Урок "Велика буква у назвах міст, сіл."

Про матеріал
формувати в учнів навички писати з великої букви назви міст; вчити знаходити ці назви у тексті та пояснювати їх написання; виховувати любов до рідного краю та бажання вчитися.
Перегляд файлу

Тема.Велика буква у назвах міст, сіл.

Мета: формувати в учнів навички писати з великої букви назви міст; вчити знаходити ці назви у тексті та пояснювати їх написання; удосконалювати навички каліграфічного та грамотного письма, розвивати зв’язне мовлення учнів , вміння працювати з книгою та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, спонукати до висловлювання особистих точок зору, ідей; виховувати любов до рідного краю та бажання вчитися.

ХІД УРОКУ

І.Організація класу до уроку.

1.Привітання з гостями.

2. Емоційна готовність учнів.

«Зніміть» зі свого обличчя долонькою усмішку та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» усмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя…

Можете «кинути» свою усмішку і гостям…. і своїй вчительці, бо ваша посмішка, підтримка і допомога мені ой як зараз потрібна.

Тепер сідають ті діти, чиє ім’я закінчується буквою а,

                                     …чиє ім’я закінчується на приголосний,

                                      … чиє ім’я закінчується буквою я

3. Побажання на урок.

 

Нехай вашими вірними друзями на уроці будуть

уважність, кмітливість, винахідливість.

ІІ. Очікувані навчальні результати.

     1.Одержати більше знань.

2. Сприяти гарному настрою.

3. Дружно працювати

4. Дізнатись щось нове.

5. Стати розумнішим.

ІІІ. Актуалізація знань учнів

  1. Гра «Знайди зайве». Поясни чому. Слайд №2

Книжка, зошит, ручка, учнівський.

   Заєць, горобець, гніздо, лисиця.

   Яблуко,дівчинка, дерево, ножиці.

 

Давайте підсумуємо: Слайд №3

     Частина мови – іменник.

          Назви предметів

      Запитання – хто? що?

      Хто? – істоти ( люди і тварини)

      Що? – неістоти ( всі інші)

На минулому уроцідо нас завітала Велика буква і принесла Правило Великої букви №1. Що це за правило?

 ( прізвища, імена і по батькові пишемо з великої букви)

  • А ще говорили, що кожне ім’я має своє походження, щось означає.
  • Хто запам’ятав значення свого імені? ( діти називають)
  • А наші гості знають значення свого імені?

ІV. Повідомлення теми та очікуваних навчальних результатів

Велика літера залишається з нами, щоб розповісти в яких іще словах потрібно її писати.

- Тож  помандруємо. Чи любите ви мандрувати?  І я люблю і Велика літера теж.

А де саме пролягатиме  шлях нашої подорожі допоможе дізнатися каліграфічна хвилинка. ( її заздалегідь готують діти )

  • Це перша літера алфавіту і їх дві (а а)
  • Ця літера любить поричати (р)
  • З цієї літери розпочинається темна частина доби (н)
  • З цієї літери розпочинається назва столиці нашої країни (к)
  • У цієї літери на голові дві шапочки (ї)
  • А ця починає урок (у)
  • Що за слово вийшло? Україна
  • Як воно пишеться? Чому?

Запишіть вислів про Україну в зошит Слайд №4

  •    З великою буквою помандруємо містами, селами нашої України. Іти будемо пішки, щоб побачити усю красу і неймовірність нашої рідної землі. З буквою будемо не тільки мандрівниками, але й дослідниками.

Будемо досліджувати які міста і села є в Україні, ну і звичайно, як пишуться їх назви.

 Готові? Вирушаймо, час не жде.

V. Вивчення нового матеріалу.

Давайте дізнаємось назви українських міст.

  • Робота в парах

Підкреслити з тексті назви міст.

Україна – єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

Розміщуємо назви міст на карті України.

Серед перелічених міст знайдіть і запишіть місто, у назві якого букв

< , ніж звуків (Київ), букв > ,ніж звуків (Львів)

Висновок. Назви міст пишуться з великої букви.

  • Перша зупинка – Київ.

Легенда про Кия, Щека, Хорива і їх  сестру Либідь.

У давні часи жило плем'я полян, а правили ними три князі-брати: Кий, Щек і Хорив, а сестра їхня звалася Либідь. Прийшли вони на кручі Дніпра  і збудували містой нарекли його на честь свого  старшого брата  — Києвом.  І став Київ одним із найвеличніших міст у світі.
- Бесіда за текстомСлайд №5

- Записати речення: Київ – столиця нашої країни. Слайд № 6
Фізкультхвилинка для очей.

  • Друга зупинка. Села України

Мандруючи із Києва до рідного міста, давайте зайдемо у кілька мальовничих сіл . Раніше назви сіл утворювали від імен, професій, назв рослин і тварин, тому відгадати походження їх назв буде легко. Пограємо…

  • Від якого слова утворилась назва села.

1.Андріївка – Андрій

Дмитрівка – Дмитро

Антонівка – Антон

Варварівка – Варвара

  1.  Березівка – береза

Вербівка  - верба

  1.  Зайцеве – заєць
  2. Борщагівка – борщ

А ще іноді села називали від назви професіі.

  1. Ковалівка – коваль

Портнівка – портні

Бондарівка– бондар

Пояснити назви професій Слайд № 7

Записати  5 назв сіл (на вибір)

Фізкультхвилинка.

  • Третя зупинка – Харків.

Урок швидко спливає. І вже час повертатися додому. У  своє рідне місто.

Чи всі знають, як воно називається?

Пропоную провести гру «Знавці рідного міста»

 Червона цеглинка ні, а зелена - так

Чи вірите ви що?

  1. Харків був столицею України. (так)
  2. У Харкові ніколи не було зоопарку ( ні, він найстаріший в Україні)
  3. Жителі Харкова літали в космос ( так 21 людина)
  4. Харків найстаріше місто України ( ні, йому трішки більше 360 р)
  5. За легендою Харків заснував козак Харко ( так)
  6. Найбільша площа Європи знаходиться в Харкові(так)
  7. Харків визнали кращим містом в Україні для життя (так)

 

Перевір себе за слайдами про Харків.

 

Пропоную зібрати розгублене речення про рідне місто.

 

козак  Харко Місто заснував Харків.

Місто Харків заснував козак Харко.

 

VІ. Рефлексія.

     Мандрівку завершено. Ми вдома. Але, маю надію, мандрували ми не даремно. Що нового ви дізнались на уроці?

                Пропоную завершити віршиком

 

Ми літеру першу

На весь її зріст

Напишемо в назвах

Сіл і міст

Д. з  Заверши речення.

Ми живемо в місті…….

Воно розкинулося на березі річки …..

 Головна вулиця у місті – …… .

Наше місто таке ж красиве, як уся …… . 

 

docx
Додано
20 січня 2021
Переглядів
1003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку