Урок "Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок."

Про матеріал

Розробка стане у пригоді під час вивчення теми " Велика буква у назвах річок, сіл, міст". Урок розроблено з використанням інноваційних технологій. Застосування інтеграції на уроках мови і літературного читання позитивно позначилося як на результативності формування у школярів навичок мовлення, так і на читацьких знаннях і вміннях. Одержані знання характеризуються вищою системністю, набувають узагальненості, комплексності, усвідомленості.

Перегляд файлу

Тема. Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок.

 

Мета: формування ключових компетентностей:

  •     вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, доводити роботу до кінця;
  •     загальнокультурна – уміти формувати власні думки і розуміти інших, формувати правильне, чітке, зв’язне мовлення;
  •     соціальна – здатність до співробітництва в групі та в команді, мобільність, вміння проявляти ініціативу;
  •     здоров’язбережувальна – усвідомлювати взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним оточенням, свідоме ставлення до збереження свого здоров’я;
  •     громадянська – бережливе ставлення до природи, людей, до самого себе;

формування предметних компетентностей:

формувати в учнів навички писати з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок; вчити знаходити ці назви у тексті та пояснювати їх написання; удосконалювати навички каліграфічного та грамотного письма, розвивати зв’язне мовлення учнів , вміння працювати з книгою та робити висновки; удосконалювати навички роботи в групах, спонукати до висловлювання особистих точок зору, ідей; виховувати любов до рідного краю та бажання вчитися.

Обладнання: карта України, картки для роботи в групах, малюнки, відео.

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Душу і серце в роботу вклади,

Кожну хвилину в труді збережи!

Нехай вашими вірними друзями на уроці будуть

уважність, кмітливість, винахідливість.

ІІ. З’ясування емоційної готовності учнів

Усміхніться.

«Зніміть» зі свого обличчя долонькою усмішку та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» усмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя…

ІІІ. Актуалізація знань учнів

  1. Творча робота

Андрій, Софія, Оксана, Микола, Віктор - …..

Орлик, Пушок, Рудик, Мурка, Жук - …..

Шевченко, Костенко, Воронько, Франко, Глібов - …..

  1. Вправа «Мозковий штурм»
  •         Які іменники пишуться з великої букви? Які правила ми вже знаємо?

ІV. Мотивація навчальної діяльності

  1. Вірш Мар’яни Савки «Україна»

Про що йдеться у цьому вірші? Без чого не може жити людина? Що для неї найдорожче ?

  1. Каліграфічна хвилинка

ер жа дер держава Дніпро Черкаси вулиця

Українці люблять свою Батьківщину.

Визначаємо головні слова у цьому реченні.

ІV. Повідомлення теми та очікуваних навчальних результатів

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми помандруємо. Чи любите ви мандрувати? Але помандруємо літературною Україною. Відвідаємо рідну землю окремих письменників.

  •    З великою буквою помандруємо містами, селами, вулицями, річками. З буквою будемо не тільки мандрівниками, але й дослідниками.
  •    А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(Запис учнівських сподівань на дошці)

1.Одержати більше знань про творчість українських письменників.

2. Сприяти гарному настрою.

3. Дружно працювати в групах.

4. Писати з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда з дітьми

Про кого ми писали у творчій роботі? Де ми з ними знайомилися? Яких письменників ви пам’ятаєте? Про що ці відомі українці розповідали у своїх творах?

  1. Тарас Григорович Шевченко

Що вам відомо про нашого земляка? Які твори пам’ятаєте?

  • Вправа «Мовний зорепад»

Вставте пропущені слова у текст.

Шевченко народився в селі …. . Дитячі роки пройшли у ….. .

Босоніж бігав до сестри у село ….. .

Висновок. Назви сіл пишуться з великої букви.

  1.     Леся Українка

Що ви можете розповісти про Лесю Українку? В якому місті вона народилася?

  • Гра «Знайди зайве»

Київ, Донецьк, Черкаси, Дністер, Одеса, Харків, Львів, Чернігів, Суми, Миколаїв.

  • Робота в парах

Виписати з тексту назви міст.

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

Висновок. Назви міст пишуться з великої букви.

  Фізкультхвилинка

  1.     Володимир Лучук

Вправа 316. Вибіркова робота

Виписати назви річок з вірша.

Висновок. Назви річок пишуться з великої букви.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Вправа «Редактори»

Відновити речення

Хлопчики

Парк, чудовий, на вулиці, Шевченка, розкинувся.

Дівчатка

Каштани, на вулиці, запалили, Квітковій, свічечки.

  1. Групова робота

Робота з карою України та окремими картками.

1група – «Вишеньки – черешеньки»

Знайти на карті міста та записати їх назви (5 – 7 слів)

2 група – «Прялочки»

Знайти на карті річки та записати їх назви (5 – 7 слів)

3 група – «Казкарики»

Виправити помилки у словосполученнях.

Місто ніжин, Вулиця горова, річка тиса, держава Україна, Село тепле, Місто Луцьк, Річка либідь, вулиця шевченка, Село Березівка.

4 група – «Солов’ята»

Доповнити текст.

Ми живемо в місті……. Воно розкинулося на березі річки ….. Головна вулиця у місті – Бульвар …… . Наше місто таке ж красиве, як уся …… . 

5 група – «Козачата»

Розділити текст на окремі речення. Підкреслити назви річок.

Територією України протікає більше 23 тисяч річок усі вони дуже різні: глибокі, мілкі, широкі, вузькі, здебільшого чисті, але місцями не дуже, стрімкі, спокійні найдовші серед них розташовані в такому порядку  спочатку Дніпро — найбільша річка України потім іде Південний Буг — в межах України 806 кілометрів за ними по величині Дністер — 705 км, Сіверський Донець — 673 км завершає список Десна — 591 км.

  1. Перевірка групової роботи
  2.  Вправа « Асоціативний кущ»

імена                    прізвища                по – батькові

     назви вулиць    велика буква       назви міст

    назви держав     назви річок          назви сіл

VІІ. Підведення підсумків.

  •         Отже, з нашої мандрівки ви дізналися, що...

(Назви міст, сіл, вулиць, річок пишуться з великої букви.)

  •         Про яких письменників ми сьогодні згадували? Що ви про них запам’ятали?
  •         Ось і добігли кінця наша мандрівка і наш урок. Чи справдилися ваші сподівання?
  •         Я хочу всім подякувати за плідну працю на уроці. Хто ще хоче подякувати?

VIII. Домашнє завдання

І варіант – ст.121, впр. 317

ІІ варіант – скласти розповідь про Батьківщину Шевченка (3-4 речення)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

Україна –єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу. У Полтаві, Черкасах, Миколаєві зростають юні патріоти, які будуть прославляти свій рідний край.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 група – «Казкарики»

Виправити помилки у словосполученнях.

Місто ніжин, Вулиця горова, річка тиса, держава Україна, Село тепле, Місто Луцьк, Річка либідь, вулиця шевченка, Село Березівка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1група – «Вишеньки – черешеньки»

Знайти на карті міста та записати їх назви (5 – 7 слів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 група – «Прялочки»

Знайти на карті річки та записати їх назви (5 – 7 слів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 група – «Солов’ята»

Доповнити текст.

Ми живемо в місті……. Воно розкинулося на березі річки ….. Головна вулиця у місті – Бульвар …… . Наше місто таке ж красиве, як уся …… . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 група – «Козачата»

Розділити текст на окремі речення. Підкреслити назви річок.

Територією України протікає більше 23 тисяч річок усі вони дуже різні: глибокі, мілкі, широкі, вузькі, здебільшого чисті, але місцями не дуже, стрімкі, спокійні найдовші серед них розташовані в такому порядку  спочатку Дніпро — найбільша річка України потім іде Південний Буг — в межах України 806 кілометрів за ними по величині Дністер — 705 км, Сіверський Донець — 673 км завершає список Десна — 591 км.

 

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
10069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку