Урок "Вальтер Скотт. «Айвенго». Система образів роману"

Про матеріал

Це урок застосування знань, умінь і навичок учнів. Головна його мета -вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору.Передбачається проведення літературного диктанту, виконання самостійної роботи за картками-путівниками (письмово).

Перегляд файлу

                Шахтарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Великоновосілківської районної ради

Донецької області

 

 

 

 

Конспект уроку

із зарубіжної літератури

в 7 класі

 

«Вальтер Скотт. «Айвенго».

Система образів роману »

 

 

 

Учитель зарубіжної літератури

та російської мови

Акимова Олена Олександрівна


Тема. Вальтер Скотт. «Айвенго». Система образів роману

Мета: працювати над вдосконаленням уміння цілісно сприймати твір великого обсягу, вільно орієнтуватися в тексті; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору; розвивати вміння самостійно в комплексі застосовувати знання, уміння, навички; виховувати культуру писемного мовлення.

Обладнання: портрет Вальтера Скотта, ілюстрації до роману «Айвенго», картки-путівники.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок учнів.

Хід уроку

І. Організація початку роботи: створення психологічної атмосфери уроку, включення учнів у діловий ритм; формування мети й завдань уроку, очікуваних результатів

ІІ. Актуалізація знань, умінь, навичок, необхідних для творчого застосування( на вибір вчителя)

1.Повторення понять «історичний роман», «історичний колорит із наведенням прикладів з тексту.

       2. Літературний диктант:
– Жанр роману В. Скотта «Айвенго»…(історичний)
– Країна і час, що  описав В. Скотт у творі…(Англія ХІІ ст.)
  Історичні події, які покладено в основу роману…(протистояння англосаксів і норманів)
  Національності, що описує автор у творі …(нормани, англосакси, євреї)
– Він правив Англією за відсутності Ричарда Левове Серце… (принц Джон)
– Лицар, який приховував своє обличчя на турнірі… (Айвенго)
– Королевою кохання і краси на турнірі обрали…(Ровену)
– Ім’я, під яким виступав на лицарському турнірі Айвенго…(«Позбавлений спадщини»)
– Коня й збрую для Айвенго допоміг дістати…(Ісаак)
– Вона взялася рятувати пораненого Айвенго.. (Ребекка)
– Замок Фрон де Брефа підпалила…(Ульріка)
– Те, про що Річард Левове Серце просив у Седріка… (простити сина)

3.Елементи сюжету роману «Айвенго»

 Зав’язка – зустріч героїв: пріора Еймера, Бріана де Буагільбера, Ісаака, Айвенго, переодягненого пілігримом, в будинку Седріка Сакса

 Розвиток подій – а) турнір в Ашбі; б)саксонці у полоні норманів у замку Фрон де Бефа; в) штурм замку Фрон де Бефа Локслі(Робін Гуд) та Чорним лицарем (Річард Левине Серце); г) суд над Ребеккою .

Кульмінація – поєдинок між Айвенго та Буагільбером.

        Розв’язка – смерть Буагільбера, повернення престолу Річарду, одруження Айвенго та Ровени.

      4.  Система образів

 Нормани: король Річард, принц Джон, Бріан де Буагільбер, Фрон де  Беф, Моріс де Брасі, пріор Еймер.

 Саксонці: Седрік Сакс, Ательстан, Ровена, Айвенго, Ульріка.

Слуги Седріка: Гурт, Вамба.

Розбійники: Локслі, Мельник, абат Тук.

Євреї:  Ісаак, Ребекка .

 

ІІІ. Застосування знань, умінь, навичок

Виконання самостійної роботи за картками-путівниками  (додаток№1) - письмово

     IV. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

Бесіда:

  • Які ідеї утверджуються у творі?
  •  В образах яких героїв вони втілюються?
  • Чи правильно, що ми не лише дізналися про певні події, описані в романі, а й відчули історичний колорит середньовічної Англії?
  • Яким чином авторові вдалося цього досягти?

    V. Інформація про домашнє завдання

1. Скласти план характеристики Айвенго.

2. Читати повість В.Бикова «Альпійська балада».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

 Картка №1

 Продовжити розповідь про героя за таким початком:

http://svitppt.com.ua/images/31/30318/960/img3.jpg

 

На допомогу:

-  Де вперше в романі ми зустрічаємося з Локслі?
– Як він поводить себе під час змагань лучників?

 - Які риси характеру можемо визначити, згадавши турнір в Ашбі?
– Де зустрічаємо його вдруге?

 - Як характеризують героя його вчинки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка №2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Лена\Pictures\post-1722588-1422879913.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка №3

Намалювати щит Айвенго

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Чому саме такий девіз обрав герой?

*Чи відповідав він вдачі лицаря?

 

Картка №4

 

C:\Users\Лена\Pictures\img84.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Скласти схему-характеристику Айвенго.

*Зробити висновок, чому саме цей лицар став головним героєм роману В.Скотта.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка №5

*Довести, що Седрік Сакс виступає в романі «Айвенго»  захисником стародавніх звичаїв і традицій.

* Скласти схему-характеристику цього лицаря

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка №6

*Кого з героїв роману «Айвенго», прибічників принца Джона, можна зобразити таким малюнком?

*Прокоментувати уривок з твору:  

« - Оце воістину суд Божий,- мовив великий магістр, звівши очі до неба…»

* Скласти схему-характеристику цього героя. Зробити висновок

 

 

 

 

Картка №7

*Порівняти образи  Ровени та Ребеки за такими характеристиками:

  1. Портрет.
  2. Релігія.
  3. Походження.
  4. Виховання.
  5. Ставлення до них .
  6. Кохання.
  7. Риси характеру.
  8. Як склалася доля.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Ровена                                                                          Ребека

                                                Спільне?

                                               Відмінне?

* Зробити  висновки

 

 

 

 

 

Картка №8

*Порівняти образи  Айвенго та французького лицаря Роланда за такими характеристиками:

  1. Портрет.
  2. Риси характеру.
  3. Як склалася доля.

https://globalbookclub.s3.amazonaws.com/resources/793754/ivanhoe/cover.jpghttps://www.ljplus.ru/img/k/o/konephuk/Roland.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            Айвенго                                                                 Роланд

 

                                               Спільне?

                                               Відмінне?

 

 

* Зробити  висновки

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Поїзд Валентина Савівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
23152
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку