любить влаштовувати ризиковані розваги, дражнити сусідських хлопців. Скільки в ньому відваги, життєвого азарту, винахідливості й тієї надійності, яка, власне, й робить його ватажком!

    В. Винниченко любив показувати своїх персонажів у ризикованих ситуаціях, доводячи кульмінацію до тієї точки, коли починається балансування між життям і смертю. Йому близькі маленькі «зухи» (відчайдухи, «халамидники», дитячі ватаги – «чудні», «кумедні», незрозумілі для свого оточення).

 

2.Асоціювання

 

- З яким деревом у вас асоціюється В.Винниченко?

 

3. Читання із зупинками оповідання «Федько-халамидник».(Учні зупиняються на незрозумілих словах , тлумачення яких знаходять в словнику).

 

4.Обмін враженнями та обговорення прочитаного тексту.

   Запитання до учнів.

-Хто є головним героєм оповідання?

-Як ви ставититеся до поведінки Федька?

-Чому Федько,добре знаючи, що буде покараним, усе ж таки бешкетував ,завдавав іншим шкоди?

-Чому Федько спокушав Толю на різні витівки,хоча йому за це добре перепадало?

-Чи правильно вважає мати Федька, що тому більше пристало «зі свинопасами гратись, а не з благородними дітьми»?

.

5.Групова робота. Метод «Мозковий штурм». (Ділимо клас на групи)

   Тренінгова вправа.

Завдання:уявити, що знаходитесь на березі річки, по якій іде крига. Подумати, які слова, ви б сказали хлопчикам, щоб застерегти від трагедії.

Вибрати двох учнів, які б інсценізували дану ситуацію і запропонований їх групою вихід із неї.

.

VI.Закріплення знань ,умінь,навичок

    Логічний диктант

Продовжити речення.
1) В.Винниченко був не лише видатним письменником, а й ... . (громадським діячем)
2) Свій перший літературний твір Винниченко написав у ... років. (14)
3) Батько Федька працював у... . (друкарні)
4) Федько часто любив віднімати у хлопців ... . (паперових зміїв)
5) Батько Федька карав за провини, а потім давав ... . (гроші за правду)
6) Федько не любив ... . (товаришів видавати)
7) Толі хотілося погуляти з хлопцями під ... , після чого він ... . (дощем, застудився)
8) Хлопці домовлялися прогуляти заняття в школі, щоб подивитися на ... . (льодохід)
9) Толя й Федько засперечалися про те, чи зможе ... . (Федько перейти річку по кризі)
10) Дорослі лаяли Федька – халамидника, що поліз на кригу, але й ... . (хвалили за спритність, відвагу)
11) Федько вперше збрехав для того, щоб ... . (виручити Толю)
12) Толя навіть не засмутився, коли не стало Федька, він побіг погратися ... . (з чижиком, якого забрав у Федькової матері)

  YII. Самооцінка роботи на уроці

 

Оцініть себе за кожним із тверджень.

Бали(0-2)

1.

Активна робота в групі.

 

2.

Внесення вдалих пропозицій,що враховані групою.

 

3.

Робота з текстом.

 

4.

 Відповіді на запитання.

 

5.

Логічний диктант.

 

6.

 Домашнє завдання.

 

 

Сума балів

 

Заключне слово вчителя

Проаналізуйте свою поведінку й поводьтеся завжди так , як радив великий педагог В.Сухомлинський :

«Умій відчувати поруч із собою людину,умій розуміти її душу, бачити в її очах горе, біду, нещастя. Своєю поведінкою не завдавай людині болю,образи,хвилювання. Умій виховатися так , щоб ти «не сипав сіль» на чужі болючі рани,щоб гучно не ступав брудними чобітьми там, де треба затамувати подих; щоб не вривався в двері, коли треба тихенько, на пальчиках ,зайти в кімнату,щоб не сміявся тоді, коли всім сумно».

Рефлексія. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжіть речення.

«Цей урок мені був корисний…»

«Обговорюване викликало в мене такі почуття…»

VIII. Домашнє завдання.

 Прочитати біографічну статтю про письменника, дочитати оповідання, знайти в ньому пейзаж, портрет, діалоги.

    *Намалювати ілюстрації до твору.

          YIY. Психологічний портрет настрою.

  • Як ви почуваєте себе зараз?
  • Покажіть мені свій настрій за допомогою смайлика.
  • Я бачу, що настрій ваш покращився. Це дуже приємно.
  • Дякую за урок. Рада буду вас бачити на наступному уроці в такому ж настрої.

 

 

 

1

 

doc
Додано
27 лютого
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку